Odporucania pre source, source:name atd...

A.In.The.K A.In.The.K

to Openstreetmap Slovakia
prebiehaju tu sice dve ine diskusie, (jedna o premenovani source na Ortoforomozaika SR a druha o nazvoch potokov)
ale radsej to napisem do novej.

Robim reviziu nazvov kopcov v okoli a kedze som nasiel niekolko nezrovnalosti,
z mojimi znalostami aj z "neoficialnymi aj oficialnymi zdrojmi" mienim ich poopravovat

Otazka1: ake source:name odporucate uvadzat ak som pouzil na opravu OSM dat (konretne atributu name) nazov z https://www.geoportal.sk/sk/udaje/udaje-zbgis/geograficke-nazvoslovie/

source:name=skgeodesy.sk alebo ZBGIS ? alebo ?

Otazka2:
Please je toto pouzivanie niekde jasne (tabulkovo) na wiki, inde zhrnute ? nech sa nabuduce zase nepytam ? Alebo niekto iny ?

Statistika src:name za Slovenske kopce (downloadnute z OSM):
ogrinfo osm_natural_peak_slovakia.gpkg -dialect sqlite -sql 'select "source:name",count(*) from osm_natural_peak_slovakia where name is not null group by "source:name"' | grep "=" | cut -d"=" -f2 | trim | paste - -

null 4704
GPS 1
Jan Filanda, Nevolne 2
ZBGIS 166
kapor2 2
local knowledge 1
skgeodesy.sk, Survey, GPS 1
skgeodesy.sk, survey, GPS 3
skgeodesy.sk;kapor2 2
wikipedia 1

Otazka3: kedze ste sa do mna pustili v inych diskusiach ze nemozem uvadzat zdroje kde nemam explicitne povolenie, aj ked je to moja knowledge, je wikipedia, mtbiker, www.slanske.webzdarma.cz ok ?
tiez ma zaujima ako niekto zistil name z GPS.

Nehovoriac o 4704 zaznamov ktore nemaju nic, ani v source ani v source:name (alebo zle selektujem) a maju v sebe napisane spravne a nespravne data.

Tie nezhodne z skgeodesy.sk idem poopravovat

Otazka 3: Ak ide o zauzivany lokalny nazov, asi ho prehodim z name do alt_name
tak ?

Martin Ždila

to osm_sk
On Tue, Jan 5, 2021 at 4:58 PM A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> wrote:
[...]

tazko povedat. skgeodesy.sk asi bude ok kedze sa to na to pouzivalo. Este sa davalo import_ref="Záväzné názvoslovie vrchov" ale uz si nepamatam ze preco. Mne by sa pacilo source="záväzné názvoslovie vrchov" hoci sa take zatial asi nepouzilo.

[...]

ak nie je source:name tak je to vlastne source. source hovori "zdroj objektu" a source:<tag> hovori o zdroji konkretneho tagu

[...]

prave ze zdroje uvadzat treba vzdy. zakazane je na mapovanie pouzivat nie-povolene zdroje.

ako uz spomenul aj aceman, wikipedia nie je povolena. mtbiker asi bez explicitneho suhlasu to bude podobne. ale otazka je ze odkail ma tie data zase mtbiker - zi od "jedna pani povedala" alebo od zavezneho nazvoslovia :-)

stranka slanskych povolila svoje pouzivie, ale tiez treba pouvazovat nad hodnovernostou ich dat.

Otazka 3: Ak ide o zauzivany lokalny nazov, asi ho prehodim z name do alt_name
tak ?

Miro Mirecnet

to osm...@googlegroups.com
Je uplne bezne, ze kopec ma viacero mien. Napriklad Repiska pri Sinej v Demanovskej doline.
natural=peak
name=Repiská
ele=1406
Je tam doplnujuci tag: > alt_name=Kolovrat

Jedno nazvoslovie je zavazne a dalsie je alternativne. Pripadne v inom jazyku. Priklad v Cervenych vrchoch:
ele=2096
name:cs=Temniak
name:hu=Sötét-hegy
name:pl=Ciemniak
name:sk=Temniak
name=Ciemniak / Temniak
natural=peak
wikidata=Q11690580
wikipedia=pl:Ciemniak

M.

ut 5. 1. 2021 o 18:05 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520RmMf5WVxL2494AVBs-GOT%3DivLPbRxZw5nk1xSUyv1W3wQ%40mail.gmail.com.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
dik rozumiem

pouzivam
name (tam dam standardizovany) podla http://www.skgeodesy.sk
loc_name
old_name

tieto zatial v tejto kauze nevidim dovod pouzit:
alt_name
reg_name
official_name
a dalsie

source:name=skgeodesy.sk
source:old_name=skgeodesy.sk

ak posuniem name do alt_name dam source:alt_name to povodne co tam autor mal.
ak tam autor ale nemal nic (napriklad aj tvoje Mirecnet starsie changesety napr Veratin nad Zavaznou porubou),
nemam k jeho loc_name uviest aky zdroj
napriklad dalsi borec premenuje kopec (Maria Magdalena) z korektneho nazvu a napise do source:GPS
asi mu GPS povedalo ako sa kopec vola ;-(

prioritne sa snazim povodny v OSM uvedeny nazov PONECHAT v inom aribute
a teda nestandardizovany nazov kopca nikam nezahodit.

navyse sa kopce premenovavaju, vid: Plasna vs. Plesna 1975 a 2010

ale hlavna otazka: do name snad ideme davat tie standardizovane, ak existuju, ci nie ?

ukazka co som spravil:

dalsie su tu dole (na viac hopov som sa pomylil, sorry) ak to mozes pozriet please
  1. oprava zdroja pre mena

    Closed less than a minute ago · #97011025
  2. uz len oprava zdroja na skgeodesy.sk

    Closed 5 minutes ago · #97010954
  3. Opravy názvov vrchov podla štandardizovaneho názvoslovia UGKK

    Closed 19 minutes ago · #97010724
  4. Opravy názvov vrchov podla štandardizovaneho názvoslovia UGKK

    Closed 38 minutes ago · #97010366
  5. Opravy názvov vrchov podla štandardizovaneho názvoslovia UGKK

    Closed 44 minutes ago · #97010265

Tibor Jamečný

to osm...@googlegroups.com
Ahoj A-cko,
stoji za zvazenie, ci v noci by nebolo lepsie spat v posteli ako zanasat chyby do OSM :)

Priklad:
- v CS 97010366 si pridal tag "source:ele", hoci tag "ele" si nemenil a ten je v OSM uz zopar rokov
- v CS 97010954 si odmazal "source:name", ktory si sam pridal v predchadzajucom CS a aj si predtym menil tag "name", cize "source:name" zjavne malo zostat

- v CS 97010265 si pridal tag "source:name", v CS 97011025 si zmenil jeho hodnotu, ale nepochopitelne si ho premenoval na "src:name" a taky tag neexistuje:
image.png

- v CS 97010724 si pridal tag "src:name", pritom tam uz existuje "source:name"
image.png

Predpokladam, ze si sa raz uklepol so "src:name" a tvoj JOSM ho teraz ponuka, lebo ho uz "pozna". Preto si treba davat pozor na zmeny a pred nahratim do OSM si skontrolovat, co vlastne nahravas. Validator je pekna vec, ale zjavne nezachyti vsetko :(

T.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
prve ju bug. dik. searchnem a fixnem si to asi som mal src: na viac miestach. ano historia josm.

druhe: source:ele
sice tam ele bolo ale nebol zdroj a kedze som objekt menil a overoval,  dal som ho tam. nemyslim ze je to chyba, a uz vobec nie tragicka

dik za review,

Sent from my iPhone

On 6 Jan 2021, at 07:50, Tibor Jamečný <tibor....@freemap.sk> wrote:

[...]

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
opravene, dike este raz, src:name bolo este na jednom mieste.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dátum: utorok 5. januára 2021, čas: 16:58:43 UTC+1, odosielateľ: a.in
Otazka3: kedze ste sa do mna pustili v inych diskusiach ze nemozem uvadzat zdroje kde nemam explicitne povolenie, aj ked je to moja knowledge, je wikipedia, mtbiker, www.slanske.webzdarma.cz ok ?

Nie ze ich nemate uvadzat, nesmiete ich pouzivat pre OSM. Vlastne znalosti (napr. ak v nejakej oblasti byvate a viete veci naspamat) pouzivat mozte, ale nie ziskane tak, ze ste sa 10 minut predtym pozreli do nepovoleneho zdroja :)

tiez ma zaujima ako niekto zistil name z GPS.

Asi rovnako ako z Bing a podobnych (t.j. nijako). Ludia (hlavne zaciatocnici) to odflakavaju a nepisu ziadny zdroj (a iD ci JOSM doplni automaticky len imagery_used=Bing), takze potom je to tazko skontrolovatelne a hodnovernovernost dat je nizka. Obcas to niektoremu napisem do komentara, niektori reaguju a niektori nie a niekedy potom dostanem vyhrazku od DWG :)

Martin Ždila

to osm_sk
On Sat, Jan 9, 2021 at 9:05 PM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:

[...]

Hm? Co ti DWG pise? Ze nemas buzerovat zaciatocnikov? ;-)

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dátum: streda 6. januára 2021, čas: 9:58:26 UTC+1, odosielateľ: a.in
[...]

Suhlasim, aj ja to takto robim. Ak udaj nema source a tak som si ho overoval a nasiel v nejakom z povolenych zdrojov, tak source:* pridam. Aspon to uz potom niekto dalsi nemusi overovat.
Napr. niekto kreslil budovy z Bingu ci Ofmozaiky a len posuniem nejaky roh a uz to sedi na kapor, tak kludne source=kapor2 pridam, aj ked to nebolo vytvorene importom, ale prakticky to na kapor sedi.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dátum: sobota 9. januára 2021, čas: 21:08:23 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila
On Sat, Jan 9, 2021 at 9:05 PM Aceman444 wrote:

[...]

Hej, treba sa k vandalom spravat slusne :) Tak ako vo vacsine pravidlach spravania sa v organizacii/projekte, nie je dolezite kto ako robi dobre, ale ako sa pri tom usmieva :)

Martin Ždila

to osm_sk
Ale je pravda ze, niektore tvoje commenty mozu citlivejsiu povahu aj odradit ;-).

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dátum: sobota 9. januára 2021, čas: 21:16:47 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila
Ale je pravda ze, niektore tvoje commenty mozu citlivejsiu povahu aj odradit ;-).

To je mozne :(