Вучић: Мој став о Косову крајем априла

ANTIC.org-SNN

to Kosovoj...@yahoogroups.com, Posto...@yahoogroups.com, serbia...@yahoogroups.com, si...@googlegroups.com, sor...@yahoogroups.com, srbija_med...@yahoogroups.com, SrpskaInfor...@yahoogroups.com, SRPSKI...@yahoogroups.com, srpsk...@yahoogroups.com

rtv.rs

Вучић: Мој став о Косову крајем априла

Јавна медијска установа ЈМУ Радио-телевизија Војводине

14-17 minutes

"И ја ћу то да објавим крајем априла, јер мислим да треба да имамо идеје и позитиван правац у решавању тог питања". рекао је Вучић гостујући на ТВ Хепи.

Како је рекао, он је више таквих папира, који су нудили решења, поцепао до сада.

"Више различитих папира сам до сада поцепао", а иза свих тих "нових" предлога, како је рекао, крије се покушај да сви кажу "Вучић је довољно јак, уме да трпи критику, нападе, ајде да га натерамо да то не бас формално, али да некако призна, а ми ћемо да видимо шта можемо да дамо Србији, али нека забораве на Косово".

"А ја, кад год сам добио такав неки папир, а обично је то уз текст - немој да се љутиш, али ево ста предлажемо, сваки такав папир сам поцепао. Знате колико сам их поцепао...", рекао је Вучић.

Упитан ко то ради, рекао је цео свет, алудирајући да је то западни свет, који је признао Косово, али, како је приметио, ми морамо да будемо ти који ћемо да размишљамо и да идемо само с озбиљним циљевим, а ја ћу то да говорим крајем априла.

"Или храбар предлог или замрзнути конфликт"

Вучић је истакао да не жели да учествује у било чему што би нас водило у ратове, али и да предлог са којим ће изаћи пред грађане Србије у вези Косова сигурно неће бити "драги Албанци, препуштамо вам све".

"Ја ћу свакако изаћи са предлогом, пошто нисам био кукавица ни када смо спровели фискалне реформе, чиме се хвалимо и дичимо, а и други хвале. Имаћу храброст да кажем шта је предлог. Ако га не би имали, имали бисмо замрзнути конфликт", објаснио је он.

Танјуг,ДРАГАН КУЈУНДЗИЦ

"Нереда после избора неће бити"

Нема игре око демократије, победе ли нас исте вечери, ја им у пола 10, 10 честитам на победи, али немира и нереда неће бити, поручио је Вучић и позвао све на апсолутни мир уочи београдских избора 4. марта.

Интерес странке коју водим и Србије је да имамо апсолутни мир, да људи оловкама покажу кога бирају на изборима, рекао је он.

"Моја порука Јанковићу, Јеремићу и Шапићу да свим претњама и свиме што радите никога нисте уплашили, ми ћемо сачувати пристојност и нормалност ове земље", рекао је Вучић.

Он је назвао "барабом" официра Војске Србије за којег тврди да је пре неколико дана напао и ударао двоје активиста СНС, који су били гости у студију ТВ Хепи.

Вучић је указао да се поставља питање хоћемо ли ми Срби због тога што смо љути, доживели неправду, што су само нас бомбардовали и извршили агресију, да себи одсечемо још једну руку у будућности.

"Од 1989. године у Војводини имамо негативни природни прираштај, од 1992. у централној Србији, бројеви су драматични за Србију, нестајемо као нација. То што економски растемо је недовољно брзо да можемо да се поредимо са Немачком и Француском. И даље ће бити за 5 или 10 година бољи живот у тим земљама, и када будемо чланица ЕУ много брже ће људи одлазити тамо, него сада", упозорио је он.

Рекао је да би смео да каже било шта, а да је друго шта би биле последице, те да он као председник размишља о последицама.

"Били би проказани као земља и народ, на рубу свих догађаја и била би вођена кампања у свим светским медијима против Србије, коју не би могли да зауставимо. Како у америчким медијима да водите кампању против Приштине, када су они спонзори њихове независности", упитао је Вучић додајући да против нас хоће да воде кампању.

Указао је да када постави питање странцима о томе да су дали Албанцима независност без референдума, иако имају матичну државу, дакле, дали им додатно право на опредељење без исказиваја воље на самоопредељење, што је стравичан преседан, они кажу да је то било тако тада.

Вучић је навео да је референдум одржан у Качанику 17 година пре проглашења једностране независности без ваљаног формалног референдума.

"Сви међународни акти су погажени", подвукао је он.

Вучић је истакао да сада кажу да не смемо да питамо за неку територију, јер ако то питамо кажу нам да отварамо Пандорину кутију и да то радимо због Републике Српске.

Он је истакао да морамо да разумемо да нема љубави, принципа и било чега.

"Поштују нас данас нешто више што смо економски и политички снажнији. Зато смо данас поштованији, угледнији и уваженији. Не воле нас ни мање ни више, јер имају своје интересе, а ми наше", подвукао је Вучић.

Он је пренео да, када пита странце како да објасни свом народу да се Албанцима може дати 10.000 квадратних километара, и то без икаквог објашњења, а да Срби немају право на то, "влада тишина и поглед у плафон и небо".

Поновио је да Србија данас економски напредује, стабилно и сигурно, да се чврсто држи и чува стабилност и мир на Западном Балкану.

Вучић је рекао да ће урадити све да одбрамбена снага земље буде већа, и да је сада двоструко већа него пре две године.

Указао је да, што се региона тиче, суштина да ЕУ врши притисак на све земље и шаљу одређене поруке, а да мисли да се Србија понашала одговорније и по питању односа са Загребом и Сарајевом.

Пахор ће да убеди Шпанију? Габријел жели споразум, било признање или не

Вучић је упитао како словеначки председник Борут Пахор жели да убеди преостале чланице ЕУ да признају једнострану проглашену независност Косова, када нам је Шпанија све већи савезник, а што се разговора са немачки вицеканцеларом Зигмаром Габријелом тиче, пренео је да Немачка жели да Србија пронађе споразум са Албанцима и да им је свеједно да ли је то форма признања или није.

Он је казао да Србија има одличне односе са Словенијом, али указао и да после Словенаца у тој земљу највећу заједницу представљају Срби.

"Срби су највећа заједница после Словенаца, а немају право да буду национална мањина и то у ЕУ", истакао је Вучић.

Указао је да постоји много различитих погледа и у тим оквирима морамо да тражимо компромис, и са собом разговарамо и решимо шта је то што је важно за будућност Србије.

"Ако се Шпанија тако понаша, што се Пахор тако понаша. Сада ће он да убеди да Шпанија призна независност Косова", приметио је он.

За Србију, како је подвукао, је важан европски пут, важно је очување пријатељства са Русијом и Кином.

"Мислим да је тешко да можемо да остваримо интересе на Косову, али морамо да покушамо, јер је то важно за нашу децу", казао је Вучић.

Он је казао да, рачунајући на то да имамо Русију и Кину као савезника, Шпанија постаје све већи савезник и нигде неће да иде где се појави Косово, што ствара сада њима проблеме.

Пренео је да је са немачким вицеканцеларом имао искрен разговор.

"Габријел је рекао да нема разговора и да је завршено све око територије Косова, да је то независна држава. Ја сам му казао: 'Како сте разговарали пре десет година о томе, а сада не можете на исту тему'. На то ми је рекао да немачка има своје интересе и другачије гледамо на прошлост, али да добро разуме како је бити у српским ципелама", навео је Вучић.

Истакао је да Габријел тражи да Србија пронађе споразум са Албанцима, и да му је свеједно да ли је то форма признања или не.

Осврнуо се и на изјаву албанског председника Едија Раму који је тражио да Албанија и Косово имају једног председника, рекавши да то готово нико из Приштине није осудио.

"Они губе живце, јер виде поштену позицију Србије. Поносан сам на то што су грађани Србије омогућили да имам поштену позицију, да чврсто штитим наше интересе, а да смо увек спремни на компромис. На другој страни Албанци неће да разговарали, желе Велику Албанију. Ми не желимо Велику Србију већ само да сачувамо идентитет Срба, да имамо безбедност за Србе и у Хрватској и Словенији, а не треба нам део ни словеначке ни хрватске територије. Нама је само важно да Срби буду безбедни, да имају право да користе своје писмо, сачувају презиме и воле своју Србију", казао је Вучић.

Иза убиства Ивановића стоји онај ко је хтео контролу над севером

Председник не одбацује могућност да је налогодавац убиства Оливера Ивановића Србин или Албанац, али и упозорава да је циљ Албанаца са КиМ да уђу на север покрајине и да ће сваки разлог тражити да то ураде.

Вучић је рекао да је лично питао за сателитске снимке на дан убиства и да је добио одговор да је била магла.

Он је рекао да свакога дана слуша кампању о нашем народу на северу КиМ, наводећи да је чињеница да има криминала, али да га има свуда.

Како је рекао, сви знају да су Ивановић и Радојичић били у сукобу, да то траје 15 година, да би Радојичић "био луд" да је учествовао у томе, али и да не може да одбаци и ту могућности, и да надлежни то треба да истраже.

Не одбацује кривицу ни на чијој страни, каже и додаје да су наши органи урадили велики посао, те да имамо већ одређене сумње.

Вучић је подсетио на хајке које се воде у медијима, а посебно на оне у Србији како сада, тако и у случају воза, где се за нешто што је писало на возу "Косово је Србија" одмах писало како је то тешка провокација и слично.

Упозорио је да су то одмах радили и медији на западу, а Албанци искористили да пошаљу РОСУ у 17 оклопних возила на север КиМ.

Како је рекао циљ је био да њихова чизма уђе на север КиМ и да ту остане.

Према његовим речима ту су две лоше намере - сатанизација Србије и улаз на север КиМ.

Подсетио је и да је на крају у том случају позвао и рекао да ће ако се за сат не повуче РОСУ Србија да реагује, што је и учињено.

"Србија без Русије - јако лоше, Србија без ЕУ - исто тако лоше"

Завршићемо наш пут у Европску унију, надам се те 2025, али ћемо имати још боље односе с Русијом, поручио је Вучић, одговарајући на питање расту ли притисци Русије на Србију, посебно по питању статуса хуманитарног центра у Нишу.

Поновио је да се Србија држи своје столице и да сама доноси одлуке које су важне за земљу и њене грађане.

"И ја немам никакав проблем да кажем да ми имамо своју столицу и своју главу и да том главом доносимо одлуке", рекао је Вучић те додао: "Глава нам је најближа српској страни и српским интересима".

Упитан да ли ћемо морати ипак да изаберемо једну страну, а да бисмо остали на својој столици, поручио је да то слуша већ четири године...типа: Вучић је готов јер ће морати на ову или ону страну...

"Али, то сто они говоре међу собом - бас ме брига, мени је важно да се свиђа грађанима Србије".

Упитао је своје критичаре које би они стране да се одрекнемо, у ситуацији кад је наша размена с Русијом повећана 25 одсто, а од укупне размене 20 одсто је с регионом, а 68 са ЕУ.

"Да изгубимо једно или друго, ста хоћете", упитао је те поручио:

"Мој је посао да не изгубимо ни једно ни друго, успевали смо то раније, успећемо и сада".

А кад не буде могао да у томе успева, каже, доћи ће на власт неко други ко ће то моћи.

"Србија без Русије, то је јако лоше, Србија без европског пута исто тако лоше. Завршићемо тај пут, надам се 2025. године, али ћемо у међувремену направити још боље односе с Русијом", закључио је.

"Важно да новинари раде слободно, ја нећу да 'купујем' наклоност"

Вучић је рекао да је важно да новинари у Србији раде слободно и да могу да пишу шта желе, а ја нећу ни на који начин да их поткупљујем, и да купујем њихову наклоност, као што се то радило у време Бориса Тадића и Драгана Ђиласа.

"Ја нећу да дајем паре да би ме хвалили, а мислим да чињенице говоре другачије. Ја ћу да радим и да устанем пре шест ујутру и да се доказујем радом и трудом. Нећу да се додворавам никоме и да плаћам рекет, а ви наставите", рекао је Вучић у емисији, у којој је ушао у полемику са Милованом Ћулибрком, главним уредником НИН-а.

"Нећу новинаре да поткупљујем ни на који начин. Имам подршку народа и нећу да дајем народне паре, да плаћам рекет", рекао је Вучић и додао:

"Напишите у свим новинама шта год хоћете, ја ћу да радим марљиво и да се доказујем трудом и радом".

Вучић је то рекао полемишући са главним уредником НИН-а, којем је поручио да ће увек да брани њихово право да пишу оно што пишу, али да исто тако има право да мисли и да каже да су претерали са насловном страном на којој су Србију упоредили са концентрационим логором Аушвиц.

Грађани, уверен је, поштују труд, а не додворавање, виде разлику и разумеју да нечија марљивост говори више од свега.

"Ако за Србију напишете да је концентрациони логор, а тек унутра постане јасно да говорите о нечему другом, и таквих неколико двосмислених насловних страна правите, онда то значи да имате слободу, а друго је да ли то људи желе да читају, да ли у то верују и да ли томе поклањају пажњу", приметио је Вучић.

Вучић је рекао да му одговара што га НИН оштро критикује, јер показује да слобода медија постоји што није био случај у време Бориса Тадића и Драгана Ђиласа.

Председник је такође реаговао на изјаву сина убијене новинарке са Малти који је рекао да ће следећи новинар бити убијен у Србији.

Убиства новинара су се догодила у земљи из које он долази, у Данској, у Немачкој такође, а не у Србији, приметио је, где је последње убиство новинара било убиство Милана Пантића.

"Железара највећи извозник, око Бора разговарамо"

Председник Србије каже да је смедеревска Железара постигла највећи резултат до сада, као и да је данас највећи извозник, већи и од Фијата, а да очекује да ће се до краја 2018. године наћи и решење и партнер за РТБ Бор.

Вучић је истакао да су резултати Железаре толико добри, да би, и да је то једино што је ова власт урадила - требало стално помињати

Подсетио је да би само за "уништење старе" железаре требало 100 милиона долара.

"Свака част нашим кинеским пријатељима", поручио је Вучић и додао да нема никаквих трзавица у односу са њима.

Што се тиче Бора, данас је боље стање, цена бакра је висока, иде изнад 7.000 долара, али да се поставља шта ће бити када она падне.

Како је рекао разговарамо са руским и кинеским партнерима и очекује да се тај посао око Бора заврши до краја године.

Говорећи о јавним предузећима Вучић је рекао да је 2014. нето губитак у јавним предузећима био 65,3 милијарди динара, да су кренуле жестоке промене дубински и системски, те је 2015 добитак био 2,5 милијарди, а 4,6 милијарди у 2016. години.

До краја 2018. плате и пензије 10 или 12 одсто веће

До краја године биће још једно повећање плата и пензија, рекао је Вучић и додао да верује и нада се да ће то бити 10 или чак 12 одсто.

"Ако будемо повећали минималац за 1 одсто, ја још очекујем и срећан сам због тога да ћемо имати још једно повећање плата у јавном сектору и пензија. И ако будемо ишли 10 одсто, а надам се, разговараћу и са премијерком, 12 одсто, таман да просечна плата буде 490 евра, па ако то није велика разлика у односу на 336...мислим да је то велика разлика и то је због сигурних јавних финансија", објаснио је.

И при томе, додао је, ништа нећемо тиме да угрожавамо од оног сто смо већ постигли, нећемо да повећавамо јавни дуг, за јавни сектор не бринемо, али морамо да јачамо приватни сектор.