EqualStreetNames

Martin

Prihadzujem odkaz na zaujimavy projekt na tagovanie ulic Qid tagmi z Wikidata ak sa chce nikto pridat so svojim mestom.

Miro Mirecnet

K comu je to dore?

ut 20. 4. 2021 o 16:54 Martin <mac...@gmail.com> napísal(a):
Prihadzujem odkaz na zaujimavy projekt na tagovanie ulic Qid tagmi z Wikidata ak sa chce nikto pridat so svojim mestom.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/b36812be-3d67-4490-b21e-44a1439a9ab9n%40googlegroups.com.

Martin

Mozem len parafrazovat, co maju napisane na stranke: Vacsina velkych miest trpi nerovnostou v znaceni ulic po muzskych a zenskych osobnostiach a my to chceme zmenit.
Cize ide o to poukazat na to, aka velka ta nerovnost je v tom ktorom meste alebo state.

Martin

Tak ja som tunak zacal: https://www.openstreetmap.org/changeset/103939028
stav: 13 muzov, 1 zena
teda nic moc

Michal Páleník

https://www.oma.sk/debug/ulice-najviac-zien-5.html

--
michal palenik
www.freemap.sk

Martin

nice.
predpokladam, ze to triedis podla nejakeho predpripraveneho zoznamu nazvov ulic/mien osobnosti.

Pavol Gombos

Uz cakam len ekvalizaciu nazvov na zaklade farby a sexualnej orientacie... Peace

st 28. 4. 2021 o 3:12 Martin <mac...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/974852a7-4037-4f2f-a55d-314478866d1an%40googlegroups.com.

Jozef Riha

Mozno by kazda ulica (namestie, park..) v meste mala mat alternativny nazov pre tu-ktoru utlacanu mensinu. Vo Freemape by sme samozrejme toto zobrazovali podla preferencii pouzivatela.

Aceman444

Dátum: sobota 1. mája 2021, čas: 1:54:16 UTC+2, odosielateľ: Martin
Tak ja som tunak zacal: https://www.openstreetmap.org/changeset/103939028
stav: 13 muzov, 1 zena
teda nic moc

Zdravim, mozno by bolo vhodnejsie davat taketo znacky na relaciu s type=street, ako ich duplikovat na kazdom useku cesty. Som zvedavy ako to potom pocitaju (ako zistia, ktore useky patria tej istej ulici).

A inak neuvadzate ziadny zdroj, co by ste za prve mali a za druhe by sa potom dalo lahsie overit, ci ste aj spravne trafili po kom su ulice pomenovane, lebo zatial to vyzera len ako Vas osobny odhad. Uz napr. aj Sturova ulica moze byt po Ludovitovi alebo aj Dionyzovi. Aj napr. v Bratislave bolo nedavno Messerschmidtovo námestie, ktore radsej rychlo premenovali, aby to bolo jasne, po ktorom Messerschmidtovi je pomenovane.

Martin

Vykanie nie je v mojom pripade potrebne :)
Predpokladam, ze vsetky useky s jednym menom/wikidata tagom sa spoja dokopy ako jeden element. Tagovanie na usekoch som iba odkukal od ostatych miest, ktore sa do toho zapojili, ale mozeme to u nas robit aj cez relacie.

"po Ludovitovi alebo aj Dionyzovi". Good point. To ma nenapadlo. Asi by to malo byt oznacene nieco ako review needed. Aj ked v tomto pripade to aj as i spravne. V historii som nasiel starsi nazov ako Ludovita Stura (https://www.openstreetmap.org/way/340645356/history). Aj sa mi zdalo, ze niektore ulice premenovali, ale ruku do ohna by som za to nedal.

Martin

@PavolG
Ako ano moze sa to javit vtipne, ale pre zeny (dievcata) a minority to ma velky psychologicky vyznam. Predstav si, ze tvoja dcera vyrasta odmalicka v prostredi, kde nema ziadne alebo iba minimum pozitivnych vzorov z radu zien. Aku ma potom motivaciu, viac studovat alebo byt uspesna?
Zmena nazvov ulic sa nas ostatnych dotkne iba minimalne, ale pre niekoho to moze zmenit cely zivot.

Jozef Riha

To by ma celkom zaujimali tie psychologicke studie, ktore sa zoberaju vplyvom nazvov ulic na osobnostny vyvoj mladistveho. Len sa obavam, ze ich vela nebude. Neviem.. mna za detskych cias inspirovali predovsetkym zijuce osoby ako tabulky na budovach. Ale to zaciname byt hodne offtopic, tak to radsej utnem. j

Martin

Mna napriklad inspirovali osobnosti ako Einstein alebo Pasteur.
Taketo studie je predpokladam tazko organizovat, kedze neviem o nijakom meste, kde by vyvazili nazvy ulic aspon pred 20 rokmi. Nikto samozrejme netrvdi, ze toto je zaruceny sposob ako sa vsetko vyriesi, ale je to len jeden criepok zo vsetkych tych aktivit, ktore spolu vytvaraju priatelske prostredie, v ktorom sa mozu zeny citit ako rovne a slobodne sa rozvijat. Bolo by to tiez gesto, ktorym vysielame zenam signal, ze si uvedomujeme problem a chceme horiesit. Napriklad.

Pavol Gombos

Nuz, asi bude nacase zrobit aj zmenu v nazvoch obci a miest. Take Michalovce, Petrovce, Janovce, Michalany, Pavlany, Pavlovce,... Liptovsky Michal a Jan budu Michala a Jana. Z Martina zrobime Martinu. A hlavne premenovat Nalepkovo, Sturovo, Kolarovo a Hurbanovo na nieco aspon unisex.
A najvacsi vplyv na rozvoj mojej dcery bude mat zarucene fakt, ze sa vozi v aute pomenovanom po chlapovi. Ford aj Suzuki. Asi by sme si mali kupit Teslu. Mozem dcere podhodit info, ze Nikola bola vlastne zena...

pi 14. 5. 2021 o 17:02 Martin <mac...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/987ec34e-ea6f-4929-b223-f5899f2124dbn%40googlegroups.com.

Martin

Tak ja keby som byval v Sturove, tak by som bol vsetkymi desiatimi za premenovanie na pocest dajme tomu po Soltesovej, ako byt v meste pomenovanom po nejakom latentnom antisemitovi ;D

Ale ako vravim, moze sa to niektorim zdat vtipne. (Aj ked do absurdnosti to hnat zrovna nemusime.) Vela ludi by ostalo prekvapenych, keby zistili ako podobne malickosti vplyvaju na deti.

Pavol Gombos

Cozeeee, Dionyz Stur bol antisemita? :-)

ut 25. 5. 2021 o 4:05 Martin <mac...@gmail.com> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/b5f5af9d-1f72-4a5f-8a76-664e16891cb8n%40googlegroups.com.

peterm...@gmail.com

Prosim, nezachadzajme do extremov. Historiu nechajme historikom, nech sa nou zaoberaju. Ak sa vytrhavaju citaty z kontextu a pouzivaju sa jednostranne, tak coskoro dopadneme ako v USA… Tam teraz zúri “cancel culture”. Hádam to nechceme aj u nás.

No a dobrý nápad, s tým Štúrom – ešteže ich bolo toľko významných z tej rodiny :-).

Peter Márton