Kontrola dát

Filip C

Ahojte,

keďže odpájanie ciest od hraníc zaznamenalo celkom úspech, rozhodol som sa, že spravím skripty pre kontrolu aj ďalších vecí, ktoré väčšinou nováčikovia spravia.

Preto by som bol rád keby ste mi povedali s akými chybami sa najčastejšie stretávate vy. Môj plán je potom vygenerovať skript, ktorý to bude kontrolovať a najjednoduchšie ho bude asi pridať na Maproulette a potom jednotlivé problémy riešiť.

Aktuálne nápady:
- vylepšiť kontrolu križovania sa hraníc (aby kontrolovalo, keď sa križuje s hocičím, alebo keď sa na nej nachádza nejaký objekt)
- spraviť niečo podobné ako s hranicami aj na landcover
- kontrola rôznych name (napr. teraz som dal hľadať objekty, ktoré majú v name "chata", ale cudzinec by nevedel, že je to chata, keďže im chýba nejaký tag označujúci, že je to chata, napr. tourism=chalet ...)

Filip

mika....@gmail.com

Keď som opravoval cesty, tak som sa sem tam stretol s tým, že na hranicu boli napojené aj iné mapové prvky, niekde to bol les, niekde pole... Predpokladám, že toho bude na hranice napojeného viac.

Dátum: streda 20. apríla 2022, čas: 13:42:24 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Tomas -

Ahoj,
páčila by sa mi kontrola všeobecných názvov v name. Ak je napr. anemity=fountain a jediný názov v name je "fontána", tak by to bola chyba.
T.

Filip C

Dátum: streda 20. apríla 2022, čas: 15:59:09 UTC+2, odosielateľ: jancovi...@gmail.com
Ahoj,
páčila by sa mi kontrola všeobecných názvov v name. Ak je napr. anemity=fountain a jediný názov v name je "fontána", tak by to bola chyba.
T.

Presne takéto prípady by som chcel najmä riešiť.

Tomas -

... ešte s jednou vecou sa stretávam často - cesty a chodníky v uzatvorených záhradkárskych osadách a priemyselných areáloch a vojenských priestoroch nie sú označené ako nepriechodné pre verejnosť.  Navigácia potom cez takého cesty naviguje a plánuje trasy. Sám som viac krát videl cyklistov postávať pred závorou do podniku ako diskutovali s vratnikom o prejazde :).  Neviem ako by sa toto dalo ošetriť - možno dať na takého cesty a chodníky fixme=resurvey...?

Filip C

Tu sa jedná už o sto percentnú znalosť terénu. Pri tých menách je to jasne viditeľné, že niekto to nazval fontána, aj keď name daného objektu nie je fontána. Tu musí ten, čo to upravuje 100% poznať terén. Pokiaľ poznáte takéto cesty, tak asi najlepšie je rozdeliť cestu pri závore a nastaviť jej access=private/permissive. Tu nevidím žiadnu možnosť ako nájsť tieto chyby.

Filip
Dátum: streda 20. apríla 2022, čas: 18:25:12 UTC+2, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

Aceman444

Kontroluje to aj JOSM ale samozrejme len bezne zahranicne pomenovania.

Slovenska verzia bude fajn.

Dátum: streda 20. apríla 2022, čas: 16:25:08 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Aceman444

Ano, len pozor na protichodne vyznamy hodnot 'private' a 'permissive', prave novacikovia s tym maju problem.

Dátum: streda 20. apríla 2022, čas: 18:32:34 UTC+2, odosielateľ: filipk

Tomas -

Nezabudnite do kontroly pridať pre Mirecnet-a slovo  "štál" :))

Dodko

ak v iD editore "opravujú" priechody pre chodcov

crossing = traffic_signals
crossing_ref = zebra
highway = crossing

zmenia na
crossing = marked
crossing_ref = zebra
highway = crossing

Dátum: streda 20. apríla 2022, čas: 23:56:46 UTC+2, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

Filip C

Dátum: štvrtok 21. apríla 2022, čas: 8:31:58 UTC+2, odosielateľ: Dodko
[...]

Toto sa dá na začiatku zmeniť jednorazovo a potom to už keď tak len kontrolovať, či také niečo niekto nepridal.

Er Slo

obcas sa stretavam s tym, ze ak existuje cesta, novacik si aj tak na tu existujucu nakresli dalsiu, takze ju vlastne prekryje jeho vytvorenou....alebo ze nakresli cestu cez inu bez vytvorenia spolocneho bodu

Filip C

S týmto som sa stretol aj ja https://www.openstreetmap.org/changeset/119891497

Jasne je vidieť, že tomu používateľovi vyskočilo 7 varovaní, ale aj tak to uploadol. Nepochopím...

Dňa ne, 1. máj 2022, 13:15 Er Slo <poch...@gmail.com> napísal(a):

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Er Slo

mna to zas az tak neprekvapuje u novacikov...ked som zacinal s id, tak som takisto nevedel co to tam vyskakuje a plno dalsich veci som si nevsimal..az ked mi to niekto vysvetlil, uz som na to daval pozor...pamatam ze tiez som len tak nakreslil cestu bez nejakych spolocnych bodov:)

Dátum: nedeľa 1. mája 2022, čas: 15:10:19 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Filip C

Challenge na pripojenie landcover k hraniciam https://maproulette.org/challenge/27808

Dátum: streda 20. apríla 2022, čas: 15:19:22 UTC+2, odosielateľ: mika....@gmail.com

Aceman444

Hm, bez prihlasenia ani neukaze zadanie ulohy.
Ale preco sa maju pripojit 'landcover' k hraniciam (boundary?)? O co presne ide?

Dátum: nedeľa 12. júna 2022, čas: 20:46:19 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Filip C

Ono ide o ich odpájanie, asi som zle sformuloval tú vetu :|

Dátum: pondelok 13. júna 2022, čas: 21:24:20 UTC+2, odosielateľ: Aceman444

mika....@gmail.com

Postupne prechádzam všetky body, a občas narážam na polygóny s ktorými si neviem poradiť. Ide o plochy napr. rašelinísk ako je toto: https://maproulette.org/challenge/27808/task/131222686. Najprv som ich začal označovať ako Too hard / Can't see, ale pre istotu sa tu radšej spýtam, ako s nimi naložiť.

Dátum: pondelok 13. júna 2022, čas: 21:39:11 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Filip C

Keďže na Ortofoto to vyzerá tak, že to vresovisko je strašne malé (nezhoduje sa presne s hranicami chráneného územia), tak tag natural=heath z čiary odstrániť a nastaviť ho len na tú malú časť, ktorá nie je zarastená a pridať ho do lesa ako inner.

Dátum: utorok 14. júna 2022, čas: 14:30:46 UTC+2, odosielateľ: mika....@gmail.com

mika....@gmail.com

Ponaprával som, na čo som si trúfol, zostali tam už len rôzne MCHÚ, ÚEV, prírodné pamiatky. Zvyšok už bude musieť dotiahnuť niekto skúsenejší. Ja som si už netrúfol meniť niečo čo som ani na orto poriadne nevedel zidentifikovať.

Dátum: utorok 14. júna 2022, čas: 15:28:27 UTC+2, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Filip C

Super, paráda, vďaka, potom sa na to pozriem :)

Dátum: pondelok 20. júna 2022, čas: 14:19:33 UTC+2, odosielateľ: mika....@gmail.com

Filip C

Vytvoril som 3 nové challenge pre kontrolu dát, či je na moste tag layer, či je na tuneli tag layer a keď je na vodnej ceste (potoku, rieke, ...) tag layer bez tunela alebo mostu.

Kto sa nudí, alebo nevie čo má robiť, môže opravovať ;)

Filip

Dátum: pondelok 20. júna 2022, čas: 14:29:02 UTC+2, odosielateľ: Filip C

Tomas Vanco

Ahoj,
je možné si vybrať nejakú oblasť a na nej to robiť? Konkrétne by som chcel riešiť iba oblasť môjho bydliska lebo ju poznám.

Filip C

Keď si vyberieš task, tak pri potvrdení je tam možnosť nasledujúci task vybrať najbližší (nearby) alebo náhodný.
nearby.jpg

Dátum: pondelok 27. júna 2022, čas: 12:44:59 UTC+2, odosielateľ: šegi ;)

Filip C

Všetky challenge boli aktualizované.

Dátum: pondelok 27. júna 2022, čas: 15:09:28 UTC+2, odosielateľ: Filip C