Makine Öğrenme ile ilgili 2 proje var Ücretli/Ücretsiz yardım eder misiniz ?

fatih şahinoğlu

to Python Istanbul
1. https://github.com/kaonashi-tyc/zi2zi
2. https://erikbern.com/2016/01/21/analyzing-50k-fonts-using-deep-neural-networks.html

2 tane hazır uygulama var arkadaşlar sorularım şunlar ;
1- Bunları bilgisayarımda çalıştırmak istiyorum. (yapamadım. ))))
2- 2. linkteki 50 bin tane fontla eğitmiş (13 gb dosyayıda indirdim diğer dosyalarıda mevcut) ben bunu 100 bine çıkarmak istiyorum font ekleyerek nasıl eğitilir gösterilirse bende yaparım.
3. 2 programa için ortaya çıkan sonucu font dosyası olarak kaydetmek mümkün mü? çıktısı jpg png gibi resim dosyası mı almak zorundayız.
4. 1. linkte çince var onları kaldırıp normal karakterleri ekleyeceğiz.

kodlama bilgim yok ama değerlerin neyi azaltıp neyı arttırırsam gösterilirse bilgisayarımda öğrenebilirim.
dediğim gibi kodlar hazır uygulamaya ekstradan sonucu font dosya formatında kaydetmek hadi onuda yapamadık sonuçları jpg olarak çıktı alıp saklamak için Ücretsizse Dua alırsınız/ Ücretliyse özelden abartmamak kaydıyla yazabilirsiniz.

Not: Yüksek lisans yapıyorum Konum Font üzerine TEZ yazıyorum bu teknolojinin tipografi mesleğine zarar vereceği kanısındayım. bunun için bu projelerin sonucunu göstermem gerek.

İşlemleri Bilgisayarıma bağlanıp yapılması arkadaşlar..... akşam : 8 den sonra olur..

ramazance...@gmail.com

to Python Istanbul
Merhaba fatih,
Öncelikle profesyonel değilim, amatör olarak uğraşıyorum.
Açıklamada şöyle bir cümle geçiyor:
"After weeks of running, the model converges to something that looks decent."
Bu kadar uzun sürede eğitilmesinin nedeni fully-connected layerlar kullanması. Makine öğrenmesinde görsel işlemede fully-connected layer kullanmak hiç de optimal bir seçenek değil. Yalnızca dataseti ve hatta dilediğin kısmını alıp hazır bir modelle (mesela vgg16) kendin eğitebilirsin, göründüğü kadar zor değil. Tezin için de daha iyi olacaktır.

fatih şahinoğlu

to Python Istanbul

amatörsün ama ben bunun kodlamasını dahi bilmiyorum, nasıl yapıldığına dair gösterirseniz bu işi çözebilirim. :(

ramazance...@gmail.com

to Python Istanbul

İsmail Arılık

to Python Istanbul
Merhabalar.

Suskun topluluğumuzda ilginç sayılabilecek bir konu görmek çok güzel. Ben yardımcı olamam ancak şu düşüncenizin nedenini merak ettim:

17 Kas 2020 Sal 18:03 tarihinde ramazance...@gmail.com <ramazance...@gmail.com> şunu yazdı:
--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

fatih şahinoğlu

to Python Istanbul
Derin öğrenme, makine öğrenme, yapay zeka kuantum makineler vsss insan sinir ağı gibi çalışan bir sistem ve dahası;
çok güzel örnekler gördüm gpt1 gpt2 ve gpt3 le gelen teknoloji ile makinenin sorulara verdiği cevaplar şaşılacak derecedeydi.
makine öğrenmeyle  üretilen resimler görseller, acaba neden font üretilmesin sorusu geldi A harfinin binlerce çeşidi var madem bir resmi öğrenmeyle yeniden  üretebiliyorsa A harfinide neden üretmesin. 2 3 kaynak buldum bununla ilgili fakat ülkemizde bir kaynak yok, olması için hobi amaçlı olurdu yapanıda göremedim : ))))
matbaanın icadından önce kaligrafcılar vardı yazdıklarından para kazanırlardı aynı zamanda meslekti matbaanın icadından sonra meslek zamanla yok olmuş günümüzde ise  hobi amaçlı olarak öğreniliyor hale geldi tipografikerler bu teknolojinin buzdağının yüzünü görüyorlar ama altında bizi nelerin beklediğini gösteren bu 2 örneğin ilk kapılarını arıyor halbuki
bugün yazdığın kelimeleri yorumlayarak bir buton oluşturan ve üzerine basınca çalışan uygulamayı makine öğrenme ile yapılıyorsa neden sana Font tasarlamasın.
ekran kartlarında gelişim ve kuantum bilgisayarlara olan ilginin yoğunlaşması Font tasarımda uç noktaları yakalayacağımızı düşünüyorum.
görsellerle eğit ortaya bir görsel çıkart vektöre çevir font gliflerine kaydet bütünü tamamla sana otf ttf vsss olarak kaydetsin.
dün eleştirilen bugün yapılıyor oldu.
saygılar...