vektorizácia vodných tokov z DMR5.0

Martin Ždila

to osm_sk
Narýchlo som som spustil nejaké tooly nad DMR5.0 a vytrasovalo mi vodné toky. S parametrami som sa veľmi nehral.

image.png

image.png

--
Ing. Martin Ždila

Tomas Vanco

to osm...@googlegroups.com
Hmm. Aj si použil pramene ako zdroj, alebo je to len nejaký matematický výpočet šírenia dažďovej vody? Mi to príde nejaké moc husté.

.šegi

Martin Ždila

to osm_sk
On Sun, Jan 24, 2021 at 8:31 AM Tomas Vanco <tva...@gmail.com> wrote:
Hmm. Aj si použil pramene ako zdroj, alebo je to len nejaký matematický výpočet šírenia dažďovej vody? Mi to príde nejaké moc husté.

Samozrejme je to len matematicky model. Ale namiesto pracneho manualneho vyklikavania staci vybrat useky podla podkladovaj mapy kde realny vodny tok je a nahradit ho.

ircd...@centrum.sk

to Openstreetmap Slovakia
Zrod umelej inteligencie? :)

Dátum: sobota 23. januára 2021, čas: 23:55:40 UTC+1, odosielateľ: m.z...@gmail.com

Tomas Vanco

to osm...@googlegroups.com
jasné už chápem :)

Miro Mirecnet

to osm...@googlegroups.com
Netreba vsak upravovat existujuce veci. Matematika a pocitacove modelovanie podla vzrocov v prirode neexistuje.
Staci ist do terenu a rychlo zistite, ze kde by mali tiect potoky je sucha pustina. Potoky sa prepadli a stratili sa do podzemia...

ne 24. 1. 2021 o 14:06 Tomas Vanco <tva...@gmail.com> napísal(a):
jasné už chápem :)

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAP%3De9OmLLEZV1uugDwnufpYdtqQAYpV%2BxbDVM_faU38u10hhLA%40mail.gmail.com.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
+1, presne to som sa chystal pisat o situacii na Liptovskych potokoch.
A lepsia nepresna ale pravdiva, ako presna a nepravdiva mapa.

Martin Ždila

to osm_sk
On Sun, Jan 24, 2021 at 8:53 PM Miro Mirecnet <jur...@gmail.com> wrote:
Netreba vsak upravovat existujuce veci.

Matematika a pocitacove modelovanie podla vzrocov v prirode neexistuje.

To viem. To riadi panbozko ;-).

Staci ist do terenu a rychlo zistite, ze kde by mali tiect potoky je sucha pustina. Potoky sa prepadli a stratili sa do podzemia...

Ja chodim do terenu dost a potoky vidim vsade mozne na povrchu. Asi nieco robim zle?

Martin Ždila

to osm_sk
On Sun, Jan 24, 2021 at 8:57 PM A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> wrote:
+1, presne to som sa chystal pisat o situacii na Liptovskych potokoch.
A lepsia nepresna ale pravdiva, ako presna a nepravdiva mapa.

Aha, tak sorry. Som nevedel ze na Liptove je to normalne a voda fakt tecie takto:

Netreba ten potok potom oznacit tourism=attraction?

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
Ale iste extremne priklady:
ok, trafil si dobry ;-),
budem sa asi zajakavat do koca zivota od handby

Mirec asi mal na mysli tie potoky z ponormi, co dokonca kazdy rok maju ponor inde a
musim uznat ze to zaznamenavali dobre, aj v temnych casoch bez DMRka.

Miro Mirecnet

to osm...@googlegroups.com
Myslel som vsetky tie pekne zareziky, ktore vyzeraju ako potoky.
Existujuce potoky treba samozrejme dat do koryta.
To je este zazrak, ze je to tak cca presne.
Ja uz priebezne popri inych veciach pomaly pracujem na spresnovani. Daky cas, to ale potrva.

ne 24. 1. 2021 o 21:51 A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/22818751-CBB2-4BAA-9795-A91137261643%40gmail.com.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
trocha v kontexte:

ak je potok osamely a okolo neho niec nie je, kludne nech ho niekto prekresli podla DMR
ak mam ale potok a cesticku vedla neho a skaly atd... ktore krizuju potok 7-8 razi
je nutne poposuvat vsecko v kontexte okolia
lebo ak niekto posunie len potok, strati sa "spravnost" mapy
a cesta potok nikdy krizovat nebude a potok potecie mimo skalnej uziny atd....

takze treba nad tymi vyrokmi trocha uvazovat
a nie sa teraz tesit jak male deti z DMR modelu terenu
lebo potom ako vravim.
Potok bude super presne
a mapa super nanic.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
presne to robim aj ja, spresnim cast koryta bez koliznych veci (ciest mostikov a podobne)
a tam kde treba popsuvat okolie si to bohuzial bez survey netrufnem (ked na ortho mape nic neni vidno)
takze ja suhlasim, tiez to tak robim, postupne a popri inom.....

Miro Mirecnet

to osm...@googlegroups.com
Existuje daky sposob, ako by som si vedel dat priamo tuto mapu pod podklad v JOSM?
To by sa hned inak presne robilo a nestracal by som sa v tom.
Dik za pomoc.

ne 24. 1. 2021 o 22:02 A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/21169339-16DA-4B80-BE70-AF2C6A77F616%40gmail.com.

Martin Ždila

to osm_sk
On Sun, Jan 24, 2021 at 9:57 PM Miro Mirecnet <jur...@gmail.com> wrote:
Existujuce potoky treba samozrejme dat do koryta.

Tak neviem, prave tvrdis presny opak ako v tvojom predoslom maily. Som zmateny...

Ja uz priebezne popri inych veciach pomaly pracujem na spresnovani. Daky cas, to ale potrva.

Mas nejaky odhad (staci storocie) kedy dokoncis canyoning vsetkych potokov SR od pramena az k rieke s profi GPS? ;-)

Martin Ždila

to osm_sk
On Sun, Jan 24, 2021 at 10:11 PM Miro Mirecnet <jur...@gmail.com> wrote:
Existuje daky sposob, ako by som si vedel dat priamo tuto mapu pod podklad v JOSM?
To by sa hned inak presne robilo a nestracal by som sa v tom.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dátum: nedeľa 24. januára 2021, čas: 21:59:54 UTC+1, odosielateľ: a.in
[...]

No presne tak, prave tie drobne detaily su dolezite, kade presne potok tecie (poza ktory dom, ci kde je presne most). Tiez som zial narazil na potoky tresnute zo ZBGIS evidentne naslepo, pricom uz na Ortofotomozaike je vidiet, ze tecu inak, nieto este DMR. Vtedy neviem aku maju tieto hodnotu a ci sme sa na takomto slepom importe dohodli.

Martin Ždila

to osm_sk
Aj Whitebox Tools vedia vypocitat kam by po kamennej krajine tiekla voda.

streams.png
Whitebox Tools ma mnozstvo nastrojov. Mozno tam niekto najde nieco ine zaujimave a mozno aj uzitocne pre OSM ;-). Dajte potom vediet.

A.In.The.K A.In.The.K

to osm...@googlegroups.com
ja sa chcem spytat ci ma niekto napad na postup
ako to dostat potom do JOSM a do OSM.

Teda ako to mergovat aby sa nestratila historia.
U bodov postup viem, ako sa to robi z Lines alebo z Polygons ?

Povedzme ze aj budem mat shapefile z danym vodnym tokom,
viacerymi vodnymi tokmi ocisteny (hydrology a ine pluginy v QGise)
ale ako to potom co najbezbolestnejsie a manualne (ano umyselne manualne)
cez JOSM dostat do OSM.

Asi ste to uz robili z inymi typmi objektov

dik za hint.

On Sat, Jan 23, 2021 at 11:55 PM Martin Ždila <m.z...@gmail.com> wrote:
[...]

Pavol Gombos

to osm...@googlegroups.com
Nuz, asi s tym rucnym ladenim potokov po dedinach asi velmi skoro prestanem, ked to takto vidim uz hotove... :-)

so 23. 1. 2021 o 23:55 Martin Ždila <m.z...@gmail.com> napísal(a):