Љубинка Милинчић: Стратегија Европске комисије није пријатељска према Србији

ANTIC.org-SNN

to Posto...@yahoogroups.com, serbia...@yahoogroups.com, si...@googlegroups.com, sor...@yahoogroups.com, srbija_med...@yahoogroups.com, SrpskaInfor...@yahoogroups.com, SRPSKI...@yahoogroups.com, srpsk...@yahoogroups.com

nspm.rs

Љубинка Милинчић: Стратегија Европске комисије није пријатељска према Србији

4-5 minutes

Главна уредница портала Спутњик Љубинка Милинчић оцењује да стратегија Европске комисије за Западни Балкан није пријатељска према Србији и да би најбоље било и за Београд и за Приштину да их пусте да се сами договоре.

Европски комесар за проширење Јоханес Хан поручио је да не постоји нацрт правнообавезујућег споразума, да је папир потпуно бео и да зависи од будућих преговора. Европски званичник је додао да споразум мора бити постигнут и примењен пре приступања Србије ЕУ.

Осврћући се на то, али и на стратегију ЕК, Милинчић каже: "Нама су објаснили да стратегија није обавезујућа, да је то политички став, коме ми можемо, или не морамо да се прилагодимо, речено нам је да је у тој стратегији нешто што је супротно преговарачком процесу, нешто што је притисак на нас... Није пријатељски гест. Тај папир што је празан, добро је да је празан, и добро је да га ми попунимо".

Каже да Београд и Приштина немају другог избора.

"Најбоље би било да нас пусте да се договоримо међусобно. Нама је проблем што у договарању стојимо сами на једној страни, а на другој страни стоји пола света и наравно главни газда из те половине света. Кад не би тога било, мислим да би се лакше договарало. Али то нам је што нам је, то нам је судбина, ми то морамо да решавамо данас, сутра, прекосутра".

Милинчићева додаје да није присталица брзог решавања кад неко каже да нешто морамо. Мислим да је добро разговарати и преговарати онолико колико треба, па да то буде више на обострано задовољство, него на обострано незадовољство, каже.

"Мислим да ти рокови, који се формално не постављају, а суштински се постављају, нису добри - све што радите на брзину није добро", наводи.

Говорећи о владавини права, и захтевима из ЕУ с тим у вези, Милинчићева каже да се то не разликује много ни од става у Србији.

"Нико овде није рекао да су то све идеалне институције, реформе се проводе и морају да се проводе, и ми знамо да ће то морати да се уради. Видимо да сумње изражавају и ови и они, али то је процес који мора да се заврши... У том смислу ми се допада притисак и то је битно за нас, на том путу ка ЕУ, чија ја нисам присталица, али је јако добро усагласити се са правилима и законима Запада, да ми своју земљу уредимо како нама одговара. А да ли ћемо бити члан неке институције, или неке такве организације, која по мени губи легитимитет, то више није битно. Битно је да овде имамо добре законе, добро судство, да нормално живимо, после тога је небитно да ли смо овде или онде", навела је гошћа Новог дана.

Коментаришући независне институције и то како су развијене у Србији, Милинчићева каже да јој се чини да очекујемо да нам неко све то да.

"Слободе се не добијају, оне се освајају, морамо да се боримо за те слободе, и те судије да се избореза слободу у свом делу посла", додаје.

Осврћући се на партије у Србији и изборе, рекла је да јој није јасно како се гласачи у Србији опредељују, а да то ни сами не би знали кад би их питали поред гласачке кутије.

"Велики број опозиционих је проевропски, са жељом за владавином права, то исто и СНС... У чему су оне опозиционе? Имамо две, три странке које имају јасно профилисану опозициону политику, али то није преломно, кад људи гласају за њих, то није према програмима".

Последњих много година се, примећује гошћа Новог дана, стварају коалиције потпуно супртоних партија, из ко зна којих разлога. "Како може бити коалиција партија левих и десних, оних који су за и против Европе, то не може, зато се не зна за кога се гласа - гласа се за некога ко је или леп, дрзак или много фини, али то нису карактеристике за узимање власти", каже Љубинка Милинчић.

Из Вашингтона ових дана стижу поруке да САД желе да обнове односе са Русијом.

"Заједнички интерес постоји и огроман је и боље би било да се што пре препозна, а то је борба против терроризма, а две земље никако да се око тога договоре", каже.

„Путин је предлагао сарадњу безбедносних служби што је дочекано на нож и у Бриселу, и у Вашингтону“, подсећа Милинчић. „Сарадња обавештајних служби је једино што може да спречи тероризам“, наводи уредница Спутњика.

(Н1)