ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ

T Aye

to a_lin_sa...@googlegroups.com
ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္ဘာသာမတူရင္ ဆက္တြဲလို႕ရႏိုင္ပါ့မလား
မ်က္စိစံုမိွတ္ၿပီး ဆက္ခ်စ္မယ္ဆိုရင္
ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ဘယ္သူ႕ဘာသာထဲမွ မ၀င္ဘဲခ်စ္လို႕ရႏိုင္ေပမယ့္
ခ်စ္သူ ေကာင္ေလး၏ မိဘမ်ားႏွင့္ ေကာင္မေလး၏မိဘ တုိ႕က ဘယ္နည္းနဲ႕မွသေဘာတူႏုိင္မည္မဟုတ္
ေကာင္ေလးေကာ ေကာင္မေလးေကာ ပညာေရးလညး္ေၿပာစရာမရွိ
ရုပ္ရည္လညး္ေၿပာစရာမရွိ
ထို႕ၿပင္ ႏွစ္ဖက္စလံုး၏ ေၿမးဦးၿဖစ္သည္
ထုိ႕ေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္စလံုးက သာဘာေရးအရ အထိမခံႏိုင္ၿဖစ္ေနသည္

တကယ့္အၿဖစ္အပ်က္ေလးပါ
ကၽြန္မက ဗုဒၶဘာသာပါ
ဘာဆက္လုပ္သင့္သလဲ
ခ်စ္သူက ႏွစ္ဖက္လံုးမနစ္နာေအာင္ လမ္းခြဲမယ္လုို႕ေၿပာပါတယ္
ႏွစ္ေယာက္လံုးကခ်စ္ေနေပမယ့္ ယခုကဲ့သို႕လမ္းခြဲမည္ကိုေတာ့ ကၽြန္မခံႏိုင္ရည္ရွိမယ္မထင္ပါ
ရင္နင့္ေအာင္ခံစားရပါသည္

layeik ch7

to a_lin_sa...@googlegroups.com
အဓိက ကေတာ႔ သူနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ တသက္လံုးေပါင္းရမွာေလ။သူကလည္းပညာတတ္ပဲ သူနဲ႔
ကိုယ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ရင္ အတူတူေနလို႔ရတာပဲ
ခ်စ္တယ္ဆို အတူတူေနဖို႔ ၾကိဳးစားေလ။ အၾကံေပးၾကည္႔တာေနာ္ သူငယ္ခ်င္း။
သူ႔ဘာသာထဲေတာ႔ မ၀င္နဲ႔ေနာ္။

> [...]
> http://groups.google.com/group/a_lin_say_ta_mum/subscribe?note=1
> အထက္ပါလင့္မွတစ္ဆင့္ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
>
> သင္ အလင္းေစတမန္ အဖြဲ႔ မွ စာမ်ားကို ရရွိရန္ ဆႏၵမရွိပါက
> a_lin_say_ta_m...@googlegroups.com
> သို႔ mail ပို႔ႏိုင္ပါသည္။ သင့္အား အဖြဲ႔မွ စြန္႔ခြာခြင့္ေပးပါမည္။
>
> ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်။

Ash Kenji

to a_lin_sa...@googlegroups.com
ကိုယ္ထင္ရင္ ကုတင္ေရႊနန္းလို႕ စကားပံုကဆိုခဲ႕ပါသည္။ အထင္သည္မျမဲခဲ႕ပါ။
ေျပာင္းလဲ ခဲ႕ရပါျပီ။ ဒီေတာ႕ ကုတင္သည္ ေရႊနန္းမဟုတ္ပဲ သူမအတြက္
အလွ်ံျငီးျငိီးေတာက္ေလာင္ေနေသာ သံေႏွာင္အိမ္ျဖစ္ခဲ႕ရပါေလျပီ။

"ခ်ိဳရယ္ မင္းရဲ႕ အျပစ္ကင္းတဲ့ အျပံဳးေလးရယ္၊ ၀ါ၀င္းတဲ႕အသားေလးရယ္ဟာ
ကိုယ္႕ကိုပထမဆံုးဖမ္းစား လိုက္တာပါပဲ"

ခ်စ္သူ၏ေႏြးေထြးေသာစကားသံမ်ားသည္ သူမအတြက္ ျငိမ္႕ေညာင္းေသာ ဂီတသံမ်ား
ျဖစ္ခဲ႕ဖူး ပါသည္။

"မခ်ိဳရယ္ ညည္းအိမ္ေထာင္က် သိပ္ကံေကာင္းတာပဲ" ဘ၀တူမိန္းကေလးမ်ား၏
ခ်ီးက်ဴးမွုကိုခံရေသာအခါ သူမမပြင္႕တစ္ပြင္႕ျပံဳးျပခဲ႕ပါသည္။ ရင္ထဲမွာေတာ႕
တိတ္တခိုး ပီတိလွိုင္းတို႕ အလိပ္လိုက္တက္ေနခဲ႕ပါသည္။ မဂၤလာေဆာင္ျပီး
ေနာက္တစ္ေန႕မွာေတာ႕သူမ၏ပီတိလွုိင္းတို႕စတင္ညစ္ႏြမ္းစျပဳခဲ႕ရပါျပီ။

"ခ်ိဳမင္းကိုယ္တို႕ xxxxx ဘာသာထဲ၀င္ရမယ္.။"

"ဟင္..ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ႕ဘာသာယူလို႕ရတယ္မဟုတ္ဘူးလား"

"မရဘူးခ်ိဳ ကို္ယ္႕ခင္ပြန္းရဲ႕ဘာသာကို ဇနီးသည္ကလိုက္ယူရတာ ကိုယ္တို႕
xxxxx ဘာသာရဲ႕ထံုးစံပဲ၊ ဒါေႀကာင္႕ခ်ိဳမျဖစ္မေနေျပာင္းမွျဖစ္မယ္"။

"အကိုပဲလက္ထက္ျပီးရင္ခ်ိဳ႕အလိုက်အားလံုးျဖစ္ေစရမယ္ဆို"

"ေအးေလ အားလံုးခ်ိဳ႕အလိုက် ထားတယ္ေလ အခုခ်ိဳ႕မွာ တီဗီြ၊ ဗီစီဒီ၊
ေရခဲေသတၱာ၊ အဲယ္ကြန္း၊ တယ္လီဖုန္း၊ သြားစရာရိွရင္ကား
အားလံုးျပည္႕စံုေနျပီ။ ဒါေတြအားလံုး ခ်ိဳ႕ကိုခ်စ္လြန္းလို႕
ကိုယ္ျပည္႕ျပည္႕စံုစံုထားေပးတာေလ"

အိမ္ေထာင္ရွင္မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀ဟာ
ေခတ္မွီၤတဲ႕ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြျပည္႕စံုေနရင္ လံုေလာက္ျပီလို႕ထင္ခဲ႕တဲ႕
သူမရဲ႕အသိဟာေနာက္က်ခဲ႕ရပါျပီ။ အရံွုးေပးလက္ေျမာက္ျခင္းနဲ႕ပဲ
သူမခင္ပြန္းရဲ႕အလိုက်ဘာသာ ေျပာင္းခဲ႕ရပါျပီ။

"ဟယ္...အေမလာတယ္၊ ၀မ္းသာလိုက္တာအေမရယ္ သမီးေလ အေမ႕ကို အရမ္း
ေအာက္ေမ႕ေနတာ၊ အေမေနေကာင္းတယ္-ေနာ္"

"ေအး..ေကာင္းပါတယ္သမီးရယ္၊ အေမလည္း ငါသမီးသားဦးေလးေမြးတယ္ ႀကားကတည္းက
လာခ်င္ေနတာ အိမ္မွာေလးခ်က္ျပဳတ္ေရး တာ၀န္လက္လြဲလို႕ မရတာနဲ႕
ေတာ္ေတာ္နဲ႕မလာျဖစ္ဘူး။ ဒါနဲ႕ငါေျမးႀကီး ႀကည္႕စမ္းပါ ရေစအံုးဟယ္။ ငါ႕မွာ
ေျမးဦးသကၤန္းခ်ီရေတာ႕မွာဆိုေတာ႕ ၀မ္းသာေနတာ..ဟဲ႕။"

အမွတ္မထင္ ေျပာလိုက္ေသာ မိခင္ေဒၚရင္၏စကားသံေႀကာင္႕ သူမထိပ္ထိပ္ျပာျပာ
ျဖစ္သြားရသည္။ သူမ၏ ခင္ပြန္းက မီးဖိုခန္းမွာ ထမင္းစားေနခိုက္ျဖစ္၍
ေတာ္ေပေသးသည္။ ေဒၚရင္ကေတာ႕ သူမအျဖစ္ကိုမသိရွာပဲ
ကေလးကိုေကာက္ယူေပြ႕ခ်ီေခ်ာ႕ျမဴေနပါသည္။

........*................*.........*

အႀကားအျမင္ဗဟုသုတနည္း၍ ရိုးသားလြန္းေသာမိခင္ႏွင္႕ xxx ဘာသာ၀င္
ခင္ပြန္းသည္တို႕အႀကား ပဋိပကၡမျဖစ္ေစရန္ သူမသတိႀကီးစြာထား၍
ဂရုစိုက္ခဲ႕သည္႕ႀကားမွာပင္ ျပႆနာက ရိုင္းျပစြာ၀င္ေရာက္လာခဲ႕ ပါသည္။

"ဒီမွာခ်ိဳ မင္းအေမလုပ္ပံုေကာင္းေသးရဲ႕လား"

"ဟင္...အေမဘာလုပ္မိလို႕လဲ"

"ဘာလုပ္ရမွာလဲကြ မနက္ကဘုန္းႀကီးတစ္ပါးကို ဆြမ္းထြက္ေလာင္းတာ ငါကိုယ္တိုင္
ျမင္လိုက္လို႕ေပါ႕"

"ေႀသာ္-အစ္ကိုရယ္ ရြာမွာလဲ အေမက ေန႕တိုင္း ဒီလိုဆြမ္းေလာင္းေနက်ေလ။
ဒီမွာလည္း ထမင္းဟင္းအဆင္သင္႕က်က္ျပီးသားျဖစ္ေနတာနဲ႕ေလာင္းလိုက္တာေနမွာပါ"

"မလိုခ်င္ဘူးကြာ- သူအိမ္မွာသူဘာလုပ္လုပ္ ငါ႕အိမ္မွာ
ငါမႀကိဳက္တာမလုပ္ရဘူး။ ဒီကိစၥမင္းေျပာရင္ေျပာမင္းမေျပာရင္ငါေျပာရလိမ္႕မယ္။"

"အို-အကိုေျပာစရာမလိုပါဘူး၊ ခ်ိဳ႕ဘာသာအဆင္ေျပေအာင္ႀကည္႕ေျပာပါ႕မယ္။"

မိခင္အား ရန္လိုထိပါးလာမည္႕ကိစအတြက္ သူမႀကမ္းတမ္းစြာ
တုန္႕ျပန္လိုက္ခ်င္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ျပႆနာက ပိုႀကီးထြားလာႏိုင္သည္႕အတြက္
နာက်င္မွုတို႕ေရာစြက္ေနေသာေဒါသကို အသာမ်ိဳသိပ္ထားလိုက္ရသည္။

သ႔ူမိခင္ျပန္ေသာေန႕တြင္ ေမာ္တင္သေဘၤာဆိပ္သို႕
သူမကိုယ္တိုင္လိုက္ပို႕ျဖစ္သည္။ ကားေပၚက အဆင္းမွာပင္
ယခင္ကသူမႏွင္႕အတူေစ်းေရာင္းခဲ႕ေသာ ရြာသူ အိမ္နီးခ်င္း
မိန္းကေလးမ်ားႏွင္႕ဆံုျဖစ္သည္။

"ဟယ္-မခ်ိဳ၀လာလုိက္တာဟယ္၊ သူေဌးမရုပ္တကယ္က်တယ္သိလား၊
နင္ငါတို႕ကိုသတိရေသးရဲ႕လား-ဟင္။ ငါ႕မွာေတာ႕နင္႕ကိုေန႕တိုင္းသတိရေနတာ။"

"ေအးမာရယ္-ငါလည္းနင္တို႕ကိုသတိရပါတယ္၊ ငါမွာအျပင္လဲ
ေကာင္းေကာင္းထြက္ခြင္႕ မရ၊ သားေလးကလည္း
ရိွေနေတာ႕အိမ္ထဲမွာပဲေအာင္းေနရတယ္။"

"ေႀသာ္ ဒါနဲ႕မခ်ိဳ-ဒီႏွစ္ရြာဦးေက်ာင္းကထိန္မွာ ဆိုင္းပါတယ္သိလား၊
တန္ေဆာင္တိုင္ မီးပန္းေတာင္းလွည္႕ပြဲကလဲ အရင္ႏွစ္ေတြထက္ပိုစည္မွာ
ရန္ကုန္ကဦးေက်ာ္ျမင္႕တို႕က-ကထိန္မွာ ေငြမတည္ျပီး မီးပန္းေတာင္းပြဲကို
အထူးစပါယ္ရွယ္လုပ္ေပးမွာတဲ႕။ အဲဒါ-နင္လာခဲ႕ပါ႕လားဟယ္။"

"ေအးဟယ္ငါလာခ်င္လုိက္တာ နင္တို႕ေျပာမွ ငါရြာကိုပိုျပီးေတာင္သတိရလာတယ္။"

ေျပာသာေျပာရသည္ သူမဘ၀သည္ ရြာကစည္ကားလွေသာအလွဴပြဲ၊ ကထိန္ပြဲမ်ားႏွင္႕
အဆက္ျပတ္ခဲ႕ရျပီျဖစ္သည္။ "မည္႕သည္႕ပြဲေတာ္ကုိမွ်မသြားရဟု"
တခ်က္လြတ္အမိန္႕ ထုတ္ခံခဲ႕ရျပီးျဖစ္သည္။ ကိုယ္႕၀မ္းနာကိုယ္သာသိမို႕
သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ရြာအေႀကာင္းမေျပာျဖစ္ေအာင္စကားလမ္းေႀကာင္းေျပာင္းလိုက္ရသည္။
မိမိ၏က်ဥ္းက်ပ္ေသာဘ၀ႏွင္႕ ရြာကိုလြမ္းဆြတ္ေသာရင္တြင္းေ၀ဒနာတို႕ကို
သူငယ္ခ်င္းမ်ားမရိပ္မိေစရန္အျပံဳးတုျဖင္႕ ဖံုးထားရင္းစကားေျပာေနရသည္။

အျပန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ကားေပၚလိုက္ပါရင္း ရြာကပြဲေတာ္ေတြအေႀကာင္း
သူမေတြးေနမိသည္။ သူမ၏ အပ်ိဳစင္ဘ၀ အေပ်ာ္ဆံုးအခ်ိန္မ်ားသည္
ရြာမွပြဲေတာ္ရက္မ်ားပင္ ျဖစ္ခဲ႕ရသည္။ အလွဴပြဲ၊ ဘုရားပြဲ၊ ရိွျပီဆိုလွ်င္
တေဒါက္ေဒါက္ ဓါးခ်က္သံေလးမ်ားျဖင္႕ စည္းခ်က္ညီညာေသာ ႀကက္သြန္လွီးပြဲမွာ
သူမပါ၀င္စျမဲ။ ကြမ္းေတာင္ပန္းေတာင္ကိုင္အဖြဲ႕ႏွင္႕ အမ်ိဳးသမီးေ၀ယ်ာ၀စၥအဖြဲ႕မ်ားတြင္
သူမသည္အေရးပါသူတစ္ေယာက္။ ၀ါတြင္းဥပုသ္ေန႕မ်ားႏွင္႕သႀကၤန္ရက္မ်ားတြင္
ဥပုသ္သည္မ်ားအား ေကၽြးေမြးရန္မုန္႕လံုးေရေပၚ လုပ္ရသည္မွာလဲ ေပ်ာ္စရာ
ေကာင္းလွသည္။ ရြာမွာက်န္ရစ္ခဲ႕ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ
ဤပြဲေတာ္ရက္မ်ားကို ဆက္လက္ဆင္ႏြဲ က်ေပဦးေတာ႕မည္။
သူမမွာေတာ႕ပြဲေတာ္ရက္မ်ားေရာက္တိုင္း လြမ္းေမာျခင္းနဲ႕သာ
အခ်ိန္ကုန္ေနရျပီျဖစ္သည္။ ႀကိဳတင္ေတြးမထားမိေသာဆံုးရံွုးမွုမ်ားကို
သူမဆက္ျပီးမစဥ္းစားခ်င္ေတာ႕။ မ်က္လံုးအစံုကိုပိတ္၍ အေတြးကိုရပ္
ရန္ႀကိဳးစားလိုက္သည္႕တိုင္ မ်က္ရည္စီးေႀကာင္းတို႕က ပါးျပင္ေပၚသို႕
လိမ္႕ဆင္းလာသည္။

*................*...........xxxxxxx........*......................*

ဤခုႏွစ္ဆူကုန္ေသာ......ျမတ္ဘုရားကိုယ္ေတာ္အေပါင္းတို႕သည္...ဤမဂၤလာမ႑ပ္.....ေက်ာင္းေတာ္
အမွတ္ျဖင္႕သာလွ်င္... ေရႊဖ၀ါးရတနာ... စႀကာေရႊဖ၀ါး.... ျဖန္႕ျငား........
ျဖန္႕ျငားပါေစေသာ္။

သူမတို႕ေနရာႏွင္႕ မလွမ္းမကမ္းတြင္ရိွေသာ မဟာသိမ္ေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတိုက္မွ
လြင္႕ပ်ံလာေသာအသံခ်ဲ႕စက္အသံ။ ဤသီခ်င္းသံသည္ ရြာမွာအလွဴဘုရားပြဲရိွတိုင္း
ဖြင္႕ေနက် သီးခ်င္းသံျဖစ္သည္။ အခုမွပို၍တမ္းတစြာ နားေထာင္ျဖစ္သည္။
ရြာကိုပို၍သတိရမိသည္။သူမတို႕အရပ္တြင္ အလွဴအစေန႕တြင္
အသံခ်ဲ႕စက္ေရာက္သည္ႏွင္႕တျပိဳင္နက္သီခ်င္းသံကို စတင္ႀကားရသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သူမတို႕အမ်ိဳးသမီးအုပ္စုကႀကက္သြန္လွီး၊ ႀကက္သြန္ခြာျဖင္႕႔
အလုပ္ရွုပ္က်မည္။ ဦးညြန္႕တို႕
ဦးေအာင္လံတို႕၊ ဦးႀကီးမ်ားက အက်ီဗလာက်င္း၍ ပုဆိုးေခါင္းေပါင္းျဖင္႕
လာေရာက္ထမင္းခ်က္ႀကမည္။ ကေလးတသိုက္က ဆူညံစြာ ေျပးလႊားေဆာ႕ကစား၍
အခ်ိဳ႕ကအသံခ်ဲ႕စက္နားတြင္ ၀ိုင္းအံုေနႀကမည္။ ညေနပိုင္းတြင္
အလွဴအိမ္ကေကၽြးေမြးေသာ သီးစံုခ်ဥ္ေရဟင္း၊ ငံျပာရည္ခ်က္၊ တို႕စရာတို႕ျဖင္႕
ကေလးလူႀကီးအားလံုးေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါးစားေသာက္က်ေတာ႕မည္။

ဤသီခ်င္းႏွင္႕ စိတ္ကူးထဲကရြာအလွဴပြဲ၏ပံုရိပ္ျမင္ကြင္းအစံုသည္
သူမႏွလံုးသားထဲ အေသြးအသားထဲအထိ ရုန္းႀကြလွုပ္ရွားဆူေ၀လာေစ၏။
ရင္တလွပ္လွပ္တုန္လာသည္အထိ ရြာကိုေအာင္းေမ႕မိ၏။ အိမ္အျပင္ထြက္၍
အသံခ်ဲ႕စက္အသံႀကားရာသို႕ သူမ ထြက္ႀကည္႕လိုက္သည္။
ေယာဂီလံုခ်ည္မ်ား၀တ္လွ်က္ သာသနာေတာ္အက်ိဳး အတြက္ ေငြဖလားကိုယ္စီကိုင္ကာ
အလွဴခံေနသူမ်ား၊ တက္စြမ္းသေရြ႕ထည္႕၀င္လွဴဒါန္းသြားက်သူမ်ား၊
ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအတြင္း၀င္၍ ဘုရား၀တ္ျပဳေနသူမ်ား၊ က်က္သေရရိွလွေသာ
ျမင္ကြင္းအစံုကို သူမလြမ္းေမာစြာ ေငးႀကည္႕ေနမိသည္။ ျဖစ္လိုရာျဖစ္ေစေတာ႕
ပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွ ေငြသံုးေထာင္က်ပ္ကို ထုတ္ယူ၍
ခပ္သုတ္သုတ္သြားလွဴလိုက္သည္။ ဘ၀တသက္တာအတြင္းမွာ အရသာအရိွဆံုးအလွဴဟု
သူမဘာသာမွတ္ခ်က္ျပဳရင္း ႀကည္ႏူးလိုက္သည္ျဖစ္ျခင္း။

.......................................................*...................................................

"ဒကာမႀကီး-ကိုရင္တစ္ပါးဆြမ္းခံႀကြလို႕ရမလား"

သကၤန္းကို သပ္ရပ္စြာရံုထားေသာ ကိုရင္ႏွစ္ပါးက သူမကိုျမင္၍
ဆြမ္းဖိတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာသာျခားအမ်ား စုေနထုိင္ေသာ
ဤေနရာတ၀ိုက္တြင္ ျမန္မာရုပ္ေပၚလြင္ေနေသာသူမကို ေတြ႕လိုက္၍ အားကိုးတႀကီး
ဆြမ္းဖိတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူမဘာေျပာရမွန္းမသိေတာ႕
ကိုရင္မ်ားကိုခပ္ေတြေတြႀကည္႕ေနမိသည္။

"အရွင္ဘုရား တပည္႕ေတာ္.......?........xxxxxx ဘာသာၾကားထဲ ေရာက္ေနလုိ႔
ဆြမ္းလွဴခြင့္မရွိပါဘုရား"

တစ္ဆို႕ေနေသာ လည္ေခ်ာင္းအတြင္းမွ သူမ အသံေခ်ာက္ကပ္စြာ ထြက္ေပၚလာသည္။
ကိုရင္မ်ားကသူမကို ဘာသာျခားဟုတ္ပါ႕မလားဟု သံသယအႀကည္႕ျဖင္႕ ႀကည္႕၍
လွည္႕ျပန္သြားႀကေလျပီ။

အလွဴအတန္း ရက္ေရာေသာအဘိုးအဖြားတို႕၏ေျမးျဖစ္သူ. သဒၶါေစတနာထက္သန္ေသာ
အမိအဖတို႕၏သမီးျဖစ္သူ၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမွုျဖင္႕ေ၀းခဲ႕ရ၍ အလွဴအတန္းကို
ရက္ေရာစြာ ျပဳလုပ္လိုသူ ယခုေတာ႕ ဆြမ္းလာဖိတ္ေသာ ကိုရင္မ်ားကို
ဘာသားျခားပါဟူ၍ ျငင္းဆန္လိုက္ရျပီ။ ရင္ထဲမွာ နင္႕ေနေအာင္ခံစားလိုက္ရသည္။
တလိွုက္လိွုက္ တက္လာေနေသာ ရင္တြင္းေသာကကို ဘယ္လိုမွထိန္းမထားႏိုင္ေတာ႕။
အိပ္ခန္းတြင္းသို႕၀င္၍ အားရေအာင္ ငိုရွိုက္ပစ္လိုက္သည္။ ဘယါသူမျပဳ
မိမိမႈ႕ ဘယ္သူ႕အပစ္မွမဟုတ္ မိမိ ျပင္မရေသာ အပစ္ၾကီး .......။

.......*.........*............xxxxxxxxxxxx........*........*..........

တိတ္ဆိတ္ေသာပတ္၀န္းက်င္ ခပ္စိမ္႕စိမ္႕ေလႏုေအး
ႀကည္ႏူးဖြယ္ဆည္းလည္းသံတို႕ကို ခံစားရင္း အလင္းေရာင္ခပ္ေဖ်ာ႕ေဖ်ာ႕ေအာက္၀ယ္
ထီးထီးမားမားတည္ရိွေနေသာ ေစတီေတာ္ ျမတ္ႀကီးကို ဦးခ်ရိွခိုးလိုက္သည္။
တဒဂၤအခိုက္အတန္႕ေလးရယ္ေပါ႕။ သည္အခိုက္အတန္႕ ေလးမွာပင္
ျမင္ကြင္းအားလံုးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ႕ရပါျပီ။ သူမ အိပ္ယာကလန္႕ႏိုးခဲ႕သည္။

3 ႏွစ္ၾကားျပီးေနာက္ .......

"mom...ဘာလုပ္ေနတာလဲဟင္"

အနီးတြင္ထိုင္ေနေသာသားေလးက သူမအား နားမလည္ဟန္ျဖင္႕ေမးလိုက္သည္။

"ေႀသာ္--သားသား--mom ဘုရားရိွခိုးေနတာေလ။ ေဟာဟိုမွာေတြ႕လား။
အဲဒါသားသားတို႕ ဘုရားႀကီးေပါ႕။ သားသားလည္း ရိွခိုးရမယ္ေနာ္"။

သားေလးကိုသူမရင္ခြင္ထဲထိုင္ေစလိုက္သည္။ လက္ႏွစ္ဖက္ကို
လက္အုပ္ခ်ီပံုစံျပဳေစ၍ နဖူးထက္တြင္ တင္ေပးရင္း ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးရိွရာသို႕
ဦးတိုက္ထားလိုက္သည္။

"သားသားလိုက္ဆိုစမ္း mom ဆိုသလိုလိုက္ဆိုစမ္း .........."

"..ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ.......၊

ဓမံၼ သရဏံဂစၦာမိ....၊

သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ။ "

သားေလးကို တုိင္ေပးရင္း သူမေရာသားေလးပါ သရဏဂံုေဆာက္တည္ျပီး ျဖစ္သည္ဟု
မွတ္ယူလိုက္သည္။

..............**------**-----xxxxxxxx-----****-----****.............

ဘုရားကျပန္လာျပီး ေနာက္တေန႕မွာပင္ သူမခင္ပြန္းက ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္လြန္းေသာ
စကားတစ္ခြန္းျဖင္႕ တိုင္ပင္ခဲ႕ပါသည္။

"ခ်ိဳ-သားေလးကိုကို xxxx ခၚသြားအံုးမယ္"

"အို-သားေလးက.. အခုမွေလးႏွစ္ေက်ာ္ရံုေလးရိွေသးတာ ငယ္ပါေသးတယ္။
အစ္ကိုရယ္ျဖည္းျဖည္းမွေခၚတာေပါ႕။"

"ကို..ဆရာတစ္ေယာက္နဲ႕တိုင္ပင္ျပီးျပီေခၚသြားမွျဖစ္ေတာ႕မယ္။"

ဆႏၵ၏ေနာက္မွာအာဏာတို႕ ေရာစြက္ေနေသာ သူမခင္ပြန္း၏စကားလံုးမ်ားကို
သူမေတာ္လွန္တားျမစ္ႏိုင္စြမ္း မရိွခဲ႕ပါ။ အိမ္ေထာင္ဦးစီးမဟုတ္ပါလား ......

.....................**.......................**.....................*...................

သူမခင္ပြန္းႏွင္႕သားေလးတို႕ ထြက္သြားျပီး တစ္နာရီခန္႕အႀကာမွာ သူမအမည္ကို
အေရးတႀကီး ေခၚသံႀကားလိုက္ရသည္။

"မခ်ိဳ-----မခ်ိဳ----မခ်ိဳ"

"ဟဲ႕----ဘာလို႕ဒီေလာက္အေရးတႀကီးေခၚေနရတာလဲ"

"အစ္မေယာက်္ားမွာသြားတယ္ .. ၀တ္ေက်ာင္းကအျပန္ နင့္သားကို
ခ်င္းခ်င္း၀ိုင္းရိုက္လို႕ ေခါင္းကြဲတာ ..အဲဒါ ေဆးရံုကိုအျမန္လိုက္ခဲ႕ပါတဲ႕"

"ဘာ..သားေလးအရိုက္ခံရလို႕"

သူမရင္ထဲ မီးစႏွင္႕ထိုးသြင္းခံရသကဲ႕သို႕ ခံစားလိုက္ရသည္။ ရပ္ထားေသာ
ႀကမ္းျပင္ေနရာသည္ ဦးစိုက္ကၽြမ္းျပန္ ျဖစ္သြားသည္ဟု မွတ္ထင္လိုက္ရသည္။
ေဆးရံုကိုအျမန္ဆံုးလိုက္သြားလိုက္သည္။ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ျဖစ္ေနေသာ
သားေလးအေလာင္းကို ေတြ႕လိုက္ေတာ႕ သူမရင္ထဲဆို႕နင္႕သြားသည္။ သားေလးအား
ႀကီးစြာေသာသနားျခင္းႏွင္႔အတူ လက္လြတ္ဆံုးရံွုးလိုက္ရျပီဟူေသာအသိေႀကာင္႕
ႏွလံုးသားသည္ တဆက္ဆက္တုန္ေန၏။ ငိုရိွုက္ လိုက္သည္႕တိုင္
ရင္၀၌တစ္ဆို႕ေနေသာေႀကာင္႕ အသံထြက္မလာေတာ႕။ သားေလးအား
သျဂိဳလ္ျပီးစီးသည္႕ေန႕မွာပင္ သူမခင္ပြန္းက
ပေဟဠိဆန္ေသာေမးခြန္းတစ္ခုကိုေမးလာသည္။

"ခ်ိဳ--ကိုယ္တို႕သားေလးဆံုးရတာ ဘာေႀကာင္႕လဲသိလား"

"သိတယ္ေလ--ရွင္႕ေႀကာင္႕ေပါ႕။ သားကုိေခၚသြားလို႕ေပါ႕။
ကၽြန္မေခၚမသြားနဲ႕အံုးလို႕ တားပါလွ်က္နဲ႕ ဇြတ္အတင္းေခၚသြားတယ္။
ရွင္႕ေႀကာင္႕ကၽြန္မသားေသရတာေလ။"

သားေလးအတြက္ ခံစားခဲ႕ရေသာ နာက်င္မွုႏွင္႕ေဒါသတို႕ ေရာစြက္ေနသည္ေႀကာင္႕
သူမႀကမ္းတမ္းစြာေျပာဆိုပစ္လိုက္သည္။

"ေအးငါလည္း အဓိကတရားခံဘယ္သူလည္းဆိုတာ သိေစခ်င္လို႕ မင္းကိုေမးတာ။
သားေလးမဆံုးခင္ေန႕က အျပင္သြားတဲ႕ကိစၥ အိမ္နီးခ်င္းေတြေျပာလို႕
ငါအားလံုးသိျပီးျပီ။
သားေလးကို မင္းတို႕ေရႊတိဂုံဘုရားေခၚမသြားခဲ႕ရင္ ငါလည္း xxxxx ပို႕ဖို႕
အေလာတႀကီး စီစဥ္မွာမဟုတ္ဘူး။ သားေလးဆံုးစရာ အေႀကာင္းမရိွဘူး။
သားေလးဆံုးရျခင္းရဲ႕ အဓိကတရားခံက..မင္းကြ..။ မင္းသိရဲလား။"

"အို--ရွင္မဆိုင္တဲ႕ကိစၥကိုလာျပီးမစြပ္စြဲပါနဲ႔ အေမတစ္ေယာက္က
သူ႔သားတစ္ေယာက္ကို သူတို႔ဘုရားေခၚသြားတာ အျပစ္ေျပာစရာမဟုတ္ဘူး။
ဒါဘာထူးဆန္းလဲ"

"ေအးသူမ်ားေတြအတြက္ မထူးဆန္းေပမယ္႕ မင္းအတြက္ထူးဆန္းတယ္ကြ
မင္းကိုယ္မင္းျပန္ေမးႀကည္႕စမ္း။ ဘာ--ဘာသာ၀င္လဲဆိုတာ၊ မင္းက
xxxx ဘာသာ၀င္ျဖစ္ေနၿပီေလ"။

သူမရယ္သြမ္းေသြးရင္းျပန္လည္ေခ်ပလိုက္သည္။

"ဟင္း--ဟင္း--ဟင္း၊ ကၽြန္မလား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေလ။
ကၽြန္မေရႊတိဂံုဘုရားႀကီးဆီမွာ သရဏဂံုေဆာက္တည္ျပီးသြားျပီ
အခုကၽြန္မဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ေနျပီေလ"

"ဘာ---ဘာေျပာတယ္။ မင္းေစာ္ကားတယ္ေပါ႕။ ငါတို႕ဘာသာထဲ၀င္ျပီး တျခားဘာသာ
ျပန္ေျပာင္းတယ္ေပါ႕"

"ေစာ္ကားတာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ကိုယ္ပိုင္အခြင့္အေရးကို
ကၽြန္မဘာသာဖန္တီးယူတာ။ အခုကၽြန္မမွာ သားေလးလဲမရိွေတာ့ဘူး။
ဘာမွငွဲ႕ကြက္စရာအေႀကာင္းမရိွေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ႕ ရွင္႕ကို ဆက္ျပီး
မေပါင္းႏိုင္ေတာ႕ဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕အခြင္႕အေရးေတြကို ကၽြန္မဆက္ျပီး
အဆံုးအရံွုးမခံႏိုင္ေတာ့ဘူး"

"ေအး--ဒါဆိုရင္ေကာင္းျပီေလ အိမ္မွာရိွတဲ႕ပစၥည္းကိုေတာ႕ မင္းဘာတစ္ခုမွ
ရလိမ္႕မယ္မထင္နဲ႕ မင္းႀကိဳက္တဲ႕ ေနရာသြားႏိုင္တယ္"။

သူမအ၀တ္အစားမ်ားကို အိမ္ေထာင္က်စဥ္က ယူလာခဲ႕ေသာအိတ္ျဖင့္ ထည္႕၍
သေဘၤာဆိပ္သို႕ ထြက္လာခဲ႕သည္။ သူမအတြက္ ေရွ႕ဆက္ျပီးလုပ္ရမည္႕အလုပ္ႏွင္႕
သြားရမည္႕ေနရာအတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ခိုင္မာစြာ ခ်လိုက္သည္။
ခရီးသည္မ်ား နားေနခန္းသို႕၀င္၍ စာတစ္ေစာင္ေရးလိုက္သည္။

......xxxxxxx...............xxxxxx.............xxxxxx............

"ေအးမာ၊ မေဆြ၊ ခင္မိုး။ ငါစာေရးလိုက္ပါတယ္။ နင္တို႕ဒီစာကို ဖက္ေနတဲ႕
အခ်ိန္မွာ ငါဟာမခ်ိဳအျဖစ္နဲ႕မဟုတ္ေတာ့ပဲ
ေလာကီကိုစြန္႕ခြာသြားတဲ့သီလရွင္တစ္ပါး ျဖစ္ေနပါျပီ။ ငါေလ တို႕ငယ္ငယ္က
ႏုတ္တိုက္က်က္ခဲ႕ဘူးတဲ႕ သားသမီးက်င္႕၀တ္ငါးပါး လကၤာထဲက
"ေစာင္႕ေလမ်ိဳးႏြယ္"ဆိုတဲ့စာေႀကာင္းေလးကို မိုက္မဲစြာ
လ်စ္လ်ဴရွုခဲ႕မိတယ္။ ဒါေႀကာင္႕ ငါဟာ.. ဘာသာလဲဆံုး၊ သားလဲဆံုး၊
ဘ၀လည္းဆံုးခဲ႕ရတယ္။ အမ်ိဳးအႏြယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ဘို႕တာ၀န္ပ်က္ကြက္သူ၊
ဒို႕ရဲ႕ခ်စ္စရာေက်းလက္စရိုက္ေတြနဲ႕ ေ၀းကြာသူလည္း ျဖစ္ခဲ႕ရတယ္။
နင္တို႕နဲ႕အတူ တျခားဒို႕ရဲ႕သူငယ္ခ်င္း ေတြကို ငါ႕လိုအျဖစ္မ်ိဳး
မႀကံဳရေအာင္ ငါ႕ဘ၀ကို သင္ခန္းစာယူျပီး အိမ္ေထာင္ျပဴမမွားႀကပါနဲ႔လို႕
ငါသတိေပး တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္"။

နင္တို႕ရဲ႕သူငယ္ခ်င္း

မခ်ိဳ

...........xxxx..............xxxxx.................xxxxx................xxx....

စာအိတ္ကိုပိတ္၍ ဧရာ၀တီသေဘၤာစာေရးႀကီးအား သူမတို႕ရြာသို႕ ေပးဘို႕ရန္
မွာႀကားလိုက္သည္။ ဤစာသည္ ဆံုးရွုံးခံဘ၀ျဖင္႕ရင္း၍ရခဲ႕ေသာ သူမ၏
ေနာင္တေ၀ဒနာမ်ား အတြက္ သူမတက္ႏိုင္ေသာအစားထိုးကုသမွုဟု ခံယူလိုက္သည္။
သေဘၤာမ်ားဥဒဟိုသြားလာေနေသာရန္ကုန္ျမစ္ျပင္ႀကီးကို ေက်ာခိုင္းလိုက္သည္။
သူမရင္ထဲမွာ အိမ္ေထာင္ေရး ေနာင္တမ်ား၊ ဘ၀သင္ခန္းစာမ်ား၊ ေလာကီသံေ၀ဂမ်ား၊
ေပြ႕ပိုက္ထည္႕သြင္းလွ်က္ သူမ၏ေျခလွမ္းမ်ားက သီလရွင္မ်ားေနေသာ
ေက်ာင္းတိုက္ဆီသို႕တေရြ႕ေရြ႕။ တေရြ႕ေရြ႕

(ဤ၀တၳဳတိုေလးသည္ အျဖစ္ပ်က္မွန္တစ္ခုအား အေျခခံျပီး
ခံစားေရးဖြဲ႕ထားေသာ၀တၳဳတိုတပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။)

You do all performance on everything is your morally.
အရာရာတိုင္းအေပၚ သင္ၿပဳမူေဆာင္ရြက္ေဆာင္သမွ်ကိစၥ တိုင္းသည္ သင္႔၏
ကိုယ္က်င္႔တရားပင္ ၿဖစ္သည္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဤေဆာင္းပါးသည္ မည္သည့္ဘာသာကိုမွ် ထိခိုက္လိုေသာ
ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိပဲ မိမိ ဘာသာ၀င္ အတြက္သာ ေစာင့္ေလမ်ုိးႏြယ္ဆိုေသာ ၀တၱရား
အရအသိေပး တိုက္တြန္းခ်င္းသား ျဖစ္သည္ ။

မိမိ ဘာသာအား ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္သည္ေၾကာင့္ မည္သည့္ဘာသာကိုမွ်
မထိခိုက္ပါ ။

(ပိေတာက္ေျမ)

Tags: lovers...@gmail.com, ပိေတာက္ေျမ

--
[...]

အျခား အေၾကာင္းအရာမ်ားကို သိခ်င္ပါက အဖြဲ႔၏ Home Page မွၾကိဳဆိုပါတယ္ ။
ေအာက္ပါ လိပ္စာသို႔ ကလစ္ႏွိပ္၍ ၀င္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။
http://groups.google.com/group/a_lin_say_ta_mum?hl=en?hl=en

yadanar yadanar

to a_lin_sa...@googlegroups.com
လမ္းခဲြလိုက္ပါ အခ်ိန္ၾကာရင္ေမ ့ေပ်ာက္သြားမွာပါ ဘာသာမတူပဲေရွ
့ဆက္တိုးရင္ေတာ့အခ်ိန္ၾကာတာနဲ ့အမွ် စိတ္ဆင္းရဲစရာမ်ားႏွင့္သာၾကံဳရပါမယ္

2011/5/8 T Aye <tayew...@gmail.com>:

> [...]

> သို႔ mail ပို႔ႏိုင္ပါသည္။ သင့္အား အဖြဲ႔မွ စြန္႔ခြာခြင့္ေပးပါမည္။

Kaung Htet

to a_lin_sa...@googlegroups.com
သူနဲ႔ကိုယ္နဲ႔ တစ္သက္လံုးေပါင္းတာေတာ့ဟုတ္ပါတယ္.. ႏွစ္ေယာက္ထဲ ေပါင္းတာမဟုတ္ပဲ ... မိသားစု နွစ္ခု ေပါင္းတယ္ဆိုရင္ ပိုမွန္ပါလိမ္႔မယ္... ပိုျပီးစဥ္းစားဖို႔လိုလိမ္႔မယ္လို႔ထင္ပါတယ္....

2011/6/3 layeik ch7 <laye...@gmail.com>

--
I Think, Therefore I am.....

Ye Min Htun

to a_lin_sa...@googlegroups.com
better u find same religion, and u will happy for your life ,even u
are not rich .

king dom

to a_lin_sa...@googlegroups.com
ကိုယ္ခ်စ္တယ္ဆိုရင္ ဘာမွမစဥ္းစားပါနဲ႔ သူေကာကုိယ္ေကာ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္နားလည္နိုင္တယ္ဆိုရင္ ဘ၀နွစ္ခုေပါင္းစပ္လို႔ရနိုင္ပါတယ္
အခ်စ္မွာ နားလည္မွုကပဲအေ၇းၾကီးပါတယ္ ခ်စ္တဲ့သူတိုင္းေပ်ာ္ရႊင္ေစခ်င္ပါတယ္

with love

to a_lin_sa...@googlegroups.com
ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ လာပါလည္.ပါျပီးမွလက္ခံျခင္းလက္မခံျခင္း ကိုဆံုးျဖတ္ပါ။ ဗုဒဘာသာ အတြက္ အသည္းကြဲရဲရဆိုရင္ ညီမေလး ကိုယ္ဘာရဲ႕စစ္မွန္တဲ့အေၾကာင္းမသိေသးတာလား။

2011/6/13 Kaung Htet <joeg...@gmail.com>

--
with love

C K

to a_lin_sa...@googlegroups.com
ကိုယ့္ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ မိဘေတြကို အရင္ဆံုး ေျဖာင္းျဖၾကည့္ေလ ...
ခ်စ္သူႏွစ္ေယာက္စလံုးက အရမ္းကိုခိုင္မာေနရင္ေတာ့ မိဘေတြနားလည္ေပးမွာပါ
... တစ္ဖက္ဖက္က အဆင္ေျပသြားရင္ ေနာက္တစ္ဖက္လည္း မၾကာခင္ အဆင္ေျပမွာပါ ...
အေျခအေနကဆိုးရြားလြန္းေနရင္ေတာ့ ေရွ႕ ဆက္တိုးဖို႔ကို ေသခ်ာစဥ္းစားေစခ်င္တယ္ ...

ုkoko chit82

to a_lin_sa...@googlegroups.com
ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္ဆုိတာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွဳကို ပံုေဖာ္တဲ့စကားေလးပါ ညီမေလး..ဘာသာအယူ၀ါဒ မတူ၇င္ စိတ္တူကုိယ္တူ မျဖစ္နိင္ပါဘူး..။ မိမိဘာသာ နဲ့စပ္ျပီး သြားလာမယ္ဆိုုရင္ တစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့ ညီမေလး ..။အမ်ိဳးမတူ ဘာသာ မတူရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆံုးရွုံုးမွုေတြ အမ်ားၾကီးပါ ညီမေလး .ခ်စ္တာ တစ္ခုတည္းမစဥ္းစားပါနဲ့..။ကိုယ့္မိ ကိုယ့္ဘ ကိုယ့္အမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာကို ေစာင့္ထိန္းနိင္ရတယ္ ..။လူျဖစ္လာတာဟာ အခ်စ္တစ္ခုေလး တည္ေဆာက္ဖို့မဟုတ္ဘူး ညီမေလး..။အမ်ိဳးကို ေစာင့္ထိန္းနိင္ရမယ္ ဘာသာကိုေစာင့္ထိန္းနိင္ရမယ္ သာသနာကို ေစာင့္ထိန္းနိင္ရမယ္..။ ဘာသာျခားကို ယူတာဟာ တစ္ေယာက္တည္း လုိထင္ေပမဲ့ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ေလးေတြပါပါသြားနိင္တယ္ .ခ်စ္သူျဖစ္တုန္းေတာ့ ညီမေလးရဲ့ ဆႏၵအတုိင္း လိုက္ေလ်ာေပမဲ့  ရျပီးရင္ ေျပာထားတဲ့စကားေတြနဲ့ တျခားစီေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါ ညီမေလး..။ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာမယံုပါနဲ့ ညီမေလး ...။မ်ိဳးခ်စ္ ဘာသာခ်စ္ တဲ့ ညီမေလး တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမယ္လုိ့ေမ်ာ္လင့္ပါတယ္ ညီမေလး ..။ခုဘ၀ .ေနာက္ဘ၀ အတြက္ ညီမေလး .ျပဳျပင္နိင္မယ္လုိ့ ယံုၾကည္မိတယ္  ..ညီမေလးရဲ့ မိဘ အစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ စိတ္ဆင္းရဲ ၇မယ့္ အရာေတြကို ပယ္ဖ်က္လိုက္ပါ...။ ဘာသာျခားကုိ ယူျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဴိးဆက္ေတြ ကုိ ဘယ္လုိျဖစ္နိင္ေၾကာင္း စဥ္းစားပါ..ေမ်ာ္လင့္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္ အကို..။

သာလိ ကာ

to a_lin_sa...@googlegroups.com
မတူညီတဲ့ ဘာသာႏွစ္ခုၾကားမွာ တည္ျမဲမႈဆုိတာေရရွည္မျဖစ္နိင္ပါဘူး.....ေသခ်ာစဥ္စားဆုံးျဖတ္ပါသူငယ္ခ်င္း......

tunpwint thit

to a_lin_sa...@googlegroups.com
ဘာသာမတူရင္...ဆင္ၿခင္ေစၿခင္ပါသည္...
ကိုယ္ေတြ ့...ခံစားဘူးေတာ့ ...သိသည္..ၿဖစ္လာမည့္အက်ိဳးဆက္ေတြကမ်ား...သည္...သူငယ္ခ်င္းစိတ္မဆိုးေစ...ခ်င္ပါ
 warm regard
Pwit Thit