DRM 5.0 v QGISe

Tomas Vanco

Ahojte,
chcem sa len podeliť z vecou ktorou sa hrám posledných pár dní. Možno je to známa vec, ale ja som minulý týždeň objavil že je možné si sťahovať GeoTIFF DRM 5.0 zo ZBGIS.
Tak som si stiahol nejakú oblasť a importoval do QGISu. Chvíľu som sa hral a nastaviť prekrytie vrstvy a tu je výsledok s outoorovou freemap vrstvou:

image.png
bez prekrytia:
image.png

Tiež sa mi podarilo dostať reliéf do Locusu čo je celkom zaujímavá vec v teréne.

Pekný deň všetkým

Tomas Vanco

ešte som zabudol uviesť Zdroj produktov LLS: ÚGKK SR a dáta © prispievatelia OpenStreetMap
:)

ut 24. 11. 2020 o 9:50 Tomas Vanco <tva...@gmail.com> napísal(a):

kayle

uuu... pozeram, uz je dostupna dost velka cast SK.
https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/teren?bm=dmr&z=9&c=18.367537,48.617174&sc=n#/export

Dňa 24.11.2020 o 9:59 Tomas Vanco napísal(a):
[...]

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAP%3De9O%3D443AyoGwn8OF61k12hN9oJdURX-8iBP7G4nDwhUEOKA%40mail.gmail.com.

Tomas Vanco

Hej cez víkend pridali PN čo ma potešilo :D

ut 24. 11. 2020 o 10:12 kayle <fre...@kayle.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/079db5e0-3404-11b8-229f-8dd0c1f3b721%40kayle.sk.

Miro Mirecnet

wow..... to je super.

vedel by si napisat navod, ako na to ?
na toto dlho cakam a volakto spominal, ze to bude ako wms vrstva v roku 2021.

M.

ut 24. 11. 2020 o 15:43 Tomas Vanco <tva...@gmail.com> napísal(a):

Tomas Vanco

Ahoj Miro.
WMS má byť až keď bude celé SR. Tak mi aspoň odpísali kedysi z GKÚ. A celé SR má byť do 2023 ak si dobre pamätám. Takže tak skoro to nebude pravdepodobne.
Neviem ako náročné je vypočítať model z nazbieraných dát lebo väčšina dát bola nazbieraných 2-3 roky dozadu a pribúdajú postupne:
https://www.geoportal.sk/files/zbgis/lls/parametre-lokality-zberu-udajov-lls.pdf

Objavil som že GKÚ má aj návod pre QGIS a je tam to dobre popísané aj viacero vecií tam je:
https://www.geoportal.sk/files/zbgis/lls/navod-pracu-dmr-qgis.pdf

Ak to budeš mať potom môžem napísať postup ako vytváram MBTiles pre Locus.

ut 24. 11. 2020 o 16:00 Miro Mirecnet <jur...@gmail.com> napísal(a):

Tomas Vanco

ut 24. 11. 2020 o 17:43 Tomas Vanco <tva...@gmail.com> napísal(a):