Re: Gijs si problema Edubuntu în scolile din Romania

Mihai-Stanislav Jalobeanu

to lvle, ArLUG
Acum am observat că acolo, la finalul articolului din JoinUp, apare și o legătură la lista școlilor care au căpătat câte un Laptop cu Edubuntu (sigur și ca o reclamă a multiplelor filiale - magazine Profi). Constat că-i vorba de 5 școli din Cluj-Napoca (2 licee și 3 gimnaziale), de 2 gimnaziale din Arad (Aurel Vlaicu și Caius Iacob), 3 la Iași (Petru Poni, Alecu Ruso și Coșbuc), ...
Cred că ar fi o misiune nobilă pentru noi, membrii acestui grup, să-i ajutăm pe profesorii din scolile apropiate, să le arătăm cât de bine se poate lucra în GNU-Linux și câte instrumente utile de instruire există în Edubuntu. Sau măcar să găsim elevii care ar putea să-i ajut pe acei profesori. Asta în ipoteza că donațiile în cauză nu-s cumva bine încuiate în cabinetul directorului. Conform listei nu cred că au ajuns la inspectorate, dar nici asta nu-i exclus.

În data de 20 februarie 2014, 23:12, Mihai-Stanislav Jalobeanu <jalo...@gmail.com> a scris:
Gijs Hilenius a publicat știrea de mai sus, care merită analizată si discutată în continuare. Acum 1-2 luni am semnat un protest legat de dorința ministerului de a cumpara licențe MS si a le pune pe cele peste 1800 laptopuri cu Edubuntu ...

Ovidiu-Florin Bogdan

to ar...@googlegroups.com
Problema nu se pune că nu are cine să-i învețe/ajute. Problema se pune că sunt încuiați și nu vor să audă de altceva. Ei stiu Windows XP și MS Office și atât. A fost scandal cu upgrade de la MS Office 2003 la 2007+. Să nu mai zic ce circ a fost cu Windows 7.

Acum 3-4 luni, inspectoratul le-a băgat pe gât la toate școlile Windows 8. Nici un calculator nu e capabil să-l ducă, din școală.

Cu 2 luni înainte le-a băgat pe gât Windows 7. Prin băgat pe gât, vreau să spun, au făcut un program întreg (foarte prost) prin care să descarce imaginile și să înregistreze pe câte calculatoare s-a instalat, și le-au obligat să instaleze windows-ul.

Programa nu prevede predarea de TIC. Prevede predarea MS Office și utilizarea Windows. Dacă pomenește informaticianul de linux, e tratat ca un eretic.

Profesori habar n-au pe ce planetă sunt, profesorii nici atât. Mă refer în general. Știu că sunt și excepții, vreo 3-4 profesori care știu pe ce buton dau click.

Ovidiu-Florin Bogdan
GeekAliens.com
Kubuntu România
Aţi primit acest mesaj pentru că sunteţi abonat la Grupul Google "Arad
Linux Users Group".
Pentru a posta în acest grup, trimiteţi e-mail la ar...@googlegroups.com
Pentru a vă dezabona de la acest grup, trimiteţi un e-mail la
arlug+un...@googlegroups.com
Pentru mai multe opţiuni, vizitaţi acest grup la
http://groups.google.com/group/arlug?hl=ro
---
Aţi primit acest mesaj deoarece sunteţi abonat(ă) la grupul „Arad Linux Users Group” din Grupuri Google.

Pentru a vă dezabona de la grup şi pentru a nu mai primi e-mailuri de la acesta, trimiteţi un e-mail la adresa arlug+un...@googlegroups.com.
Pentru mai multe opţiuni, accesaţi https://groups.google.com/groups/opt_out.