Detailné vrstevnice a tieňovanie terénu Česka

to osm_sk, OpenStreetMap Czech Republic
ČÚZK zverejnil tento mesiac DMR 5G a po pár menej úspešných pokusoch sa mi nakoniec podarilo nasadiť prvú (a možno aj poslednú ;-)) verziu detailného tieňovania a vrstevníc Česka na Freemap outdoorovej mape.

Showcase:
Kvalita je globálne mierne nižšia v porovnaní so Slovenskom, keďže české lidarové dáta sú podstatne redšie.

FB announcement: https://www.facebook.com/FreemapSlovakia/posts/pfbid02Dx7Fs5UAYXji7MR7FseEdani21ibxisQsGbhrMiGvYLGLmKyo86eabimvN2y7jNGl

--
Ing. Martin Ždila

Tomas Vanco

Paráda.
Tieto detailné reliéfy sú fantastické :)
Vďaka za realizáciu

št 6. 7. 2023 o 12:43 Martin Ždila <m.z...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520RkpJzPc6iFK82RZ7fScL5SvjbniHojYomkdp-EaPDFMSQ%40mail.gmail.com.

Jozef Matejička

to Openstreetmap Slovakia, OpenStreetMap Czech Republic
Je povolené podľa toho i mapovať?
Ak áno, fungujú i nástroje cry me a ...

Vďaka

to osm_sk, OpenStreetMap Czech Republic
Nie, na tieto dáta nie je povolenie k mapovaniu do OSM, ale z CZ fora viem, že sa ho snažia získať.

Jan Macura

to OpenStreetMap Czech Republic, osm_sk
Ahoj,

moc pěkné! Vrstevnice jsou ale pořád ze SRTM, resp. z EU-DEM, je to tak? Nebo také z DMR 5G?

A mohl bys prozradit jaké jsou cca nároky na výpočetní výkon a na kapacitu úložiště při zpracování DEM pro celou ČR? Klidně soukromě, pro OSM je to celkem off-topic.

Díky
 H.

to osm...@googlegroups.com, OpenStreetMap Czech Republic

Z DMR 5G - napr tu vidno ako detailne kopírujú terén - https://www.freemap.sk/#map=8/49.294680/17.377625&layers=Z

A mohl bys prozradit jaké jsou cca nároky na výpočetní výkon a na kapacitu úložiště při zpracování DEM pro celou ČR? Klidně soukromě, pro OSM je to celkem off-topic.

Nemám to odmerané a zavisí, či chceš po každom kroku mazať súbory z predošlého. Ja som veľa krokov robil na viac-krát metódou pokus-omyl, keďže tieto dáta boli pre mňa znova v niečom jedinečné. Ale pre pohodlie sa zíde povedzme cca 4TB disk, no dalo by sa aj na menšom, možno 1TB?

Výkon závisí od RAM vs CPU. Ak je veľa RAM, niektoré veci sa dajú viac paralelizovať. Najnáročnejšie na RAM a CPU je adaptívne vyhlazdovanie (viď. moje poznámky). Na CPU je náročné spracovanie mračna bodov. No veľa z ostatných procesov beží len na jednom core.

--
Ing. Martin Ždila