import adries (conflator)

Jozef Riha

Ahojte,

po dlhom case som sa pozrel na stagnujuci import adries a moznosti, akym by sa dali veci pohnut a vylepsit. Kedze som
prednedavnom objavil https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Conflator povedal som si, ze by som na pripravu vstupnych
suborov skusil pouzit prave tento tool.

Nakoniec to skoncilo uplnym prepisanim stareho skriptu s tym, ze som z neho "vykuchal" len tie najuzitocnejsie
veci. Zmeny oproti staremu sposobu:
  - datasety z MINV uz nespajam cez joiny v skripte
    - ked je k dispozicii .csv s adresami tak preco neusetrit (procesorovy) cas a ramku..
  - nestahujem geofabrik dump slovenska + nesekam ho podla hranic obci
    - hranice pouzivam, ale data stahujem cez overpass. prilis velke obce som netestoval, ale zatial to fungovalo

Stale vsak:
  - nazvy ulic ocistujem od chyb (preklepy, chybajuca bodka, velke/male pismena, odstranenie slova ulica atd)
  - pouzivam (geo)pandas na spatial joiny a operacie s tabulkami (tzn. nie je potrebny postgis)
  - body leziace mimo hranic obce (podla db zsj) zahadzujem

A po novom:
  - su vysledkom OSM zmenove subory, ktore mozno otvorit v JOSM a su **teoreticky** pripravene na upload
  - pri vyhladavani objektu, na ktory conflator umiestni svoje tagy su
    - znevyhodnovane budovy oproti adresnym bodom (POI, ktore maju addr: tag vsak nie su vnimane ako adresa)
    - ignorovane budovy, na ktorych ploche sa nachadza viac ako jeden adresny bod z datasetu MINV
  - novy tag:
    - ref:minvskaddress = buildingIdentifier (prvy stlpec v csv subore)

Problemy:
  - skript sa zasekne na prekryvajucich sa budovach (treba opravit rucne)
    - aj ked by sa to dalo nejak obist asi bude lepsie geometriu rovno opravit
  - stale je potrebna zhoda medzi nazvom ulice v OSM a v datasete z MINV
    - to je ta otravna faza synchronizacie nazvov ulic, ktora uz myslim omrzela aj Dodka
  - ak chyba budova/adresny bod, je mozne, ze je adresa umiestnena na nespravny objekt (max. vsak do vzdialenosti
    100 m od povodneho umiestnenia).
    - preto je dobre prebehnut pred importom obec a pozriet, ci nechybaju budovy (napr. pomocou Ortofotomozaiky)

Na https://freeshell.de/~jose1711/minv/minvskaddress_preview.zip som hodil zopar vygenerovanych suborov. Po otvoreni v JOSM
treba stlacit Ctrl-U, aby sa postahovali uzly ciest (budov) a tie sa tak mohli stat viditelne. Nasledne sa s tym da robit napr.:
  - pomocou Ctrl-F id:0 vyhladat adresy, ktore nebolo mozne "matchnut" a beru sa teda ako nove. Potom je mozne preverit,
    ci sa skutocne jedna o nove adresy alebo sa jedna o chybu profilu/nastavenia
  - prepinat zobrazenie vrstiev - sledovat ako velmi sa posunuli body z povodneho umiestnenia (source) na nove

Co mi z vyssie uvedeneho vyplyva:
  - na import adries ostava este vela rucnej prace (zjednotenie nazvov ulic, oprava geometrie, zakreslenie chybajucich budov)
  - niektore obce by uz vsak mali byt na import pripravene (za toto patri velka vdaka Durkovi)
  - bez vizualnej kontroly by to v sucasnosti neslo

Asi je to jasne, ale pre istotu: tieto data nie su urcene na upload. Je to len ukazka na posudenie, ci si myslite,
ze by takto nejak mohol poloautomaticky import vyzerat. A snad objavite veci, ktore mi unikli.

A este ukazka toho ako skript v sucasnosti funguje: https://www.youtube.com/watch?v=fKtmVLEe_RE

A odporucam si pozriet aj wiki stranku toho Conflator toolu, kde je celkom dobre popisane, ako to funguje.

Feedback ako vzdy vitany,

jose

On Wed, Jan 13, 2021 at 10:37 AM Jozef Riha <jose...@gmail.com> wrote:

Asi je to jasne, ale pre istotu: tieto data nie su urcene na upload. Je to len ukazka na posudenie, ci si myslite,
ze by takto nejak mohol poloautomaticky import vyzerat. A snad objavite veci, ktore mi unikli.

Parada. Keby ze som nemal co uzitocne robit tak sa na to urcite pozriem :-). Vdaka.

Jozef Riha

Dakujem :-)

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520RkiyzV9ixnjuKn%3DeNGOMxWeCoqySvDG-LjOLMr4yUjAzw%40mail.gmail.com.

ircd...@inmail.sk

Ahojte,
ak adresa nemá pridelenú ulicu je dobré nechať addr:street a pridať addr:streetnumber=0?
Napríklad ref:minvskaddress=10586884
adresa1.PNG
Screenshot_2021-01-13 Poskytnutie referenčných údajov podľa identifikátora adresy - výpis jednej adresy s adresným bodom z RA.png

addr:housenumber nemá byť súpisné/orientačné? Príklad ref:minvskaddress=30934794

adresa2.PNG

Mohlo by sa aj zjednotiť PSČ. Podľa https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:addr som novým adresám pridával PSČ bez medzier. Poštovní směrovací číslo PSČ - tvar nnnnn - pět číslic bez mezery.

Predpokladám ak už existuje v OSM adresa, že nie je zmenená jej poloha podľa CSV, iba sa doplnia chýbajúce tagy.
Dátum: streda 13. januára 2021, čas: 10:37:18 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Jozef Riha

Dakujem za pripomienky.

ta nula je tam kvoli tomu, ze JOSM mal nejaky neprekonatelny problem precitat geojson, ktory obsahoval prazdnu hodnotu. Do buducna samozrejme mozno opravit (alebo vyskusat iny vystupny format - fiona/geopandas ich vedia celkom dost /okrem OSM/). Addr:street by ale v takychto pripadoch ostat mohlo. Aspon to je moj nazor.

Pravda, addr:housenumber som teraz vobec neriesil. Nie je tu este celkom konsenzus, ci tam naozaj chceme mat supisne/orientacne (kde su obe) alebo len supisne (kde je len jedno).

PSC. Dobry point - pridam.

> Predpokladám ak už existuje v OSM adresa, že nie je zmenená jej poloha podľa CSV, iba sa doplnia chýbajúce tagy.

Ano, presne tak. To je uloha toho Conflatora. Ten vsak musi identifikovat, ktory je objekt, ktoremu sa maju doplnit tagy. Aktualne na matchovanie pouzivam takuto funkciu:

    # uzol: pridanie supisneho cisla ku orientacnemu + ulici
    if not otags.get('shop') and not otags.get('amenity') and not otags.get('building') and  otags.get('addr:streetnumber') and otags.get('addr:street') == dtags.get('addr:street') and otags.get('addr:streetnumber') == dtags.get('addr:streetnumber'):
        return True

    # uzol: pridanie orientacneho cisla k supisnemu
    if not otags.get('shop') and not otags.get('amenity') and not otags.get('building') and otags.get('addr:conscriptionnumber') and otags.get('addr:conscriptionnumber') == dtags.get('addr:conscriptionnumber'):
        return True

    # budovy - pokial sa nenachadza viac bodov na jednej budove
    if otags.get('building') and dtags.get('dont_tag_buildings2') == 'False':
        return True

dtags = tagy datasetu, otags = tagy skumaneho OSM objektu

Je mozno trochu naivne predpokladat, ze building=* je vzdy na ceste, ale zatial som nenarazil na to, ze by to tak nebolo. Pripadne cez overpass skontrolovat, ci to tak naozaj je. V match funkcii totiz bohuzial nie je mozne kontrolovat typ objektu (iba tagy).

Este som zabudol.. ak chcete vyskusat nejake ine mesto/obec, napiste a poslem vysledok. j

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/bb267233-2017-469b-9b85-e762e23f7e2bn%40googlegroups.com.

Andrej Shadura

On Wed, 13 Jan 2021, at 11:42, ircd...@inmail.sk wrote:
Ahojte,
ak adresa nemá pridelenú ulicu je dobré nechať addr:street a pridať addr:streetnumber=0?

Určite nie. addr:streetnumber=0 znamená, že má to číslo 0.

[...]

Povedal by som, že aspoň pri bytovkách je lepšie na vchodoch v addr:housenumber mať len orientačné, ale na budovách len súpisné.

[...]

Oficiálne v PSČ medzera byť má.

--
Cheers,
  Andrej

Jozef Riha

On Wed, Jan 13, 2021 at 12:30 PM Andrej Shadura <and...@shadura.me> wrote:

[...]

Uz som na to reagoval, ale pre istotu. Jasne.. toto sa urcite uploadovat nebude. Ctrl-F addr:streetnumber=0 delete.. Alebo ako som pisal, poriesi sa v post-processingu/inym exportom apod.

[...]

Toto bolo v minulosti uz diskutovane. Zopar obci to tak mozno ma, ale aj v CR sa im zrejme vyplatilo mat supisne i orientacne na jednom prvku (aby "cestovali" spolu).

[...]

Toto sa da hocikedy masovo opravit.

--
Cheers,
  Andrej

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/4e953e30-609a-424f-b733-1934f1cb4d46%40www.fastmail.com.

Jozef Riha

Nez sa uz dohodnut na konkretnych tagoch bolo zmyslom mojho mejlu skor zistit vas nazor, ci je tento sposob zivotaschopny a ma zmysel sa nim zaoberat. Ak ano, s nejakou mensou skupinkou zainteresovanych ludi by som potom rad poriesil technicke detaily.

Tibor Jamečný

On Wed, Jan 13, 2021 at 12:30 PM Andrej Shadura <and...@shadura.me> wrote:
Oficiálne v PSČ medzera byť má.

Je dobrym zvykom ukladat data bez formatovania. Pri PSC je formatovanie asi jednotne, ale napr. pri telefonnych cislach niekto prefereruje medzery po kazdych dvoch cislach, niekto po troch cislach atd. Formatovanie sa ma robit az na vystupe (ci uz v aplikacii alebo na web stranke).

T.

ircd...@inmail.sk

Keď pridávam addr:streetnumber tak zmením aj addr:housenumber.
Tak v každom z tagov addr:conscriptionnumbe,  addr:housenumber,  addr:streetnumber je iná hodnota a každý si môže vytiahnuť a zobraziť to čo preferuje. Potom by som považoval za duplicitný tag ak sú tam rovnaké hodnoty.
Mapy.cz majú v Česku takéto zobrazenie na bytovke po zoom 18 zobrazujú addr:streetnumber a pri zoome 19 zobrazujú  addr:housenumber.

[...]

ircd...@inmail.sk

Pozrel by som ako vyzerá obec Brzotín, okres Rožňava, tam som robil viacero aktualizácií adries.

Dátum: streda 13. januára 2021, čas: 11:53:05 UTC+1, odosielateľ: jose1711

ircd...@inmail.sk

Nové Mesto nad Váhom
v súbore dopln_adresy_Nové Mesto nad Váhom_20210113_140041.osm skontrolujem/opravím názvy ulíc, opravím výsledky overovania a potom je už bezpečný na upload, tým len aktualizuje existujúce adresy v OSM
Aktualizujem tak aj takéto adresy:

V súbore Nové Mesto nad Váhom_20210113_140049.osm sú adresy ktoré neexistujú v OSM (nemajú súpisné čísla), tie skontrolujem cez ortofoto/kataster či sú na budove.

V súbore existuje_a_je_vzdialené_Nové Mesto nad Váhom_20210113_140112.osm sú všetky neisté adresy, zároveň existujú aj v OSM, ale v registri adries sú posunuté inde, to porovnávam aj podľa katastra ak kataster + register adries sedí tak opravím v OSM (niekedy je to na zlej budove). Ak v katastri je iné súpisné ako v registri adries, tak občas napíšem obci ktorá adresa je správna až uložím takú adresu.

Dátum: streda 13. januára 2021, čas: 13:17:41 UTC+1, odosielateľ: ircd...@inmail.sk

Jozef Riha

Tvoj postup je super, no asi bude dost casovo narocny, tak preco si to trosku neulahcit. Alebo spravit aspon gro polo-automatizovane a potom uz len rucne doladit detaily. j

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/67b05298-d686-44e2-ac10-ec116f6217ccn%40googlegroups.com.

Andrej Shadura

Ahoj,
Tu ale je rozdiel, čo je canonical representation.
V prípade telefónnych čísiel je to MSISDN, takže v plnom formáte so všetkými prefixmi, bez medzier a, keď striktne to dodržujeme, tak aj bez + alebo 00 na začiatku.
V prípade slovenských PSČ kanonická je reprezentácia z medzerou medzi tretím a štvrtým znakom.

--
Cheers,
  Andrej

ircd...@centrum.sk

Skontroloval som námatkovo Brzotín, či result_Brzotín.xml nepomení adresy addr:housenumber a zruší addr:streetnumber, ale neurobí zmenu adresy, len pridá tagy
dont_tag_buildings2=False
dont_tag_buildings=False

Ja radšej používam čo najčerstvejšie dáta, tie čo publikujú každý deň (dnes mi hlásili dokočenie opráv chybných adries Rača a Ružinov), čakal som, že CSV za kraje https://data.gov.sk/dataset/adresy-podla-krajov zverejnia aspoň raz mesačne, ale vyzerá to na jednorázovú akciu, stav dát je tam pred 8/2020.

Za obdobie 8-12/2020 v RV okrese si zmysleli priradiť orientačné čísla adresám obce Pača, Krásnohorské Podhradie, Brzotín, Vlachovo, Nižná Slaná. Akurát vybrali "najvhodnejší čas" posielať všetkých obyvateľov do Rožňavy vymeniť občianske preukazy. Tak som postupne aktualizoval adresy v OSM keď som si všimol, že robili zmeny.
V Brzotíne sa mi stalo, že po týždni ako som vložil nové OČ, si zmysleli prečíslovať pár ulíc nanovo https://overpass-api.de/achavi/?changeset=94004175 tak teraz radšej počkám kým si to ustália čo vlastne chcú.

Keď niekto pozná obec kde pridelili orientačné čísla a v OSM sú len súpisné čísla, môže napísať a aktualizujem existujúce adresy v OSM, to sa dá poloautomaticky aj bez podrobnejšej kontroly.

Dátum: streda 13. januára 2021, čas: 15:00:49 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Jozef Riha

Vdaka za kontrolu, este na tom pracujem. Coskoro poslem update. Ano, pouzivam tie data z augusta. Ako sa da zohnat cerstve CSVko? Dik j

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/691f0d9a-b7b2-4e8d-8ee0-c8ab1f562bban%40googlegroups.com.

Jozef Riha

Tu je Brzotin spracovany najnovsou verziou skriptu: https://freeshell.de/~jose1711/minv/cities/Brzot%c3%adn/ - teraz je uz vystupom takato jednoducha stranka, cez ktoru mozno aj priamo v JOSM otvarat jednotlive subory.

ircd...@centrum.sk

Skladám to z tých 5 CSV
pri vchodoch si treba vdávať pozor, občas publikujú poškodené dáta, že chýba aj 1 000 000 vchodov a doplnia to duplicitnými riadkami, takže na prvý pohľad vyzerá tabuľka celá (to robí len stiahnuté CSV) v prehľadávaní na webe je to kompletné.

Nový Brzotín pozriem večer.

Dátum: streda 20. januára 2021, čas: 17:17:50 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Jozef Riha

Vdaka, vedel by si pripadne vyskladat tento zoznam pre vsetky obce (teda podobne ako je zostaveny 08_2020.csv)?

Na skripte som trochu popracoval, zoznam zmien:
 - vystupom je HTML stranka (pre kazdu obec), ktora obsahuje dodatocne informacie (rozdiel ulic, zoznam duplikovanych bodov, adresy mimo hranic obce, vystup z Conflatora), vystupy mozno stiahnut alebo rovno otvorit v JOSM (treba mat zapnuty remote control)
 - pridany addr:housenumber tag
 - pridane PSC (XXX XX)
 - diskriminovane su len budovy bez adresnych tagov
 - odstranene adresne body s hodnotou 0
 - v exporte sa neobjavuju pomocne tagy (dont_tag_buildings*)
 - OSM subor obce sa stahuje samostatne cez overpass API (podla polygonu hranic obce)
 - pouzivam freemap overpass API (rychlejsi, menej chyb suvisiacich s pretazenim)

Nedoriesene:
 - obce s hranicami ako multipolygon (Zvolen, Zilina) generuju chybu
 - mozno bude problem s adresami na hraniciach obce (aj ked takych by nemuselo byt mnoho)

Tak ako vzdy: uvitam pripomienky :-)

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/6148387b-85c1-4409-8685-275187a485e3n%40googlegroups.com.

ircd...@centrum.sk

Dalo by sa z toho vyskladať CSV.
Ak chceš môžem ti poslať ukážku ako doteraz fungujem s adresami.

Dátum: štvrtok 21. januára 2021, čas: 19:57:48 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Jozef Riha

Ok, budem rad. Vdaka, j

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/6508be2e-9617-4965-9496-0efe7f7962f4n%40googlegroups.com.

Jozef Riha

Rozpraval som sa s Dodkom a po cca 2-hodinovom calle sme sa dohodli na istej forme spoluprace. Jej vysledkom by mala byt vyssia kvalita a vacsi vyber nastrojov a moznosti pre tych, ktori sa rozhodnu pomoct s importom adries z MINV. Vyhladovo by sa nieco mohlo materializovat do cca mesiaca.

Popritom som pridal dalsie kontroly a doplnujuce informacie, opravil problem s obcami, ktorych hranice tvoria multipolygon (https://www.openstreetmap.org/relation/1859537#map=12/49.2311/18.7279), zvysil vykon + znizil pamatovu narocnost a presunul skript na samostatny server. Zopar miest a obci najdete na http://minvskaddress.b3das.com/ Ak by ste chceli vidiet tu vasu, ozvite sa.

Asi som to v minulych mejloch dostatocne neobjasnil, ale cielom tejto aktivity nie je ziadne automatizovane pridavanie alebo oprava adries - je to len taky experiment, ci by toto bola cesta, ako z MINV dat nieco vydolovat. Na akukolvek automatiku je prilis mnoho chyb v datach MINV (nespravne/duplicitne suradnice, neaktualne data), ale i v OSM (chybajuce budovy, chyby/inkonzistencie v tagoch). Preto je *nevyhnutne* tieto data nahadzovat rucne a az po doslednej kontrole (najlepsie obec po obci).

Hnusneho stylu stranok som si vedomy, ale bohuzial na tieto veci fakt nemam bunky. Ak si niekto mysli, ze je to problem a vie pomoct s nejakym tym css ostylovanim, tak samozrejme uvitam.

Podnety a akakolvek odozva vitana, jose

Andrej Kačur

Ahoj,

vďaka za HE, že tam je :)

Otázka/možno bug/možno moja ignorácia čítania tohto vlákna: ako Ti funguje časť "Adresné body mimo hraníc obce"? Isto tam máš dobrý (prípadne aktuálny) zdroj súradníc? Pretože napr. pre "Gaštanová 6352/175" zobrazuješ, že je mimo mesta Humenné, no v aktuálne platnom RA je správne (ale... do dátumu "validTo" 19.10.2020 má v histórii RA tie súradnice, ktoré zobrazuješ, že su mimo mesta :) ). Ale napr. takú "Gaštanová 6367/176" zobrazuješ správne, že je mimo mesto HE (hodili ju niekde k MI...) a doteraz to tak je v RA.

Andrej

Dátum: utorok 26. januára 2021, čas: 17:12:42 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Tibor Jamečný

Ahoj Jose,

pre Zilinu je tam len 7 odkazov na prekryvajuce sa budovy, ktore som uz opravil. Bol to jediny dovod, preco na stranke nie su aj adresy?

T.

Jozef Riha

Dik za reakciu, Andrej. Ta neaktualnost dat je jednym z bodov tej buducej spoluprace s Dodkom :-) Ano, aktualne su vsetky tie exporty zalozene na datach z augusta minuleho roku, co zodpoveda Tvojmu pozorovaniu. Mam v plane na tu stranku aj pridat datum, z ktoreho su vstupne data a kedy boli generovane. j

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/aece2747-075d-4cf2-825e-1b84915b9846n%40googlegroups.com.

Jozef Riha

Ahoj Tibor, tak ako pises - ked skript najde prekryvajuce sa budovy, tak sa zbabelo ukonci (po ich vypisani). Dakujem za promptnu opravu budov - vygeneroval som teda novu Zilinu.

Tibor Jamečný

Vdaka za promptne vygenerovanie novych dat. Pozrel som len prvu kategoriu adries mimo hranic obce:
- drviva vacsina ma poziciu v kopcoch pri Povazskej Bystrici
- asi 5ks je vo Vysokych Tatrach
- zopar bodov je v sirsom okoli Ziliny (pri Terchovej, Kotrcinej Lucke, Ovciarsku).
Suma sumarum: kvalita, za ktoru si platime z nasich dani :( V takomto stave ale naozaj nemoze byt rec o automatizovanom importe.

Skusim v nasledovnych dnoch dohladat, kde maju byt realne tie adresy.

T.

Jozef Riha

Tieto ulety by bolo mozno dobre riesit priamo s prislusnym uradom (Dodko ma tie spravne kontakty)

ircd...@centrum.sk

Keď budete písať mail na úrad v Žiline  https://www.zilina.sk/stavebny-urad-2/ referát štátnej podpory bývania, označovania ulíc a číslovania budov aby preverili a opravili chybné adresné body, v prílohe je zoznam podozrivých adries za okres, z toho im vyberte mesto Žilina. Každé mesto/obec si aktualizuje údaje za seba.
Ak budú ochotný to riešiť https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2015/125/20150701#paragraf-6.odsek-3, môžete im poslať správne súradnice, aby nečakali, že raz zakúpia zameranie chybných adries geodetom.

Dátum: utorok 26. januára 2021, čas: 21:46:30 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný
register_AB_6_Žilina.html

Pa Po

Ja by som asi len poznamenal, čo už aj Jose vlastne načal, že ak sa nájdu uletené adresy alebo nepresné pozície, tak samé sa to asi vo väčšine prípadov nevyrieši a je potrebné kontaktovať danú obec/mesto a upozorniť ich na to aby si to opravili.. Ja len že ak tak neurobíte, tak aby ste sa potom nedivili, že aj po pár rokoch to nikto neopravil.. Nie je však záruka ani to, že po kontaktovaní to opravia, ale je to oveľa väčšia pravdepodobnosť, že sa tak stane

Dátum: utorok 26. januára 2021, čas: 22:19:59 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Dodko

Niektoré reakcie obcí a miest.

1/2021
Dobrý deň,
umiestnenie adresného bodu pre tieto súpisné čísla ako aj iné, sme žiadali opraviť príslušný okresný úrad Košice-okolie už v septembri nakoľko naša obec nemá prístup k registru adries. Boli sme usmernení, že tieto chybné umiestnenia boli nahlásené a budú opravené.
Ako má teda obec postupovať pri oprave chybných dát, keď nemá prístup k registru adries.

12/2020
názov ulice „Máriássyho námestie“ sme opravili za pomoci p. Golianovej z OÚ Rožňava , čiže skúste sa pozrieť v registri adries by to malo byť správne..

12/2020
Adresné body, ktoré predložili stavebníci (na základe ich zamerania geodetmi) sme porovnali s údajmi vloženými do informačného systému registra adries. Uvedené údaje boli zhodné s vypracovanými zameraniami predloženými stavebníkmi...
...nie je nám jasné, aký údajový  zdroj má byť pri kontrole použitý a aká je naša kompetencia a oprávnenie kontrolovať zameranie vyhotovené oprávnenou osobou...
...vychádzame z písomného vyhotovenia zamerania adresných bodov dodaného stavebníkom a zameraného oprávnenou osobou vykonávajúcu činnosť v pôsobnosti Úradu geodézie, kartografie a katastra. Kontrolovať hodnovernosť údajov zameraných oprávnenou osobou, ktorá vykonáva činnosť na úseku geodézie a kartografie,  by mala znovu osoba, ktorá túto kontrolnú činnosť má v svojej pôsobnosti. Preto zastávame názor, že tieto nesprávne zamerané adresné body by mali byť  predmetom reklamácie, nakoľko klienti za tieto služby zaplatili.

11/2020
Ďakujeme za upozornenie, budova haly a bytový dom majú duplicitné súpisné číslo 380. Nakoľko práve prebieha sčítanie domov, bytov a obyvateľov,  budeme sa daným problémom zaoberať až po ukončení sčítania...

11/2020
...Nachádzam taktiež veľa chýb v súradniciach k adresným bodom na Dobšinskej Maši (ukazujú na adresy v Dedinkách). Postupne ich opravujem.

10/2020
Tieto domy su v poriadku podla zgbis-už riešila som to aj z registrom adries, chyba je v katastri.

9/2020
Obec Trnavá Hora preverila zadanie adresného bodu pre budovu súp.č. 498 a zistili sme, že AB bol nesprávne zameraný. Chyba bola spôsobená nesprávnym geodetickým zameraním. Po našej výzve geodet zaslal nové GPS súradnice, ktoré boli nahraté do registra adries.
Čo sa týka pomenovania časti ulice, to ponechajte zatiaľ tak. Rodinný dom súp.č. 420 je  osadený na ulici Hlavná cesta a do budúcna uvažujeme , že túto novovznikajúcu ulicu pomenujeme samostatným názvom ulice.
Za vaše postrehy a upozornenia ďakujem

9/2020
...bolo vydané oznámenie o určení súpisného a orientačného čísla žiadateľovi t.j. na adresu Ulica Jánska 3055/9. Zároveň bol vytýčený adresný bod na vchod stavby geodetom GEOSERVIS - MIHALDA Kysucké Nové Mesto, kde boli  určené súradnice pre vchod a to : 49.3005636 / 18.7621166, ktoré následne boli zadané do IS MV SR  Register adries.

Z našej strany sme postupovali podľa predložených dokladov

9/2020
pripomienka je na mieste, len to je najdlhšie....lebo musíme zmenu názvu ulice schváliť vo VZN....tá ulica by sa naozaj nemala volať Hlavná cesta....a ešte otázka...ten dom č. 498 skontrolujeme a dáme vedieť, vy pracujete pre aký portál ?

8/2020
Adresné body sú vpísané z dokumentácie zamerania adresného bodu, obidva od Ing. Zdenka Hlaváčka. Po kliknutí na stĺpec Zemepisná šírka alebo Zemepisná dĺžka zobrazí polohu adresného bodu v mapách-  sa nenachádzajú v obci Mlynky, ale niekde v obci Držkovce, ani nie v našom okrese. Zatiaľ naša obec nemá prístup na register adries. Ako mám postupovať, keď si občania za vyhotovenie adresného bodu zaplatili a adresný bod je nanič, nenachádza sa ani v našej obci, ba ani v našom okrese? Mám reklamovať adresné body u pána Hlaváčka?

8/2020
Vaša správa bola preposlaná p.geodetovi, Ing.M.Zemenovi na opravu.

8/2020
Dobrý deň, po kontrole sme prišli na to, že my mame iné číslo adresného bodu ako je zapísané. Chcela by som sa opýtať ako sa to dá opraviť vzhľadom k tomu, že my nemáme prístup do registra adries.

Dátum: streda 27. januára 2021, čas: 16:48:50 UTC+1, odosielateľ: Pa Po

Tibor Jamečný

Ahoj Jose,

zopár ďalších otázok:
1) prečo je v zozname ulica "Burianova medzierka" v sekcii "Ulice chýbajúce v OSM"? V OSM existuje: https://www.openstreetmap.org/way/30437076
2) líšia sa názvy v registri adries a v oficiálnom zozname názvov ulíc od mesta, napr. v registri je názov "Do rovní" a v oficiálnom zozname "Do Rovní":
typ úplný neskrátený názov prípustný skrátený názov patrí do mestskej časti
ulica Do Rovní   Trnové
Podobne je problém aj s nasledovnými ulicami (prvú som už stihol v OSM premenovať, ale keďže tých ulíc je o dosť viac, rád by som sa tomu vyhol):
typ úplný neskrátený názov prípustný skrátený názov patrí do mestskej časti
ulica Ulica Boženy Němcovej B. Němcovej Závodie
ulica Ulica Boženy Slančíkovej Timravy B. S. Timravy Vlčince
ulica Ulica Jána Miloslava Geromettu J. M. Geromettu Staré Mesto
Pomôže, keď názov ulice z registra adries pridám ako alt_name (t.j. presne opačne, ako je v popise na vygenerovanej stránke)? Osobne verím viac dokumentu na stránkach mesta ako registru adries, hlavne keď vidím tu "kvalitu" dát v ňom. Očakávané chovanie je, že ak pri párovaní adries nájde skript meno danej ulice v tagu alt_name (napr. "Do rovní"), bude tento názov považovať za alias na názov uvedený v tagu name (t.j. "Do Rovní", a preto aj všetky addr:street="Do Rovní" bude považovať za správne). Ak sa budúcnosti ukáže, že predsa len je správny názov ten z registra adries (t.j. "Do rovní"), tak pri premenovaní ulice a odstránení tagu alt_name budú všetky "staré" adresy automaticky vyhlásené za nevalidné, lebo ulica s takým názvom už nebude existovať, napr. ako tu (chýbal mäkčeň) :
image.png

Ak tag alt_name z nejakého dôvodu nie je vhodný pre takýto alias, môžeš navrhnúť iný tag (napr. loc_name?).

T.

Dodko

Za kvalitu dát v registri adries zodpovedá samotné mesto. Názvy ulíc mali úlohu opravovať ešte v roku 2016.
Ak vidíte rozdiel v názve ulice vo VZN a v názve ulice v registri adries, napíšte mestu aby to zosúladilo. V akom tvare je ulica zapísaná v registri adries v takom tvare ju uvedú do občianskeho preukazu.
Niekedy je to boj na dlho, všetko záleží od miestneho úradníka, ktorý má prístup do registra adries..

V Rožňave mi trvalo pár mesiacov kým opravili preklepy v názvoch ulíc, zmena
9.mája na 9. mája
Hornocintorínská na Hornocintorínska
Chalúpkova na Chalupkova
Námestie 1.mája na Námestie 1. mája
vyžadovalo zaslať niekoľko mailov + zapojenie 2 poslancov na zastupiteľstve, 3 mesiace od prvého mailu

zmena
Cyrila a Metóda na Cyrila a Metoda
M.R.Štefánika na M. R. Štefánika
a pridanie chýbajúcej ulice Medzimlynská
vyžadovala navštíviť osobne pracovníčku na úrade s poslancom a stáť jej za chrbtom kým to neopraví, 5 mesiacov od prvého mailu

pridať novú ulicu Szilvássyho vyžadovalo zapojiť poslancov aj primátora, 11 mesiacov od schválenia názvu ulice na MZ a vydania VZN.
Dátum: streda 27. januára 2021, čas: 20:52:45 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný

Jozef Riha

Ahoj Tibor,

On Wed, Jan 27, 2021 at 8:52 PM Tibor Jamečný <tibor....@gmail.com> wrote:
Ahoj Jose,

zopár ďalších otázok:
1) prečo je v zozname ulica "Burianova medzierka" v sekcii "Ulice chýbajúce v OSM"? V OSM existuje: https://www.openstreetmap.org/way/30437076

way[highway~"(residential|primary|secondary|tertiary|unclassified)"

Beriem to tak, ze ulica si "zasluzi" prinajmensom "residential". Mal som tam predtym vsetky mozne druhy ciest, no potom to ukazovalo aj kadejake pidichodnicky. Toto je i tak orientacne a navyse  pri prvom adresnom bode (addr:street = Burianova medzierka) v OSM   tento problem zmizne.
Ako pise Dodko.. toto je bohuzial velky problem. Chceme mat v OSM vzdy data z RA "as is" aj za cenu, ze tam budu vylozene nezmysly? Alebo vzdy budeme cakat na vyjadrenie obce (ktora si trebars s dodrziavanim 30dnovej lehoty vobec nemusi lamat hlavu)?

Momentalne vzdy pred spracovanim prebehnem adresy filtrom, ktory poopravuje medzery (za bodkou, viacnasobne, na konci..), upravi velke pismena (Namestie Hraniciarov -> Namestie hraniciarov, 1. Maja -> 1. maja a pod), opravi preklepy (Mlýnská -> Mlynská, Kukučinová -> Kukučínova atd). Mohol by som to nechat tak a v OSM ich zmrsit, ale nejak mi to ide proti srsti. A samozrejme, aj ja v tom filtri budem mat chyby, ale ref:minvskaddress dava teoreticky vysoku sancu taketo veci rychlo v buducnosti aktualizovat. Este by sme mohli mat podobny tag aj pre cesty.

image.png

Ak tag alt_name z nejakého dôvodu nie je vhodný pre takýto alias, môžeš navrhnúť iný tag (napr. loc_name?).

T.

Dodko

Ešte im do mailu napíšte, aby ukončili platnosť ulíc, ktoré predpokladám že už v Žiline neexistujú.
Len tak zbežným pohľadom nevidím žiadne pripojené adresy na uliciach Fučíkova, J. B. Magina, J. Mrkvu, Jozefa Cígera-Hronského, Komsomolcov, L. Exnára, L. Novomeského, L. Svobodu, Leningradská, Lumumbova, Majerovej, Makarenkova, Martího, Martinčekova, Marxa-Engelsa a tak ďalej.

Screenshot_2021-01-27 Poskytnutie referenčných údajov na základe atribútov adresy.png

Dodko

Do Rovní je správne v registri adries.
Screenshot_2021-01-27 Poskytnutie referenčných údajov na základe atribútov adresy2.png

ani nebola premenovaná/opravovaná

Screenshot_2021-01-27 Register Adries - Register ulíc - Ulice - konsolidované dáta -data gov sk.png

Dátum: streda 27. januára 2021, čas: 20:52:45 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný
Ahoj Jose,

Jozef Matejička

Dodko k Burianovej medzierke.
Podľa počtu chodcov to určite bude trunk a možno i motorway! Taká krásna hrubá a výrazná čiara. Nech i vidia, že vieme tagovať pre renderer...

Dne st 27. 1. 2021 22:55 uživatel Dodko <ircd...@centrum.sk> napsal:
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/169fd41b-faab-4b01-8488-8d794ab6cd0dn%40googlegroups.com.

Tibor Jamečný

On Thu, Jan 28, 2021 at 7:48 AM Jozef Matejička <matej...@gmail.com> wrote:
Dodko k Burianovej medzierke.
Podľa počtu chodcov to určite bude trunk a možno i motorway! Taká krásna hrubá a výrazná čiara. Nech i vidia, že vieme tagovať pre renderer...

O com tocis?!
Otazku ohladne Burianovej medzierky som daval ja, Jose vysvetlil, ze neberie do uvahy pedestrian. O nejakom renderovani nebolo ani zmienky.
Dodkov mail, na ktory si reagoval, bol zase o druhom pripade (ulica Do Rovni)...
Takze naozaj netusim, k comu sa viaze tvoj ubohy komentar bez akejkolvek informacnej hodnoty :(

Jozef Riha

Spat k "Rovni/rovni". Toto je jedna z nahrad ('Na Rovni': 'Na rovni'), ktoru robim a vychadza z:

    https://jazykovaporadna.sme.sk/q/1483/

  Podľa súčasných Pravidiel slovenského pravopisu (posledné vydanie je z r.
  2000) sa s veľkým začiatočným písmenom píšu všetky plnovýznamové slová vo
  viacslovných názvoch miest (napr. Spišská Nová Ves, Nové Mesto nad Váhom),
  obcí (napr. Plavecké Podhradie, Špania Dolina) a častí obcí (napr. Ladislavov
  Dvor, Čierna Voda) a vtedy, keď sa vlastné meno stáva súčasťou viacslovného
  mena, napr. pri názve pohorí Karpaty – Malé Karpaty, Tatry – Vysoké Tatry.
  Pri názvoch štátov, krajín, hradov a zámkov sa s veľkým začiatočným písmenom
  píšu všetky plnovýznamové slová vtedy, keď podstatné meno v názve neoznačuje
  štát, krajinu, hrad alebo zámok, napr. Pobrežie Slonoviny (štát), Červený
  Kameň (hrad).

  Pri viacslovných názvoch ulíc neplatí pravidlo o písaní všetkých
  plnovýznamových slov s veľkým začiatočným písmenom, preto sa názov ulice
  Mlynské nivy píše s veľkým začiatočným písmenom iba na začiatku názvu. Veľké
  začiatočné písmeno vo viacslovnom názve ulice sa píše vtedy, keď je jeho
  súčasťou iné vlastné meno, napr. Pod Hrebienkom, Nad Bielym krížom (názvy
  bratislavských ulíc).

a tiez

https://jazykovaporadna.sme.sk/q/7955/
  Zásada, že ak má názov ulice formu nezhodného prívlastku, daný prívlastok za
  slovom ulica sa píše s malým začiatočným písmenom, platí iba v prípade, ak
  nezhodný prívlastok predstavuje všeobecné pomenovanie, napr. Ulica slobody,
  Ulica duklianskych hrdinov. Ak vo funkcii nezhodného prívlastku vystupuje
  vlastné meno, prívlastok sa píše s veľkým začiatočným písmenom, napr. Ulica
  Slovenského národného povstania, Ulica Prvého mája  (Prvý máj – názov
  sviatku), Ulica Jána Kostru. V takýchto názvoch slovo ulica stojí na začiatku
  príslušného pomenovania, je jeho súčasťou, a keďže signalizuje začiatok
  vlastného mena, píše sa s veľkým začiatočným písmenom (porov. aj názvy
  Námestie Jána Kostru, Nábrežie arm. gen. Ludvíka Svobodu). Iným typom sú
  názvy ulíc, v ktorých druhové označenie ulica stojace pred vlastným
  pomenovaním nie je súčasťou vlastného mena, a preto sa píše s malým
  začiatočným písmenom (názvom ulice je zvyčajne predložkové spojenie), napr.
  ulica Pri starom mýte, ulica Na bôriku, ulica Na paši, ulica Pri Habánskom
  mlyne, ulica Na Slavíne (ulice sa volajú Pri starom mýte, Na bôriku, Na paši,
  Pri Habánskom mlyne, Na Slavíne – porov. Pravidlá slovenského pravopisu,
  2000, VIII. kapitola Písanie veľkých písmen, podkapitola 1.3.2. Názvy
  objektov vo vesmíre a názvy útvarov na ich povrchu, 7. bod Názvy ľudských
  sídel, ich častí a verejných priestranstiev, s. 63).

  Vlastným menom Kalvária sa označuje miesto v Jeruzaleme, kde bol ukrižovaný
  Ježiš Kristus. Názov kalvária, ktorým sa pomenúva návršie so zastaveniami
  znázorňujúcimi výjavy z umučenia a ukrižovania Ježiša Krista, ako aj umelecké
  stvárnenie umučenia a ukrižovania Ježiša Krista, je všeobecné pomenovanie a
  píše sa s malým začiatočným písmenom (porov. Krátky slovník slovenského
  jazyka, 2003, i Slovník cudzích slov, 2005). Mnohé mestá i obce majú takéto
  návršie zobrazujúce krížovú cestu, okrem Topoľčian napr. Banská Štiavnica,
  Nitra, Prešov, Bardejov, Ružomberok i Bratislava, kde sa jedna z ulíc nazýva
  Na Kalvárii a iná Pod Kalváriou. Názvy oboch ulíc sa odvodzujú od
  štandardizovaného nesídelného názvu bratislavského vrchu Kalvária. Keďže ide
  o vlastné meno, píše sa s veľkým začiatočným písmenom i v názvoch ulíc.
  Uplatňuje sa tu zásada formulovaná v Pravidlách slovenského pravopisu, podľa
  ktorej vlastné meno, ktoré je súčasťou viacslovného vlastného mena, ponecháva
  si veľké písmeno na ktoromkoľvek mieste názvu, napr. Amerika – Južná Amerika,
  Červený kríž – Slovenský Červený kríž, Univerzita Komenského – Filozofická
  fakulta Univerzity Komenského, Spojené národy – Organizácia Spojených
  národov, tak aj Kalvária – Na Kalvárii, Pod Kalváriou (porov. kap. VI.
  Písanie veľkých písmen, podkap. 1. 2. Zásady písania veľkých písmen vo
  vlastných menách, s. 53). Slovo ulica tak ako v názvoch ulíc typu Pri starom
  mýte, Na Slavíne tu nie je súčasťou názvu, iba ho bližšie určuje, a preto sa
  píše s malým začiatočným písmenom: ulica Na Kalvárii, ulica Pod Kalváriou.
  Podobne je to s pomenovaním ulice Pod Kalváriou v Nitre, kde sa vlastným
  menom Kalvária označuje takisto vrch. V Topoľčanoch sa vlastným menom
  Kalvária označuje nesídelný pôvodný názov poľa, preto aj tu je namieste písať
  názov ulice v podobe Pod Kalváriou.

Nakolko sa domnievam, ze v tomto pripade nejde o vlastne meno, tak mam za to, ze "Na rovni" je spravne. Ale mozno sa jedna o podobny pripad ako v Topolcanoch a v takom pripade to specialne pre Zilinu upravim.

Tibor Jamečný

On Thu, Jan 28, 2021 at 9:46 AM Jozef Riha <jose...@gmail.com> wrote:
Nakolko sa domnievam, ze v tomto pripade nejde o vlastne meno, tak mam za to, ze "Na rovni" je spravne. Ale mozno sa jedna o podobny pripad ako v Topolcanoch a v takom pripade to specialne pre Zilinu upravim.

Uff, tolko textu o slovencine som si neprecital asi od skoncenia zakladnej skoly :)
Mozno budes mat aj pravdu, v minulosti sa uz vyskytol problem s chybnymi nazvami ulic v Ziline: https://www.noviny.sk/slovensko/109339-nove-nazvy-ulic-v-ziline-stehlikovu-by-ste-hladali-marne

Osobne nemam problem s takouto autokorekciou, ale pomohlo by mi, keby v sekcii "ulice nenajdene v OSM" bolo v zatvorke uvedene, ako sa vola ulica v registri adries (ak prebehla autokorekcia). Mylne som sa domieval, ze nazov, ktory vidim na stranke, je zhodny s tym v registri adries (ako poslal screenshot Dodko). Mea culpa.

T.

Jozef Riha

Vdaka, to je super napad. Teraz uz len vymysliet, ako to spravit.. :-)

Jozef Riha

Tibor Jamečný

Parada, presne toto som potreboval.
Dakujem 🙂

T.

Dňa pi 29. 1. 2021, 22:57 Jozef Riha <jose...@gmail.com> napísal(a):

Aceman444

Dátum: streda 27. januára 2021, čas: 21:40:29 UTC+1, odosielateľ: jose1711

[...]

Dost ulic moze byt aj 'pedestrian'.

Aceman444

[...]

Vyzera to dobre, uz len pochopit co tie jednotlive bloky zobrazuju. Ale napr. Petrzalka vyzera velmi dobre, a Komarno odhalilo par preklepov.

Dakujeme

Pa Po

Malú nevýhodu vidím v tom, že bude veľa adries v osm neexistujúcich, ak sa to nebude porovnávať s katastrom (hlavne pri malých odchýlkach to treba porovnávať, to znamená, keď nesedí bod priamo na budove a je len hoci trochu mimo)... kedže veľa adries v Minv je neaktuálnych / neexistujúcich, lebo nie všetky obce si kontrolujú, či majú správne dáta v registri...ano aj v katastre je veľa chýb, ale tie dáta sú tam asi predsa presnejšie, len chce to veľa klikania a porovnávania a myslím že nie každý sa tým bude tak zapodievat
.. V niektorých prípadoch body krásne sedia na budovách a v niektorých prípadoch je to celkom makačka, hlavne to chodenie do katastra..najhoršie je to asi v mestách, tam je chýb vždy veľa.. A stačí ak je len na jednej ulici jedna chyba..a to je ten lepší prípad

.. Keby existoval nejaký plugin na zobrazenie súp. čísiel, čo sú v katastri, to by bola paráda a oveľa by to spresnilo a uľahčilo robotu

Andrej Kačur

Neviem sa dočkať finálnej verzie! :)

Jozef Riha

novinky po dlhsej odmlke:

- dodko mi pripravil (za co mu este raz dakujem) MINV dataset zo zaciatku aktualneho mesiaca (cize chyb by tiez mohlo byt pomenej)
- pridal som dalsie kontroly dat
- na dizajn webu fakt nemam bunky, ale pokusil som sa trosku zlepsit vzhlad:
 - stranka je rozdelena na 3 casti:
  - hlavna cast je rozdelena najprv na 2 stlpce - v lavom su (potencialne) nedostatky dat MINV, v pravom to iste pre data OSM, dalej pokracuje spolocna cast, kde sa neda urcit, v ktorom zdroji je chyba
  - az po vykonani vsetkych kontrol a opraveni problemov ma zmysel riesit vystup - zlucene data (v lavej casti stranky)

vsetky predchadzajuce exporty obci a miest boli pregenerovane a najdete ich na znamej adrese: http://minvskaddress.b3das.com/data/

On Wed, Feb 3, 2021 at 1:54 PM Andrej Kačur <andrej...@gmail.com> wrote:
Neviem sa dočkať finálnej verzie! :)

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/cf35d6b2-9232-4a44-a088-34756a6f34b5n%40googlegroups.com.

Aceman444

Dakujem, dobre su tie vysvetlivky so zltym podkladom.

V subore BA-Petrzalka su uvedene tieto chyby:

Nesúlad v názve ulice

Adresy, ktoré majú rovnaké súpisné a orientačné číslo v oboch datasetoch, ale obsahujú iný názov ulice.

A. Gwerkovej (osm), M. Curie Sklodowskej (minv) w61741378
A. Gwerkovej (osm), M. Curie Sklodowskej (minv) w61741378
A. Gwerkovej (osm), M. Curie Sklodowskej (minv) w61741449
A. Gwerkovej (osm), M. Curie Sklodowskej (minv) w61741449
M. Curie Sklodowskej (osm), A. Gwerkovej (minv) w61741408
M. Curie Sklodowskej (osm), A. Gwerkovej (minv) w61741408
M. Curie Sklodowskej (osm), A. Gwerkovej (minv) w61741426
M. Curie Sklodowskej (osm), A. Gwerkovej (minv) w61741426

Ale mne sa javi, ze to mame v OSM spravne, dava to logicku a spojitost v ciselnom rade adries oboch ulic (naopak ako uvadza minv by to nedavalo zmysel).

Da sa to overit v RA ci obci ako to ma byt (Dodko)?

Urcite nepomaha, ze v rovnakom dome (s.c.1513) su adresy A. Gwerkovej 31 aj M. Curie Sklodowskej 31 (a rovnako 33), takze k zamene suradnic v ramci domu lahko mohlo dojst.

Dakujem

Dátum: piatok 12. februára 2021, čas: 21:32:25 UTC+1, odosielateľ: jose1711

Dodko

Zdá sa to byť v poriadku aj v RA aj v OSM.

Ulica M. Curie Sklodowskej má orientačné čísla 1-41
Sklodowskej.PNG

Ulica A. Gwerkovej má orientačné čísla 1-33

Gwerkovej.PNG

Stretávajú sa na veľkom bloku, ktoré má jedno súpisné číslo, zo západnej strany má adresu A. Gwerkovej, severná a východná strana bloku sídli na M. Curie Sklodowskej.

Dátum: sobota 13. februára 2021, čas: 1:20:34 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Aceman444

Dakujem, ano tak ako na obrazkoch to je v OSM a dava to zmysel.

Tak potom ma chybu v algoritme Joseho porovnavac a treba to vyriesit. Lebo v Petrzalke hlasi len tieto adresy, ale v inych mestach som videl su ich tony (ze vraj nesedi nazov ulice).
Tak aby to zbytocne nezavadzalo a nahodou to niekto kvoli tej hlaske nepokazil v OSM.

Jose, prosim pozrite to.

Dakujem

Dátum: sobota 13. februára 2021, čas: 9:50:48 UTC+1, odosielateľ: Dodko
Zdá sa to byť v poriadku aj v RA aj v OSM.

Ulica M. Curie Sklodowskej má orientačné čísla 1-41

Jozef Riha

Dakujem za kontrolu, ten algoritmus je velmi jednoduchy - je to len join dvoch tabuliek na spolocnom kluci "supisne + orientacne cislo" a nasledna kontrola toho, ci sedia nazvy ulice. Ked si pozriete ten vystup, vsimnete si, ze su tam zdvojene zaznamy. Je to sposobene tym, ze som pred spajanim neodstranil z RA duplikaty. To som uz opravil. Povedal by som, ze situacia, kedy jedna budova sluzi dvom uliciam s rovnakym orientacnym cislom je celkom zriedkava. Viacero vyskytov tohto javu v inych obciach skor moze znamenat, ze tam neprebehla uprava nazvov podla RA.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/6b4f9fc4-cd48-4627-8370-d758309147b2n%40googlegroups.com.

Tibor Jamečný

On Fri, Feb 12, 2021 at 9:32 PM Jozef Riha <jose...@gmail.com> wrote:
vsetky predchadzajuce exporty obci a miest boli pregenerovane a najdete ich na znamej adrese: http://minvskaddress.b3das.com/data/

Ahoj Jose,

nejak v novom zozname nevidim Zilinu. Stary odkaz sice funguje, ale tam data aktualizovane nie su (datum 29.1.).

T.

Jozef Riha

Dakujem Tibor, je to tak. Zhodou okolnosti sa Zilina ocitla v "nemilosti". Tato nepravost uz ale bola odstranena. Avsak co tak pozeram, tak cast kontrol pomenovana "Nesulad v nazve ulice" nema pre toto mesto aktualne ziaden vyznam.

$ grep Žilina Adresy_2021-02-02.csv | grep ,473, | grep -e Červená -e Trnovská | sort -u
814640,6501009174,Žilinský,Žilina,Žilina,Budatín,Červená,473,22,01003,"18,7422611","49,2369988"
817261,3872341,Žilinský,Žilina,Žilina,Trnové,Horná Trnovská,473,22,01001,"18,7937017","49,1889996"

Kazda suburb pouziva vlastne supisne cisla. Premyslam, ako s tym nalozit. Mozno by bolo vhodne, ci dana obec suburb pouziva. Pripadne urobit taky "miniimport", ktory bude spocivat iba v pridani tagu suburb (v MINV: stlpec CAST_OBCE) vsetkym obciam na Slovensku (tyka sa to takmer 600 obci).

Jozef Riha

Z tohto tyzdna: Dodko dodal novsie (a azda aj kvalitnejsie data), takze vsetko bolo pregenerovane. Zaroven som pridal potencialne ustrelene body, ale len pre MINV. Zistuju sa porovnanim priemernej a najvacsej vzdialenosti medzi bodmi v ramci jednej ulice.

Pomoze napr. najst takuto ulicu v BB:

obrázok.png
obrázok.png

Pre OSM som toto zistovanie nerobil, kedze podobnu vec nedavno spravil Dodko tak naco to zbytocne duplikovat. j