Novinky na X vol. 2022-10-17

Martin Ždila

to osm_sk
Od z14+ už viditeľné, z13- sa cca do dňa predenderuje:

- pridané školské POI
image.png
- hranice NP s popisom
image.png
- guideposts až od z13
- power pole až od z15, prečistenie power poles/lines/towers+aerials+pylons
- tracky grade2+ až od z13, ak nie sú v relácii
- ďalšie drobné grafické vylepšenia

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dakujem, ako presne detekujete "vysoku skolu ci gymnazium"? Inak nie je u nas vysoka skola a univerzita velmi podobne a nemapuju ich ludia rovnako (ako amenity=university)?

Dátum: pondelok 17. októbra 2022, čas: 23:07:48 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila

Martin Ždila

to osm_sk
amenity=college

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/75c75819-ac22-4d7b-80d5-001e5858ed63n%40googlegroups.com.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
No ale amenity=college je uplne ine, pomaturitne vzdelavanie (v podobnom veku ziaka (18+), ale nie na urovni univerzity/vysokej skoly).

Gymnazium/odborne uciliste (anglicky secondary school alebo high school) je amenity=school+isced:level=3 . Je to celkom pekne popisane na https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Dcollege .
Ano viem, ze casto u nas gymnazium mapujeme ako amenity=college, sam som to v minulosti robil, ale vyzera to byt nespravne. Myslim, ze Bratislava je uz upratana.
Inak na niektorych skolach, co maju v nazve gymnazium ci odborna skola je amenity=college spravne, lebo ponukaju okrem gymnazia aj to pomaturitne vzdelavanie (je mozne si to overit na ich webstranke).

Poprosim teda zmenu.

A za "skolu" (zakladnu skolu) povazovat len amenity=school s isced:level=1 alebo 2, pripadne bez isced:level.

Dakujem

Dátum: štvrtok 20. októbra 2022, čas: 0:12:01 UTC+2, odosielateľ: Martin Ždila
amenity=college

Martin Ždila

to osm...@googlegroups.com
kludne daj pull request na zmenu textu v legende. ja som pozrel co je tak v mape tagovane a casto to boli gymnazia.

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/97f64978-3ad1-4f54-a958-12500eb433c5n%40googlegroups.com.

Jozef Riha

to osm...@googlegroups.com
a nebolo by lepsie najprv upratat cele slovensko? ono ten zoznam skol snad bude niekde na stranke ministerstva.

Dodko

to Openstreetmap Slovakia
Zoznamy škôl sú tu https://www.cvtisr.sk/cvti-sr-vedecka-kniznica/informacie-o-skolstve/registre/zoznamy-skol-a-skolskych-zariadeni.html?page_id=9332 ale tma nie je jasné ktorá škola má aj pomaturitné štúdium.

isced:level dávať podľa stránky https://sk.wikipedia.org/wiki/ISCED tak sa dá jednoducho rozlíšiť medzi základnou a strednou školou.

Možno by legenda mohla byť takto:
abc bude Základná škola (amenity=school a isced:level 1 alebo 2)
x+y bude Stredná škola, gymnázium, vysoká škola (amenity=school a isced:level > 2 alebo amenity=college)

len neviem aká ikonka by bola amenity=school bez vyplnenia isced:level, možno len ikonka abc
Dátum: štvrtok 20. októbra 2022, čas: 8:55:30 UTC+2, odosielateľ: jose1711

Martin Ždila

to osm...@googlegroups.com
On Thu, Oct 20, 2022 at 9:20 AM Dodko <ircd...@centrum.sk> wrote:
[...]

na vacsie upravy radsej posielajte PR.

ja som implementoval len rozlisenie ikon pre amenity=school/college/university, isced:level som neriesil a v blizkej dobe ani neplanujem. takze uz len ako prelozit "college" do par slov - https://slovnik.aktuality.sk/preklad/anglicko-slovensky/?q=college