Routing - cykloturistika - network error

miro.j...@gmail.com

Ahojte, na freemap.sk nefunguje Routing - cykloturistika. Iné typy routingu idú, iba cykloturistika vypíše chybu a nič nezobrazí:

"Nastala chyba pri hľadaní trasy: Network Error"
Browser: Firefox 91.0.2 Ubuntu

V debug konzole vidím:
Žiadosť Cross-Origin zablokovaná: zásada rovnakého pôvodu neumožňuje načítanie vzdialeného zdroja https://routing.freemap.sk/route/v1/bike/16.91498204659618,48.2714213441095;17.016753500680736,48.25198899134243?alternatives=true&steps=true&geometries=geojson (dôvod: požiadavka CORS nebola úspešná).

Tibor Jamečný

Ahoj,

vďaka za report. Pred pár dňami vypadol hlavný server, ale *Martin*-ovi sa ho podarilo rozchodiť. Bohužiaľ náš routing je sirota, a tomu zodpovedá aj aktuálna implementácia. Po reštarte servera vôbec nenabehol routing, a bez dokumentácie sa ťažšie hľadá, čo a kde treba spustiť. Ale nakoniec sa podarilo :)

Sumár:
- profil "cykloturistika" je opäť funkčný
- profil "s kočíkom" bude odstránený, keďže je závislý na routing profile "foot", s ktorým sú dlhodobo problémy ("out of memory", ak si dobre pamätám).

T.

On Mon, Sep 20, 2021 at 10:54 AM Tibor Jamečný <tibor....@freemap.sk> wrote:
- profil "s kočíkom" bude odstránený, keďže je závislý na routing profile "foot", s ktorým sú dlhodobo problémy ("out of memory", ak si dobre pamätám).

Tam bol skor problem ze ani srnka netusila ako spustit aktualizaciu routingu ktora sa podla vsetkeho spustala manualne raz za random obdobie. OOM sposobovala aj aktualizacia cykloroutingu, ale s vela swapom sa to poriesilo. Na nasledne vyhladavanie tras to vela pamate uz nezerie.

Tak ci onak mam v TODO liste prechod na Graphhopper, v branchi webu uz je nejaka podpora, ale hlavne bude treba sa pohrat s GH aby napr podporoval prioritizaciu znacenych tras (neviem ci to uz dorobili...) a na elevation pouzival nase presnejsie DEM data narozdiel od SRTM. Inac rozbehat ho samo o sebe je jednoduche. A hlavne je ovela menej pamatovo narocny, mozno na ukor jemne nizsieho performance. Takze komu sa chce, moze sa s tym pohrat, preskumat, pripadne niekam nahodit (idealne na server fm2).

Michal Páleník

netrep

akutalizácia beží automaticky, skript je na githube (prestala bežať keď
si pomazal pbf súbory z disku)

init.d skritpy sú kde majú byť, nabehne po reštarte (iba z nejakých mne
neznámych dôvodov nefunguje dobre killall, ale to je vlastne jedno)

graphhoper má tiež svoje problémy, ale vzhľadom na tebou konštatné
zahadzovanie mojich vylepšení portálu freemap.sk sa do tejto debaty
nejdem zapájať (načo drať klávesnicu, aj tak to hodíš do koša).

--
Michal Páleník
www.oma.sk

On Wed, Sep 22, 2021 at 9:24 AM Michal Páleník <michal....@freemap.sk> wrote:
netrep

akutalizácia beží automaticky, skript je na githube (prestala bežať keď
si pomazal pbf súbory z disku)

nic som nepomazal a netrepem, viaceri sa ta pytali, aby si spustiul aktualizaciu hiking routingu, no bezuspesne. a navod nikto nenasiel. takto sa komunikovat neda, urazil si sa, stiahol si sa a preto sa na teba nemozem uz vobec spolahnut a nahodim tam riesenie, ktore nebudem mat problem udrziavat nie len ja ale ani ostatni.

Spustenie GH je trivialne - stiahnut GH, pripravit pbf oblast, v konfiguraku povolit ake rozne navigacie to ma podporovat (zapol som asi 12 druhov), napisat "./graphhopper.sh -c config-example.yml -i ~/slovakia-latest.osm.pbf -a web" a do pol minuty od spustenia to bezi a routuje.

init.d skritpy sú kde majú byť, nabehne po reštarte (iba z nejakých mne
neznámych dôvodov nefunguje dobre killall, ale to je vlastne jedno)

nenabehol

kayle

Dňa 22.9.2021 o 9:24 Michal Páleník napísal(a):
> [...]
>
> init.d skritpy sú kde majú byť, nabehne po reštarte (iba z nejakých mne
> neznámych dôvodov nefunguje dobre killall, ale to je vlastne jedno)
Bol problem so serverom a nenabehlo to. Aj Tibor na to pozeral. Netusili
co sa deje (resp. nedeje, ked nejde)

Jozef Riha

Fii... to co za zlu krv? Ako keby nestacilo, ze mame rozhadanu vladu.. Nechceme s ohladom na vseobecne blaho zahodit stare svary a vyriesit aspon tuto technicku zavadu?

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/ddf5b6ce-3067-e20f-4e17-f524faa4424e%40kayle.sk.

ja riesim, bude GH.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOGszj3jeacdJQz9O5T1oD25A%3DPn2Dx_0Exg0JaC1k6mUAPrBQ%40mail.gmail.com.

--
Ing. Martin Ždila

alebo poriesis to ty jose? ;-)

Jozef Riha

jakoze vam spravit mediatora? :-D

On Wed, Sep 22, 2021 at 10:37 AM Jozef Riha <jose...@gmail.com> wrote:
jakoze vam spravit mediatora? :-D

nie, to je zbytocne. myslim poriesit routing.

Michal Páleník

On Wed, Sep 22, 2021 at 09:36:00AM +0200, Martin Ždila wrote:

> [...]
> sa komunikovat neda, urazil si sa, stiahol si sa a preto sa na teba nemozem
> uz vobec spolahnut a nahodim tam riesenie, ktore nebudem mat problem

pomazal.
pre ostatných, tu je popis
https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-routing

> [...]
> druhov), napisat "./graphhopper.sh -c config-example.yml -i
> ~/slovakia-latest.osm.pbf -a web" a do pol minuty od spustenia to bezi a

neroutuje, resp rozbehať defaultný routovač zvládne každá lama ale
urobiť ho aby fungoval aj an slovensku je problém

> nenabehol

nabehol (ale tuším ste prehadzovali servery)

--
Michal Páleník
www.oma.sk

to osm_sk, Tibor Jamečný
Tibor, prosim pozri sa, ci to vies podla toho rozbehat.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/YY0DZYQKVe/9TUrp%40tanicka.iz.sk.

Miloš Laššák

Aký je rozdiel medzi lokálnymi a regionálnymi cyklotrasamy?
operátor SCK, jedna farba a jedno číslo - regionálna
operátor SCK, jedna farba a bez čísla - regionálna
operátor iný/bez, jedna farba a jedno číslo - lokálna
operátor iný/bez, jedna farba a bez čísla - lokálna

Robím to dobre? je tam zaužívaný iný systém v značení OSM?

Dátum: štvrtok 11. novembra 2021, čas: 12:52:22 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Filip C

Miloš Laššák

To som už čítal veľa krát, ale prakticky mi to nepomohlo. Lebo napr pokiaľ to nerobí SCK a má trasa číslo, tak je farebne mim ako by som očakával podlma pravidla 2,5,8. Aj naozaj najlokálnejšie obecné cyklotrasy používajú farebné C

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".