تازه های خبرنامه کتاب

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

خبرنامه کتاب های رایگان PERSIANBOOKS

دوازده (شعر) - آلکساندر بلوک / پویا عزیزی

دوازده (شعر) - آلکساندر بلوک / پویا عزیزی

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
دوازده (شعر) - آلکساندر بلوک / پویا عزیزی

یا
دانلود از تلگرام

الکساندر بلوک روشنفکر اشرافی-مذهبی سرخورده از تمام مناسبات دنیای مذهب و سرمایه است. با تفکری نیمه عرفانی و آخرالزمانی که به دلیل وابستگی های بنیادین سبک زندگی اش به آن دنیا، به طبع منتظر ظهور منجی و در هم شکسته شدن عوامل رنج های اوست. دانایی او به عوامل رنج جهان از سر علم و شناخت او از شیوه مدیریت و بنیان های فکری آن ولی راه نجات او هم چنان بسته به همان دنیا و ایده آلیستی است. او نمی تواند از دنیای خود ببرد مگر با یک دگرگونی عظیم. واکنش او به جهانی که در آن می زید چنین است: "هر آنچه شما تا به حال نوشته اید اکنون درست نیستند، مردمی تازه می آیند. قلب های تازه را فتح می کنند. به این ها نیاز ندارند. پیروزی آن ها بر دنیای قدیم نشانگر پیروزی آن ها بر شماست. پیروزی بر اشعار شما، که فقط رنج دنیای قدیم را قبل از مرگش ابراز می کنند.

جهانی گرایی یا محلی گرایی از یووال نوح هراری ترجمه وگویش: ح. پرهام ادیت و فنی‌: ح. عزت نژاد

جهانی گرایی یا محلی گرایی

از یووال نوح هراری
ترجمه وگویش: ح. پرهام
ادیت و فنی‌: ح. عزت نژاد

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

میناموتو (داستان گِنجی) - موراساکی شیکیبو/ دنیس واشبرن / گیل آوایی

[...]

برای دریافت رایگان این کتاب لطفا با ای میل زیر تماس بگیرید:
gila...@gmail.com

پیشگفتار

اگر بخواهم حس خود را از نوشتن و ترجمه کردن در جمله ای خلاصه کنم، آن جمله شاید این باشد که بهترین پناهِ من و گفتنِ منِ من با من، نوشتن است و جانکاهترینش ترجمه. نوشتن هر چه که باشد از خودم است اما ترجمه امانتیست که باید به هر بیان و ساخت و پرداختِ آن، حواسم باشد. با این حال ترجمه با همۀ چالشهایش، برای من نه تنها یک فرار از حال و هوای هولناک
روزگاریست که بی وقفه بر سرم آوار می شود و خاک مادری می شود کابوس هر لحظه از زمانِ نه فقط بیداری که خواب هم از آن گریزم نیست، بلکه شکیبایی و آرامشی می دهد به من که انگار از کوه بلندی بالا می روم بی آنکه میان صخره های فراگیرِ نفسگیر آن بتوانم بلندبالاییِ کوه را دریابم. ترجمه به من شکیباییِ دلنشینی می دهد. با دل به دریا زدن، آغازش می کنم و هنگام که تمامش می کنم، مستیِ مستانه ای می چِشَم که تلخیِ آغازین آن می شود مزۀ خوشخوشانۀ هر چه بادابادش! و این چنین است که گاه به ترجمه پناه می برم. اینکه چه شود یا شده باشد حتی، باکیم نیست و باز هر از گاهی در حال و هوایی که به جان می آیم از آن، ترجمه ای آغاز می کنم. فرارِ خوبیست ترجمه!
کابوس وا نهادن وُ کوهی بر دوش کشیدن!
و اما ترجمۀ داستان گِنجی را از ماه فوریه شروع کرده ام. این داستان در ۵۴ فصل و بیش از ۸۰۰ صفحه است که آن را دکتر دنیس واشبرن، استاد ادبیات شرق و مترجم فعال زبان ژاپنی به انگلیسی ترجمه کرده است. داستان گِنجی کهن ترین رُمان ادبیات ژاپن است و بیش از ده قرن از نگارش آن می گذرد. شاید همین کهن بودنش مرا به ترجمه آن به زبان فارسی وسوسه کرده
است! به هر روی می کوشم داستان گِنجی به فارسی را در چند جلد منتشر کنم.
ترجمۀ فارسیِ داستان گِنجی از روی متن انگلیسی ست که آن هم ترجمه ای از متنِ ژاپنی ست. به عبارتی ترجمه در ترجمه است. همانطور که همۀ ترجمه هایم از داستانها و هایکوهای شاعران و نویسندگان ژاپنی مانند موراکامی و اوگاوا، ایشی، ماسااوکا، کیوشی و...... ترجمه در ترجمه است!
در ترجمۀ فارسی داستان گنجی هم تلاش کرده ام ساختار اصلیِ ترجمۀ انگلیسی چه بلحاظ معنا و چه بلحاظ درک اولیه از متن ژاپنی توسط دکتر دنیس واشبرن، حفظ شود. در برخی از این فصل هایی که ترجمه کرده ام به اصطلاحات و عباراتی برخورده ام که فکر نمی کنم اصلِ ژاپنیِ آن به انگلیسی بوده باشد. از سوی دیگر به گسست هایی در ترجمۀ انگلیسی برخورده ام که به
هماهنگی یا شاید پیوستگیِ متن لطمه زده است. شاید کهن بودن داستان و پرداختِ داستانیِ آن در آن دوره از تاریخ ادبیات ژاپن چنین بوده باشد ولی هر چه بود و هست، من با پرهیز از اِعمال سلیقه یا برداشتِ من یا حتی بیان و معنا و برداشتی جدای از متن انگلیسی، همانگونه که متن
1 Dennis Washburn

انگلیسیِ بوده به فارسی برگردانده ام. اما تمام زیرنویسی ها و توضیحاتِ آنها از سوی من افزوده شده اند.
و آنچه می خوانید جلد نخست و شامل ۶ فصل است. جلدهای بعدی را هم به همین صورت منتشر خواهم کرد. اینکه چه شود، ماجرایی ست که به خوانندگان وا می گذارم.
من فرارم را کرده ام و شما سرانجام هر فرارم را می خوانید!
تا چه پیش آید و چه در نظر افتد.
با مهر
گیل آوایی
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۵ اکتبر ۲۰۱۹/ هلند

گزارش برگزاری نشست ادبی "عصر نقد داستان" - کمیسیون فرهنگی و کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران

کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران
گزارش برگزاری نشست ادبی "عصر نقد داستان"

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

فاشیسم مفر جامعه سرمایه داری از بحران - راینهارت کونل / منوچهر فکری ارشاد

فاشیسم مفر جامعه سرمایه داری از بحران - راینهارت کونل / منوچهر فکری ارشاد

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

زبان‌پریشی و افلاسِ قلم - لئو شاهوفسکی

[...]

این رساله مختصر را تقدیم می کنم به تمامِ «مُلّانُقَطی ها » و آنانی که همیشه از آشفتگی هایِ زبانی در رنج اند و از بی مایه گویی و بی مایه نویسی و ناهنجاری هایِ زبانیِ مردمانْ خصوصاً طبقاتِ تحصیلکرده و استادانِ دانشگاه ها و کارمندانِ ادارات و افرادی که عینکِ روشنفکری بر چشم زده بِستوه آمده اند.

الفبای کمونیسم - نیکلای بخارین / ایوگنی پرابراژنسکی

الفبای کمونیسم - نیکلای بخارین / ایوگنی پرابراژنسکی
الفبای کمونیسم - نیکلای بخارین / ایوگنی پرابراژنسکی

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
الفبای کمونیسم - نیکلای بخارین / ایوگنی پرابراژنسکی

کتابی که در دست دارید، ترجمه‌ی فارسیِ بخش یکم از کتابِ «الفبای کمونیسم: یک بیانِ ساده از برنامه‌‌ی حزبِ کمونیست روسیه» است که در اکتبر ۱۹۱۹، در دومین سالگردِ انقلابِ کبیرِ روسیه، به‌چاپ رسیده است. کل کتاب در ۱۹ فصل نگاشته شده است که ترجمه‌ی کنونی پنج فصل، کل بخش یکم، را در برمی‌گیرد. عنوانِ بخش یکم «نظری: رشد و زوالِ سرمایه‌داری» و عنوانِ بخش دوم «عملی: دیکتاتوری پرولتاریا و ساختمان کمونیسم» است. نخستین ترجمه‌ی فارسی کتاب در فروردین ۱۳۵۹ توسط انتشارات گام چاپ شده است. در باز نشر این اثر، کل متن را با متن انگلیسی مطابقت داده و به‌روزرسانی کردیم. خواننده با خواندن اثر، مقصود ما را از بازنشر آن درخواهد یافت.

یا
دانلود از تلگرام

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

یادداشت هایی درباره دیالکتیک - و. لنین / جواد طباطبایی

[...]

دفتر اول
تبریز
سال ۱۳۵۹

یا
دانلود از تلگرام

خبرنامه کتاب های رایگان پارسی persianbooks
ازخبرنامه کتاب های رایگان پارسی قدیمی ترین خبرنامه کتاب های اینترنتی بازدید کنید http://persianbooks2.blogspot.com برای عضویت در گروه خبرنامه به این آدرس نامه بفرستید persianeboo...@googlegroups.com

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

روایتی از دو سال سازماندهی و مبارزه کارگری گروه ملی فولاد - پیمان شجیراتی

روایتی از دو سال سازماندهی و مبارزه کارگری گروه ملی فولاد - پیمان شجیراتی
روایتی از دو سال سازماندهی و مبارزه کارگری گروه ملی فولاد - پیمان شجیراتی

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

کبوتر سعادت (مجموعه داستان)- میر حسام الدین برومند

کبوتر سعادت (مجموعه داستان)- میر حسام الدین برومند
کبوتر سعادت (مجموعه داستان)- میر حسام الدین برومند

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
کبوتر سعادت (مجموعه داستان)- میر حسام الدین برومند
کابل
جوزای سال ۱۳۶۶
موسسه نشراتی حزب دموکراتیک خلق افغانستان
مطبعه حزبی
تیراژ: ۵۰۰۰نسخه

یا
دانلود از تلگرام

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

دوره امانی (نگرشی بر اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی) - دکتر اسدالله حبیب

[...]

سال ۱۳۶۸
مرکز زبان ها و ادبیات آکادمی علوم جمهوری افغانستان
مطبعه دولتی

بازخوانى تاریخ معاصر، مصطفى شعاعیان - محمود طوقی

بازخوانى تاریخ معاصر، مصطفى شعاعیان - محمود طوقی
بازخوانى تاریخ معاصر، مصطفى شعاعیان - محمود طوقی

دانلود رایگان متن کامل کتاب

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

مجازات اعدام و اعدام‌های خودسرانه در جمهوری اسلامی - بهنام دارایی‌زاده

[...]

چرا فاشیسم این قدر وسوسه برانگیز است و چطور ممکن است اطلاعات شما به آن قدرت بدهد؟ - یووال نوح هراری

چرا فاشیسم این قدر وسوسه برانگیز است و چطور ممکن است اطلاعات شما به آن قدرت بدهد؟ - یووال نوح هراری

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

فرهنگ ریاضیات پایه - غلامرضا مختاری اسکی

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com
[...]

اسرار به خون آغشته (کشتار۶۷- جنایتی علیه بشریت که همچنان ادامه دارد) - سازمان عفو بین المللی

[...]

روزشمارقتل‌عام ۱۳۶۷ - ایرج مصداقی

روزشمارقتل‌عام ۱۳۶۷ - ایرج مصداقی
روزشمارقتل‌عام ۱۳۶۷ - ایرج مصداقی

روزشمارقتل‌عام ۱۳۶۷ - ایرج مصداقی
بخشی از جلد سوم کتاب نه زیستن و نه مرگ

یا
دانلود از تلگرام

خبرنامه کتاب های رایگان پارسی persianbooks

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

شهزاده و کتاب سرنوشت - فریده محبی

شهزاده و کتاب سرنوشت - فریده محبی
شهزاده و کتاب سرنوشت - فریده محبی

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
شهزاده و کتاب سرنوشت - فریده محبی
رمان کودک و نوجوان
گزیده نخستین دور جشنواره ادبی رمان کودک و نوجوان
کابل
سال ۱۳۹۷

[...]

خودآموز مستندسازی نقض حقوق بشر و گزارش نویسی به زبان ساده - مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

[...]

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

روزهای سپری شده من - گنجعلی صباحی / بهروز مطلب زاده

روزهای سپری شده من  - گنجعلی صباحی / بهروز مطلب زاده
روزهای سپری شده من  - گنجعلی صباحی / بهروز مطلب زاده

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
روزهای سپری شده من  - گنجعلی صباحی / بهروز مطلب زاده
از کتابخانه فرقه دموکرات آذربایجان

نشر دنیای نو
تهران
سال ۱۳۹۲

یا
دانلود از تلگرام

باقر کتابدار

to persia...@googlegroups.com

آنها دیگر از آن ایستگاه نگذشته‌اند (کتاب صوتی) - مهدی مرعشی

آنها دیگر از آن ایستگاه نگذشته‌اند (کتاب صوتی) - مهدی مرعشی

متن کامل کتاب صوتی
آنها دیگر از آن ایستگاه نگذشته‌اند (کتاب صوتی) - مهدی مرعشی
رمان
نشر مهری
لندن

اگر در ایران هستید و می‌خواهید کتاب را خریداری کنید با این‌ ای‌میل تماس بگیرید:
اگر هم در خارج از کشور هستید این هم لینک خرید کتاب در وب‌سایت نشر مهری است

خبرنامه کتاب های رایگان پارسی persianbooks