Harmonik Seri

DNZKRDG

Bu ispatın ilk satırını açıklayabilir misiniz ?

serhat yaman

to tmoz
Deniz hocam sağ tarafın integralinde sınırları yerine yazınca sol taraf elde ediliyor. Onun yerine onu kullanmışlar.
1 in integrali x 0,1 sınırlarını yazınca 1 elde ediliyor.
x in integrali x^2/2  0,1 yerine yazınca 1/2 oluyor.

30 Ağustos 2015 12:22 tarihinde DNZKRDG <karada...@gmail.com> yazdı:
Bu ispatın ilk satırını açıklayabilir misiniz ?

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAFsz7R3kgp5HUwt8JqHDTVkjQM9NfeEGu-%2BFgLjpA-iU655fwA%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

DNZKRDG

Himm. Pekiyi 1/(1-x) nasıl gelmiş onu anladınız mı ? x=1 yazabiliyorken 1/(1-x) nasıl gelebilir ki.

Ali Ergin

a(1) / (1 - r )   den

--
Sanma Şahım / Herkesi Sen / Sadıkhane / Yar OLur
Herkesi Sen / Dost mu Sandın / BeLki oL / Ağyar OLur

Yavuz Sultan Selim Han

ANKARA

Sezgin Öner

Deniz hocam ali hocam da yazmış ama orda formül kullanılmış seri formülü

DNZKRDG

0<x<1 olduğuna nasıl karar verdik de onu yazdık orda sorunum var.

Temel Gökçe

to tmoz

Deniz Hocam, sağdaki ifadede her bir integral soldaki terimleri veriyor, eğer sınırları 0<=x<=1 almazsak o ifadeler birbirine eşit olmaz.
Yani integral sınırları x'in aralığını başta belirliyor.
Ayrıca ben olsam harmonik serinin ıraksak olduğunu aşağıdaki gibi açıklardım ama sanırım kuvvet serisini kullanarak açıklamaya çalışmışlar...

Screenshots_2015-08-30-14-50-36.png

Temel Gökçe

to tmoz

Fotoda küçük bir düzeltme...

Screenshots_2015-08-30-15-06-23.png

DNZKRDG

Arkadaşlar teşekkürler ben biraz daha sindireyim şu integralin anlamını. Bazı bağlantıları sağlayamıyorum kafamda. Temel Hocam son düzeltmenizdebulduğunuz eşisizlik başka bir soru oluşturdu kafamda ilgili eşizsizliğinize göre  harmonik serinin toplamını sonsuzdan küçük buluruz ki bu işimize yaramaz ve serinin ıraksak olup olmadığı noktasında bize bilgi vermez. Bir de son iki sorum aşağıda,

Temel Gökçe

to tmoz

Sonsuzdan küçük bulmayiz Deniz Hocam o yaptığım alt toplam, ayni mantikla üst toplamda yazilir, eger integral ıraksaksa seride iraksaktir. Bu integral testinin temel teoremidir...

Screenshots_2015-08-30-15-31-58.png

DNZKRDG

Temel Hocam ben son gönderinizdeki son satıra takıldım. Orada harmonik toplam küçüktür sonsuz gözüküyor.

Temel Gökçe

to tmoz

Deniz Hocam ben orada fark ettiyseniz sadece alt toplamı yazdim, yani ayni dikdörtgenleri eğrinin üzerinde de çizebilirim böylece bu seferde seri integralden büyük ve eşit çıkar. Gönderdiğim teoremin ispatinda ne demek istediğim daha net anlasilir...

Screenshots_2015-08-30-15-44-33.png

DNZKRDG

Tamam Temel Hocam , şimdi anlam kazandı. Yoksa tek taraflı bakınca  anlamsız oluyordu. Harmonik serinin ıraksaklığı ile ilgili 20 farklı ispat görünce bu ispatı anlamaya çalışıyordum.

Temel Gökçe

to tmoz

Rica ederim Deniz Hocam. Aslında bende ispatı iki taraflı ifade etmeliydim haklısınız. Diğer ispatlari da bizimle paylasabilirseniz çok güzel olur hocam. Teşekkürler, çok selamlar...

Akıllılar hep kuşku içindeyken,aptallar küstahca kendinden emindirler.
BERTNARD RUSSELL

DNZKRDG

Bütün arkadaşlara teşekkür ederim sabırla cevap veriyorsunuz.
HarmonikSeriİspatlar.pdf

Temel Gökçe

to tmoz

Teşekkürler Deniz Hocam...

serhat yaman

to tmoz
Deniz Hocam dışarıdaydım şimdi geldim. Ali hocam sorunuzun cevabını yazmış. İyi çalışmalar.

30 Ağustos 2015 16:28 tarihinde Temel Gökçe <temel...@gmail.com> yazdı:

Teşekkürler Deniz Hocam...

[...]

DNZKRDG

Serhat Hocam, x=1 yazıyoruz ama o toplamı hesaplarken |x|<1 kabul ediyoruz ve malum seri toplam formulunu uyguluyoruz. Şimdi bunu yapmaya hakkımız var mı esas kafamı kurcalayan noktalardan birisi de bu.... Ali Hocamın yazdığı evet o formul öyle ama tutarsızlık seziyorum ispatta. Saygılar.

serhat yaman

to tmoz
Deniz Hocam 1 yazma hakkını da sanırım integralin tanımı veriyor. Ama sizin yanınızda bu konularda konuşmak bana göre değil.

30 Ağustos 2015 23:52 tarihinde DNZKRDG <karada...@gmail.com> yazdı:
[...]

Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.

DNZKRDG

1 yazma hakkını elbette integral sınırlarından dolayı el mahkum ama integral içindeki toplamı o şekilde indirgemek için de |x|<1 kabul etmek gerekiyor.Bunları beraber sorgulayalım Serhat Hocam. Hala özümseyemediğimiz (bana göre tabii ki) kısımlar var bunlara tatmin edici cevaplar bulmak lazım.

Sezgin Öner

Görünürde sağ taraf Sol tarafa eşit çıksın diye aralığı o şekilde kabul etmiş görünüyor .Başka türlü integral le yeni bir denklem yazilamazdi gibi
Ama yinede soldaki denklem varken sadece x in aralığı yok o noktada kafa karıştırıcı sanki.

serhat yaman

DNZKRDG

Evet sınırları limit ile de yaklaşarak da hesaplayabiliyoruz. Pekiyi o zaman ispata başlarken x'i direkt olarak 1 alalım o zaman integralin içinde sonsuz tane 1 olur. İntegral hesabı da direkt sonsuz olur. Niye bu şekilde alengirli yola girilmiş ? Gece gece dalgınlıkla belki çok yanlış düşünüyor da olabilirim. Serhat Hocam sizleri soruya boğdum kusura bakmayın . Herkese iyi geceler. Sağlıcakla.

serhat yaman

serhat yaman

to tmoz
Niye hepsini 1 alalım onu anlayamadım. Uykum geldi Deniz Hocam:) İspatı yapan aşağıdaki eşitliklerden yola çıkmış.

Satır içi resim 1