DMR5 nevyhladený hillshading na mapovanie

351 vaatamist
Liigu esimese lugemata sõnumi juurde

Martin Ždila

lugemata,
31. mai 2021, 08:53:3131.05.21
kuni osm_sk

Martin Ždila

lugemata,
31. mai 2021, 09:17:5531.05.21
kuni osm_sk

Pavol Gombos

lugemata,
6. juuni 2021, 14:49:2706.06.21
kuni osm...@googlegroups.com
Neviem co robim zle, ale mam to na akomsi sivom pozadi a teda nieco je viditelne lepsie, ale kopa veci sa doslova stratila... Napriklad vodne kanaly

po 31. 5. 2021 o 14:53 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520R%3DBgpFiNJEqSoJ0FvfF%3Dv70DKD3Hd2TaQ6VQ_8NRdNmGA%40mail.gmail.com.

Martin Ždila

lugemata,
6. juuni 2021, 15:35:2206.06.21
kuni osm_sk
On Sun, Jun 6, 2021 at 8:49 PM Pavol Gombos <pavol....@gmail.com> wrote:
Neviem co robim zle, ale mam to na akomsi sivom pozadi a teda nieco je viditelne lepsie, ale kopa veci sa doslova stratila... Napriklad vodne kanaly

Kde konkretne?

Je to klasicky multidirectional hillshading generovany toolom gdaldem. A gdaldem generuje len grayscale tienovanie.

Inac DMR 5.0 data priamo od UGKK mame na https://www.freemap.sk/~martin/dmr5/ takze nie je problem si ich postahovat a vygenerovat rozne vystupy podla svojich potrieb OSS toolmi, ako napr. gdal, whitebox tools, grass, alebo "grafickou nadstavbou" QGIS :-)

Martin Ždila

lugemata,
6. juuni 2021, 16:09:3306.06.21
kuni osm_sk
On Sun, Jun 6, 2021 at 9:35 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
[...]

Ak bude cas mozem skusit vygenerovat singledirectional.

Martin Ždila

lugemata,
8. juuni 2021, 04:33:4208.06.21
kuni osm_sk

A pripravujem aj "golden" (tentoraz nepriesvitnu) verziu.

2021-06-08_10-28.png

Martin Ždila

lugemata,
9. juuni 2021, 04:05:2709.06.21
kuni osm_sk
On Sun, Jun 6, 2021 at 9:35 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:

Inac DMR 5.0 data priamo od UGKK mame na https://www.freemap.sk/~martin/dmr5/

Ten odkaz som zrusil lebo som sa dozvedel ze nemame povolenie zdielat tieto zdrojove data. Takze si ich je nutne vyziadat priamo od UGKK.

Jozef Riha

lugemata,
9. juuni 2021, 16:45:0309.06.21
kuni Openstreetmap Slovakia
Ou..

--

Martin Ždila

lugemata,
10. juuni 2021, 11:12:0210.06.21
kuni osm_sk

Miro Mirecnet

lugemata,
11. juuni 2021, 06:54:1911.06.21
kuni osm...@googlegroups.com
Vynikajuca praca.
Ten Lidar, to ti je vec. Vdaka jeho dokladnemu studiu som nasiel veci, ktore by som nikdy nenasiel.

Napriklad tajnu chatu v divocine: https://www.instagram.com/p/CP7Yxu5HWTk/

Hradiska na Liptove o ktorych nikto ani netusil:

št 10. 6. 2021 o 17:12 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--

Aceman444

lugemata,
11. juuni 2021, 13:19:3511.06.21
kuni Openstreetmap Slovakia
Pozor, to je tajne, ako sme sa dozvedeli.

Dátum: piatok 11. júna 2021, čas: 12:54:19 UTC+2, odosielateľ: jur
Vynikajuca praca.
Ten Lidar, to ti je vec. Vdaka jeho dokladnemu studiu som nasiel veci, ktore by som nikdy nenasiel.

Miro Mirecnet

lugemata,
12. juuni 2021, 02:15:4512.06.21
kuni osm...@googlegroups.com
Ten objekt musi byt tajny. Je to cierna stavba vo vysokom stupni chraneneho uzemia a po jej objaveni by doslo k jej zniceniu.
Samozrejme, ze to niekto musel natriet uradom. Ako inak na zavistlivom Slovensku to tak chodi...
Hadali ho ochranari v rojnici a nenasli ho. Tak ho hladal NAPANT podrobne za pomoci nizko letiacej helikoptery a tiez bez vysledku :)
Tak to uzavreli, ze neexistuje a tak je to asi spravne. Vsetko nemusi byt ani v mape.
Miro

pi 11. 6. 2021 o 19:19 Aceman444 <acesha...@gmail.com> napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/f9878f3d-49dc-4e00-810f-6e2b3b13b39an%40googlegroups.com.

Martin

lugemata,
12. juuni 2021, 11:12:1912.06.21
kuni Openstreetmap Slovakia
Nemusime to hned obracat na zavist, ked niekto spravi nieco, co sa mi nepaci. Ten, kto to nahlasil, si splnil obciansku povinnost. Zakony musia platit pre vsetkych a ked raz mame stavebne zakony a zakaz vystavby v chranenych uzemiach, tak ich treba aj dodrzovat.

Zatial to vyzera, ze pokial tam bude chodit minimum ludi a nedojde k niceniu prirody, tak to narodny park bude ticho akceptovat, ale ked sa z toho stane turisticka destinacia, tak to (a pravom) budu musiet odstranit.

MisoBqi

lugemata,
23. okt 2021, 16:02:1623.10.21
kuni Openstreetmap Slovakia
Zverejnili dve oblasti na severozapade Slovenska, PLS casom doplnis ako podklad pre mapovanie?
Vdaka

Dátum: štvrtok 10. júna 2021, čas: 17:12:02 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila

kayle

lugemata,
25. okt 2021, 01:13:0725.10.21
kuni osm...@googlegroups.com
Podla mojho zoznamu nam chyba LOT15, LOT16, LOT27 a LOT29.
https://www.geoportal.sk/images/zbgis/lls/prehlad_lokalit_lls_na_poskytovanie.png
Chcel som pozriet ako casto sa to aktualizuje, ale podla vsetkeho prepisuju stale tu istu stranku, tak ... som sa nic nedozvedel :s
Jedine, ze za nieco viac ako stvrtroka (od nasho posledneho vyziadania udajov) stihli spracovat/pridat 4 uzemia.

Dňa 23.10.2021 o 22:02 MisoBqi napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/1635107d-59de-4d5c-aa0d-dc74b7b19b8cn%40googlegroups.com.

kayle

lugemata,
25. okt 2021, 02:24:1025.10.21
kuni osm...@googlegroups.com
Som rád že ma kontrolujete :) Oprava, len LOT15, LOT16 a LOT27 nám chýba. LOT29 máme.

Dňa 25.10.2021 o 7:13 kayle napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/97916775-6404-f562-11cb-9ac1e0beafbd%40kayle.sk.

Martin Ždila

lugemata,
25. okt 2021, 03:45:1925.10.21
kuni osm_sk
ja mam vsetko od tajneho zdroja (ak sa tu sam neodtajni ;-)), len to pouziva modernu kompresiu, ktoru moj gdal (a teda ani qgis) este nepodporuje. v kazdom pripade mam toho momentalne dost v TODO liste, takze neviem povedat kedy to poriesim, ale hadam do konca roka...

v kadom pripade vsak treba tie data ziadat priamo od GKU, nech to je koser.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5fa8db4f-9ef5-f57a-f0d4-95994b46fd74%40kayle.sk.

Martin Ždila

lugemata,
25. okt 2021, 05:34:2225.10.21
kuni osm_sk
On Mon, Oct 25, 2021 at 9:45 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
ja mam vsetko od tajneho zdroja (ak sa tu sam neodtajni ;-))

takehoto fesaka mam:

image.png

Tibor Jamečný

lugemata,
25. okt 2021, 05:39:2325.10.21
kuni osm...@googlegroups.com
On Mon, Oct 25, 2021 at 11:34 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
takehoto fesaka mam:

Nadhera, uz sa neviem dockat! :)

T.

MisoBqi

lugemata,
25. okt 2021, 14:37:0525.10.21
kuni Openstreetmap Slovakia
Jupííí za všetkých severozápadniarov :) Snáď sa aj na východ rozšíri čo najskôr.

Dátum: pondelok 25. októbra 2021, čas: 11:39:23 UTC+2, odosielateľ: Tibor Jamečný

Milan Margus

lugemata,
4. veebr 2022, 03:37:3804.02.22
kuni Openstreetmap Slovakia
Pribudli nové lokality: 28 - Tisovec, 35 - Košice, 36 - Slanec
Dátum: pondelok 25. októbra 2021, čas: 20:37:05 UTC+2, odosielateľ: MisoBqi

Tibor Jamečný

lugemata,
4. veebr 2022, 03:42:0504.02.22
kuni osm...@googlegroups.com
pi 4. 2. 2022 o 9:37 Milan Margus <milan....@gmail.com> napísal(a):
Pribudli nové lokality: 28 - Tisovec, 35 - Košice, 36 - Slanec

Vdaka za info, konecne dosli aj na vychod :)

T.

Martin Ždila

lugemata,
8. veebr 2022, 04:18:5808.02.22
kuni osm_sk
On Fri, Feb 4, 2022 at 9:37 AM Milan Margus <milan....@gmail.com> wrote:
Pribudli nové lokality: 28 - Tisovec, 35 - Košice, 36 - Slanec

Martin Ždila

lugemata,
8. veebr 2022, 04:28:5108.02.22
kuni osm_sk
On Tue, Feb 8, 2022 at 10:18 AM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
On Fri, Feb 4, 2022 at 9:37 AM Milan Margus <milan....@gmail.com> wrote:

(a este aj LOT28 - Tisovec, ale hu kers ;-) )

Peter Misovic

lugemata,
8. veebr 2022, 05:00:1208.02.22
kuni OSM
Paradne!

Mato, prosim ta, kedy približne to bude dostupne v X vrstve tak, ako je dostupný ten Light HillShading?

Dakujem,
Peter

--

Filip C

lugemata,
8. veebr 2022, 05:07:5208.02.22
kuni Openstreetmap Slovakia
Na vlastnom tms už to je (tms:https://dmr5-shading.tiles.freemap.sk/{zoom}/{x}/{y}.jpg) a na tom oficiálnom si myslím, že to pribudne pri najbližšej aktualizácií JOSM alebo keď si oni aktualizujú podklady.

Dátum: utorok 8. februára 2022, čas: 11:00:12 UTC+1, odosielateľ: Thailon

Peter Misovic

lugemata,
8. veebr 2022, 05:21:0708.02.22
kuni OSM
Asi som sa zle vyjadril, resp. nerozumiem. Myslel som na freemap.sk, vrstva X.

Vdaka,
Peter

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/32bc23ee-0f1e-4f4b-aaff-f861a1a4d7abn%40googlegroups.com.

Filip C

lugemata,
8. veebr 2022, 05:51:5908.02.22
kuni Openstreetmap Slovakia
Pardon, moja chyba, nečítam s porozumením, nejako môj mozog odignoroval "v X vrstve" :| A pomýlil ho Light HillShading (lebo taký je názov v JOSM a nie na freemap.sk).

Dátum: utorok 8. februára 2022, čas: 11:21:07 UTC+1, odosielateľ: Thailon

Martin Ždila

lugemata,
8. veebr 2022, 08:35:0408.02.22
kuni osm_sk
On Tue, Feb 8, 2022 at 11:00 AM Peter Misovic <peter....@gmail.com> wrote:
Mato, prosim ta, kedy približne to bude dostupne v X vrstve tak, ako je dostupný ten Light HillShading?

ked dokreslis ci spresnis podla toho tienovania povezme 100 km lesnych ciest v slanskych, tak by som na tom mohol zacat robit :-P ;-)

Peter Misovic

lugemata,
8. veebr 2022, 08:56:4908.02.22
kuni OSM
Nevadi, ja mam freemap.sk v eng a tam to je takto :)
image.png

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/aa04bc72-99e0-4d10-927b-49fe333be4fan%40googlegroups.com.

Martin Ždila

lugemata,
9. veebr 2022, 09:59:4209.02.22
kuni osm_sk
On Tue, Feb 8, 2022 at 2:34 PM Martin Ždila <martin...@freemap.sk> wrote:
[...]

Uz hotovo? Cakam len na teba aby som to mohol nasadit ;-)

image.png

Peter Misovic

lugemata,
9. veebr 2022, 10:16:3609.02.22
kuni OSM
ANo, len neviem, kolko km som vcera spravil.

--

Martin Ždila

lugemata,
9. veebr 2022, 14:47:2109.02.22
kuni osm_sk
On Wed, Feb 9, 2022 at 4:16 PM Peter Misovic <peter....@gmail.com> wrote:
ANo, len neviem, kolko km som vcera spravil.

Ani aj neviem ale podla mna malo ;-P

Ale data uz uploadujem na server (cca 170 GB), takze zajtra by to mohlo byt.

Martin Ždila

lugemata,
9. veebr 2022, 16:27:5009.02.22
kuni osm_sk

Peter Misovic

lugemata,
10. veebr 2022, 01:37:2510.02.22
kuni OSM
Tak ano, vzdy sa da viac :) Vdaka za tie data!

 Chcel som len vediet, ci som splnil podmienku tych 100km :)

--

Martin Ždila

lugemata,
10. veebr 2022, 02:01:1010.02.22
kuni osm_sk
To neviem, ale treba v tom pokračovať :-). A napr. aj potoky dať do svojho koryta. V JOSM je na to nástroj Improve way accuracy. Vdaka.

Peter Misovic

lugemata,
10. veebr 2022, 02:32:5810.02.22
kuni OSM
Ok, pozriem, vdaka.

Aceman444

lugemata,
10. veebr 2022, 06:16:4710.02.22
kuni Openstreetmap Slovakia
To je nieco ako ta mena za odrobenu pracu, co tu bola propagovana? :)

Dátum: utorok 8. februára 2022, čas: 14:35:04 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

MisoBqi

lugemata,
10. jaan 2023, 14:41:5210.01.23
kuni Openstreetmap Slovakia
Veľká vďaka za spracovanie a pridanie ďalších LOT na východe.

Dátum: štvrtok 10. februára 2022, čas: 12:16:47 UTC+1, odosielateľ: Aceman444
Vasta kõigile
Vasta autorile
Saada edasi
0 uut sõnumit