tavla ve olasılık

66 views
Skip to first unread message

melih-mart

unread,
Jul 11, 2015, 7:40:24 PM7/11/15
to tmoz
hocalarım,
Bir arkadaşımla tavla oynarken,şu durum oluyor mesela:
Rakibim önce sadece 1-1 atmalı ki kazanma ihtimali olsun.Bu yetmiyor hemen üstüne benim sadece 2-2 atma mam gerekiyor.
Bu da olsa yine kaybetmeme yetmiyor,karşımdakinin üst üste 3 çift atarak açık vermemesi gerekiyor.vee bir de bakıyorum hepsi olmuş.oyunu kaybetmişim.
Karşımdaki sürekli acemilikle aynı durumlara düşüyor.tek zarlara kalıyor.
Yahu hocalarım,buna benzer durumlar 3 oyun 4 oyun denk gelir de sürekli sürekli olamaz olasılık denen birşey var yahu.
Zar tutmaktan şüphelendim,fincan denedim bardak denedim sürahi denedim yok daha da garip durumlar oluyor :-)))
yok arkadaş.tavlayı parçalıycam.olasılık bilimine inanmak istiyorum ama yok artık.

ayhan yanağlıbaş

unread,
Jul 11, 2015, 7:42:00 PM7/11/15
to tm...@googlegroups.com

Sandalyeyi değiştir
Denedim oluyor(: 

12 Temmuz 2015 Pazar tarihinde, melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
 
Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAK2%3DzdoNiF0E%3DJwdKr-VQv%2BuR5p0%3DLy4us2OtWiZe2f5GRg5kw%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.


--
paylaş

ŞENCAN Yaşar

unread,
Jul 11, 2015, 7:44:34 PM7/11/15
to tm...@googlegroups.com
ben olsam rakibi değiştirirdim :))

yalan dünya...

melih-mart

unread,
Jul 11, 2015, 7:44:53 PM7/11/15
to tmoz
Hocam vallaha onu da denedim.
masa örtüsünü de değiştirttim yok:-)))

12 Temmuz 2015 02:41 tarihinde ayhan yanağlıbaş <ayha...@gmail.com> yazdı:

melih-mart

unread,
Jul 11, 2015, 7:46:28 PM7/11/15
to tmoz
Hocam ben diyorum ki
"sen yanlış oynuyorsun.Olasılık denen birşey var.Ispatlıcam sana"
Halen ıspatlıycam kararlıyım:-))

12 Temmuz 2015 02:44 tarihinde ŞENCAN Yaşar <quass...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jul 12, 2015, 5:23:49 AM7/12/15
to tm...@googlegroups.com
Melihciğim;
Yaşadıkların olasılık kanunlarına tam uyuyor.
Olası sonuçlardan biri gerçekleşiyor.
İspat için yorulmana gerek yok.
Sonuçları "şans" diye nitelemek gerekir.:)
...
Bir arkadaşım
bir sıralar
her gelişinde başka bir çift zar getiriyordu.
Şimdi,
tavlamın içinde
6 çift farklı zar var.:)
...
"Fırsat bu fırsat" deyip
bir problem vereyim.

"12 birim uzunluklu 
kalınlıksız bir tel
koordinat sisteminin O(0,0) ve A(12,0) noktaları arasına geriliyor.
B(0,-6) noktasından
noktasal mermi ile
doğrusal yörüngeli atış yapılıyor 
ve tel isabet alıyor.
C(3,0) olduğuna göre
telin 
a. [OC] kısmından isabet almış olması olasılığı kaçtır?
b. C noktasından isabet almış olması olasılığı kaçtır?
c. Cevabın kesin olarak verilebilmesi için
    nasıl bir bilgi verilmelidir?"

Sevgiler, saygılar, selamlar.

12 Temmuz 2015 02:46 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 5:38:50 AM7/12/15
to tmoz
Saygıdeğer hocam,tavla bir insanı sinir hastası yapar mı ?
Birçok usta oyuncunun 'oyun' diyerek bırakacağı oyunlara devam ediyor.
"üstüste 5 çift mi atcan"  derken, devam etmesine bile sinirlenirken oyunu alıyor hocam!
35/36 dururken 1/36 kaç defa yaşanır:-))
Sorunuza bakacağım ama ben bu kadar basit ihtimal hesabında bile
1/36 'yı %90 görürken çok sağlıklı düşünemiycem gibime geliyor:-))

12 Temmuz 2015 12:23 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 5:48:27 AM7/12/15
to tmoz
hocam burda püf noktası var sanırım,yani birinci sorunuz 1/4 değildir ?

12 Temmuz 2015 12:38 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 5:49:21 AM7/12/15
to tmoz
reel sayılar ve tam sayılarla ilgili mi acaba?


12 Temmuz 2015 12:47 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jul 12, 2015, 5:51:10 AM7/12/15
to tm...@googlegroups.com
1/4 teki tereddütün
problemdeki eksikle ilgili.

12 Temmuz 2015 12:49 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 5:58:14 AM7/12/15
to tmoz
şöyle olabilir mi hocam,"telin her noktasının isabet alma olasılığı birbirine eşittir" denmesi mi gerekirdi?

12 Temmuz 2015 12:50 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jul 12, 2015, 6:03:20 AM7/12/15
to tm...@googlegroups.com
Evet;
1/4 cevabı onu gerektirir.

12 Temmuz 2015 12:58 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 6:10:24 AM7/12/15
to tmoz
Anladım hocam o zaman C noktası için de benzer durum söz konusu,
bir de sanki burada hedefte sadece tamsayılara karşılık gelen noktalar olmalı

12 Temmuz 2015 13:03 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jul 12, 2015, 6:16:38 AM7/12/15
to tm...@googlegroups.com
C noktasında bir sorun yok.

Tam sayı denilmesi gerekmiyor.

12 Temmuz 2015 13:09 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 6:24:48 AM7/12/15
to tmoz
Tel 12 birim ama bir noktanın vurulmasından bahsediliyor.
Bu nokta 1 birim olsa 1/12 deriz ama 1 birim değil

12 Temmuz 2015 13:16 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 6:25:51 AM7/12/15
to tmoz
hatta "0" gibi duruyor-)


12 Temmuz 2015 13:24 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jul 12, 2015, 6:34:27 AM7/12/15
to tm...@googlegroups.com
Evet; sıfır olur.

1/36 olasılığı küçümsememen için yazdım.

"0" olasılıklı bir olayın gerçekleşmesi bile mümkün olabiliyor.:)

12 Temmuz 2015 13:25 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 6:37:04 AM7/12/15
to tmoz
Hocam muhteşem bir örnekti gerçekten

12 Temmuz 2015 13:34 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 6:46:32 AM7/12/15
to tmoz
Teşekkürler hocam,eksik olmayın...
O zaman demek ki tavlayı oyna gitsin.
olasılıktan ıspattan hiiç bahsetme :-))


12 Temmuz 2015 13:36 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
Jul 12, 2015, 6:52:56 AM7/12/15
to tm...@googlegroups.com
Sağ ol Melihciğim.:)

Çözüme
B noktasını katmak da mümkün.

Bazı olasılık sorularındaki ifadelerin eksikliğini vurgulamak için
açtığın başlığı fırsat saydım.

12 Temmuz 2015 13:46 tarihinde melih-mart <cok...@gmail.com> yazdı:

Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.



--
.

mustafa

unread,
Jul 12, 2015, 1:12:22 PM7/12/15
to tm...@googlegroups.com
Satranc oynamayi dusunun derim.olasiligi o kadarda takmazsiniz:)

melih-mart

unread,
Jul 12, 2015, 4:15:10 PM7/12/15
to tmoz
Satranç daha iyi bilenin şanstan bağımsız,kesin kazandığı bir oyun, haklısınız.
Ama onda da olası hamle kombinasyonlarını hesaplamak var.
Tabiiki kim daha ilerilere kadar hesaplar ve hata yapmazsa kazanıyor.

12 Temmuz 2015 20:12 tarihinde mustafa <mak...@gmail.com> yazdı:
Satranc oynamayi dusunun derim.olasiligi o kadarda takmazsiniz:)
--
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/

Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba kayıt göndermek için tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/457b89a6-afed-460f-b3a2-11666969fdeb%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

mustafa

unread,
Jul 13, 2015, 2:34:22 AM7/13/15
to tm...@googlegroups.com
Iste hocam olasi hamle o kadar cokki bir yerden sonra "amaaaan soyle oynayim gitsin" diyor insan.ne kombinasyon ne olasilik aklina bile gelmiyor.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages