matematik sorularında kurgu

Ugur hoca

to TMOZ
merhabalar,

Diğer bir başlıkta bir limit problemi(yayın ucundaki topun aldığı mesafe) ile ilgili olan yazışmalarda aşağıdaki gibi bir fikir beyan ettim. bu konuda diğer hocalarımızın fikirlerini bekliyorum katkıda bulunursanız sevinirim.

"Herhangi bir polemik yaratmak veya eleştirmek adına yazmıyorum sadece kendi fikrimi beyan adına.

Matematiksel bir problemi kurgularken fiziksel dünya ile birebir bir eşleşme ve modelleme şart mıdır? Bu spesifik problemde tamamen hayali bir yay var. Matematik zaten soyut bir sanat değil midir (somuta uyguluyoruz ama sonuçta soyut)? Örneğin burada yay değil de "mars ile dünya arasında gidip gelen bir uzay mekiğinden" bahsediyor olabilirdik. Şimdi öyle olsaydı, gezegenler arası yolculuktaki tüm parametrelerin ne olduğunu mu düşünecektim yoksa yazmak ve cevabını almak istediğim soruya mı? Elbetteki gezegenler arası yolculukta olağanüstü bir matematik sözkonusu fakat bu ayrı bir konu. Soruyu okuyan zaten ne sorulduğunu anlıyor.

Kıssadan hisse benim naçizane fikrim, bir problemde bir nokta ucu kadar dahi olsa problemin fiziksel gerçekler ile uyumu veya buzdağı kadar uyumsuzluğu beni hiç ilgilendirmez, rahatsız da etmez hatta hoşuma gider.

İyi yıllar."

Ugur hoca

to TMOZ
uzun yazı okumak istemeyenler için soruyu şöyle basite indirgeyeyim:

bir matematik sorusunda fizik kimya biyoloji vb diğer dalların konusu içine giren parametreler (yay, gezegen, molekül,gibi)
kullanılıyorsa bunlar hayali kurgular olamaz mı illa ki gerçek modellere mi dayandırılmalıdır? mesela yay sürtünmesiz olsa olmaz mı? bu durum öğrenciye zarar verir mi vermez mi faydası olur mu olmaz mı, dikkate ne derece alınması gereken bir durumdur?

teşekkürler.

selo

to TMOZ
Örneğin; Yay sürtünmesiz olsa olmaz mı? Olur hocam , zaten sürtünmesiz bir yay gerçekte olamaz heralde ? Biz olsun diye kurguluyoruz. Fakat mümkün olduğunca öğrenci soruyu okuyunca fiziği , yada amiplerin Nasıl çoğaldığını düşünüp yanılmasına imkan verilmese daha iyi olur diye düşünüyorum.
Bu arada bu başlığa hocalarımızın cevap vermemesinin sebebini , gerginlik çıkmasın , kalpler kırılmasın ......
Diye düşünüyorum.
Matematiği ve matematikçileri seviyorum 😊

Ugur hoca

to TMOZ
selo hocam teşekkürler fikir sunduğunuz için, katkınız için.

hocam ben başlığı kalpler kırılsın kavga çıksın diye açmadım. konunun içindeki insanların , matematikçilerin ne düşündüğünü anlamak öğrenmek , genel kanı nedir , ben bu konuda ne öğrenebilirim , fikir alışverişinde bulunmak için açtım. kavga etmek isteyen zorla fikrini kabul ettirmek isteyen varsa onun yeri burası değil:) kalp kırılmasından benim kalbimi kastediyorsanız, Can'lar sağolsun buyursun kırsınlar....

saygılar

ŞENCAN Yaşar

to tm...@googlegroups.com

Ben gercekle bagdasmayan bir soru gordugumde soru yazarinin genel kultur bilgisinden suphe ederim. Matematigi sadece hesap kitaptan ibaret gormek ve sonucu bulunsun da sorunun icerigi ne olursa olsun demek bana cok dogru gelmiyor.

--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba kayıt göndermek için tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/e21c2171-341c-4e52-84f3-79a7d2990d77%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

Ugur hoca

to TMOZ
güzel bir bakış açısı teşekkürler hocam

baykal akdag

to TMOZ
Ben kurgulanmış soruları öğrencinin karşısına getirdiğimde öğrencilerin soruyu çok ciddiye almadıklarını
hatta problemle alay ettiklerine çok şahit oldum.
Böyle zamanlarda onlara "olabileceğini farzedin öyle çözelim" diyorum motivasyonu sağlamak için.
Ben de mümkün olduğunca problemlerin gündelik hayatla
uyuşması taraftarıyım. illede problem kurgulanacaksa
uygun ifadelerle yapılması taraftarıyım, sanki gerçekte
öyle olaylar varmış gibi yazılan soruları sevmiyorum.

Benim kişisel fikrim bu. Saygılarımla...

Sezgin Öner

to tm...@googlegroups.com
O zaman hepiniz seriler konusundaki top sorularını cozmemelisiniz😊😊

1 Ocak 2016 Cuma tarihinde, baykal akdag <bayka...@gmail.com> yazdı:
--
[...]

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/0f9df84f-2458-4f54-8331-7bc710f713f3%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Ugur hoca

to TMOZ
bu da güzel bir yorum hocam, teşekkürler.

aslında bu değişik kurgusal sorular ile öğrencilerin tepkilerini almak ve zeka / bilgi seviyelerini test edebilmek de bana bu yay sorusundan sonra mantıklı bir şeymiş gibi göründü.

saygılar

Ugur hoca

to TMOZ
top sorularına bulaşmamak lazım :))

Sezgin Öner

to tm...@googlegroups.com
Hahaha😊😊aynen her soru gerçekle paralel olmalıdır ki öğrenci yorumlarken sıkıntı olmasın ☺

Muharrem Şahin

to tm...@googlegroups.com
Sezgin Hocam;
Ben senin ne demek istediğini anlamadım.

1 Ocak 2016 23:11 tarihinde Sezgin Öner <matemati...@gmail.com> yazdı:
[...]

Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.

Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAABq0rXX9anLsc5pRA5wz-0WoVvyp%3DGLbNYCvyMYSPvn3%2BsCbw%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

--
.

Sezgin Öner

to tm...@googlegroups.com
Mesela yazılan problemlerin günlük hayatta uygun olması lazım demek istedim hocam bende bazı problemleri cozdukten sonra günlük hayatta verilere uygun olması lazım.

1 Ocak 2016 Cuma tarihinde, Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CADf0OcMWCrSjJVizzqWtMLDOfYy3VwvA6uOHVkg%2BeqHu8qK%2B3w%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.