3: חלוקת העליות במנחה בשבת וב"ה בפרשת שופטים

אוריאל פרנק

העירוני ש"ובערת הרע בקרבך" אינו דבר רע כל כך...
כמובן!
וגם ''לא יזידון עוד'' אינו דבר רע כל כך...
לקמן תגובות נוספות + מבצע לרכישת "שערים ללוח העברי

  תגובה נוספת

‫בתאריך יום ב׳, 17 באוג׳ 2020 ב-21:39 מאת עמרם אייזנשטיין <‪0527...@gmail.com‬‏>:‬
כמה נקודות בחילוק העליות.
א.
בשער הציון בסימן קל"ח ס"ק א' כתב דמ"מ יש להיזהר שלא להפסיק פחות משלשה פסוקים לפני מקום הפסק העלייה מפני הטועים.
ב.
המשנה ברורה בסימן קל"ח ס"ק ד' פסק כי לכתחילה יש ליזהר מלהפסיק אחר פרשה קטנה של שני פסוקים, [מלבד בראש חודש], וזה דלא כמחלק העליות,
האם מישהו שמע הוראה למעשה להחליף את מיקום הפסקת העליות במקומות הללו?
ג.
מעצם תקנת חכמים שלא להפסיק פחות משלשה פסוקים לפני סוף הפרשה, ושלא להתחיל פחות משלשה פסוקים אחרי התחלת פרשה, מחמת טעות הנכנסים והיוצאים, מבואר כי מקום ההפסקה הנורמלי הוא בסוף פרשה, - האם המחלק של העליות נוהג כך? לכאורה לא כל כך. - א"כ יש הוכחה מהגמ' נגדו.

אוריאל פרנק

ועוד תגובה, שממנה עולה שסידור "אזור אליהו" - כמנהג תימן הנ"ל.

‫בתאריך יום ב׳, 17 באוג׳ 2020 ב-8:40 מאת משה ארנד <‪moshe_...@walla.com‬‏>:‬
שלום!
שיטת הגר"א היא שבשני וחמישי,
אין לקרוא יותר מעשרה פסוקים משום טירחא דציבורא,
כמו שלא מוסיפים קרואים (מדינא דגמרא).
אם אי אפשר להפסיק בגלל שיש פחות משלשה פסוקים עד פרשה פתוחה או סתומה,
ממשיכים עד מקום שמותר להפסיק.
בשיטה זו חילק בסידור "אזור אליהו".
ופרשת שופטים היא הפסיק ללוי כי תועבת ה"א הוא,
ולשלישי הפסיק ובערת הרע מקרבך.
יש לי להעיר שבואתחנן הוא גומר את הקריאה בפסוק השמידו ה"א מקרבך,
ואפילו לא מוסיף את הפסוק ואתם הדבקים כדי לסיים בטוב.

משה ארנד

‫בתאריך יום ג׳, 18 באוג׳ 2020 ב-10:34 מאת אוריאל פרנק <‪frank...@gmail.com‬‏>:‬

אוריאל פרנק

‫בתאריך יום ג׳, 18 באוג׳ 2020 ב-17:49 מאת ‪Eliyahu Levin‬‏ <‪eliy...@gmail.com‬‏>:‬
כמדומה שהצעתי לאזור אליהו לסמן את העליות לפי תימן, אבל הוא הבין שדעת הגר"א 10 פסוקים בדיוק ממש,
וכיש אילוצים - המינימום האפשרי, אע"פ שבמנהג תימן מוסיפים פסוקים לפעמים
יש שאיפה כללית שההפסקה תהיה ב'שני' כלומר עליית הלוי בשבת הבאה.
ומנהג אשכנז מערב בפרשת נשוא שעליית הכוהן נגמרת 'ביד איתמר בן אהרן הכהן'

‫בתאריך יום ג׳, 18 באוג׳ 2020 ב-20:57 מאת משה ארנד <‪moshe_...@walla.com‬‏>:‬
לסעיף ב שכתבת:

המשנה ברורה הזה תמוה מאוד.
חלוקת העולים בפרשיות לא חשו לכך.
בפרשת כי תצא מי שירצה לנהוג כמ"ב יצטרך להפסיק במקומות מוזרים באמצע פרשה של 6 פסוקים,
ובקושי יצליח להעלות 7 עולים.

משה ארנד

to YOSEPH HERBST

חזק וברוך
חג שמח

בתאריך 6 באוק׳ 2020 1:00 לפנה״צ,‏ "YOSEPH HERBST" <her...@gmail.com> כתב:
בענין חלוקת העליות.
דבר שזכינו לראות אצל הגה"צ רבי שריה דבליצקי זצ"ל.
בשבוע שמס' הפסוקים בעלית הכהן הם יותר מאשר בעלית הלוי. ולא היה לוי וכהן קיבל שתי עליות. קראו לכהן בעליה הראשונה מספר פסוקים קטן מאשר בעליה השניה. וזאת מפני ש"מעלין בקודש ולא מורידין" שייך באדם אחד. ואם היו משאירים את החלוקה הרגילה, הרי הכהן היה מקבל יותר פסוקים בעליה הראשונה והעליה השניה היתה ירידה בקודש.
כך נהג כל פעם שעלית הכהן היתה גדולה במספר הפסוקים מעלית הלוי. היה משנה את המקום בו הפסיקו לעלית כהן.

מועדים לשמחה
יוסף הרבסט

‫בתאריך יום ד׳, 19 באוג׳ 2020 ב-10:01 מאת אוריאל פרנק <‪frank...@gmail.com‬‏>:‬

--
‏קיבלת את ההודעה הזו מפני שאתה רשום לקבוצה 'שקלא וטריא' של קבוצות Google.

--
בכבוד רב
הרבסט יוסף

אוריאל פרנק

ועפ"ז במקום שיש רק א' שיכול לעלות לתורה (כפי שהיה במקומות רבים בתקופה מסוימת של מניני המרפסות) - לכאורה היו צריכים לסדר שכל עליה תהיה לא יותר קצרה מקודמתה. וצ"ע.

בתאריך יום ג׳, 6 באוק׳ 2020, 09:50, מאת אוריאל פרנק ‏<frank...@gmail.com>:

חזק וברוך
חג שמח

[...]

כדי להציג את הדיון הזה באתר, היכנס ל-https://groups.google.com/d/msgid/shakla-vetarya/CAOYkKwFcJPKYSbz274m8n0XSKR3w1QoNWtTZwMAbngUN%3DERtCw%40mail.gmail.com.

אוריאל פרנק

to שקלא 5
אולם יש לציין כי לכאורה לפי שיטה זו גם בשבת צריך לדאוג שהעלייה של השני תהיה לא יותר קצרה מהראשון, וכן כולם.
וצ"ע

‫בתאריך יום ג׳, 6 באוק׳ 2020 ב-17:07 מאת אוריאל פרנק <‪frank...@gmail.com‬‏>:‬

אוריאל פרנק

אולם יש לציין כי לכאורה לפי שיטה זו גם בשבת צריך לדאוג שהעלייה של השני תהיה לא יותר קצרה מהראשון, וכן כולם.
וצ"ע

‫בתאריך יום ד׳, 14 באוק׳ 2020 ב-20:01 מאת עזריאל ברגר <‪azr...@gmail.com‬‏>:‬
מ"ש גם בשבת - הכוונה היא כאשר עלה כהן במקום לוי.