türev alam kuralları

Zeki muhzh58

yeni müfredatta hangi kurallar verilmeyecek?

sadece ters trigonometrik gördüm öğretim programında

Zeki muhzh58

güncel

Zeki muhzh58

kimse yok mu

YYılmaz

Ters trigonometrik verilmeyeceğini söylemiş.
Kapalı fonksiyonun, Ters fonksiyonun, Parametrik fonksiyonun türevi ile ilgili açıklama yapmamış. Yapsaydı güzel olurdu.
Ders kitabı da vermemiş.

Barış DEMİR

Zeki ve Yılmaz Hocam,

ters trigonometrik fonksiyonlar trigonometrik fonksiyonların içinde yer alır. Bu nedenle trigonometrik fonksiyonları verirken terslerin türevlerini vermeyin diye özellikle vurgulama anlamında uyarı yapılmış.

Kapalı vs. den bahsedilmemiş olması bunların verilmeyeceği anlamına gelir. Aksini düşünmek bahsedilmeyen her şeyi vermek anlamına gelir ki bu da bizi ileri analize ve ötesine kadar götürür. Örneğin integralde double integral verilmez dememiş, o zaman bunu da verelim demek lazım!

Özetle kazanımlarda ne yazılmışsa o verilmek zorunda...

Saygılarımla...

YYılmaz

Barış hocam teşekkürler.

Önceki programlarda tek tek sayarlardı.( bunda sinx in cosx in bölümün türevini ver tanx i vereceğini de bilirsin artık demiş). ( e^x var a^x  yok yada ben göremedim ders kitabında var.)

 Tersi alınabilen bir fonksiyonun türevi ( ör: f(x)=log(3x+5)  ise  f^(-1) türevi)
veya y= t^2+5  , x= t-1  ise  y nin türevi  gibi y yi x cinsinden bulunabilecek durumlar  söz konusu olabilir mi tereddüdünü de yaşamıyor değilim.

Zeki muhzh58

hocam sağolun. biraz daha açıklama yapılsa daha iyi olurmuş.

Zeki muhzh58

ttkb tarafından

Mehmet Sağlık

Hocam meb 11 matematik kitabında mod bölmeyle aynı düşünülüp denk olan sayı mod dan küçük olacak diye verilmiş doğrusu nedir acaba...