0 tamkare midir? 0 ın negatif üsleri tanımsız mıdır?

Eroglan Kerim

0 tamkare midir? Tam kare karekökü bir sayma sayısı olan pozitif tam sayılara denir. Tanımı doğruysa 0 tamkare olamaz.

2. Mevzu 0 üssü-1 1/0 olursa tanımsızdır diyemez miyiz?

Barış DEMİR

Yaptığınız tanım kendi içinde tutarsız olmadığı sürece doğrudur. Yaptığınız tanıma göre 0 tam kare değildir. Ancak, "a bir tam sayı olmak üzere, a^2 ifadesine bir tam kare denir." tanımına göre de 0 bir tam karedir. Yani tanımlama yaparken 0 ı amacınıza katıp katmayacağınıza göre cevap değişir.

İkinci sorunuza gelirsek, 0 ın pozitif olmayan kuvvetleri tanımlı değildir. Yani, 0^0, 0^(-1), 0^(-1/2), ... gibi ifadeler tanımlı değildir.

ŞENCAN Yaşar

Bir sayınin karesi dedigimiz şey sayinin kendisi ile carpilmasidir. Sifiri kendisi ile carpabiliyorsaniz karesini de bulmuş olursunuz ;)

Eroglan Kerim

Ancak karesi demek nereden geliyor???
Kare oluşturmaktan geliyor olmasın?
Bir kenarı sıfır olan kare olabilir mi?
Şimdi de bu mantıksız geliyor.

Eroglan Kerim

Cevabınız için teşekkürler ancak sorularıma tatmin edici cevap bulamadım..

1- tamkare sayıların tanımı kişiye göre değişebilir mi? 0 bir tanıma göre tamkare diğer bir tanıma göre değil. Böyle belirsizlik... içinden çıkamadık.

2- sıfırın kuvvetlerini tanımlarken kitaplar bangır bangır sıfırın sıfır dışındaki tüm kuvvetleri sıfırdır diyor. Hiç bir kitapta sizin dediğiniz gibi bir bilgi görmedim. Ama mantıklı olan sıfırın negatif üsleinin tanımsız olması gibi.

Yardıma ihtiyacım var yetkin biri lütfen...

Ilyas Kanat

Hocam baris ve yaşar hocam gayet yetkin bence tabi ne bekliyorsunuz onu da bilemem

Sezgin Öner

Kare almak gerçekten kendisi ile carpmak olduğundan kare derim ben.Ayrıca neden gerçekten kare olmak anlamına gelsin.Biz üstlü sayılarda kuvveti adet olarak veriyoruz o zaman 0^2=0.0=0 olur ysni sıfır bu tanima uyar.
Diğerinde sıfırın bütün kuvvetleri sıfır ama üzerine sıfır gelmez diyoruz ama zaten rasyonel sayilar içinde sayı/0 ifadesini tanimsiz olarak alıyoruz. Bundan dolayı eksi kuvvet gelmemesi bence aşikardır.

Barış DEMİR

İlyas Hocam teşekkür ederim. Soruyu cevaplaması için sanırım asgari akademisyen aranıyor olsa gerek (gerçi onlardan da bazılarının yetkinliği tartışılır ama olsun).

Ben yine birkaç açıklama yapayım:

Tam karelerin tanımı kişiye göre değişmez. Amaçlanana göre değişir. Önce tanımların neden yapıldığını araştırmanız lazım. Matematikte neden aksiyomlar sonra tanımlar ve sonra da teoremler inşa edilir bir bakmak lazım...

0 ın 0 hariç her küvveti 0 dır diyen kitabı da çöpe atarsanız iyi olur!

Ekrem ÇİFÇİ

Karesi demek kare oluşturmaktan geliyorsa o zaman negatif sayıların karesi için ne dicez hocam? Bir kenarı -4 br olan kare de olmaz

Eroglan Kerim

Eroglan Kerim

Yanıtlayan arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ancak ben anlamakta zorlandığım için sizinle paylaşma gereği duydum. Belki barış ve yaşar hocamın yorumlarını ben tam anlayamadım. Sadece matematikçilerin hala tartışması gereken, belirsizlik içeren bir çok konuları olduğunu gördükçe ve bunlara yanıtlar bulamayınca üzülüyorum. Bir kitap 0 ı tamkare kabul ederken diğeri tamkare sayılar pozitif tamsayılar kümesinde tanımlıdır diyor e bize de lise veya üniversitede böyle bir çalışma yaptırılmadığı için net bir cevap bulamıyorum. Kafa karışıklığımı mazur görün lütfen.

rasimzencir

y=x^2 grafiği ne diyorsa o derim.

tartışarak buluruz doğruları.

eğrileri de tartışırız, doğruları da.....

RASİM ZENCİR

23 Ekim 2016 21:06 tarihinde Eroglan Kerim <erogla...@gmail.com> yazdı:
> --
> http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
>
> Matematik geometri bilgi paylaşım platformu.
> Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
> ---
> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "TMOZ" grubuna abone olduğunuz için
> aldınız.
> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
> [...]

murat baştan

katılıyorum rasim hocam..y=x2 üzerinde kareli görüntü  sayılar varsa ve de 0 da dolu ise ne dediyse o..haa  birde ikinci tartışma 0 bir sayımıdır?

23 Ekim 2016 Pazar 06:07:57 UTC+3 tarihinde Eroglan Kerim yazdı:
0 tamkare midir? Tam kare karekökü bir sayma sayısı olan pozitif tam sayılara denir. Tanımı doğruysa 0 tamkare olamaz.

rasimzencir

iki sayı olacak değil elbet. bir sayıdır. hem de doğal sayı.
kümelerin eleman miktarlarını gösteren kavramlara doğal sayı
deniyordu. sıfır da boş kümeyi simgeler...

RASİM ZENCİR

24 Ekim 2016 01:34 tarihinde murat baştan <muratb...@gmail.com> yazdı:
> [...]
> aldınız.
> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için

Muharrem Şahin

Dostlara sevgiler, selamlar.

Bu sorun niye bu kadar uzadı anlamadım.:)

a.a = a^2

Bir sayının kendisi ile çarpımının sonucu
o sayının karesi olarak adlandırılır.

a sayısı bir tam sayı ise, a^2 tam kare olur.

(3)^2 = 9
(-2)^2 = 4,
0^2 = 0,
0, bir tam sayı ve
 0^2 = 0 olduğuna göre
"0" bir tam karedir.

Tartışmalar
matematiğin eksikliğinden değil,
daha çok tartışanların eksikliğinden kaynaklanır.
Ben yanlış anladıklarımı
ya da anlayamadıklarımı
konuşa konuşa doğrulturum ve anlarım.

24 Ekim 2016 02:07 tarihinde rasimzencir <rsm...@gmail.com> yazdı:
> [...]

> edin.

Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "TMOZ" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/CAHCo00RbYC_Vspiz81Gt3EjoFKvdR9CaRsKbZi8QQKxAxwyVMQ%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

--
.

ŞENCAN Yaşar

Sınırları dogru belirlediginizde içine istediğiniz herşeyi koyar, istemediginiz hiçbirşeyi de koymazsiniz. Kitaplarin yazdiklari ayet degil ki..

Eroglan Kerim

Muharrem hocamın yazdıklarından anladıklarım;

0 bir tamkaredir.

Ama anlamadıklarım da var. Bilgimiz eksik kabul ediyorum. O yüzden branşdaşlarımla iletişim kuruyorum.

0 ın negatif kuvvetine net bir cevap bulmak istiyorum. Mümkünse ispatı ile

0^-1 tanımsız mı 0 mı?

Sezgin Öner

Tanimsiz olduğu net değil mi hocam?

Muharrem Şahin

Kerim Hocam;
Üzüm yemeye değil de
bağcı dövmeye gelmiş gibi
bir dil kullanıyorsunuz.:)))

Sevgiler, saygılar.

24 Ekim 2016 23:10 tarihinde Sezgin Öner <matemati...@gmail.com> yazdı:
Tanimsiz olduğu net değil mi hocam?

Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.

.

Eroglan Kerim

Estağfirullah hocam öyle bir niyetim yok kesinlikle. Bağ da bizim bağcı da. Önemli olan üzüm yemek değil lezzet almak. Mantığım budur.

Bazı kitaplarda farklı tanımlarla karşılaştığım için bu karmaşayı yaşadım. Bilgim eksik olunca size danıştım. Anlayamamış olmam benim kusurum olabilir. Hepinize teşekkür ederim.

ŞENCAN Yaşar

Tanimsiz olmanin tanimi yapilirsa sorun çözülecek gibi :))

Gürhan aydin

Tam karede anlaştınız sanırım :-)
Sıfırın negatif kuvvetleri bu gibi karmaşalara yol açtığı için tanımlı değildir, yani konuşmaya gerek bile yoktur desem?
Yaşar abi öyle bir şey dedin ki tarifi mümkün değil :)
Herkese selamlar.

25 Ekim 2016 Salı tarihinde, ŞENCAN Yaşar <quass...@gmail.com> yazdı:

Tanimsiz olmanin tanimi yapilirsa sorun çözülecek gibi :))

Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.

Muharrem Şahin

Kerim Hocam;
İyi niyetinizi
sorgular gibi