Novinky a zaujimavosti vo svete map a mapovania

Miroslav Jurecka

Zdokonalený lokalizačný systém CPS ponúkne údaje o polohe s centimetrovou presnosťou

http://www.pcrevue.sk/a/Zdokonaleny-lokalizacny-system-CPS-ponukne-udaje-o-polohe-s-centimetrovou-presnostou

Miroslav Jurecka

Slovenská obdoba Street View bude za 1,5 milióna. Zaplatí ju štát

http://www.zive.sk/clanok/114053/slovenska-obdoba-street-view-bude-za-1-5-miliona-zaplati-ju-stat

Dňa 20. apríla 2016, 22:32, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Andrew Shadura

On 21/04/16 17:05, Miroslav Jurecka wrote:
> Slovenská obdoba Street View bude za 1,5 milióna. Zaplatí ju štát
>
> http://www.zive.sk/clanok/114053/slovenska-obdoba-street-view-bude-za-1-5-miliona-zaplati-ju-stat

facepalm.html

--
Cheers,
Andrew

Miroslav Jurecka

Snímkovanie s dronmi je pod prísnym dohľadom štátu

https://www.mojandroid.sk/snimkovanie-dronmi-prisnym-dohladom-statu/

Dňa 21. apríla 2016, 17:06, Andrew Shadura <and...@shadura.me> napísal(-a):

--
Cheers,
  Andrew

--
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5718EC76.1070801%40shadura.me.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Miroslav Janosik

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
Ak uz, tak by cely vysledok mali zverejnit na Mapillary, nech su tie snimky verejne dostupne
   Miro

Dňa štvrtok, 21. apríla 2016 17:05:31 UTC+2 Miroslav Jurecka napísal(-a):

Jozef Vince(freemap.sk)

No problem je ten, ze mapilary ponuka aj komercne produkty nad tym istym datasetom ... to by sa mozno nepacilo danovym popl. :)

Dodi

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/4f33fd37-8ead-496f-933f-2416941318a6%40googlegroups.com.

kayle

hmm... v istej krajine (ktoru nedavam za uplne idealny ciel kam sa priblizit, nakolko tam je tiez problem viac nez vela) maju take nieco ze, co zaplatia z rozpoctu a robia to ich ludia ako pracovnu napln, tak je vystup potom v public domain (PD) ale armadu to asi nezahrna :) Pokial to robi nejaka tretia strana, tak to je potom uz na dohode s tou tretou stranou ako sa to licencuje. (teda zhruba tak nejak si to pamatam, detaily si najdite ked potrebujete ;)
A kedze si SSC (co je rozpoctova organizacia Ministerstva dopravy, post a telekomunikacii SR) planuje kupit vlastne auticko (co nehovorim ze je zle) a nie len vysledok toho co to auticko nafoti (aspon tak som pochopil z clanku) tak nemusia to hned davat ako PD. Uplne by podla mna stacila nejaka CC, vid mala inspiracia u protinozcov http://blog.mapillary.com/update/2015/04/30/public-roads.html

Dňa 26. 4. 2016 o 12:32 Jozef Vince(freemap.sk) napísal(a):

Miroslav Janosik

Verejne data su od toho aby sa pouzivali. Ma k nim pristup KAZDY, ak ich niekto spenazi tak je sikovnejsi ako ini. :-)

  Miro

Dňa utorok, 26. apríla 2016 12:32:39 UTC+2 didoa napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Sygic ťaží z akvizície Tripomaticu. Ponúka plánovač výletov

http://www.zive.sk/clanok/114277/sygic-tazi-z-akvizicie-tripomaticu-ponuka-planovac-vyletov

Dňa 27. apríla 2016, 13:19, Miroslav Janosik <miro.j...@gmail.com> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/9c3dae66-fd8b-42b8-ab33-fc45ee61edc3%40googlegroups.com.

Miroslav Jurecka

Lenovo a Google čoskoro uvedú špeciálny 3D telefón

Nový smartfón spadá pod spomínaný projekt Tango. Jeho súčasťou sú fotoaparáty/kamery a príslušné hardvérové i softvérové technológie, pomocou ktorých môžeme detailne (a v 3D) mapovať svet okolo nás.

Vďaka nasadeniu tejto technológie budeme môcť telefón využiť napríklad pri rozšírenej navigácii (vytvorenie 3D máp napríklad domu, pracoviska a podobne) alebo pri hraní mobilných hier, ktoré by mali zmazávať rozdiel medzi realitou a virtuálnym svetom.

http://mobilmania.azet.sk/clanok/114580/lenovo-a-google-coskoro-uvedu-specialny-3d-telefon

Dňa 29. apríla 2016, 8:18, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Tomas Vanco

Turistická navigácia Locus pre Android zariadenia, implementovala offline vyhladávanie adries vo vektorových mapách.
http://www.locusmap.eu/news-version-3-17-0/
Je potrebné si stiahnúť nimi vygenerovanú vektorovú mapu ktorej súčasťou je aj databázový súbor.
Je tiež možnosť pomenovať si freemap mapu zhodne s názvom databázy a offline vyhľadávanie bude fungovať aj v nej. Názov musí byť zhodný a a musí byť v tvare "nejakynazov.osm.map" a "nejakynazov.osm.db".

.šegi

Dňa 11. mája 2016, 22:02, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Google bude zobrazovať reklamy už aj v Google Mapách

https://www.mojandroid.sk/google-nove-reklamy-google-mapy/

Dňa 20. mája 2016, 9:39, Tomas Vanco <tva...@gmail.com> napísal(-a):

Marián Kyral

Mám pocit, že v tomhle seznam google předběhl. Už nějakou dobu jsou v jejich mapách některé hotely a restaurace vidět dříve (na nižších zoomech) než ostatní.

Marián

Prichádza Google Tango. Čoskoro bude uvedený prvý tablet vnímajúci okolie pomocou množstva senzorov.

http://www.pcrevue.sk/a/Prichadza-Google-Tango--Coskoro-bude-uvedeny-prvy-tablet-vnimajuci-okolie-pomocou-mnozstva-senzorov

Dňa 27. mája 2016, 7:28, Marián Kyral <mky...@email.cz> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/21W.ZNM1.6XPuK8q50%7B.1NHzhy%40seznam.cz.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
Bude to mapovat za nas? :)
Ale zatial to asi funguje len v miestnostiach, na obsiahnutie budovy ci cesty zvonku asi nie su tie senzory dostatocne.

Dňa streda, 1. júna 2016 23:15:47 UTC+2 Miroslav Jurecka napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Predstavený prvý komerčný smartfón vytvárajúci 3D model okolia, výsledky otázne

http://www.dsl.sk/article.php?article=18483

Dňa 2. júna 2016, 20:39, Aceman444 <acesha...@gmail.com> napísal(-a):

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/df73be58-f52c-4a1b-90d2-4927906f5c89%40googlegroups.com.

Miroslav Jurecka

Lenovo uvádza celosvetovo prvý smartfón s možnosťou využívania technológie Tango – PHAB 2 Pro

http://www.pcrevue.sk/a/Lenovo-uvadza-celosvetovo-prvy-smartfon-s-moznostou-vyuzivania-technologie-Tango--E2-80-93-PHAB-2-Pro

Dňa 12. júna 2016, 22:48, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

kayle

"6,4-palcový HD displej" ach, uz sa tesim na buducnost :s
http://beebom.redkapmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/11/Top-5-Cheap-Affordable-Tablets-With-Voice-Calling-Feature.jpg
http://pocketnow.com/wp-content/uploads/2013/02/Call-on-8-inch-tablet.jpg

Mozu do vypisu funkcii pridat aj polozku "moznost krajat cibulu*"

(* - noz a cibula nie su sucastou balenia)

Dňa 14. 6. 2016 o 8:57 Miroslav Jurecka napísal(a):

Miroslav Jurecka

Google Mapy vás vyzvú overiť obsah pridaný používateľmi

https://www.mojandroid.sk/google-mapy-overenie-obsahu-pouzivatelmi/

Dňa 14. júna 2016, 9:34, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/1bc7813f-a07b-7b07-3fc7-70f4faed3b54%40kayle.sk.

Miroslav Jurecka

Tenisky využívajúce Google Mapy vás v cudzom meste znavigujú a „odvibrujú“ do cieľa

http://www.pcrevue.sk/a/Tenisky-vyuzivajuce-Google-Mapy-vas-v-cudzom-meste-znaviguju-a--E2-80-9Eodvibruju-E2-80-9C-do-ciela

Dňa 15. júna 2016, 16:01, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Aktualizované Google Mapy a Google Earth ponúkajú fotografie v šialenom rozlíšení

Len nedávno Google na obežnú dráhu poslal nový satelit Landsat 8, ktorý nahradil predchodcu Landsat 7. A ako ste si mohli správne domyslieť, nový satelit prinesie kvalitnejšie fotografie zemského povrchu. Za ich kvalitou však nestojí iba nová technológia snímania. Google vylepšil aj spracovanie samotného obrazu zo satelitov. Ten dokáže detegovať vlhkosť a mračná vo vzduchu a z jednotlivých “zahmlených” pixelov poskladať jasnejší a ostrejší obraz. A výsledok teda naozaj stojí za to...

Dňa 16. júna 2016, 18:26, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Google vylepšuje podklady pro své mapy i Earth

Google má přístup k satelitům díky tomu, že NASA spolupracuje s United States Geological Survey, což umožňuje všem využít obrazový výstup ze satelitu Landsat 8. Google se toho pochopitelně chopil a vytvořil lepší podklady.

Dňa 28. júna 2016, 21:52, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

mapy.cz maju teraz cely svet 30 cm na pixel http://seznam.seznamblog.cz/post/146652515026/mapycz-spustily-sn%C3%ADmky-cel%C3%A9ho-sv%C4%9Bta
vraj maju mapy od microsoftu. asi su to teda ine mapy ako Bing :-(

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia, martin...@freemap.sk
Ale kludne mozu byt. Bing ma vo svete aj lepsie rozlisenie ako 30cm na pixel. To len na Slovensku nie.

Dňa streda, 29. júna 2016 15:34:18 UTC+2 Martin Ždila napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Satelity série Landsat snímajú zmeny zemského povrchu nepretržite od roku 1972. Google ich v spolupráci s NASA začal využívať na zber satelitných snímok celého sveta, ktoré zdarma sprístupnil v aplikácii Google Earth. Doposiaľ sme mali možnosť prehliadať mapy zosnímané satelitom Landsat 7, ktorý však dlhodobo vykazoval hardvérové problémy, spôsobujúce poruchy na fotografiách.

Satelit Landsat 8 vypustila na obežnú dráhu NASA v roku 2013. Nachádza sa v 700-kilometrovej výške a jeden oblet Zeme mu pri rýchlosti 7,5 km/s trvá 99 minút, čo znamená asi 15 obletov za 24 hodín. Počas svojej dennej púte zaznamená približne 550 snímok. Takýmto tempom dokáže celý zemský povrch odfotografovať za 16 dní.

Najlepsie mapove podklady u nas maju zrejme mapy.cz . U nas sa to pri Google a Bingom neda ani porovnat.
Oznam na mapy.cz: Na Mapách si teď prohlédnete letecké snímky celého světa v rozlišení až 30 centimetrů na pixel.

Dňa 29. júna 2016, 17:43, Aceman444 <acesha...@gmail.com> napísal(-a):

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/7f1bafe0-3ba0-44a9-9ad3-f295f761ffab%40googlegroups.com.

Aj na http://mapy.atlas.sk/ su snimky s velmi peknym rozlisenim. Skusil som napisat do EUROSENSE ci by sme mohli tie mapy pouzit pre OSM. Ci nahodou motyka nevystreli ;-)

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Miroslav Jurecka

Zaujimave, ako sa doba meni. Spominam si na pribeh jedneho turistu, ktory doniesol niekedy v roku 1980 ortomapu Krakovej hole na jednu chatu a vzbudil velku pozornost. Vsade boli peciatky prisne tajne a keby mu to dakto nasiel v batohu, tak ho zavru za spionaz az zcerna :)

Porovnaval som ortomapu podla stavby hotela (noveho strediska), ktoru potichu stavia Penta v Krizskej doline pod Chabencom
Mapy.cz suverene vyhrali - podrobne nafotene do detajlu a aktualne:

Mapy.cz fotene rok 2015

Atlas - fotene rok cca 2011
http://mapy.atlas.sk/mapa/demanovska-dolina#{"loc":"demanovska-dolina","z":12,"lat":48.97358678531634,"lon":19.509010845830545,"src":"ortoGroup"}

Google maps - fotene rok cca jar 2014

Bing - fotene rok cca 2012

Dňa 30. júna 2016, 10:09, Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

GNOME Mapy nefungují, musí změnit poskytovatele podkladů

Mapová aplikace od GNOME má jeden menší problém – nezobrazuje mapy.
Je to kvůli tomu, že poskytovatel podkladů MapQuest změnil podmínky a už neumožňuje bezplatný přímý přístup....

Dňa 30. júna 2016, 23:44, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Google vám teraz povie, ako dlho sa ľudia zdržujú na miestach na mape

https://www.mojandroid.sk/google-cas-pobytu-mapa/

Dňa 17. júla 2016, 21:34, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

kayle

Nevyskusame nieco takeho aj u nas? :D

Dňa 18. 7. 2016 o 10:38 Miroslav Jurecka napísal(a):

kayle

ach, odkaz by asi tiez bolo dobre pridat
http://navigovat.mobilmania.cz/bleskovky/faerske-ostrovy-nemaji-street-view-a-tak-mistni-povesili-kamery-na-ovce/sc-266-a-1335017

Dňa 18. 7. 2016 o 11:44 kayle napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/fa0952f6-dc83-7b6c-cd6c-6dba1812b32a%40kayle.sk.

Miroslav Jurecka

To by boli mapove podklady - v realnom case na vyziadanie fotky cez satelit :)

Uber bude čakajúcich zákazníkov sledovať cez satelit, zefektívni tak jazdy

Uber nás bude sledovat z vesmíru

Satelitné snímky vo vysokom rozlíšení a v reálnom čase pomôžu Uberu zefektívniť jazdy.

DigitalGlobe je vo svojom obore významnou spoločnosťou, ktorá využila zrušenie obmedzení pre súkromné satelity. Tie podľa zákazu americkej vlády nemohli v minulosti poskytovať snímky vo vysokom rozlíšení. Krátko po zrušení tohto nariadenia začala spoločnosť na obežnú dráhu inštalovať sieť satelitov s názvom Worldview-3, ktoré dokážu zaostriť až na objekty veľké iba 30 centimetrov.

http://www.zive.sk/clanok/116511/uber-bude-cakajucich-zakaznikov-sledovat-cez-satelit-zefektivni-tak-jazdy

Dňa 18. júla 2016, 11:46, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/94fd2412-8203-c39b-40cd-35ec1e99d450%40kayle.sk.

peter....@gmail.com

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
celkom dobra mobilna aplikacia (aj pre SR): Mapy.cz pustily turistickou navigaci do veřejného testování
Mne sa ju este podarilo stiahnut (v ramci tester programu), ale pocet testerov je vraj obmedzeny na 3,5 tisic.

Skoda ze co sa OSM/freemap tyka, zatial nie sme schopni ani vyrobit verziu portalu ktora by fungovala na dotykovych displejoch :( o navigacii ani nehovoriac...

Miroslav Janosik

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk, peter....@gmail.com
Akože nie ... veď nad OSM dátami je postavených viacero navigácií aj na dotykové displaye. Napríklad OSMand, Maps.me, Locus... Ja osobne používam OSMand na navigovanie aj v aute.
Nuž a prečo freemap nemá modernú verziu a mapy.cz má? Pravdepodobne preto že jedno je komerčná firma ktorá generuje zisk a platí programátorov, a druhé je neziskové občianske združenie. Je to podľa mňa úplne v poriadku.

  pekný deň, Miro

Dňa piatok, 22. júla 2016 11:53:15 UTC+2 peter....@gmail.com napísal(-a):

Michal Palenik

skus, http://freemap.epsilon.sk/
vyhodil som nejake jquery pluginy, malo by to byt predvidatelnejsie

navigaica este nejde...

On Fri, Jul 22, 2016 at 02:53:14AM -0700, peter....@gmail.com wrote:
> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

kayle

Nie je to v poriadku ze nemame "touch friendly" mapu, i ked na jednej sa
pracuje, ale ako bolo spomenute, je to o zdrojoch. Ak na tom pracuje
jeden clovek popri praci a rodine, tak prepisat cely web da zabrat. (a
ked skonci moze zase odznova :)

Apropo neslo by to hodit na github -
https://github.com/FreemapSlovakia/Freemap3 ? Nejake drobnosti ako CSS
ci ikonky by som sem tam mozno poupravil.

Dňa 22. 7. 2016 o 12:57 Michal Palenik napísal(a):

peter....@gmail.com

> veď nad OSM dátami je postavených viacero navigácií aj na dotykové displaye

prepac, nenapisol som to dost presne -- mal som na mysli "novu verziu portalu freemap.sk" pre dotykove displeje (idealne distribuovany tiez ako hybridna mobilna aplikacia).

k tomuto (dotykovo priatelskeho) portalu http://freemap.epsilon.sk/  by som sa chcel spytat, ci niekde prebieha diskusia ohladom toho co vlastne nova verzia portalu freemap.sk ma obsahovat a ake technologie budu/su pouzite pri implementacii. ak si dobre spominam, na novembrovom stretnutie OZ freemap sa spominalo, ze niekde bude prebiehat diskusia ohladom analyzy/navrhu novej verzie portalu.. ale nic take som si tu na fore nevsimol (ospravedlnujem sa ak som to prehliadol).

Evidujem Misovu aktivitu na http://freemap.epsilon.sk/ , lenze z mojho pohladu je nam jeho snaha prezentovana niekde v stadiu implementacia/testovanie.. co mne osobne nepride velmi zaujimave bez diskusie na vyssej urovni o tom, co je vlastne cielom danej snahy, pripadoch pouzitia a zvolenych technologiach.

Potom este evidujem jeden polo utajeny portal ktory ma v nazve hory resp. les :) , ktory funguje na dotykovych displejoch, ale neviem co je jeho cielom a zda sa ze je to neverejna zalezitost..

Tomáš Kováčik

tu by nebolo odveci zvazit, kolko zdrojov sa da na touch mapu a ci
radsej neprezentovat locus s freemap mapou, predsa len to je lepsie :)

kayle

Pokracujem v teme, ale kusok som zmenil nazov, nech sa to nepletie.

Asi aj preto sa nic neprejednalo, lebo sa nik nepodujal na to otvorit tuto diskusiu a snazit sa ju pretlacit, aj pri chabom uvodnom zaujme sirsieho obecenstva.
Mozno by som sa mal viac snazit a viac do vas "busit", ale... hmm... zda sa mi ze to nie je dobry napad. Po prve by som precestoval vacsinu roka krizok krazom po SK a po druhe asi by to fungovalo len na prvy raz, potom by ste busili vy do mna :)
Ak ma clovek cas tak nieco robi. Ako tie adresne body, ci upratovanie turistiky, alebo taky DiSK. Ano niektore veci nie su priamo freemap (ale bez OSM by freemap nebol) a ten DiSK je taky "schovany" (ale mapa bez neho nebude)
A tiez poniektori si zabezpecili nove "hobby" (v preklade deticky :) takze na freemap je zas casu menej.
To ale neznamena ze som (sme) kapituloval. Stale je tu priestor zacat (a dufam ze aj dokoncit). A mozno budes ty ten prvok co to posunie na dalsi stupen.

Dňa 22. 7. 2016 o 13:10 peter....@gmail.com napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/30741573-5fd7-4684-bdcc-484c7b8c404d%40googlegroups.com.

Peter Vojtek

neviem ci teda ma vobec zmysel pisat tu predstavy ako by freemap.sk v3 mohol byt zrealizovany, no uvediem moju predstavu:

sucasny portal ma vela funkcionality (pripadov pouzitia) a myslim si ze doterajsie pokusy "portovat" portal na verziu v3 zlyhavaju na tom, ze ludia sa snazia zachovat takmer vsetku existujucu funkcionalitu.

myslim si ze ~97% pouzivatelov pouziva iba tento zakladny pripad pouzitia (nazvem to verzia portalu 3.0):
prezeranie si mapy, prepinanie vrstiev T/C/K/A. Toto je podla jediny naozaj dolezity pripad pouzitia, a ten nefunguje na dotykovych displejoch.

Nemam pristup ku Google Analytics, odtial by sa dalo zistit ci je moj predpoklad spravny.

Vsetky ostatne funkcionality nie su "mission critical", ale "nice to have". napriklad:
- textove vyhladavanie
- navigacia
- prihlasenie pouzivatela (+https), personalizacia
- a mnohe dalsie ktore su v portali v2

Preto navrhujem tento postup:

Vyrobit portal v3.0 ktory bude na uvod robit len tuto jedno vec: prezeranie si mapy, prepinanie vrstiev T/C/K/A.

Zaroven bude stale fungovat portal v2, a v3 portal bude mat vyrazny odkaz na v2 portal s vysvetlenim, aka je situacia.

Dolezite podla mna je, ze uz v zakladnej funkcionalite (v3.0) by sa mal portal v3 prezentovat na http://freemap.sk, zatial co v2 bude niekde na http://freemap.sk/legacy -- iba to nas donuti posuvat v3 dalej :)

# Technicke detaily

## Frontend

Z technickeho hladiska by som frontend programoval v Angular 2 (javascript) + Bootstrap JS (UI elementy) + Leaflet JS.

Dovod je ten, ze Angular je dominantny JS framework, ale Angular 1 uz pomaly odchadza do dochodku (preto angular 2). Zaroven by som volil JS a nie Typescript ci Dart, lebo JS ovlada kazdy, cim potencialne zvysujeme sancu mat viac prispievatelov do codebase.

Z hladiska strednodobej buducnosti budeme moct kod frontendu zabalit a distribuovat aj ako hybridnu mobilnu apku -- napriklad kvoli "navigacii", pretoze ked si uz pouzivatel v tabke prehliadaca v mobile naklika odkial a kam sa chce navigovat, moze si ju nechtiac lahko zavriet (zatialco mobilnu aplikaciu si len tak omylom nevypne), a tiez prehliadac nema non-stop pristup ku gps ked je vypnuty displej, na rozdiel od apky.
Mobilnu aplikaciu budeme z webovej vyrabat pomocou Apache Cordova.

## Backend

Verzia 3.0 ma jednu vyhodu -- nevyzaduje si este ziadne zmeny na backende, kedze backend bude iba servirovat dlazdice ako doteraz.

K backendu sa neviem dobre vyjadrit, pretoze nemam o nom informacie (neviem aka je moznost prepouzit existujuci backend kod a v akom stave je codebase backendu a aka je DB).
Bez tychto informacii len nastrelim ze by som v3 backend pisal v node.js (aby to tiez bolo v JS), a k DB sa neviem vyjadrit (predpokladam ze Posgres+GIS dava najvacsi zmysel).

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Miroslav Jurecka

Google Mapy dostanú nový WiFi mód a upozornenia na meškanie MHD

Používatelia, ktorí chcú ušetriť čo najviac dát sa môžu tešiť na nový režim sťahovania dát len cez WiFi. Jeho zapnutím budú mapy čerpať dáta len po pripojení k internetu cez WiFi. V tomto móde budú k dispozícii len offline oblasti, ktoré ste si stiahli do internej pamäte

https://www.mojandroid.sk/google-mapy-wifi-mod-meskania-mhd/

Dňa 22. júla 2016, 13:10, Tomáš Kováčik <tomas....@gmail.com> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/055c6368-84c7-d7cb-824b-c71438ea39b1%40gmail.com.

Miroslav Jurecka

Majú predvídať zápchy lepšie ako Google Maps. Drahý projekt od štátu mešká

Ministerstvo dopravy hlási ďalší e-systém na obzore. Buduje ho Slovak Telekom za cenu 17 miliónov eur.

Dňa 25. júla 2016, 13:44, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Sam som na tom systeme robil a dobrovolne som odmietol predlzit kontrakt :-)

"Hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká napísala, že samotný systém je už pripravený."

Kolega co na tom este robi mi dnes napisal: "148 TODOs, z toho 61 tvojich" ;-)

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKLA7S3syg8K8vMYbjh56mqaMDuR%2B%2BriXhqsB1LWDCdsZbW2Cg%40mail.gmail.com.

[...]

Angular je zbytocne zlozity framework (pouzival som Angular 1 na dvoch projektoch) a naucil som sa aj Angular 2, ale nastastie som ho zatial nikde pouzivat nemusel ;-).

Naproti tomu je React.js podstatne jednoduchsi na naucenie a co sa tyka renderovania tak je podla mna silnejsi ako Angular. Ostatne veci z angularu potom doplnit technologiami ako redux, react-router, request. a cele to kompilovat pomocou webpack + server side rendering :). Skusenost s tym mam (vid. www.gruveo.com kde som kodoval webapp aj server).

[...]

ES2016 transkompilovane pomocou Babel.js.

[...]

Spokojny som s Node.js, Express, MySQL alebo tu radsej Postgis.

Pekne sme si pokecali, uz len splasit niekoho kto nam to podla nasich predstav nakodi :-D

Tibor Jamečný

Pouzivanie web stranky freemap.sk na tablete je naozaj zlozite, preto som pripravil docasne riesenie s Leaflet 1.0.0rc2 na http://novy.freemap.sk/

V podstate suhlasim takmer vo vsetko s Petrom, len novu verziu by som nenasadil dovtedy, kym nezvladne nasledovne:
- vyhladavanie
- zobrazovanie polohy jednotlivych zariadeni (http://loc.freemap.sk/)
+ samozrejme prepinanie mapy, asi aj s moznostou prepnut si JPG / PNG mapu
(prve dva body mozu kludne vyuzivat aktualny backend)

Ci to bude bezat pomocou Angular alebo React, to je mi jedno. Podstatne ale je, aby dotycna osoba navrhla zakladnu strukturu a pri implementacii jednotlivych modulov uz pomozem v ramci svojich moznosti. Skusenosti s JS frameworkami nemam, je ich dost vela (https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_JavaScript_frameworks), ale rad sa naucim nove veci.

Co sa tyka aktualnej implementacie:
- pouzivame MariaDB, backend je kompletne v PHP, dokonca aj skripty (napr. na aktualizaciu dat z OSM) su napisane v PHP :)
- aktualny backend je proprietarny [ (c) by Lubos ], takze je nezverejnitelny. Ak sa spravi wish-list so zoznamom pouzivanym funkcii, zanalyzujem prislusny kod na serveri a spisem jednoduchy zoznam bodov, co dana funkcia robi (vratane krokov, ktore su neviditelne pre uzivatela).

Paci sa mi dizajn https://openstreetmap.cz/, ale na tablete som ho netestoval. Neviem, ako by sa dane riesenie dalo rozsirovat (napr. o Location service, stranky OZ, atd) tak, aby sa neduplikoval kod, t.j. zakladna funkcionalita by bola spolocna pre oba portaly a prisposobenie pre konkretny portal by bolo vo zvlast repozitari. Inak by sme museli aktualny stav obšlehnout (ako ma naucil kolega z Moravy :) ), a pripadne zmeny backportovat cez pull requesty spaet do ich repozitara.

Ako databazu by sme mohli pouzit PostgreSQL hlavne z dovodu, ze by bolo mozne pouzivat PostGIS. Nie som si vedomy, ze by sme v MariaDB pouzivali nejake speciality, ktore je obtiazne dosiahnut v PostgreSQL...

Miroslav Jurecka

Toto mozu vymysliet len Cesi :)

Kde sa najesť zdravo a zadarmo? Česi majú aplikáciu
Česi predstavujú novú mobilnú aplikáciu, vďaka ktorej sa môžu ľudia bezplatne a zdravo najesť. Novinka s názvom „Na ovoce“ zobrazuje priamo na mape možnosti bezplatného oberania ovocia v krajine.

http://www.zive.sk/clanok/116625/kde-sa-najest-zdravo-a-zadarmo-cesi-maju-aplikaciu

Dňa 26. júla 2016, 17:39, Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Google Mapy odteraz zobrazujú prehľadnejšie mapy a zaujímavé miesta

Google dnes začal s uvoľňovaním novej verzie Google Máp. Tie ponúknu používateľom v mobilných zariadeniach aj na počítačoch nový vzhľad mapy, ktorá je prehľadnejšia a obsahuje iba tie informácie, ktoré naozaj potrebujete. Novinkou sú aj oblasti záujmu, ktoré budú na mape zvýraznené a ukážu vám, kde sa nachádzajú reštaurácie, bary, či iné atrakcie vo vašom okolí.

https://www.mojandroid.sk/google-mapy-novy-vzhlad-novinky/

Dňa 26. júla 2016, 22:52, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Pavol Gombos

Uz som si to vsimol. Aj na malych zoomoch (rozumej velka mierka) sa mi zobrazuju POI miest, ktore som daval kedysi do vyhladavania, resp. ktore som navstivil... Vyzera to dost komicky

Dňa 26. júla 2016, 22:54, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Michal Palenik

a vzniklo aj http://wiki.freemap.sk/Freemapv3

celkovo by som ale niektore veci chcel drzat oddelene od freemap.sk
(teda aby to bol co najviac samostatny kod), najma galeria, loc, umap
a rozumne riesene api (searching, routing, okolie). tak aby islo backend
postupne menit (ak sa ukaze ako nie dobry)

> Ing. Martin Ždila <http://www.openstreetmap.org/user/*Martin*>
> OZ Freemap Slovakia
> tel:+421-908-363-848
> mailto:martin...@freemap.sk
> http://www.freemap.sk/
>
> --
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

> [...]

Peter Vojtek

zda sa mi, ze v tejto faze (ziskanie konsenzu ohladom technologii a toho co ma obsahovat v3.0) wiki este nie je najlepsie riesenie na kolaboraciu, lebo neumoznuje jednoduchu diskusiu ohladom jednotlivych odrazok/poloziek.

mozno by sme mohli pouzit zdielany google drive document a az sa dohodnu principialne veci (t.j. aku technologiu pouzivame, a co ma byt vo verzii 3.0), potom by sa mohlo prejst na wiki na githube.

Tu som vytvoril dokument ktory zatial moze editovat a komentovat kazdy:

Ak sa vam vsak dane riesenie (google doc) nepaci, mozeme si vybrat jednu wiki a kolaborovat tam.

Túto správu ste prijali, pretože v službe Skupiny Google odberáte témy skupiny „Openstreetmap Slovakia“.
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a všetkých jej tém, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/20160727082103.GA23503%40tanicka.iz.sk.

Miroslav Jurecka

Tak to mas polu prachov = 8.5 miliona EURo vo vrecku. Velky pan :)

Dňa 26. júla 2016, 17:39, Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(-a):
Sam som na tom systeme robil a dobrovolne som odmietol predlzit kontrakt :-)

Ono ak to aj niekto zacne kodit, tak na tom bude robit najskor primarne len jeden clovek. A ten nech si vyberie technologie ake chce :-)

A co sa tyka mna, som v tomto bohuzial radikalny, ze aj keby som mal vela volneho casu a niekto to zacne riesit v nejakej technologii a architekture ktora nezodpoveda mojim predstavam, tak ruku k dielu neprilozim.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOE_JxLr_3dYpHkVF1PghHmt1jY06Ci%2Bxxox49B8Ss2WtgCSMA%40mail.gmail.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Tak to mas polu prachov = 8.5 miliona EURo vo vrecku. Velky pan :)

Este Kali s Pockom mi idu par melonov, ale skoro je to tak.

Peter Vojtek

ok, tak skus do toho google dokumentu napisat v akej technologii by si frontend  implementoval ty Martin, nech vieme aka je ta spravna volba :)

ja osobne nemam blokujuce vyhrady asi voci ziadnemu frameworku/programovaciemu jazyku a rad budem programovat aj vo frameworku ktory je pre mna novy..

myslim si ze by sme mali zvolit taku technologiu, aby na tom dokazali kolaborovat aspon dvaja-traja ludia..

[...]

osobne preferencie som napisal strucne v maili a kedze najskor nebudem mat cas sa tomu venovat, tak nechcem presadzovat v com to ma byt.

Peter Vojtek

prepac, v tvojom vcerajsom emaile som si nevsimol ze si pisal aj podrobnejsiu opoved priamo v jeho tele. prebral som ju sem:

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Jozef Riha

imho je dost dolezite, aby sa na pouzitom frameworku dohodol viac ako jeden clovek.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOE_JxJ3uaUtEmh4PxGypb-o-VyrMjN4VMKsxfq1R8jeVFjp-w%40mail.gmail.com.

Miroslav Janosik

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
Nie len Cesi, aj Slovaci take maju: http://www.fruitmap.sk/ (uz asi 5-6 rokov)
Dufam ze zdielaju databazu. Na stranke NaOvoce vidim ze maju v paticke odkaz na fruitmap.sk takze hadam ano.

A este som nasiel ze existuje aj Nemecke / Rakuske:
"Forced by the circumstances of city life and inspired by the German organisation Mundraub.org and Slovak Fruitmap.sk we decided to build a Czech site that works on similar principles."

Dňa utorok, 26. júla 2016 22:52:55 UTC+2 Miroslav Jurecka napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Vsimol som si, ze Bing nahodil v JOSM novy podrobnejsi ortofoto podklad. Uplna krasa a radost mapovat !

Hlavne v Nizkych Tatrach je to porovnatelne, ako nie lepsie ako Google maps.

Konecne kvalitny podklad na ktorom sa da daco kreslit. Ten doterajsi obcasny zluk machul bolo skor kuzlenie za pomoci GPS.
Miro

Dňa 28. júla 2016, 8:11, Miroslav Janosik <miro.j...@gmail.com> napísal(-a):

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/6310af8c-05c0-4669-9415-e9ba6aada4c9%40googlegroups.com.

Miroslav Jurecka

Austrália posunie svoje GPS súradnice o 1.8 metra

Hlavným dôvodom zmeny je rýchly tektonický posun platne Austrálie, kvôli ktorému sa kontinent ročne posunie o približne 7 cm. Tým sa samozrejme posúvajú aj reálne pozície jednotlivých lokalít voči Zemi, mapy ale zachytávajú stále rovnaké súradnice...

http://www.dsl.sk/article.php?article=18671

Dňa 29. júla 2016, 0:24, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Peter Vojtek

co pises v dokumente v bode 2 je celkom normalne a nic na tom nie je zle. leaflet riesi naajlepsie ako vie rednerovanie mapy a react riesi najlepsie ako vie renderovanie toho co v nom napses. takze cele to je najlepsie ako vie :)

skor sa treba pozriet ako napojit stav leaflet na nejaky model udrzujuci jeho stav zijuci mimo samotnej leaflet.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Miroslav Jurecka

Satelitní snímky a AI pomůžou najít oblasti nejvíce postižené chudobou

http://www.svethardware.cz/satelitni-snimky-a-ai-pomuzou-najit-oblasti-nejvice-postizene-chudobou/42906

Dňa 12. augusta 2016, 15:02, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Dňa 31. augusta 2016, 14:17, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):
Google Mapy Beta majú ďalšiu obrovskú aktualizáciu, pomôžu vyhnúť sa clu či trajektom

https://www.mojandroid.sk/google-mapy-beta-aktualizacia-novinky/

Dňa 22. augusta 2016, 10:01, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

VEDA: Zverejnili zatiaľ najpresnejšiu 3D mapu Mliečnej dráhy

http://www.pcrevue.sk/a/VEDA--Zverejnili-zatial-najpresnejsiu-3D-mapu-Mliecnej-drahy

Dňa 12. septembra 2016, 5:08, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):
Elektronický kataster má naplno fungovať od marca, takmer 6 mil. eur zaň doplatí štát

http://www.zive.sk/clanok/117874/elektronicky-kataster-ma-naplno-fungovat-od-marca-takmer-6-mil-eur-zan-doplati-stat

Dňa 3. septembra 2016, 22:39, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
Tak ked zaznacia aj planety, budeme mat co robit s mapovanim:)

Ale nazyvat "mapou Mliecnej drahy" nieco, co obsahuje 1/100000 celeho objektu, je trochu prehnane :)

Dňa sobota, 17. septembra 2016 19:26:09 UTC+2 Miroslav Jurecka napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Google Mapy dostali nový praktickejší ukazovateľ smeru

https://www.mojandroid.sk/google-mapy-ukazovatel-smeru/

Dňa 17. septembra 2016, 20:18, Aceman444 <acesha...@gmail.com> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Letecky prieskum na mapovy podklad je dolezity :)

Dňa 21. septembra 2016, 15:14, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):
letecky prieskum.jpg

Miroslav Jurecka

Štátne lesy potešia cykloturistov, obnovia lesné cesty

Priaznivci cykloturistiky sa môžu tešiť na obnovené lesné cesty. Štátne lesy v tomto roku opravia viac ako dvesto kilometrov, prevažná časť dostane nový asfaltový povrch. Celková investícia presahuje 20 miliónov eur...

Tomas Vanco

júúj to je moj sen, keby sa tieto cesty dostali do OSM.. :)
ale aj tak super správa

.tomáš vančo

Dňa 22. septembra 2016, 17:44, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):
[...]

Peter Vojtek

cesta Kamenistou dolinou z Hronca na Sihlu je uz dokoncena aspon dva tyzdne..cize teraz je uz cely usek asfaltovy. je to uz aj zaznacene v osm.

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Miroslav Jurecka

Google pokracuje v nasierani svojich uzivatelov - Google Panoramio konci od 4.11.2016

Nemiesto toho sa mozete stat miestnym sprievodcom Google https://maps.google.com/localguides

Dňa 25. septembra 2016, 10:22, Peter Vojtek <peter....@gmail.com> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Prvý telefón z projektu Google Tango mieri do predaja

 Hlavným „poznávacím znamením“ telefónu je však systém kamier/fotoaparátov a senzorov. Tie spolu s príslušným softvérom sú schopné zmapovať okolie telefónu do 3D.

http://mobilmania.azet.sk/clanok/118452/prvy-telefon-z-projektu-google-tango-mieri-do-predaja

Dňa 6. októbra 2016, 13:56, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Jozef Vince(freemap.sk)

Strasne vela ciar, tienov, priehladnosti ... niektore entity zabudaju, ze mapa nie je realita ale jednodusena forma „pohladu na svet“ urcena na orientaciu...

d.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAL520RkD_zH9%3Dq_wM8DGy%2BKkut9do4rqE8HmgxeMcQhAh40Zqg%40mail.gmail.com.

Miroslav Jurecka

Lesné cesty slúžia cyklistom
V okolí Čierneho Váhu opravili lesníci cesty. Delia sa o ne aj s cyklistami.

ČIERNY VÁH. Štátne Lesy SR tento rok opravili alebo ešte len opravia dovedna 200 kilometrov lesných ciest. Podelia sa o ne aj s cyklistami.
Liptáci radi trávia voľný čas na bicykloch v prírode, re-gión križuje množstvo cyklotrás po atraktívnom teréne.

Dňa 18. októbra 2016, 20:50, Jozef Vince(freemap.sk) <jozef...@freemap.sk> napísal(-a):

Strasne vela ciar, tienov, priehladnosti ... niektore entity zabudaju, ze mapa nie je realita ale jednodusena forma „pohladu na svet“ urcena na orientaciu...

d.

Google zverejnil aplikáciu Project Tango v obchode Play

https://www.mojandroid.sk/google-zverejnil-aplikaciu-project-tango-obchode-play/

Dňa 18. októbra 2016, 21:57, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Lenovo Phab 2 Pro pre Project Tango bude dostupný budúci týždeň

https://www.mojandroid.sk/lenovo-phab-2-pro-tango-dostupnost/

Dňa 21. októbra 2016, 15:51, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Dňa 28. októbra 2016, 15:55, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Miroslav Jurecka

Dňa 1. novembra 2016, 22:22, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Navigačný systém budúcnosti sa zaobíde bez satelitov. Bude využívať referenčné signály

http://www.pcrevue.sk/a/Navigacny-system-buducnosti-sa-zaobide-bez-satelitov--Bude-vyuzivat-referencne-signaly

Dňa 2. novembra 2016, 22:06, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Google Mapy v najnovšej beta verzii pridávajú ďalšie novinky | APK

https://www.mojandroid.sk/google-mapy-dalsie-novinky-apk/

Dňa 4. novembra 2016, 9:40, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Pavol Gombos

Nuz, neveril som, ze sa dockam doby, ked sa gmaps zmeni na klon tripadvisoru... ;-/

Dňa 10. novembra 2016, 16:04, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Pavol Gombos

A vyzera to, ze to s rusenim skutocne mapovych sluzieb myslia vazne.
Dalsi na odstrel je google mapmaker

https://productforums.google.com/forum/#!topic/map-maker/UEN0wxhj6Rs

Dňa 10. novembra 2016, 20:38, Pavol Gombos <pavol....@gmail.com> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Vypustený nový satelit fotiaci Zem, zvýši čerstvosť najdetailnejších snímok

http://www.dsl.sk/article.php?article=19063

Dňa 11. novembra 2016, 13:55, Pavol Gombos <pavol....@gmail.com> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Slovensko je pokryté vrstvami dát. Treba ich upratať

Na konferencii ITAPA predstavili Register priestorových informácií, jeden zo štyroch základných registrov štátu. Kto by sa mal oň zaujímať a koho trápi?

Priestorové informácie sú údaje o objektoch, ktoré sa v minulosti zhromažďovali prevažne v papierovej forme. Denne vzniká množstvo údajov, ako sú napríklad polohopisy, výškopisy, vlastnícke práva, enviroinformácie, dopravné siete či geologické záznamy. Keďže pochádzajú z rôznych zdrojov, často majú rôznu kvalitu a aktuálnosť. To by sa teraz malo zmeniť...

Dňa 13. novembra 2016, 13:41, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
Ak som to spravne pochopil, nie je to pre verejnost?
Ale v kazdom pripade tam spominaju identifikaciu pouzivatela.

Dňa utorok, 15. novembra 2016 11:39:14 UTC+1 Miroslav Jurecka napísal(-a):

Miroslav Janosik

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
Očakávam že to bude dostupné pre verejnosť, lebo v článku píšu "Register priestorových informácií môžu využívať občania, podnikatelia a verejná správa" ale neviem to overiť, keďže server https://rpi.gov.sk je nedostupný :-D
  Miro

Dňa streda, 16. novembra 2016 17:30:42 UTC+1 Aceman444 napísal(-a):

Jozef Vince(freemap.sk)

Mozno mozu obcania vyuzit jeho nedostupnost ...napr. na nvastevu katastralneho uradu alebo spravy lesov J

Po zruseni Panoramia ma Google velke plany

Google Earth VR: Užite si Zem vo virtuálnej realite

Keď Google po prvýkrát zverejnil projekt Google Earth, mnohým z nás sa na pár sekúnd pozastavil dych. Ambiciózny projekt vyhľadávacieho giganta sa rokmi iba zdokonaľoval a ako sa zdá, ďalším krokom v jeho vývoji je virtuálna realita....

https://www.mojandroid.sk/google-earth-vr-svet-virtualna-realita/

Dňa 18. novembra 2016, 9:11, Jozef Vince(freemap.sk) <jozef...@freemap.sk> napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Navigačný systém Galileo bude spustený tento rok, úspešne vypustené ďalšie 4 satelity

http://www.dsl.sk/article.php?article=19081

Dňa 18. novembra 2016, 11:04, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Pavol Gombos

Ako je to s podporou pozemskeho HW (rozumej mobilov) pre Galileo?

Dňa 18. novembra 2016, 12:47, Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(-a):

Aceman444

No to by ma tiez zaujimalo. Skor sa rozsiruje popri GPS podpora GLONASS. Ale Galileo som velmi spominane nevidel. Mozno preto, ze to este nie je spustene? A a po spusteni sa to mozno este bude nejaku dobu ladit/overovat specializovanejsimi zariadeniami.

Dňa piatok, 18. novembra 2016 13:28:47 UTC+1 PavolG napísal(-a):

Miroslav Jurecka

Ostra prevadzka bude niekedy do roku 2020. Dovtedy spustia navigaciu aj Cinania cez svoje GPS Beidou. Nemusis sa bat. Kazdy telefon to bude mat povinne :)

Dňa 18. novembra 2016, 18:50, Aceman444 <acesha...@gmail.com> napísal(-a):
[...]

Ľuboš Petrovič

Beidou uz davno ide nie? V z3 compact to mame uz rok (gps+glonass+beidou).

Dňa pi 18. 11. 2016, 22:53 Miroslav Jurecka <jur...@rknet.sk> napísal(a):
[...]

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/e388b6f7-d282-4607-a0a8-aa4205c37bce%40googlegroups.com.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKLA7S2ptyEdv3n2Ao2KnS_a%3DaBMf%2Bsr9kP-DJb%3DZe%3Dfvuk8sg%40mail.gmail.com.

Miroslav Jurecka

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia, jur...@rknet.sk
A tie zariadenia, co zvladaju viacere systemy, ich pouzivaju naraz na spresnenie polohy? Teda je to presnejsie ako keby sa pouzivalo len GPS alebo len Glonass?
Alebo su Glonass, Galileo, Beidou atd presnejsie ako GPS tak to uz netreba?

Dňa sobota, 19. novembra 2016 18:25:46 UTC+1 Miroslav Jurecka napísal(-a):

A tie zariadenia, co zvladaju viacere systemy, ich pouzivaju naraz na spresnenie polohy? Teda je to presnejsie ako keby sa pouzivalo len GPS alebo len Glonass?

Z mojej skusenosti to presnejsie nie je. Mozno len trochu rychlejsie chyti polohu.

Alebo su Glonass, Galileo, Beidou atd presnejsie ako GPS tak to uz netreba?

Ani toto z mojich merani neplati.

It is loading more messages.