Despre WIRELES

golddy

to ar...@googlegroups.com
Bună ziua,

Urez tuturor membrilor listei un An Nou fericit, cu sănătate și realizări  :)  !

Chiar dacă dupa ultimul beer fest am zacut 3 zile cu febra, ma gandesc deja la urmatorul. :D

Aș dori ca la urmatorul Beer fest sa avem discuţii despre utilizarea wireless-ului în România.

Punctual, rog membrii listei care pot să o facă să ne „lumineze” asupra următoarelor întrebări:

1. Care este documentul internațional de referință (oficial) în care putem găsi lista completă a „wireless regulatory domains” (folosită în setarea COUNTRY= sau REGDOMAIN= de pe diversele dispozitive wireless)?  Vedeți http://wireless.kernel.org/en/developers/Regulatory

2. Conform legislației românești, care este setarea de „wireless regulatory domain” CORECTĂ pentru România: RO, EU (Europe), sau altceva compatibil?

3. Dacă există o setare specifică RO, ce ne facem cu echipamentele wireless (chiar și unele de la producători mari) care se vând curent în România și care:

- nu permit, în soft, setarea explicită a regulatory domain-ului RO (permit doar EU, DE, UK sau altceva, dintr-o listă scurtă) sau

- nu permit setarea explicită a nici unui regulatory domain (exemplu de astfel de echipament: Cisco/Linksys WAP610N)

4. Dacă România are definit un „regulatory domain” specific (RO), există diferențe semnificative între acesta și restul țărilor EU?

5. Cunoașteți un document de referință românesc care să specifice:

- canalele wireless (numerotate)

- frecvențele (exprimate explicit, numeric)

OFICIAL permise în România, cel puțin pentru benzile wireless de 2.4 GHz și 5 GHz (cele utilizate în echipamentele fără fir uzuale, tip consumer)?

Cred că lucrurile de mai sus sunt de interes pentru orice român care folosește un computer...

Aurel

Cu bine,
P. A.
“once you go mac, there is no turning back”.