Hocam 4/x gibi olsaydı tam sayı bölenleri : -1 , 1 ,-2 , 2 , -4 ve 4 olup toplamları sıfır olurdu. 4/(x+2) olsaydı tam sayı bölenleri, -3, -1 , -4, 0 , -6, 2 olup, bu terimler önceki terimlerin ( -1, 1, -2 , 2 , -4 , 4 ) eksi 2 birim sola kaymış halidir.Her terim öncekilere göre 2 br azalacak ve terimleri topladığımızda her terimden -2 artacaktır.
-1 -2 +
1 -2 +
-2 -2 +
2 -2 +
-4 - 2 +
4 -2 = -2.(Tam Sayı Bölenleri)
16 Ocak 2016 Cumartesi 23:53:46 UTC+2 tarihinde kadir birtan yazdı: