Jaws ile wordde Birden fazla belge açamamak

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Arkadaşlar merhaba
PDF belgelerini worth üzerinde birlikte aç deyip açınca ve yanına da birkaç tane daha worth belgesi açtığımız zaman worth hata veriyor jaws kendini yeniden başlatıyor muhtemelen jaws ile ilgili bir sorun çünkü nvda ile böyle bir sorun yaşamıyordum hiç bu konu hakkında bilgisi olan var mı
Jaws ile birden fazla word belgesi açmak sıkıntılı bir durum yaratıyor mu sizde de

Mustafa Keskin

to temizp...@googlegroups.com
Mert Selamlar,
Bilgisayardan daha iyi anlayan arkadaşlar belki daha iyi açıklayacaklardır.
Jaws bilgisayarı yoran bir program. çok sayfalı birkaç tane word
belgesini açtığımızda, hatta PDF'den çevirerek açtığımızda, Jaws
kitlenebiliyor.
Benim kendimce bulduğum çözümler şöyle:
PDF'den dosyayı worde çevirdikten sonar dosyayı kaydediyorum. daha
sonar açıyorum. nisbeten daha rahat çalışıyor.
yüzlerce sayfalık bir word belgesini okurken, kitlenmenin önüne geçmek
için 10 15 sayfalı küçük bölümleri başka bir word dosyasına
aktarıyorum. Daha rahat çalışıyor.
Sevgiler,
Mustafa
> [...]
> Temiz paylaşım e-posta grubuna yayın göndermek için:
> temizp...@googlegroups.com
> Grup yöneticilerine ulaşmak için:
> tpay...@gmail.com
> adreslerini kullanın.
> Üye olmak için:
> temizpaylas...@googlegroups.com
> adresine boş bir e-posta gönderin.
> ---
> Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "temizpaylasim" adlı gruba abone
> olduğunuz için aldınız.
> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Abi merhaba cevabın için teşekkür ediyorum
ancak gerçekten küçük boyutlu üç dosyayı açsam bile oluyor hem PDF den kaydetmiş olsam da bu durumu yaşıyorum ve word de çöküyor sadece jawa deği

Mustafa Keskin <mke...@ku.edu.tr> şunları yazdı (3 Eki 2019 09:55):
> Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/CAJurBN6gy6-zgUcuMWy2M3hg3rV-x%2BuT%2B_TwbkZJbfgvzgoL8Q%40mail.gmail.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Arkadaşlar bu konu hakkında fikri olan var mı gerçekten jaws ile birkaç tane word belgesini aynı anda açmak mümkün olmuyor

lale akcan

to temizp...@googlegroups.com

merhaba,

jaws kullanmanızı gerektiren bir durum mu var? nvda da en az jaws kadar yetenekli.

Şenolcan HANCI

to temiz paylaşım

Ama jawsta tarayıcı kullanmak için extra bir program gerekmiyor. Hem akıllı resim özelliği var. Bana göre jaws h^al^a önde

4 Eki 2019 Cum 07:38 tarihinde lale akcan <lakc...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "temizpaylasim" grubuna abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için temizpaylasi...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/3e391849-e777-b823-19f5-8863881f101e%40gmail.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Evet
tam da böyle bir sebep var çalıştığım iş yeri güvenlik nedeniyle nvda kullanmama kesinlikle müsade etmiyor yoksa evde kullanıyorum zaten jaws aldılar ona alışmaya çalışıyorum

lale akcan <lakc...@gmail.com> şunları yazdı (4 Eki 2019 07:37):

[...]

erraybolat05

to temizp...@googlegroups.com
Öyle bir saçmalık olamaz ben hangi programı istersem onu kullanırım kimsenin buna karışmaya hakkı olamaz

Samsung Galaxy akıllı telefonumdan gönderildi.

to temizp...@googlegroups.com
Programa yabancıyım bu özelliklerden biraz bahsedebilir misiniz
Çok fazla ayarı var çok kafam karışıyor bir şeyleri yanlış yaparım diye korkuyorum

Ali Şahin

to temizp...@googlegroups.com

Şaka gibi, sanki adamlar jaws’ın distribitörü.

Windows 10 için Posta ile gönderildi

Kimden: erraybolat05
Gönderilme: 4 Ekim 2019 Cuma 08:25
Kime: temizp...@googlegroups.com

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/5d96e5d9.1c69fb81.d3c20.4540%40mx.google.com adresini ziyaret edin.

lale akcan

to temizp...@googlegroups.com

nvda için soruyorsanız, yardım altmenüsü'nde, anlaşılır şekilde anlatılan tuş komutları ve kullanım rehberleri var. onlardan yararlanın.

4.10.2019 12:36 tarihinde mert önal yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/9C403369-2AD9-49EC-9B8A-255DCA90C37E%40gmail.com adresini ziyaret edin.

lale akcan

to temizp...@googlegroups.com

yalnız, siz avukatsınız bilirsiniz. bahsettiğiniz kullandırtmama olayı, insan haklarına aykırı...

4.10.2019 07:43 tarihinde mert önal yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/F440A93F-1750-4D35-90AB-22A10332C92F%40gmail.com adresini ziyaret edin.

eray bolat

to temizp...@googlegroups.com

Peki NVDA nın güvenliksiz olduğunu nereden çıkarıyorlar. Yani bu işle kim ilgilenip böyle bir karar veriyor.

Şenolcan HANCI

to temiz paylaşım

Merhaba, akıllı resim tanıma, jawsın resmi betimlemesini sağlıyor. Bunun için 2019 nisan sürümü ya da daha üst bir sürüme ihtiyaç var. Taratacağınız resim üzerinde ünsert+boşluk+p+c tuşlarına basın. Tarayıcı ise finereader kullanmadan jaws üzerinden tarayıcı cihaza koyduğunuz belgeyi taramaya yarar. Bir ara bir link atarım.

4 Eki 2019 Cum 16:55 tarihinde mert önal <merto...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/9C403369-2AD9-49EC-9B8A-255DCA90C37E%40gmail.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Güvenliğe global ofis karar veriyor
Burada insan hakları gibi ciddi bir kavramın gündeme geleceğini düşünmüyorum
Eğer istediğimi vermeyip hiçbir alternatif sunmasalar belki o zaman bir ayrımcılık olabilirdi

eray bolat <errayb...@gmail.com> şunları yazdı (4 Eki 2019 17:17):

[...]

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/5d97547d.1c69fb81.e59b1.6c46%40mx.google.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Merhaba açıklama için teşekkür ederim
 Jaws’un çok fazla kısa yolu var mesela jaws tuşu ile boşluk tuşuna aynı anda bastığımızda bir ses çıkıyor bu ne anlama geliyor
  şimdi P ve Ctuşlarına basılacak demişsiniz ya bunu nasıl yapacağız ardarda mı

Mert Karagüzel

to temizp...@googlegroups.com

Merhabalar, Mert, JAWS’ın insert+boşluk tuşlarına bastığında çıkan ses, JAWS’ın farklı bir katmanını çalıştırdığını vurguluyor sana.

Örneğin insert+boşluk yapıp o sesi duyup h harfine basarsan, JAWS’ın en son konuştuğu ögeleri gezebileceğin geçmiş konuşmalar listesine geçersin.

Burada oklarla dolaşıp, seçme gibi işlemleri yapabilirsin.

Yine aynı tuşlara basıp o harfine basarsan OCR katmanını açarsın.

Burada da w, s , c harflerinden birine basarsan JAWS OCR işlemi yapar.

Yani önce insert boşluk, sonra o, sonra da s, c ya da w hafrlerinden biri.

Gerçi 3 harfin de farklı OCR işlemleri var.

Örnek:

Tüm ekranda OCR işlemi için s tuşu, bulunulan pencerede OCR işlemi için w tuşu, bulunulan kontrollerde OCR işlemi için de c tuşu kullanılıyormuş.

Insert boşluk yapıp iki nokta üst üste yaparsan bu katmanla kullanılan kısa yolları duyabilirsin.

Yine insert boşluk yapıp, o harfine basıp OCR alanına geçtikten sonra iki nokta üst üste koyarsan, burada da OCR işlemlerinde kullanılan tuşları öğrenirsin.

Şenol’un bahsettiği işlemi de ayrı ayrı yapacaksın.

Insert boşluk, tık sesini duyduktan sonra p ve ardından c harfi.

Henüz JAWS 2019 kullanmıyorum.

Ama işlemler bu seyirde gerçekleşecek.

Kimden: mert önal
Gönderilme: 5 Ekim 2019 Cumartesi 09:48

Kime: temizp...@googlegroups.com

Merhaba açıklama için teşekkür ederim

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/40FCF556-3714-4D4D-92CE-2C3FEB4CD1B2%40gmail.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Teşekkür ederim açıklama için peki bu katmandan çıkmak için ne yapmamız gerekecek

Mert Karagüzel <mertkarag...@gmail.com> şunları yazdı (5 Eki 2019 12:12):

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/5d985e89.1c69fb81.e909f.2030%40mx.google.com adresini ziyaret edin.

Mert Karagüzel

to temizp...@googlegroups.com

Hiçbir şey yapmana gerek yok. Insert boşluk yapıp da sesten sonra bir şeye basmazsan çıkıyor kendi zaten. Ha sen escape tuşuna da basabilirsin. Problem oluşturmaz.

Kimden: mert önal
Gönderilme: 5 Ekim 2019 Cumartesi 15:36
Kime: temizp...@googlegroups.com

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/5FD86524-CCB4-4B91-9F7D-2B94CF2EAA54%40gmail.com adresini ziyaret edin.

Şenolcan HANCI

to temiz paylaşım

Önce p sonra f

5 Eki 2019 Cmt 09:48 tarihinde mert önal <merto...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/40FCF556-3714-4D4D-92CE-2C3FEB4CD1B2%40gmail.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Teşekkür ederim peki ayarları değiştirdim de nvda’da
Olduğu gibi açıp kapattığımda düzelmesini sağlayacak bir ayar var mı yanlışlıkla ayarları karıştırmaktan korkuyorum

Mert Karagüzel <mertkarag...@gmail.com> şunları yazdı (5 Eki 2019 16:49):

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/5d989f81.1c69fb81.2575d.b97c%40mx.google.com adresini ziyaret edin.

Şenolcan HANCI

to temiz paylaşım

Default.jsb dosyasını silersen ayarlar fabrika ayarlarına döner

5 Eki 2019 Cmt 18:29 tarihinde mert önal <merto...@gmail.com> şunu yazdı:
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/2009AB2A-A78B-43DC-96AE-851B729D698B%40gmail.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com
Anladım peki nereden ve nasıl yapıyoruz bunu şimdiden öğrenmiş olayım eğer yazarsanız teşekkür ederim

Şenolcan HANCI <hancis...@gmail.com> şunları yazdı (5 Eki 2019 18:37):

> De

aykut yılmaz

to temizp...@googlegroups.com
şu şekilde jawsınızın ayar yedeğini alın.
insört+j tuşlarına basıp.
buradan birkez aşağı yön tuşuna basıp.
olanaklar alt menüsüne gelip sağ yön tuşuna basın.
buradan yukarı yön tuşu ile, içe/dışa aktar seçeneğini bulup enter yapın.
buradan ayarları dışa akta seçeneğini tıklayın.
karşınıza tüm ayarları dışa aktar seçeneği üzerinde olur.
bu seçenek üzerinde tabla ileri seçeneğini bulup tıklayın.
tabla yedeğin kaydedileceği konumu değiştirmek isterseniz göz at seçeneğini bulup tıklayın.
istediğini bir klasörü gösterip. tamam son seçeneklerini tıkladığınızda, jaws ayarlarınızın yedeğini almış olursunuz.
daha sonra jawsın ayarlarını dilediğiniz gibi karıştırırsınız.
eski yedeğe dönmek içinde
yukarıdaki şekilde ayarları içe aktar seçeneğini tıklayarak aldığınız yedeğe geri dönersiniz.

aykut
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/temizpaylasim/2009AB2A-A78B-43DC-96AE-851B729D698B%40gmail.com adresini ziyaret edin.

mert önal

to temizp...@googlegroups.com