Apotemi Trigonometri Maraton Test 10 / Soru 7

Ömer Özdemir

DC uzunluğu a+b olduğunu nasıl anlayabilirim ?
x1.jpg

Ayhan Yanağlıbaş

cemberlerin birbirine değdiği noktadan ortak teğet cizerseniz farkedersiniz

Ömer Özdemir

hocam simdi caktım köfteyi orta nokta oluyor orası x diyince x=a+b/2 oluyor dc 2x oldugu icin a+b oluyor tamamdır teşekkür ederm iyi akşamlar

Ömer Özdemir

hocam onu cizdim ama onu cizince dc yi kestiği noktaya h desek hd=hc birde o doğru bir birine eşit oluyor değil mi ama a ve b eşitliği nasıl oluyor bu özellik felan mı acaba ispatlarmısınız ?

1 Temmuz 2016 Cuma 23:51:57 UTC+3 tarihinde ayhan yanağlıbaş yazdı:

cemberlerin birbirine değdiği noktadan ortak teğet cizerseniz farkedersiniz

Ayhan Yanağlıbaş

HD ile HC eşitliği neden olsun ki
bu şartlarda eşit diyemeyiz

Ayhan Yanağlıbaş

sanırım dediğinizi anlamadım
neyse😊

Günday Altaş

1 Temmuz 2016 Cuma 23:35:41 UTC+3 tarihinde Ömer Özdemir yazdı:
Screenshot_2016-07-02-03-26-54.png