Planovanie trasy, Peso

Peter Misovic

to OSM
Ahojte

prosim vas, na tejto lokalite https://www.freemap.sk/?map=17/48.840702/21.995476&layers=X&tool=route-planner&points=48.841341/21.993288%2C48.841503/21.993846&transport=foot-osm planuje route planner obchadzku kvoli tej brane barrier = lift_gate? Podla fotiek je tam len zakaz vjazdu vsetkym motorovym vozidlam, cize ako chodec by som mohol vediet vojst.

Vdaka za info,
Peter

kayle

to osm...@googlegroups.com
Určite pre tú závoru.
Cedula povoľuje vstup (resp. nezakazuje), ale na danej závore nie je žiadne upresnenie. Takže router asi berie access=no
Viď https://www.openstreetmap.org/node/2917846092

Dňa 21.6.2021 o 6:55 Peter Misovic napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOpKE1yKJvO_6vZMNa9FEHRHKSxQrt%3DjnBom-ytpJEpe4PxHgQ%40mail.gmail.com.

Peter Misovic

to OSM
OK, vdaka. Skoda :(

Peter

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/6b724748-1887-73dd-a32e-e76ca84bf110%40kayle.sk.

kayle

to osm...@googlegroups.com
?? Nerozumiem preco skoda? Ved staci upravit tagy (pridal som foot=yes) a pockat na aktualizaciu dat pre routing.

Dňa 21.6.2021 o 7:43 Peter Misovic napísal(a):

Peter Misovic

to OSM
Vdaka za update. Mohol som sa spytat a updatnut.
Skoda preto, lebo si myslim, ze kym nie je foot no, tak pre pesiu trasu by to prejst mohlo. Uz vsak, viem, co pozerat.

Peter

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/d6177dbe-b63f-7443-b372-48b2f4ca88ce%40kayle.sk.

Tibor Jamečný

to osm...@googlegroups.com
On Mon, Jun 21, 2021 at 8:08 AM Peter Misovic <peter....@gmail.com> wrote:
Skoda preto, lebo si myslim, ze kym nie je foot no, tak pre pesiu trasu by to prejst mohlo. Uz vsak, viem, co pozerat.

Tiez ocakavam, ze by to tak malo fungovat. Pred casom som aj vytvoril Issue na Githube, ale uplne zbytocne. Ked este vezmem do uvahy, ze nielenze nemame nikoho na udrziavanie OSRM, ale ani nemame nic zdokumentovane o nastaveniach OSRM na nasom serveri, navrhujem zrusit nase OSRM a pouzivat iba tie moznosti, ktore su na OpenStreetMap.org webe.

T.

Jozef Riha

to Openstreetmap Slovakia
podla mna je to skoda, router k freemapu patri. neskusime fin. zbierku na jeho ozivenie? ma s tym niekto skusenosti zo strany organizatora? na githube som to uz parkrat videl, ale neviem, co treba.

Tibor Jamečný

to osm...@googlegroups.com
On Mon, Jun 21, 2021 at 8:38 AM Jozef Riha <jose...@gmail.com> wrote:
podla mna je to skoda, router k freemapu patri. neskusime fin. zbierku na jeho ozivenie? ma s tym niekto skusenosti zo strany organizatora? na githube som to uz parkrat videl, ale neviem, co treba.

Routovanie bude stale fungovat, akurat sa bude pouzivat externa instancia OSRM. Ci mame lokalnu instanciu OSRM, ktoru nevieme upravit, alebo pouzivame externu instaciu, ktoru nebudeme moct upravit, je to zajedno :)

T.

Jozef Riha

to Openstreetmap Slovakia
Aktualne asi hej. Ale novy OSRM by mal potencial rozumiet aj slovenskym specifikam a podporovat veci, ktore ten oficialny nikdy mat nebude.

Tibor Jamečný

to osm...@googlegroups.com
No ak sa najde dobrovolnik, tak kludne moze skusit aj https://www.graphhopper.com/, kedze sa bude zacinat "na zelenej luke".
Pri OSRM je problem s prepocitavanim dat pre pesich, myslim ze to pada na nedostatku pamate...

T.

Martin Ždila

to osm_sk
ja uz som sa s graphhopperom hral a v freemap branchi uz je aj zakladna podpora, ale kedze riesim veci na viacerych frontoch, tak to tak skoro nebude :-)

ale ak pride sponzor, tak to viem na fakturu implementovat asap :-)

--

Michal Páleník

to osm...@googlegroups.com
tibor, ako som ti tam písal, freemap používa iný router (ktorý neviem
kto nastavil a neviem kto spravuje). router ktorý som vytvoril ja, ste poslali dopreč (napriek
dokumentácii atď) (backend asi stále beží, neviem).

a stále platí to čo som písal minule: vzhľadom na zrušenie mojich
jednoduchých zlepšení na zrýchlenie webu freemap.sk (bez relevantných
dôvodov) sa nebudem nijak púšťať do zložitejších zmien, keď viem, že
niekto (* a spol) zruší moju námahu bez mihnutia oka. zabíjať môč čas na
veci čo budú hodené do koša už nemienim.

michal

--
michal palenik
www.freemap.sk

Martin Ždila

to osm_sk
On Tue, Jun 22, 2021 at 9:49 AM Michal Páleník <michal....@freemap.sk> wrote:
tibor, ako som ti tam písal, freemap používa iný router (ktorý neviem
kto nastavil a neviem kto spravuje).

Pouziva ten isty server ako osm.org

router ktorý som vytvoril ja, ste poslali dopreč (napriek
dokumentácii atď) (backend asi stále beží, neviem).

Pouzitelnu dokumentaciu k aktualizacii pesieho routovania z nas nikto nenasiel a nikomu sa to nepodarilo spustit napriek usiliu. Poziadavky na poskytnutie o navod sli asi do tvojho spamu alebo ignore listu.

a stále platí to čo som písal minule: vzhľadom na zrušenie mojich
jednoduchých zlepšení na zrýchlenie webu freemap.sk (bez relevantných
dôvodov)

Dodnes som nedostal tvoje relevantne merania, ktore potvrdzuju tvoj subjektivny nazor, ze to malo nieco nezanedbatelne zrychlit.

Naviac to "zlepsenie" nutilo mat tiles roznych layerov na tom istom serveri a nemoznost ich prehodit na iny bez nutnosti zmeny URL nielen vo webappke, ale povedzme aj Locuse, JOSM imagery sources, osm tile index, OSMAnd a kopu dalsich.

sa nebudem nijak púšťať do zložitejších zmien, keď viem, že
niekto (* a spol) zruší moju námahu bez mihnutia oka. zabíjať môč čas na
veci čo budú hodené do koša už nemienim.

Uprime, vzhladom na to, ako promptne a ci vobec si reagoval, som tomu aj rad.