práca v Geoda - potreba .shp (shapefile) súborov

Mária Rúčeková

Zdravím,
som tu nováčik a dostala som sa sem kvôli súrnej záležitosti ohľadom záverečnej práce takže neviem či to je v rámci topic alebo už pomimo. Mám problém buď nájsť shp file Košického kraja, respektíve jednotlivých krajov alebo pochopiť aký je vzťah medzi .dbf a .shp súborom, cez aký kľúč sa na tej mape zobrazujú správne okresy a mestá?
Veľmi by som potrebovala na svoje účely detaily a dáta koncentrovať len do KSK.
Dajú sa vôbec takéto dáta nájsť?
Možno zavolať na kataster alebo geoportál?
Vďaka za info.

Peter Márton

ozvite sa mi cez skype - marton.zilina - ak by ste si nevedeli rady
dáta o krajoch sa dajú stiahnuť tu - https://www.geoportal.sk/sk/zbgis_smd/na-stiahnutie/ - hneď prvá položka

Peter Márton

ne 18. 4. 2021 o 21:17 Mária Rúčeková <ruce...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/808fe59f-57ea-4583-9b4b-6fd21316e826n%40googlegroups.com.

Mária Rúčeková

Dobrý deň,

odtiaľ som už súbory stiahla, no našla som len mapy v rámci celej SR. Konkrétne však zháňam shapefile, kde sa nachádza len mapa Košického kraja. Nevedeli by ste o nejakom takom zdroji? Počula som, že takéto shapefile súbory zvyknú mať na VŠ študenti pracujúci s ArcGIS.

S pozdravom
Mária Rúčeková

Dňa po 19. 4. 2021, 12:22 Peter Márton <peterm...@gmail.com> napísal(a):
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".
Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a všetkých jej tém, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAAzyeh5N7pBDRBp2djavqTFLRws8NTE57jJddEvdssLnCjqBzA%40mail.gmail.com.

A.In.The.K A.In.The.K

ja furt nerozumiem,
co je to "mapa KSK" ?
- je to jeden polygon z hranicami kosickeho kraja ?
- je to “vsecko" z OSM “v" Kosickom kraji ? (a treba definovat co to znamena “v kosickom kraji” kedze objekt moze a bude siahat cez hranice)
- alebo co ma byt na tej “mape"

Peter Misovic

to OSM
Uz som poslal, hranica KSK a hranice okresov.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5D92F7DB-B396-4980-A6E8-13241C240AC0%40gmail.com.

Mária Rúčeková

myslím tym súbor pre košický kraj .shp, .dbf, .prj, .shx...atď. všetky príslušné súbory k tomu a mapou Košického kraja myslím administratívne rozdelenie obcí miest, respektíve okresov v rámci Košického samosprávneho kraja.
 Len to z OSM neviem stiahnuť, Vy by ste to vedeli, prosím?

po 19. 4. 2021 o 18:19 A.In.The.K A.In.The.K <a.in....@gmail.com> napísal(a):

--
S pozdravom / Best regards
Mária Rúčeková

Stiahnite si Administratívne jednotky z https://www.geoportal.sk/sk/inspire/ukladacie-sluzby/ a napr v QGISe si vyextrahujte len Kosicky kraj a ulozte do shapefile.

Peter Misovic

to OSM
to som spravil

Mária Rúčeková

Rada by som, ale ja v QGISe vobec neviem pracovat a neviem ci to tak rychlo spravim z hladiska casu (nie som taka IT superwoman :D). Nemohli by ste mi prosim pomoct?

po 19. 4. 2021 o 20:33 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Martin

Vyrez z OSM dat sa da jednoducho ziskat tu. Staci vyznacit oblast..
Potom treba este prekonvertovat .pbf subor do .shp