Mapovanie bezeckych trailov a intro do mapovania

Milos Halecka

to Openstreetmap Slovakia
Ahojte,

rad by som zmapoval trasy ultratrailovych behov na Slovensku a mam dve otazky:

1. Aky tag pouzit? Kedze sa nejedna o znacenu trasu, tak "hiking" ani "running" nie uplne zodpoveda definicii. A ani po googleni som nenasiel ziadnu referenciu na to, ako sa to robi inde. V principe ide o kombinaciu znacenych turistickych tras, anonymnych lesnych ciest, asfaltiek, ulic a vo vynimocnych pripadoch trasy po usekoch, ktore v OSM ani nie su (beh po zjazdovke, skratka cez luku, ...)

2. Intro do mapovania: Vytvoril som zatial jedinu relaciu (https://www.openstreetmap.org/relation/11866116 ), pri ktorej som sa dopustil samozrejme par zaciatocnickych chyb, nasledne opravenych acemanom, ktory ma na ne upozornil (dakujem!) Potom ako som si pozrel zaznam z SotM CZ SK 2020 na temu "Novacci a vandalove" by som sa rad spytal, ci by sa nasiel niekto, kto by mi poskytol 30 minut svojho casu, kde by sme mohli prejst par zakladnych principov a postupov v JOSM, ktore mi nie su este uplne jasne, aby som zbytocne nezanasal do dat chyby.

Vopred dakujem!

Milos

Martin Ždila

to osm_sk
On Mon, Jan 4, 2021 at 12:38 PM Milos Halecka <milos....@gmail.com> wrote:
[...]

Dal som hiking kedze ja osobne som na ultratrailoch vacsinou chodil (a bol medzi poslednymi ;-)).

Na wiki pisu ze trasa ma byt named alebo numbered alebo marked. Tieto trasy zvyknu byt znacene iba docasne - fabrokami, reflexkami, ale predsa som to pridal do OSM.

[...]

Network je tu otazny. Na V100 som dal lwn kedze mi to skor pride ako taka lokalna udalost, hoci su tam sutaziaci aj z mimo slovenska.

[...]

Jozef Matejička

to Openstreetmap Slovakia
Osobne si myslím, že trasy pretekov do OSM nepatria.

Jozef

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
skromne sa priklanam k tomuto nazoru, najme ak sa nedaju poskladat ako relation nad danymi ways

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAGpHKCkWy996pjWkaHWeYryHfEeUWWBY077se%2B%2ByzBY9HRxQwg%40mail.gmail.com.

Milos Halecka

to osm...@googlegroups.com
Ahojte,

99.5 percent vedie po existujucich ways, to co som spominal vyssie, su extremne vynimky.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/20E734C5-291B-4B87-92A4-A477249554C1%40gmail.com.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
co tak skusit tie casti oznacit ako informal=yes ?

This key is used as an attribute to describe that a feature has not been intentionally established, but rather evolved. At the moment it is mainly used in conjunction with footways and paths, but it could also be used with any other kind of feature. Informal footways or paths are also known as Desire paths.
Features tagged as informal=yes could be completely unmaintained and could be considered with lower priority by routers

Jozef Matejička

to Openstreetmap Slovakia
Desire ways sú vyšlapané chodníčky v trávniku na sídlisku alebo v parku.

Úplne nerozumiem Vašemu návrhu.

Dne po 4. 1. 2021 23:08 uživatel A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> napsal:
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/143E98ED-D701-4BC9-8FF1-3A3A626EC93D%40gmail.com.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
citaj cely text , tvoja interpretacia je silne zjednodusena :-)
ak mas lepsi napad ako oznacit docasnu cestu aby nebola sucastou routingu a nikoho nezblbla, sem s tym

Sent from my iPhone

Martin Ždila

to osm_sk
On Tue, Jan 5, 2021 at 11:17 AM A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> wrote:
citaj cely text , tvoja interpretacia je silne zjednodusena :-)
ak mas lepsi napad ako oznacit docasnu cestu aby nebola sucastou routingu a nikoho nezblbla, sem s tym

Citujem tvoje citovanie "a feature has not been intentionally established".

Avsak trasy ultratrailov boli "intentionally established". Organizator si danu trasu poctivo a zamerne presiel a vyznacil pre dany event faborkami. Tvoje interpretacia je silne zjednodusena ;-)

ircd...@inmail.sk

to Openstreetmap Slovakia
Koľko týždňov pred eventom plánujete vložiť trasu do OSM?
Ak OsmAnd po mesiaci vydá aktualizáciu a bude tam nová trasa, nájdem ju vyznačenú na mieste? Ak mapy.cz po 2 mesiacoch vykreslia trasu bude tam?
Pri tých trasách nemal by byť vyplnený https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Podm%C3%ADn%C4%9Bn%C3%A1_omezen%C3%AD a dátum odkedy-dokedy platí trasa?

Dátum: pondelok 4. januára 2021, čas: 12:38:49 UTC+1, odosielateľ: milos....@gmail.com

Martin Ždila

to osm_sk
On Tue, Jan 5, 2021 at 11:41 AM ircd...@inmail.sk <ircd...@inmail.sk> wrote:
Koľko týždňov pred eventom plánujete vložiť trasu do OSM?
Ak OsmAnd po mesiaci vydá aktualizáciu a bude tam nová trasa, nájdem ju vyznačenú na mieste? Ak mapy.cz po 2 mesiacoch vykreslia trasu bude tam?

To ja neviem. Nemapujem pre renderer. Ak renderer nekresli trasy, ktore nemaju osmc:symbol, tak tam nebude (napr. www.freemap.sk?layers=X). Ak kresli, tak asi pre to ma dvovod a chce tam mat aj tieto trasy. Napr. ak niekto spravi appku pre ultratraily tak bude velmi stastny ked tie relacie najde v OSM.

Ak chces, mozes mi poslat priklad kde zobrazuje trasu pre ultratrail Vychodniarska stovka (ktory je v OSM) a prekaza to tam.

Pri tých trasách nemal by byť vyplnený https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Podm%C3%ADn%C4%9Bn%C3%A1_omezen%C3%AD a dátum odkedy-dokedy platí trasa?

Moze byt. Kazdy moze doplnit vhodne tagy na lubovolne featury v OSM ak je presvedceny ze su napomocne.

Milos Halecka

to osm...@googlegroups.com
Este by som dodal, ze trasy ultratrailov su sice znacene "len pocas preteku", ale casto su vyuzivane mimo konania danej akcie. Ludia ich chodia individualne a napr v 2020, ked sa vsetky preteky zrusili, tento sposob sa stal jedinym moznym. Vyuzilo ho mnoho ludi v ramci individualnych prechodov.

Osobne by som to prirovnal k Svatojakubskej ceste, ktora sice existuje, ludia sa na nu vyberaju organizovane ci neorganizovane a nie je po celej dlzke znacena (lebo znacit len tak ledabolo cokolvek sa neda).