Eğik Silindir

Ahmet Taç

Bir eğik silindirde,
Yanal Alan=Taban çevresi.h formulu doğru mudur?
(Yanal Alan=Dik kesit çevresi.Ana doğru uzunlugu) formulu tamam da ilk yazdıgım formulden emin olamadım.Yardımcı olur musunuz?

Sercan ÖNER

31 Ocak 2016 Pazar 21:09:41 UTC+2 tarihinde Ahmet Taç yazdı:
> Bir eğik silindirde,
> Yanal Alan=Taban çevresi.h formulu doğru mudur?
> (Yanal Alan=Dik kesit çevresi.Ana doğru uzunlugu) formulu tamam da ilk yazdıgım formulden emin olamadım.Yardımcı olur musunuz?

Umarım yardımcı olmuştur..
DSC_9275.JPG

taca...@gmail.com

Bazı kitaplarda yazıyor hocam da emin olamadım.Sorayım dedim.Sağ olun.

Muharrem Şahin

İspatlamadım.
Ama;
kitapta verilen,
"Eğik Silindirin Yanal Alanı = Taban Çevresi x Yükseklik"
formülü yanlıştır.

Örneğin;
"h ---> 0" durumunda
"Yanal Alan = Dik kesit Çevresi x Anadoğru Uzunluğu"
olduğu doğrulanırken;
"Taban Çevresi x Yükseklik" çarpımı sıfıra yaklaşır.

31 Ocak 2016 22:03 tarihinde <taca...@gmail.com> yazdı:

Mesajlarınıza "KONU BAŞLIĞI" eklemeyi lütfen unutmayınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için tmoz+uns...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu https://groups.google.com/group/tmoz adresinde ziyaret edebilirsiniz.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/31115afb-4b42-4ef5-9401-e677dd3b2445%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.

.

taca...@gmail.com

Muharrem Hocam cok tesekkur ederim ilginiz alakanız için. Yanlıs dediğiniz aynı formul, eğik prizma için de yanlıs mıdır peki?

taca...@gmail.com

O da aynı sebepten yanlıştır o zaman.Tamam

İlyas KALE

Eğik silindirin açınımı:

1 Şub 2016 09:48 tarihinde <taca...@gmail.com> yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/tmoz/fdb65efc-a8f1-4f39-ae28-cab340b24ef0%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.
20160201_103232.jpg

İlyas KALE

Alt kısımda hata olmuş. Düzeltilmiş hali

1 Şub 2016 10:34 tarihinde "İlyas KALE" <ilyas...@gmail.com> yazdı:
20160201_104321.jpg

taca...@gmail.com

Tesekkur ederim hocam.

Barış DEMİR

Ölçek açının söz konusu olduğu şekillerde asıl şeklin çevre uzunluğu ile izdüşüm şeklinin çevre uzunluğu arasında ölçek açıya bağlı olarak alanda uygulanan cosx yapısı geçerli değildir. Bunu örneklemek için, ölçek açı ölçüsü 60 derece olan iki düzlemden birinde bulunan ve bir kenar uzunluğu 2 birim olan eşkenar üçgenin çevresi 6 birim iken, izdüşüm şeklinin çevre uzunluğunun 2 + 2kök2 olması sebebiyle görebilirsiniz. Bu nedenle 2pi.r.h formülü geçerli değildir. (Dik kesitin çevresi) x (Yan ayrıt uzunluğu) ise geçerlidir.

Ayrıca, eğik prizmanın açınımını aşağıdaki linklerden video olarak izeyebilirsiniz....

Sağ menüde diğer şekillerin açınımlarını da inceleyebilirsiniz....

taca...@gmail.com

Barış Hocam teşekkür ederim.

Barış DEMİR

Rica ederim Ahmet Hocam.

fırat gursoy

Eğik silindirin taban yarıçapı ile dik ara kesitin yarıçapı arasında nasıl geçiş yapılabilir?