Yazarlar için Telif Hakları Önemli

s hoca

Arkadaşlar merhaba,
Son 3-4 yıldır bir çoğunuzun bildiği ve kullandığı bazı kitapların yazarıyım. Yazar olarak başıma gelenleri ve buna karşın alınabilecek önlemleri size aktarmak istedim.Bu yasadıklarım eminim bir çok arkadasında basına gelmiştir.

İlk başıma gelen durum şu oldu, kitaplarımı yazdığım yayınevi sahibi de matematik bölümü mezunu olduğu için benim yazdığım kitaplara kendi isminide yazar olarak koydu ve bunun yasal olarak hakkı olduğunu söyledi. Oysa kitapların hiç birinde emeği yoktu.Tabi o zamanlar bunu hiç araştırmayıp direk kabullenmiştim.

İkinci olarak yayınevi sahibi ile bir telif sözleşmesi imzaladım. Yayın evi sahibi bunun yasal bir zorunluluk olduğunu ve standart bir sözleşme olduğunu söyledi. Ben ve benim gibi bir kaç yazar daha bu sözleşmeleri dogru düzgün okumadan imzaladık.

Yine yayınevi sahibi anlaştığımız tutarları ödemeyip sürekli bahanelerle bu ödemeleri ileri tarihlere attı. En son artık dayanılmayacak noktaya gelindiğinde ise ödemeleri inkar etti ve imzaladığımız sözleşmeleri önümüze koydu.Sözleşmler öyle düzenlenmişki okuyan avukatlar bu kadar art niyetli sözleşmeleri hiç görmediklerini söyledi.

Yayın evi sahibi eser yazmayı bırakıp paramı istediğim andan itibaren yazdığım eserlerden ismimi çıkarmaya ve yeni anlaştığı kişilerin ismini yazar olarak eserlerime koymaya başladı.Hatta dahada ileri gidip eserleri aslında kendi yazdığını ve hatır için benim ismimi eserlere koyduğunu iddia etti.

İşin bundan sonraki kısmı sizleride ilgilendiriyor. Bana yapılan bu haksızlıkları hazmedemeyip bu konuda araştırma yaptım. Danıştığım bir çok avukat bu konuda yeterli değildiler.Çünkü telif hakları ve fikir sanat eserleri uzmanlık isteyen bir konu. Araştırmalarım neticesinde meslek birliği ve telif hakları derneği ile tanıştım. Saolsunlar benim olayımı en ince detaylarına kadar incelediler. Kültür bakanlığı ile adıma yazışmalar yaptılar. Bu şekilde yayınevi sahibinin bir çok bandrol sahtekarlığı yaptığını tespt ettiler.Yayın evi sahibi matematik kitaplarının yanında bir çok farklı branş kitabınıda örneğin coğrafya,tarih ,edebiyat gibi kendi yazmış gibi kültür bakanlığına bildirmiş ve bandrol almış. Telif hakları derneği olayı savcılığa taşıdı ve epey ilerleme kaydettik.

Arkadaslar , bu süre zarfında yazar olarak bir çok hakkımızın olduğunu 5846 nolu fsek kanununun yazarları koruma adına çok önemli kısımları olduğunu öğrendim. Örneğin , bir yazarın eserine başkasının ismini koymak 2 ila 4 yıl hapis ve 50000 ila 250000 tl para cezası ile cezalandırlıyor. İkinci bir husus yazarın isminin esere konması manevi hakkıdır ve istese dahi bu hakkı devredemez.İster yayınevinin dersanesinde çalışın isterse özel okulunda sizin yazdığınız esere isminizi koymak zorunda. Bu şekilde yapılmış sözleşmlerin hükmü yoktur.yazarla yapılan sözleşmeler de her şey çok açık ve net olmalıdır. Yazdığınız eserleri yayınevine mutlaka mail yolu ile gonderin ayrıca göndermeden önce tasdix.com adlı siteden tasdik ettirin.

Bu konuda bana destek olan Telif Hakları Derneğine ve başkanı Sn.Cafer Vayni ye binlerce teşekkür ederim. Kendisi günlerce hiç bir ücret almadan bu işle ilgilendi ve haklarımızı bana öğretti.
Yayınevi ismini ve kendi ismimi şu an dava süreci devam ettiği için buradan söyleyemiyorum ancak dava süreci bittiğinde burada açıklayacağım.

Bu konuda mağdur olan yardım isteyen arkadaşlar için kendiside bir yazar ve öğretmen olan Sn.Cafer Vayni nin telefonunu burdan veriyorum. Dileyen herkes çekinmeden arasın.0 532 663 32 95

Sezgin Öner

Çok geçmiş olsun öncelikle o kadar emek verdiğiniz halde siz üzmüşler ve ugrastirmislar hocam.İnşallah emeklerinizin karsıligini alırsınız.Bizi bu konuda bilgilendirdiğiniz için de teşekkür ederim.

Ayhan Yanağlıbaş

çok sağolun hocam
gelişmeleri bu başlık altında takip ederiz artık

AYLA SAYDAM

to Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi - TMOZ

+1

21 Haz 2016 02:13 tarihinde "Ayhan Yanağlıbaş" <ayha...@gmail.com> yazdı:

çok sağolun hocam
gelişmeleri bu başlık altında takip ederiz artık

Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAFWJdzd-2yFpau7WqTwA5xSzpcZJ_08s4PA31u2eH2n_6NyD7w%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

Mücahid

Yaziklar olsun emek hirsizlarina,yatarak,sömürerek kazananlara,arkadaslariminda basina geldi bu durum,1,5 yil sonraya çek verdiler,kanunlari iyi bilmek gerek,çok gecmisler olsun hocam

ALLAH VAR,KEDER YOK...

Günday Altaş

Cok gecmis olsun. . Merakla bekliyorum o isimleri...

utku bostan

Skandal. İnşallah tahmin ettiğim kitaplar değildir.

21 Haz 2016 03:14 tarihinde "Günday Altaş" <zeynep...@gmail.com> yazdı:
Cok gecmis olsun. . Merakla bekliyorum o isimleri...

Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba kayıt göndermek için tm...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/1c9814c2-4f0b-496e-b768-ba94352639aa%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

hasanalihoca(öğretmen)

to tmoz

Allah korkusu denen şey yok mu?

21 Haz 2016 03:43 tarihinde "utku bostan" <utkub...@gmail.com> yazdı:

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.

Celal İşbilir

Piyasada sahtekar çok hocam.

21 Haziran 2016 Salı tarihinde, hasanalihoca(öğretmen) <hasana...@gmail.com> yazdı:

Mobile: 05327420451

         ekstremyayinlari.com

İsa GEDİK

to tmoz
çok geçmiş olsun

ali can GÜLLÜ

Teşekkür ederim hocam. Çok yakın bir arkadaşım kpss kitabı yazdı ve yaklaşık 400 sayfalık kitap için 250 TL (sadece ikiyüzelli lira)
vermiş teşekkür etmişler. Bu yazınızı O arkadaşıma göndereceğim. En azından karşı taraf biraz düşünsün. Sadece istanbul a bir görüşmeye uçakla gidip geldiğinde 250 liradan fazla masraf etti.

kkk

bence facebook dan da  paylaşın matematik öğretmenlerinden oluşan gruplarda çok daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz

kkk

GEÇMİS OLSUN  tepki olsun dava sonuçlanınca açıklayında bizde o sahsı ve yayın evinin kitaplarını almayalım tavsiyede etmeyelim

21 Haziran 2016 08:21 tarihinde İsa GEDİK <isagedi...@gmail.com> yazdı:
çok geçmiş olsun

Erkan ALPASLAN

Çok 9Geçmiş olsun. İsimler ve yayinevini merak ettim. Valla

Muharrem Şahin

Hocamın anlattıkları
bana hiç yabancı gelmiyor.

Ya da;
bu yapılar
birbirlerinin yetişmesine
katkı veriyor olmalılar.

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/c19e3296-ecf3-42d7-9cef-20fb8a8e326f%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

--
.

mehmet güleşen

tesekürler bilgilendirme için

Matematik, bilim adamlarının anlaşılmaz konuşmaları ya da hayatımızın en
güzel yıllarında başımıza bela olan bir ders değildir. Matematik bir yaşam biçimidir, hayata bakış açısıdır

mehmet   Güleşen

 matematik öğretmeni

mgule...@gmail.com

https://twitter.com/mgulesen15

Ercan Akın Fen Lisesi  BURDUR

21 Haziran 2016 18:44 tarihinde Muharrem Şahin <muhar...@gmail.com> yazdı:

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.

Nadide Tutulmaz

Çok geçmiş olsun hocam. Bilgilendirme için teşekkür ederiz. Emekleriniz karşılıksız kalmaz umarım, saygılar

21 Haz 2016 02:07 tarihinde "s hoca" <s.mat...@gmail.com> yazdı:

[...]
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/3da3d23d-6ec2-4b1f-969c-3bd7207a90ef%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Mustafa Çördük

murat yalcin

Sektorun enbuyuk ve encok satani bikdigim kadari dune kadar femde magduriyetiniz ne ise buyurun ulasin bana goruselim😂😂😂 yok degilse abartmayin😊

23 Haz 2016 02:21 tarihinde "Matsis" <yumi...@gmail.com> yazdı:
İyi akşamlar s hocam. Ben de sektörün en büyük ve en çok kitap satan yayınevinin mağduru oldum ve hukuksal süreç devam ediyor. Diğer meslektaslarimiza fikir sunması açısından paylaşımda bulunmak istedim.
1. 2012 yılında piyasa 3 yazar adı ile sunulan matematik kitabının yazarlarından biriyim.Aynı şekilde 3 kitabın da 3 yazarindan biriyim.
2. Bildiğiniz uzere ,2013 gecerken müfredat değiştiği için mat-geo birleşti.Komisyon başkanı (gerçek unvan bu değil, ama açıklamayacagim)
telifler artık 4 e bölünecek kimse için çok anlamlı olmayacak diye kendisi ve diğer yazar arkadaşla devam edeceğini açık olmayan bir uslupla anlatmaya çalıştı ben de konu anlaşılmıştır tercih ve takdir sizin dedim ve masadan kalktim.Buraya kadar bir sorun yok.
3. Kitabın 2013 baskısını incelediğimde çok şaşırdım. 2012 baskısında var olan ve değişmeyen konulardan 1600 e yakın sorunun 1450 tanesi hatta sayfaların çoğu tam aynı olarak alınmış ve 2013 yılı baskısında kullanılmış. 120 adet soruda ise a-x, 3-5 benzeri değişikler yapılmış, soru kökü hatta seçenekler aynı kalmış.

4. İsmim de kitaptan çıkarıldığı icin telif ücreti de almadim. Sorularım da iade edilmedi. Ben de yayınevinde bulunan sorularımın el yazmalarını istedim. Bu kitapla ilgili 1000 adetin üzerinde sorum olduğu halde, elde mevcut olan sadece bu sorular diye 120 adet soru gönderdiler. Gelen soruları inceledigimde, sadece üzerinde değişiklik yaptıkları soruları seçip göndermişler.
5. Bu durum iyice kizmama sebep oldu. Ben de sonraki yıla ait olan kitabın bandrol alması için gerekli belgeyi imzalamadım. Sonuçta bu yıl basilamadi. Yapılan birkaç görüsmeden de sonuç çıkmayınca konuyu yargıya taşıdım. Ve süreç devam ediyor. Yayınevi sahibinin hatası olmayan bir durum, çünkü kendileri yazar değil, sorun yönetici yazar ve diğer yazar arkadaşımızın telif hakkını paylaşmamak için yaptığı haksızlık ve ihlal.
Yaptığım hataları sıralamak istiyorum.
1. Yayınevinin güvenilir ve maddi olarak güçlü olduğunu düşünerek, içeriği çok zayıf ve detaysiz bir sozlesmeyi kabul etmem.
2. İlerde böyle bir sıkıntı yaşanacağını düşünmeden hareket ederek,el yazmalarıni orneklerini almadan teslim etmek.Fotokopisi çok anlam ifade etmiyor. Noter tasdiki veya maille gönderilmesi baskı öncesinde bir tarihte yazildiginin kanıtı olmasi açısından önemli.
3. Soruları teslim ederken 2 nusha goturup, bir nüshasının her sayfasına teslim tarihi ile imzalatip teslim etmemek.
4. Bir konudan her yazar 4 er test yazsin ilk basta bu çok normal geliyor.Ama sorular birlestirilince , bir bakıyorsunuz soruların %30 u aynı tip.(kitap yeni seri , ama diğer arkadaşların birlikte çok sayıda kitapları var, gelen sorular eski kitaplardaki soruların devsirmesi , ikisi de aynı yöntemle soru yazınca tabii ki bu kadar soru çakışıyor) Nasıl kullanacaksınız. Soruları kolaydan zora ve konunun anlatım önceliğine gore sıraya koyarken problem iyice artıyor.Onların işi çok yoğun , çok kitapları var diye bu eksiklikleri tamamlamayı üstlenerek ilk yazmanın 2 katı daha bir emek sarf etmekte hataymis.1/3 olması gereken oran 1/2 yi de geçiyor ve bunun hiç kıymeti yok.(kitap hazır hale gelinceye kadar var görünüyor ama baskıdan çıkınca bu kıymet(maddi değil) yok)
Sözü daha fazla uzatarak sizleri yormak istemiyorum. İster matematik isterse bilgi sonu yok, tecrübelerin de. Öğretmen de kendini yenileyen öğrenmeye devam eden olmalıdır. Olayı yargıya intikal ettirmeden önce çok araştırma yaptım, FSEK in her maddesini defalarca inceledim, ornek yargı kararları, yargıtay içtihatları . Maddi-manevi tazminatlar , tecavuzun  men'i , ref'i . İntihal yapmak, müşterek eser sahipliği ,eser ne demek ,eser sahibinin hakları, MK, BK hakkında yasal eksikler , muvazali konular ile ilgili onlarca kitap okudum. Birçok marka , patent uzmanı ve bilirkişi arkadaşlarla gorustum. Aynı konuda sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olmak isterim.
Sonuç olarak kimse hakkından fazlasına göz dikmesin. Kimsenin de emeği gasp edilmesin. Hakedilmeden yenilen her lokma acıdır.O gün doyurur belki tatli da gelir ama gönül terazi çeker onun yükünü.sözleriyle yazimi bitiriyorum.
Sevgiyle kalın, saygılar.

[...]
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/b73b9a07-f74a-4923-8533-18646e45731e%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

murat yalcin

Ama madde madde yazdiginiz yorumlar yazar arkafalar icin hakketen baya aydinlatici olmus ben bunlarin hicbirini bilmiyodum  tskler...

pisagor11

geçmiş olsun hocam bilgilendirme için tesekürler

23 Haziran 2016 12:23 tarihinde murat yalcin <gmurat...@gmail.com> yazdı:

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Message has been deleted

murat yalcin

Ben kendi kurumumu yazdim baska gurubu yazmadim sorun yok...😂

23 Haz 2016 18:54 tarihinde "Matsis" <yumi...@gmail.com> yazdı:
Murat Yalçın Hocam, büyüklerden biri diyecektim.En büyük ifadesi zaten yanlış olur. En çok Matematik kitabı satışı yapan yayınevlerinden biri demek daha doğru olurdu.Bilgim dahilinde olan sayısal bir veri, 2015 yılı mat-geo satış adedi: 1 milyon 200 bin adedin uzerinde.Sektördeki diğer firmaların satış adedini bilemem tabii ki. Kaçıncı sırada olduğu da önemli degildir. FEM grubu değil, kimseyi zan altında bırakmak gibi bir amacım da söz konusu olamaz. Siz de açık isim belirtmeden yazsanız daha şık olurdu.

[...]
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/2b3aa4ee-4878-4231-b20d-985300f8137c%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

Matsis

Mesajı kaldırıyorum, bu güzel ortamı amacı dışında yormak , gereksiz tartışmalara sebep olmak yanlış bir yaklasimdir. İyi çalışmalar.

Alim Mert

to tmoz

Murat Yalcin Hocam olayı nasıl Fem  e bağladı aklım almadı.  Sizi ilgilendiren bu noktada hangi mevzu ? Onuda anlamadım.  Niyet belli aslında neyse. Matsis hocam silmeyin lütfen.

murat yalcin

Alim hoca ??? Baglamak fem kimse baglamidi sadce az kurumumun reklamini yaptip anlamdiysan sorulara odaklan...

23 Haz 2016 19:08 tarihinde "Alim Mert" <alimme...@gmail.com> yazdı:

[...]

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/1466698098.635060771%40f16.my.com adresini ziyaret edin.

Alim Mert

to tmoz

Haklısın Murat Yalcin, odaklanmak lazım.

Mücahid

Umit hocam mesaji kaldirmazsaniz daha hos olur,ben sizin hangi kitap setinin yazari oldugunuzu biliyorum,sorun bu degil
Mesaj kalirsa inanin bircok insan faydalanir,eminim ögretmenlerimizden cok kisinin basina gelmistir boyle seyler,konunun özünun konusulmasi fayda saglayacaktir

ALLAH VAR,KEDER YOK...

Günday Altaş

Neler oluyor hayatta

23 Haz 2016 19:30 tarihinde "Mücahid" <muc...@gmail.com> yazdı:

[...]

Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.

kare...@gmail.com

Hocam çok geçmiş olsun.Paylaşımınız çok değerli.Biz gibi yeni yetmelerede tecrübe oldu.Umarım uğraşınız boşa çıkmaz hocam.

s hoca

Arkadaşlar merhaba,
Öncelikle destek mesajlarınız için çok teşekkür ederim .Öncesinde de söylediğim gibi dava süreci sonuçlanır sonuçlanmaz isimleri buradan duyuracağım. Arkadaşlar bu olaylar başıma geldiğinde şunu fark ettim ders kitabı ve hazırlık sektöründe öğretmenlerin ve yazarların hakları yıllardır yeniyor ancak daha kötüsü hakkı yenen arkadaşlar hakkını aramıyor. Bu sebeple bu tip sahtekar yayın evleri yazarların haklarını çiğnemeyi normal olağan bir şey olarak görmüşler. Kültür bakanlığından aldığım resmi rakamlara göre adıma alınan bandrol sayısı 1 milyonun üzerinde. Bu bir yazar için oldukça yüksek bir rakam ancak bunun karşılığında aldığım ücreti ise söylemeye bile utanıyorum. Çünkü çok düşük bir miktar.
Ben mücadeleme devam edeceğim bunu hem kendim için yapacağım hemde bizim sektördeki öğretmen ve yazarlar için yapacağım. Arkadaşlar tepki vereceksek önce yazarının ismi konulmayan yayınlara tepki verelim. Kanunda herhangi bir kurumun eser sahibi olamayacağı eseri ancak bir insanın oluşturabileceği yazmaktadır. Doğal olarak ta böyledir. Ancak kurumlar , yazarları parlamasın ücret talep etmesin diye yazar isimlerini kitaplara koymamaktadırlar. Ya da kimi yayınlarda sadece matematik zümre başkanlarının ismi yer almaktadır. 5846 nolu fikir ve sanat eserleri kanunun 71.maddesinin bir kısmını aşağıda paylaşıyorum.

* Başkasına ait esere, kendi eseri olarak ad koyan kişi altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezasıyla cezalandırılır. Bu fiilin dağıtmak veya yayımlamak suretiyle işlenmesi hâlinde, hapis cezasının üst sınırı beş yıl olup, adlî para cezasına hükmolunamaz.

Lütfen bilinçlenelim, ancak bu şekilde hakkımızı koruyabiliriz. . Bu konu ile ilgili meslek birliği ve derneklere üye olalım.Büyük yayın evi veya küçük yayın evi farketmez Bize lazım olan yazarlarının çalışanlarının haklarına saygı duyan yayın evi.

aageo

bilgilendirme için tesekürler geçmiş olsun celal işbilir hocama katılıyorum sahtekar çok öğretmen camiası adınada çok kötü bir durum aslında

24 Haziran 2016 00:12 tarihinde s hoca <s.mat...@gmail.com> yazdı:

[...]

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/00cdb695-ab22-4608-919c-099649488d28%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

aageo

 Bu konu ile ilgili meslek birliği ve derneklere üye olalım demişsin hocam bunlar hangileri

s hoca

Hocam benim şu ana kadar tanıdığım iki kurum var her iki kurumda bana çok yardımcı oldu. Bunlardan ilkiTelif hakları derneği ve baskanı sn.Cafer Vayni. Kendisinin telefonunu ilk mesajımda vermiştim. Diğer kurum ise İlim ve Edebiyat eserleri sahipleri meslek birliği (İLESAM) . İlesam 35 yıllık bir kurum olup kuruluş amacı sadece yazarların haklarını korumak. Kültür bakanlığından da onay almış bir meslek birliği.Cafer bey bu meslek birliğinin istanbul başkanı. Tabi bunların dışında dernek ve meslek birlikleri olabilir. Bana yardımcı olan kurum ve kişiler  olduğu için bu isimleri verdim.

Matsis

Murat hocam, lütfen mesajının içinde yazdıklarımı kaldırır misin?

Matsis

Ferhat hocam, lütfen mesajinin icinde yazdıklarımı ifade eden içerikleri kaldırır misin .

Ali Ergin

Sayın hocam bizler mesajı kaldırsak dahi burada yazılan her mesaj 27000 kişinin mail adresine gidiyor.
bilginize sunarım ..

Matsis

Ali hocam, günaydın. Arkadaşların kişisel maillerinde olsun onda bir sıkıntı yok.Ama konu amacından uzaklaşıyor. TMOZ herkese katkı sağlayan çok güzel bir oluşum. Kişisel sorunlarla meşgul etmemek gerektiğini düşündüm ,artık yorum ve soru gelmesin istediğim için.Saygılar:)

sagatci

S.hocam teşekkürler

ff

to tmoz
tesekürler bilgi için geçmiş olsun hocam

26 Haziran 2016 18:49 tarihinde sagatci <zsag...@gmail.com> yazdı:
S.hocam teşekkürler

[...]

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/34b712fc-0060-4dd7-81b8-5251a4d6731d%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

mat .ö.

tesekürler hocam geçmiş olsun hakkınızı almanız dileğimle

27 Haziran 2016 14:37 tarihinde ff <mgi...@gmail.com> yazdı:

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.

deniz h

geçmiş olsun

Ferhat başıbüyük

Mesajımı sildim hocam.içiniz rahat olsun