Použitie máp v leaflet

Martin Šturcel

Ahojte, chcem sa opýtať môžem použiť TMS URL freemap-u ako podklad priamo do kódu leafletu? Samozrejme že bude uvedený aj licenčný text zo všetkým ako treba..

ps: http://pocasie.freemap.sk/ nefunguje preco?

Tibor Jamečný

On Thu, Nov 1, 2018 at 1:16 PM Martin Šturcel <martin....@gmail.com> wrote:
Ahojte, chcem sa opýtať môžem použiť TMS URL freemap-u ako podklad priamo do kódu leafletu? Samozrejme že bude uvedený aj licenčný text zo všetkým ako treba..

kde:
vrstva - A, C alebo T
zoom - od 8 po 16
x,y - suradnice tile
pripona - bud "png" pre krajsie vykreslene tiles, alebo "jpeg" pre rychle stahovanie (hlavne na pomalsich linkach je rozdiel v rychlosti vyrazny)

ps: http://pocasie.freemap.sk/ nefunguje preco?

Zatial to za poslednych par rokov nikomu nechybalo. A jednak sa o to nema kto starat a tiez to nie je (a ani nebude) sucastou noveho webu.

Martin Šturcel

Ďakujem krásne za informácie a súhlas.

Dlhšie som to tu nesledoval takže neviem čo sa chystá ďakujem za info. 👍👌

Dňa št 1. 11. 2018, 14:07 Tibor Jamečný <tibor....@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKvbCN2FAE%3D%2B8e%3D2_qFfj3bjY1mWnWw_b8oUE5zgf1xCkx_AAQ%40mail.gmail.com.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Michal Palenik

On Thu, Nov 01, 2018 at 05:16:33AM -0700, Martin Šturcel wrote:
> ps: http://pocasie.freemap.sk/ nefunguje preco?

kuk
https://pocasie.oma.sk/

> --
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.
>
> Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/521589ff-5b53-43d9-8695-e5042a321a59%40googlegroups.com.
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Martin Šturcel

Michal ďakujem. Počasie na oma.sk je preberané z WU... Ja robím priamo z dátami zo staníc... ale ďakujem za tip...

Dňa štvrtok, 1. novembra 2018 18:24:10 UTC+1 michal napísal(-a):

Martin Šturcel

Ešte mám taký dotaz. Dá sa vrstva nejak upraviť / customizovat? Napríklad zobraziť štátna hranica, nezobrazovat tur. chodníky...

Alexander Zatko

Asi nie, kedze su to rastrove dlazdice. Co sa ale da urobit je superimponovat niektore transparentne vrstvy (turisticke alebo cyklo chodniky) tak, ako to je mozne na freemap.sk (vrstvy uplne dolu v zozname). No a este sa da samozrejme vygenerovat vektorova vrstva s pozadovanymi datami a zobrazit ju v Leaflete na podklade rastrovych dlazdic, tak ako je to vidno napriklad na stranke regionov na nabezky.sk.

On Tue, Nov 6, 2018 at 12:23 AM Martin Šturcel <martin....@gmail.com> wrote:
[...]

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/42a7b8c1-9f8b-4fa2-8fd2-1c23e9496c98%40googlegroups.com.

Martin Šturcel

No skôr by išlo o rendrovanie.. ak by to bolo možné. Netreba veľký zoom max 13-12. Len asi by sme si to museli rendrovat sami však? DiSK som mal dávnejšie nainštalovaný no na jednodoskovych PC to neje efektívne...

Dňa ut 6. 11. 2018, 7:30 Alexander Zatko <orde...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAFjECn1_eU4tp8QCMrUZgmE4z_fGLXYwNGWY_ucz4%3DRgXBEF9g%40mail.gmail.com.

Alexander Zatko

nerozumiem celkom preco sa ti idea rendrovania vlastnej vektorovej vrstvy nepozdava, kedze ten web app framework ktory pouzivate uz dokaze overlay vrstvu na vasej mape generovat (markery). Co sa rendrovania vlastnych dlazdic tyka, tak v tom nie som doma, ale na tu temu sa na tomto fore diskutuje v poslednom case dost casto, napriklad aj Martinov experiment by mohol byt pre teba zaujimavy z tohoto hladiska.

On Tue, Nov 6, 2018 at 8:01 AM Martin Šturcel <mar...@sturcel.sk> wrote:
No skôr by išlo o rendrovanie.. ak by to bolo možné. Netreba veľký zoom max 13-12. Len asi by sme si to museli rendrovat sami však? DiSK som mal dávnejšie nainštalovaný no na jednodoskovych PC to neje efektívne...

DiSK asi nerozbehas na lokalnom stroji aby ti vyrenderoval kompletne dlazdice aj s ikonami, textami, tienovanim a vrstevnicami kedze vela sa toho robi na serveri a zdojaky nie su verejne.

Mozes skusit renderovat si mapy sam napr. pomocou TileMill (Mapnik), Mapperitive, MapBox (vektorove), ...

Mozes vychadzat z nejakych existujucich outdoor map, narychlo mi pride na um:

- a mozno buduci/alternativny outdoor styl pre freemap: https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-mapnik (https://codepen.io/zdila/pen/xQGjYo)

Jozo S

Rád by som si tiež overil možnosť použitia máp z Freemapu ako podklad do Leafletu pre stránku hrady.sk, konkrétne vrstvy X a Z, kde najlepšie vidno jednotlivé hrady. Môžem ich takto použiť pri uvedení príslušných attribution pre obe vrstvy?

Ďakujem za informáciu
Dátum: štvrtok 1. novembra 2018, čas: 14:07:34 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný

On Mon, Nov 15, 2021 at 10:55 PM Jozo S <jozo.s...@gmail.com> wrote:
[...]

ak pouzijes ten isty text attribution ako je na freemape tak to bude ok.

PS: nezabudni na podporu HiDPI dispejov (tj pri detekcii hdpi upravit parametre tileSize, zoomOffset a maxNativeZoom).

Jozo S

Zatiaľ takto:

Podporu HiDPI mám v zozname úloh.
Dátum: utorok 16. novembra 2021, čas: 14:21:33 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila