import etymology

Michal Páleník

ahojte

začínam import tagu name:etymology:wikidata na ulice

pôjde na ulice, ktoré majú pridaný wikidata tag na stránke
https://epsilon.sk/osobnosti/ (tá horná časť, nie časť treba
skontrolovať) (tých zopár miest/obcí urobím manuálne)

už to asi 10 rokov beží bez problémov, takže nejaké zásadné tam nie sú.

ak vidíte nejaké chyby, dajte vedieť.

michal

--
michal palenik
www.freemap.sk

kayle

Pekný zoznam. Pár mien som si preklikal, zdalo sa OK.

A čo mená, ktoré tam nie sú? Napr.
Juraj Gramantik - no to asi bude len jedna ulica v PD
Alexander Rudnay - minimálne ZA a PD
Nikola Tesla - minimálne BA a PN

Dňa 24.5.2021 o 9:55 Michal Páleník napísal(a):

Andrej Shadura

Ahoj,

On Mon, 24 May 2021, at 10:49, kayle wrote:
> Pekný zoznam. Pár mien som si preklikal, zdalo sa OK.
>
> A čo mená, ktoré tam nie sú? Napr.
> Juraj Gramantik - no to asi bude len jedna ulica v PD
> Alexander Rudnay - minimálne ZA a PD
> Nikola Tesla - minimálne BA a PN

Vždy môžeš pridať ručne, zároveň môžeš vytvoriť aj wikidata objekt pripadne wikipedia stránku :)

https://www.openstreetmap.org/way/875621668
https://www.wikidata.org/wiki/Q106832177
https://sk.wikipedia.org/wiki/J%C3%A1n_P%C3%A1ri%C4%8Dka

--
S pozdravom
Andrej

Michal Páleník

tak vyzerá, že funguje

napr. https://www.openstreetmap.org/changeset/105662026

(asi by som mal pod samostatným kontom)

> --
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/08937a50-d5cf-44c4-9fec-d0295284b8c6%40www.fastmail.com.

Martin

Vdaka. Uz to tam nie je take prazdne. (v beneluxe maju asi vela osobnosti)
etymologyWikidata_c2.png

Michal Páleník

áno, postupne pospúšťam.

vyzerá, že prvý commit je OK

> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/abadb0bc-8733-4dcc-adda-086740887553n%40googlegroups.com.

Michal Páleník

dnes som doimportoval ďalšie,

môžeš zbeznúť nový heatmap a bude to vyzerať inak :)

Tibor Jamečný

On Mon, Jun 7, 2021 at 4:45 PM Michal Páleník <michal....@freemap.sk> wrote:
dnes som doimportoval ďalšie,

Ak planujes v tejto cinnosti pokracovat, skus sa najprv zamysliet, ako vytvarat changesety. Urcite nie som jediny, kto sleduje zmeny vo svojom okoli a ked to vdaka tebe vyzera takto, pochvalit ta veru nemozno:
obrázok.png
Nehovoiac o tom, ze dost vela changesetov vyzera takto:
obrázok.png
T.j. historiu zmien mam zasvinenu stovkami changesetov napriek tomu, ze sa ziadna zmena v mojom okoli neudiala. A hladat ihlu v kope sena ma naozaj nebavi :(

Preto ta chcem poziadat o zmenu vytvarania changesetov:
1) najvhodnejsie by bolo vytvorit changeset pre jedno mesto a vsetky ulice v nom. Ked zmenis nieco v Ziline, nebude sa to zobrazovat niekomu na vychode a naopak.
2) alebo vytvorit co najmensi pocet velkych changesetov (limit je myslim 2000 zmenenych prvkov) cez cele Slovensko. Tych par changesetov sa da potom pri prezerani zmien lahko preskocit.

T.

Andrej Kačur

Som rád, že niekto si na toto našiel čas. Keďže dávaš zmysluplný popis changesetu, tak mne nevadí, že to robíš ako celoslovenskú akciu a nie per mesto. (Prežijeme to, veď to nebude trvať večne a vieme wo co go ;) )

Dátum: pondelok 7. júna 2021, čas: 16:45:42 UTC+2, odosielateľ: Michal Páleník

Martin

Vyzera to velmi dobre!

etymologyWikidata_c2_2.png

Michal Páleník

takže "veľkí ľudia" by už mali byť, ešte pokontrolujem či všetci zbehli.

zostávajú "malí ľudia" čo majú jednu ulicu. ale to skôr manuálne.

a skús dať parametre heatmapu, aby slvoensko fakt trčalo :)

> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/31424b29-6e21-4390-a58b-2205e0d43e44n%40googlegroups.com.

Martin

S vacsim binningom to dava kontrast s okolitymi statmi

etymologyWikidata_c_2.png

Michal Páleník

tak zostáva už len doplniť tagy aj pre tieto
https://epsilon.sk/ulice/kvety.html
alebo
https://epsilon.sk/ulice/stromy.html

a potom prehlušíme aj Berlín alebo Paríž :)
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/e182fc6c-b8b0-453e-b9b9-686b2a7b2d0en%40googlegroups.com.

Andrej Kačur

Ešte malé vylepšenie by sa zišlo pre tú stránku https://epsilon.sk/osobnosti/ :) U nás v Humennom máme zopár ulíc, kde je v názve "Niekoho sady" - napr Fučikové sady, no v https://epsilon.sk/osobnosti/julius-fucik.html ich nevidím. Dali by sa i takéto sady zahrnúť?

Michal Páleník

uff, pomnožné názvy, resp návzy v množnom číslo (sady, schody, ).
to by som dosť musel pridávať do skriptu. a potom veci v češtine
"Smetanovy sady" čo sa úplne inak skloňuje.

radšej pridaj tag na jednu way manuálne, vyrobím skriptík aby to
dohľadalo rovnaké ways (teda ways s rovnakým názvom čo nemajú tag
etymology).

PS: humenné, stade som raz išiel nočným vlakom. to boli časy keď sa ešte
vlakom chodilo aj v noci :(

On Thu, Jun 10, 2021 at 05:24:47AM -0700, Andrej Kačur wrote:
> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Andrej Kačur

Jasné, rozumiem, to bol len námet na priblíženie k dokonalosti :)

(Nočné vlaky už fungujú - do BA R Zemplín a do Prahy EN Slovakia :) )

Dátum: štvrtok 10. júna 2021, čas: 14:37:11 UTC+2, odosielateľ: Michal Páleník

Martin

Inak ako je to teraz s vlakmi? Uz sa zase volaju podla pohori/riek, alebo su tam este stale "horalky sedita", "Fixinela"?