Obce city_id

Dodko

Mám otázku k tagu city_id
Príklad Ardovo https://www.openstreetmap.org/node/26038064 má od roku 2007 city_id  525537
Na katastri v LV má uvedené
Okres : 808
Obec : 525537

v registri obcí má podľa číselníka obcí CL000025 Lokálna štatistická územná jednotka 2 – obec pridelený kód SK0428525537

O číselníku CL000025
Dátum platnosti: 11.01.2019

Platné od :     01.08.2004

Bolo by vhodné v budúcnosti aktualizovať city_id na kód podľa číselníka CL000025 pre lepšie prepojenie s inými databázami, alebo to niekto potrebuje mať tak ako je teraz?

Tibor Jamečný

Ahoj,

či niekto používa city_id, to neviem. Ale keď sa to zhoduje s tým, čo je uvedené v katastri, ponechal by som to v súčasnom stave.
Stále si vieš namapovať city_id na SK* kód pre svoje účely. Ak by sa mal zmeniť city_id na SK* kód v OSM, muselo by sa preveriť, či aktuálne city_id je vždy rovné posledným 6 čísliciam v SK* kóde (pravdepodobne hej).

T.

Milan Marguš

Ako pozerám ten tag je také slovenské špecifikum. Nebolo by vhodnejšie premenovať to na ref? Čo sa týka hodnoty, podľa mňa by kódy mali byť podľa číselníka CL000025. Tie šesťmiestne sa používali predtým (resp. používajú sa stále, ale IS štátnej správy majú používať CL000025). Ku starému kódu sa ako prefix používa okres podľa číselníka CL000024 a z toho sú kódy v CL000025.

Tieto uzly sú admin_centre na reláciách obcí. Relácie majú nastavenú ref hodnotu, ale kód je starý šesťmiestny. Takže skôr by som bol za to, upraviť ref v týchto reláciách a city_id z uzlov odstrániť (ako duplicitu), ak to nikto nepotrebuje.

št 20. 5. 2021 o 19:04 Tibor Jamečný <tibor....@freemap.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKvbCN1RKPKq015Fx%3D3aruMK%3DHpjowuaUxciKM5GYrMoVxyXSw%40mail.gmail.com.

Andrej Kačur

Čau Dodko,

ja by som sa primárne riadil týmto číselníkom/vyhláškou:

https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/prilohy/SK/ZZ/2002/597/20110401_2839212-2.pdf (čo defacto teraz už asi máme v city_id)

A čo tie hodnoty z registra obcí, ktoré si našiel? Asi to je kandidát nový  ref dačo.  :)

Dodko

Dátum: piatok 21. mája 2021, čas: 8:25:13 UTC+2, odosielateľ: Milan Margus
[...]

V relácii ref je celkom iné číslo https://www.openstreetmap.org/relation/2380999 ako v bode obci https://www.openstreetmap.org/node/26038064 takže z bodu by som to neodstraňoval.
Ak budú zverejnené výsledky sčítania, tak sa dá jednoduchšie aktualizovať 14 ročný tag population v bodoch, ako ich hľadať cez reláciu.

Milan Marguš

Relácia https://www.openstreetmap.org/relation/2380999 je admin_level=10 čo je katastrálne územie (v tomto prípade je v rámci obce len jedno KÚ, takže je rovnaké ako hranice obce). Toto je relácia obce https://www.openstreetmap.org/relation/2381098 kódy sedia.

pi 21. 5. 2021 o 8:45 Dodko <ircd...@centrum.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/f2e45cda-3d11-4959-b00f-2f9f97864a36n%40googlegroups.com.

Jozef Vince

V nejakom momente sme velmi velmi davno importovali nejaky zoznam obci z nejakej databazy (tak daleko mi pamat nesiaha) ale city_id bolo identifikator v danej databaze z ktorej sa brali data, ak si spravne spominam, bolo to nejaky zoznam cosi ako zmos krizeny niecim zo statistikeho uradu (tusim sa to ziskavalo spolu so zdenkom podobnym) ... importoval som to ja, vela roky dozadu, vtedy este bolo okolo tychto veci trochu menej „hlasnych hlasov“ :D

Dodi

Aceman444

Je mozne mat aj oba kody, v znackach ako ref:kapor= a ref:registerobci= .