Asal Sayılar

umutcan aral

Screenshot_2016-07-01-12-44-50-1.jpg

Ahmet Çalışkan

A, B ve E şıklarında toplamlar çift olacağından asal olamazlar. C şıkkında ise 2 üzeri 8 ifadesinin birler basamağı 6 olur ve buradan işlem sonucu 5k olacaktır yani asal olamaz. Dolayısıyla D şıkkı asal olabilir.

Ömer Özdemir

asal olması için tek olması lazım 2 olan asal yok şıklarda sonucta a şıkkı tek + tekten çift yapar olmaz  diğerleride aynı mantıkla eleyince D şıkkı çift+tek=tek oldugu icin asal olabilir c şıkkı kıllık yaratabilir onuda şöyle elersin iki kare farklı ile açarsan 71.73.(72^2+1) olucak asal olsa 3 tane çarpanı olmazdı buda gider cevap D olmalı

mcht

Asal sayı olabilir diye bir soru olur mu ya bi sayı ya asaldir ya da değildir

ŞENCAN Yaşar

"Ben yazdım oldu" diye bi tabir var ya hocam 😊😊

Ugur Aktaş

sayılar teorisinde asallık testi denilen bir yöntemler bütünü alt konusu var. özellikle çok büyük sayıların asal olup olmadığı veya muhtemel asal olduğuna dair testler. ekteki döküman bu konuda umarım faydalı olur. iyi Bayram'lar
Number2.pdf

Ugur Aktaş

D şıkkı 4. Fermat asalıdır. (2)^((2)^3)+1