Smerovník

已查看 328 次
跳至第一个未读帖子

Filip C

未读,
2021年3月20日 16:15:562021/3/20
收件人 Openstreetmap Slovakia
Ahojte,

neviete prosím Vás, či sa mapujú aj takéto "smerovníky nesmerovníky" ako tourism=information & information=guidepost ?
IMG_20210320_130723.jpg

Aceman444

未读,
2021年3月20日 17:58:392021/3/20
收件人 Openstreetmap Slovakia
Zdravim, mne sa zda, ze som take videl zakreslene. Cyklorazcestniky ani viac info nemaju, toto je asi dostatocne.

Len treba pridat bicycle=yes na ten razcestnik, k tomu co ste napisali, aspon JOSM to tak robi.

Dátum: sobota 20. marca 2021, čas: 21:15:56 UTC+1, odosielateľ: filipk...@gmail.com

Robert Nádvorník

未读,
2021年3月21日 05:19:032021/3/21
收件人 Openstreetmap Slovakia
Zdravim.
Osobne by som toto neznacil ako cyklosmerovnik. Je to len obdoba sipky na strome pri malovanom C alebo turistickom znaceni. Vzhladom na to, ze nic vhodne na umiestnenie v okoli nie je, tak to osadili na takto.

Dátum: sobota 20. marca 2021, čas: 22:58:39 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Tibor Jamečný

未读,
2021年3月21日 14:07:152021/3/21
收件人 osm...@googlegroups.com
On Sat, Mar 20, 2021 at 9:16 PM Filip C <filipk...@gmail.com> wrote:
Ahojte,

neviete prosím Vás, či sa mapujú aj takéto "smerovníky nesmerovníky" ako tourism=information & information=guidepost ?

Ahoj,

ja zaznacujem aj takeho "odlahcene" smerovniky. Obsahuju stale tabulky s cislom trasy a smerom, namontovane na vlastnej tyci, a oproti "plnohodnotnej" verzii im chyba len nazov a vzdialenost v kilometroch. Kedze kilometre do OSM neznacime, tak sa odlisuju len chybajucim tagom "name".

T.

MisoBqi

未读,
2021年3月21日 15:54:572021/3/21
收件人 Openstreetmap Slovakia
Zdravím,

prikláňam sa skôr k názoru nezaznamenávať. Je to len obdoba značkárskych kolov na peších trasách (kde občas tiež bývajú plechové šípky, ak sa trasa lomí). Nie je to zďaleka v zmysle Tag:information=guidepost - OpenStreetMap Wiki

Michal

Dátum: nedeľa 21. marca 2021, čas: 19:07:15 UTC+1, odosielateľ: Tibor Jamečný

Martin Ždila

未读,
2021年3月21日 16:59:452021/3/21
收件人 osm_sk
On Sun, Mar 21, 2021 at 8:55 PM MisoBqi <mi...@hiking.sk> wrote:
prikláňam sa skôr k názoru nezaznamenávať. Je to len obdoba značkárskych kolov na peších trasách (kde občas tiež bývajú plechové šípky, ak sa trasa lomí). Nie je to zďaleka v zmysle Tag:information=guidepost - OpenStreetMap Wiki

ja to zaznamenavam.

ale ak to nehcete ako guidepost, tak mozete aspon takto:

information trail_blaze

route_marker

node A marker that shows the position of the way. Could be a symbol, a short pole or a painted marking.
Note: 2 tagging variants currently in use.

--
Martin Ždila 

Miroslav Kostial

未读,
2021年3月21日 19:26:292021/3/21
收件人 osm...@googlegroups.com
Podľa mňa má zmysel zaznačiť aj takýto smerovník. Vo vysokohorskom teréne ( napríklad cyklotrasa cez Krížnu ) to má určite zmysel. Keď sa pokazí počasie, nedá sa poriadne orientovať a je dobre vedieť, kde mám podľa mapy očakávať napríklad odbočenie.

so 20. 3. 2021 o 21:16 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
Ahojte,

neviete prosím Vás, či sa mapujú aj takéto "smerovníky nesmerovníky" ako tourism=information & information=guidepost ?

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/7a8b9f74-dbf2-4a2b-846f-73e4571bfa15n%40googlegroups.com.

Michal Rusina

未读,
2021年3月22日 04:43:322021/3/22
收件人 osm...@googlegroups.com
Na miestach kde je pokope tychto tyciek viac (turisticka + nejake cyklisticke, lebo premotivovana obec a eurofondy) toto vyrazne zneprehladni mapu, specialne na malych zariadeniach.

Martin Ždila

未读,
2021年3月22日 04:45:072021/3/22
收件人 osm_sk
On Mon, Mar 22, 2021 at 9:43 AM Michal Rusina <em...@michalrusina.sk> wrote:
Na miestach kde je pokope tychto tyciek viac (turisticka + nejake cyklisticke, lebo premotivovana obec a eurofondy) toto vyrazne zneprehladni mapu, specialne na malych zariadeniach.

Ktoru mapu konkretne? Na OSM su zaloze stovky map. Prosim priklad.

--
 

Michal Rusina

未读,
2021年3月22日 06:11:582021/3/22
收件人 osm...@googlegroups.com
Pouzivam export z freemap.sk v Garmin hodinkach.

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.

Aceman444

未读,
2021年3月23日 17:59:002021/3/23
收件人 Openstreetmap Slovakia
Ja ich tiez znacim.

Dátum: nedeľa 21. marca 2021, čas: 21:59:45 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Filip C

未读,
2021年11月9日 06:22:092021/11/9
收件人 Openstreetmap Slovakia
Ahojte, po skoro roku mapovania som našiel týchto 10 typov smerníkov.

Snímka obrazovky.jpg

Tagujete ich takto, alebo nejak inak?

Dátum: utorok 23. marca 2021, čas: 22:59:00 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Aceman444

未读,
2021年11月11日 17:13:052021/11/11
收件人 Openstreetmap Slovakia
Kvalitny navrh.

Preco je 7. a 8. obrazok guidepost a nie route_marker a 9. je route_marker a nie guidepost? Podla coho to navrhujete rozlisovat. Kedy je to guidepost a kedy len route_marker? Mne sa zdalo, ze zalezi ci ma tu tabulku s nazvom.


Dátum: utorok 9. novembra 2021, čas: 12:22:09 UTC+1, odosielateľ: filipk
Ahojte, po skoro roku mapovania som našiel týchto 10 typov smerníkov.

Filip C

未读,
2021年11月11日 17:33:062021/11/11
收件人 Openstreetmap Slovakia
Myslel som označovať len tzv. mini smerovníky ako route_marker a veľké, na ktorých sú uvedené aj destinácie označovať ako guidepost. Aj keď súhlasím s Vami, že tie bez mena sú diskutabilné, pretože dnes som v Žiline videl veľký smerovník (bolo na ňom aj 10 značiek) ale nemal meno, a zasa na druhej strane, tam kde je na obrázku 8 turistický smerovník, tých bolo na tom mieste vedľa seba veľa (neviem prečo ich používali namiesto maľovaných značiek) , čo zneprehľadňuje mapu.

Dátum: štvrtok 11. novembra 2021, čas: 23:13:05 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Martin Ždila

未读,
2021年11月12日 02:15:322021/11/12
收件人 osm_sk
On Thu, Nov 11, 2021 at 11:13 PM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:
Kvalitny navrh.

Preco je 7. a 8. obrazok guidepost a nie route_marker a 9. je route_marker a nie guidepost? Podla coho to navrhujete rozlisovat. Kedy je to guidepost a kedy len route_marker? Mne sa zdalo, ze zalezi ci ma tu tabulku s nazvom.

Podla wiki nazov nie je nutny:

Guideposts (aka fingerposts or finger posts) are often found along official hiking/cycling/riding/skiing routes to indicate the directions to different destinations. Additionally they are often named after a region or place and show the altitude.
 
V opacnom pripade by vacsina SCK smerovnikov neboli guideposty.

9 by som osobne znacil tiez ako guidepost. Takze za mna je to guidepost minimalne ak tam ma tabulky s nazvami destinacii alebo s nazvom miesta na ktorom sa nachadza. route_marker by som pouzil iba na stlpiky so sipkami ktore usmernuju.

Filip C

未读,
2021年11月14日 04:33:212021/11/14
收件人 Openstreetmap Slovakia
Mohol by som to teda pridať na wiki takto ako je to na obrázku ako ilustráciu pre ostatných mapperov?


smerniky.jpg
Dátum: piatok 12. novembra 2021, čas: 8:15:32 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Alexander Zatko

未读,
2021年11月14日 05:30:012021/11/14
收件人 osm_sk
ja som za.

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/9e58f954-c930-4c72-817f-4fccb62f7f0fn%40googlegroups.com.

Aceman444

未读,
2021年11月17日 17:09:172021/11/17
收件人 Openstreetmap Slovakia
Tiez som za, Martinov navrh znie dobre, ak je to v sulade s wiki.

Dátum: nedeľa 14. novembra 2021, čas: 11:30:01 UTC+1, odosielateľ: orde
ja som za.

On Sun, Nov 14, 2021 at 10:33 AM Filip C <filipk> wrote:
Dátum: piatok 12. novembra 2021, čas: 8:15:32 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Filip C

未读,
2021年11月22日 05:20:542021/11/22
收件人 Openstreetmap Slovakia
Pridal som to teda na wiki, až na obrázky, pretože som robil na wiki len prvé edity a nemám práva na pridávanie fotiek, tak som ich pridal len ako prepojenie. Pokiaľ má niekto práva na to aby vedel dávať práva tak by som bol rád ;). Pokiaľ je niekto kto má práva aspoň na pridávanie fotiek poslal by som mu ich, že by ich tam pridal priamo.
Povedzte, či je to takto okej, pokiaľ áno, tak príklady pridám aj k turistickým smerovníkom (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Slovakia/Hiking_routes#Guideposts.2FMaps).
Dátum: streda 17. novembra 2021, čas: 23:09:17 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Aceman444

未读,
2021年11月28日 08:35:372021/11/28
收件人 Openstreetmap Slovakia
Dakujem.

Ked sme pri znaceni razcestnikov, vie sa niekto vyjadrit k diskusii na https://www.openstreetmap.org/changeset/107865540 o zlucovani razcestnikov, zadavani 'ref' ci roznych nazvov a 'ele'? Ake mate nazory?
Dakujem

Dátum: pondelok 22. novembra 2021, čas: 11:20:54 UTC+1, odosielateľ: filipk

Filip C

未读,
2021年11月28日 13:03:002021/11/28
收件人 Openstreetmap Slovakia
- zlučovanie rázcestníkov
                    - rázcestník zlúčený v spomínanom edite https://www.openstreetmap.org/changeset/107865540
                    - node pre cyklistický rázcestník vtedy ešte nebol vytvorený, tak ho používateľ vložil do jedného node
          https://www.freemap.sk/?map=19/48.554594/17.538815&layers=XI&image=84862
                    -node vytvorený pre cyklistický rázcestník
          - wiki: " Create a node at the exact position  ..." https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:information%3Dguidepost#How_to_map
podľa môjho názoru:
          - pokiaľ sú tam dve rôzne tyče, na ktorých sú tieto smerovníky, tak určite vytvoriť dva rôzne body
          - neviem či je lepšie ich nechať na ceste, alebo nastaviť na približné miesto pozície v realite (ja ich nastavujem na miesto v realite, ale nikdy som neskúšal ich nechať na ceste a zoradiť reláciu, či sa zoradia aj body so smerovníkmi alebo nie)

- zadávanie 'ref'
          - wiki: " Reference number of the guidepost."
podľa môjho názoru:
          - súhlasím s mirec240, že toto 'ref' nachádzajúce sa vpravo dole je referenciou na turistickú/cykloturistickú trasu a nie 'ref' smerovníka
          - ref osobne nezadávam, radšej priradím daný smerovník k reláciám, ktorých sa daný smerovník týka (napr. aj keď sa smerovník nachádza na trase 3 turistických trás, ale sú na ňom šípky len k dvom, čo je potvrdené v ich pravom dolnom rohu číslom trasy ku ktorej sa vzťahujú, tak tento smerovník pridávam len k týmto dvom reláciám)

- rôzne 'ele'
          - wiki: "Inscribed height of place above sea level in metres."
podľa môjho názoru:
           - 'ele' zadávam zo smerovníka, nepozerám na to, že či to sedí s realitou, keď chcem informáciu o reálnej výške pozriem si radšej vrstevnice a výšku odhadnem, lebo značenie KST a SCK je fakt len orientačné. Pokiaľ to nesedí o sto a viac metrov, určite by som napísal KST, či si nepomýlili miesto na ktoré to chceli dať.

- rôzne 'name'
          - pokiaľ sú na jednej tyči dve rôzne názvy, ten prvý by som dal ako 'name' a druhý prípadne ako 'alt_name'

Zaujímavosť na záver:
           - videl som už aj smerovník na ktorom boli dve plakety s názvom a rôznym 'ele', vtedy je diskutabilné ako to označovať
IMG_20210619_133932.jpg
Dátum: nedeľa 28. novembra 2021, čas: 14:35:37 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

Filip C

未读,
2022年2月16日 13:55:392022/2/16
收件人 Openstreetmap Slovakia
Tak pokračujem v diskusií a teraz by som sa chcel spýtať, či je to dobre spravené na wiki, alebo až príliš komplikovane, alebo čo sa Vám nezdá. Pokiaľ tu budú nejaké dobré tipy, opravím wiki a potom tieto examples spravím aj na turistické trasy.

Filip

Dátum: nedeľa 28. novembra 2021, čas: 19:03:00 UTC+1, odosielateľ: Filip C

Aceman444

未读,
2022年2月16日 18:06:172022/2/16
收件人 Openstreetmap Slovakia
Dakujem, mne sa to paci, aj ked teda trasy moc neznacim, kedze uz vacsinou su.

Ale ten druhy priklad ked ted nema tabulku s nazovom, zhodli sme sa, ze je to guidepost ?

Dátum: streda 16. februára 2022, čas: 19:55:39 UTC+1, odosielateľ: filipk

Aceman444

未读,
2022年2月16日 18:32:432022/2/16
收件人 Openstreetmap Slovakia
Dakujem za vyjadrenie. Prikladam odpovede.

Dátum: nedeľa 28. novembra 2021, čas: 19:03:00 UTC+1, odosielateľ: filipk
- zlučovanie rázcestníkov
                    - rázcestník zlúčený v spomínanom edite https://www.openstreetmap.org/changeset/107865540
                    - node pre cyklistický rázcestník vtedy ešte nebol vytvorený, tak ho používateľ vložil do jedného node
          https://www.freemap.sk/?map=19/48.554594/17.538815&layers=XI&image=84862
                    -node vytvorený pre cyklistický rázcestník
          - wiki: " Create a node at the exact position  ..." https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:information%3Dguidepost#How_to_map
podľa môjho názoru:
          - pokiaľ sú tam dve rôzne tyče, na ktorých sú tieto smerovníky, tak určite vytvoriť dva rôzne body

Ano su tam dve tyce, co ukazuju aj fotky. Zrejme v case fotiek jedna tabulka s nazvom chybala, ale teraz tam uz bola, s odlisnym nazvom aj 'ele'.
 
          - neviem či je lepšie ich nechať na ceste, alebo nastaviť na približné miesto pozície v realite (ja ich nastavujem na miesto v realite, ale nikdy som neskúšal ich nechať na ceste a zoradiť reláciu, či sa zoradia aj body so smerovníkmi alebo nie)

Toto by sme si mali dohodnut. Doteraz sa razcestnik daval na bod na ceste, ktora bola sucastou relacie, najlepsie v krizovatke. Ale zda sa mi, ze uz to nie je na wiki preferovane (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:information%3Dguidepost#How_to_map). Casto to nejaky novacik s iD zmeni, vytrhne z relacie bod smerovnika, alebo len presunie znacky, ale bod bez znaciek zostane v relacii. Tak by sme sa mali nejako zjednotit ktorym smerom to opravovat.
 
- zadávanie 'ref'
          - wiki: " Reference number of the guidepost."
podľa môjho názoru:
          - súhlasím s mirec240, že toto 'ref' nachádzajúce sa vpravo dole je referenciou na turistickú/cykloturistickú trasu a nie 'ref' smerovníka

Ak to nie je 'ref' razcestnika, lahko to tam nebudem davat. Vsimnite si ale na wiki https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:information%3Dguidepost#Examples, druhy priklad, z Ceska, je tam ref=UL029, co je cislo uvedene v rohu razcestnika (podobne ako u nas). Rovnake cisla su aj na sipkach pre konkretnu trasu.
 
          - ref osobne nezadávam, radšej priradím daný smerovník k reláciám, ktorých sa daný smerovník týka (napr. aj keď sa smerovník nachádza na trase 3 turistických trás, ale sú na ňom šípky len k dvom, čo je potvrdené v ich pravom dolnom rohu číslom trasy ku ktorej sa vzťahujú, tak tento smerovník pridávam len k týmto dvom reláciám)

To je jasne, to robim aj aj.
 

- rôzne 'ele'
          - wiki: "Inscribed height of place above sea level in metres."
podľa môjho názoru:
           - 'ele' zadávam zo smerovníka, nepozerám na to, že či to sedí s realitou, keď chcem informáciu o reálnej výške pozriem si radšej vrstevnice a výšku odhadnem, lebo značenie KST a SCK je fakt len orientačné. Pokiaľ to nesedí o sto a viac metrov, určite by som napísal KST, či si nepomýlili miesto na ktoré to chceli dať.


Suhlasim.

 
- rôzne 'name'
          - pokiaľ sú na jednej tyči dve rôzne názvy, ten prvý by som dal ako 'name' a druhý prípadne ako 'alt_name'


Ok.
 
Zaujímavosť na záver:
           - videl som už aj smerovník na ktorom boli dve plakety s názvom a rôznym 'ele', vtedy je diskutabilné ako to označovať

No to je zvrhlost. Ale zrejme jeden nazov je pre pesie trasy (od KST) a druhy pre cyklo (SCK) a kazda firma urobila vlastne merania a ma tabulu podla vlastnej koncepcie, len ich dali na jednu tyc. Tiez by sa to dalo zaznacit ako 2 razcestniky

Aceman444

未读,
2022年2月16日 18:49:252022/2/16
收件人 Openstreetmap Slovakia

No ale vazne, vieme sa zhodnut ako sa vlastne 'guidepost' vola po slovensky? Lebo pouzivame smerovnik aj razcestnik.
Kedze spravujem preklady niekolkych OSM aplikacii, rad by som to nejako zjednotil.

Dakujem

Dátum: sobota 20. marca 2021, čas: 21:15:56 UTC+1, odosielateľ: filipk
Ahojte,

kayle

未读,
2022年2月17日 01:33:402022/2/17
收件人 osm...@googlegroups.com
Toto je definícia podľa STN 01 8025 (turistika)

2.32 smerovník turistický nosný prvok, na ktorom sú pripevnené smerovky, prípadne tabuľka miestneho názvu, tabuľka alebo
turistická mapa (čl. 3.7.1)

2.35 značkársky kolík turistický nosný prvok, na ktorý sa namaľuje turistická značka alebo upevní šípka (čl. 3.7.4)

Takže smerovník je tá žltá tyč s červenou čiapočkou, kde sú smerovky a prípadne názov.

Pre cyklo je STN 01 8028 tú nemám, tak neviem pozrieť definíciu toho oného s tými izé na ňom. :) Ale predpokladám, že bude podobná.

Dňa 17.2.2022 o 0:49 Aceman444 napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/c93ffe49-0478-4561-b3a5-5898498c4304n%40googlegroups.com.

Martin Ždila

未读,
2022年2月17日 01:45:562022/2/17
收件人 osm_sk
v skratke:
- ak je nieco fyzicky 2x tak 2x do OSM
- guideposty znacit mimo cestu, fyzicky kde su (v JSOM je na to super funkcia "Extract node")

--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/464b73ca-abb4-417d-80cb-c9746942814en%40googlegroups.com.

Filip C

未读,
2022年2月17日 03:33:412022/2/17
收件人 Openstreetmap Slovakia
Okej, tak som zasa pripravil anonymnú anketu, aby sme sa dohodli. Pokiaľ vám tam nejaké otázky chýbajú napíšte mi.

Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 7:45:56 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila

Martin Ždila

未读,
2022年2月17日 03:38:402022/2/17
收件人 osm_sk
vyplnil som, ale otazka ze kam znacit smerovniky je irelevantna, lebo jednoznacne na miesto kde su fyzicky. o tom pise aj wiki () a pred vela rokmi sa o tom diskutovalo minimalne na CZ fore.

si je to smerovnik, razcestik alebo TIM (takto to oznacuje KST) je asi v hovorovej reci jedno. ine ak to ma byt v prekladoch.

How to map[edit]

Create a node at the exact position and tag with the following values. Please do not tag a crossroads as a guidepost.



Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/bd3a3fe9-422a-40b1-a3ad-03003d695aa1n%40googlegroups.com.

Tibor Jamečný

未读,
2022年2月17日 03:39:372022/2/17
收件人 osm...@googlegroups.com
št 17. 2. 2022 o 9:33 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
Okej, tak som zasa pripravil anonymnú anketu, aby sme sa dohodli. Pokiaľ vám tam nejaké otázky chýbajú napíšte mi.

Pekne spracovane, dakujem.

T.

Aceman444

未读,
2022年2月17日 04:21:592022/2/17
收件人 Openstreetmap Slovakia
Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 9:38:40 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila
vyplnil som, ale otazka ze kam znacit smerovniky je irelevantna, lebo jednoznacne na miesto kde su fyzicky. o tom pise aj wiki () a pred vela rokmi sa o tom diskutovalo minimalne na CZ fore.


Ja len, ze vacsina tras v SR je robena sposobom, ze je guidepost v bode cesty, nie tam kde fyzicky je. Takze ak to treba zmenit, nech o tom vsetci vieme a nesnazime sa udrziavat status quo.


si je to smerovnik, razcestik alebo TIM (takto to oznacuje KST) je asi v hovorovej reci jedno. ine ak to ma byt v prekladoch.


Ano, pytam sa kvoli prekladom. Nech to mame nejako oficialne seriozne.

Martin Ždila

未读,
2022年2月17日 04:25:492022/2/17
收件人 osm_sk
On Thu, Feb 17, 2022 at 10:22 AM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:
Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 9:38:40 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila
vyplnil som, ale otazka ze kam znacit smerovniky je irelevantna, lebo jednoznacne na miesto kde su fyzicky. o tom pise aj wiki () a pred vela rokmi sa o tom diskutovalo minimalne na CZ fore.


Ja len, ze vacsina tras v SR je robena sposobom, ze je guidepost v bode cesty, nie tam kde fyzicky je. Takze ak to treba zmenit, nech o tom vsetci vieme a nesnazime sa udrziavat status quo.

ok. niekedy som aj ja takto mylne mapoval, dokonca som par existujucich razcestnikov prilepil priamo na cestu :-O. ale to su uz silne roky dozadu.
 
si je to smerovnik, razcestik alebo TIM (takto to oznacuje KST) je asi v hovorovej reci jedno. ine ak to ma byt v prekladoch.


Ano, pytam sa kvoli prekladom. Nech to mame nejako oficialne seriozne.

ja pouzivam razcestnik, ale smerovnik sa mi paci viac :-). Mozno este "smerovnik/razcestnik" kedze kazdy je semanticky trosicku nieco ine.

Aceman444

未读,
2022年2月17日 04:28:002022/2/17
收件人 Openstreetmap Slovakia
Vyborne, dakujem
Aj ked anonymnost je sporna, pyta to prihlasenie na google :)

Mozno nejake otazky ohladne 'ref' ci 'ele'? Alebo tam nic netreba a ideme podla wiki? Mozno potom do nejakych usmerneni, ze na smerovnikoch KST 'ref' nie je, takze ho do OSM nebudeme pisat (ja som tam pisal to jedno cislo zo zmerovnika, ale videl som aj ludi, co do 'ref' davali zoznam cisel tras, ktore nim prechadzali).

Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 9:33:41 UTC+1, odosielateľ: filipk

Martin Ždila

未读,
2022年2月17日 04:31:052022/2/17
收件人 osm_sk
On Thu, Feb 17, 2022 at 10:28 AM Aceman444 <acesha...@gmail.com> wrote:
Mozno nejake otazky ohladne 'ref' ci 'ele'? Alebo tam nic netreba a ideme podla wiki? Mozno potom do nejakych usmerneni, ze na smerovnikoch KST 'ref' nie je, takze ho do OSM nebudeme pisat (ja som tam pisal to jedno cislo zo zmerovnika, ale videl som aj ludi, co do 'ref' davali zoznam cisel tras, ktore nim prechadzali).

ak ma byt ref jedinecne (v ramci operatora) tak KST take nema, resp ma nejake interne ID v ich neverejnej databaze, takze pre OSM najskor nie je relevantne. Ja ref guidepostom nedavam.

Filip C

未读,
2022年2月17日 05:39:052022/2/17
收件人 Openstreetmap Slovakia


Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 10:28:00 UTC+1, odosielateľ: Aceman444
Vyborne, dakujem
Aj ked anonymnost je sporna, pyta to prihlasenie na google :)

To prihlásenie je kvôli zabráneniu odovzdania vyššieho počtu hlasov.
Vo výsledkoch vidno toto:
smerovnik_hlasovanie.jpg

Filip C

未读,
2022年2月18日 10:07:302022/2/18
收件人 Openstreetmap Slovakia
O 24 hodín vyhodnotím anketu o smerovníkoch, kto ešte nehlasoval a chce tu je link:

Filip

Dátum: štvrtok 17. februára 2022, čas: 11:39:05 UTC+1, odosielateľ: Filip C

Filip C

未读,
2022年2月20日 02:36:402022/2/20
收件人 Openstreetmap Slovakia
Vyhodnotenie:
- 11 hlasujúcich

1) Značiť smerovníky:
- priamo na ceste - 0 hlasov
- bod na mieste, kde sa v realite nachádza - 11 hlasov
2) Smerovník alebo rázcestník:
- smerovník - 9 hlasov
- rázcestník - 1 hlas
smerovniky.jpg
3) obrazok1
- guidepost - 10 hlasov
- route_marker - 0 hlasy
4) obrazok2
- guidepost - 6 hlasov
- route_marker - 3 hlasov
5) obrazok3
- guidepost - 10 hlasov
- route_marker - 0 hlasov
6) obrazok4
- guidepost - 10 hlasov
- route_marker - 0 hlasov
7) obrazok5
- guidepost - 8 hlasov
- route_marker - 2 hlasy
6) obrazok6
- guidepost - 0 hlasov
- route_marker - 10 hlasov
7) obrazok7
- guidepost - 0 hlasov
- route_marker - 10 hlasov

Čiže z toho vyplýva, že väčšina hlasovala tak, ako je aktuálne uvedené na wiki.

Takže v najbližšej dobe pridám príklady smerovníkov aj na wiki stránku pre turistiku.
Dátum: piatok 18. februára 2022, čas: 16:07:30 UTC+1, odosielateľ: Filip C

Aceman444

未读,
2022年2月20日 17:52:252022/2/20
收件人 Openstreetmap Slovakia
Vyborne, dakujeme.

Dátum: nedeľa 20. februára 2022, čas: 8:36:40 UTC+1, odosielateľ: filipk
Vyhodnotenie:
- 11 hlasujúcich

1) Značiť smerovníky:
- priamo na ceste - 0 hlasov
- bod na mieste, kde sa v realite nachádza - 11 hlasov
2) Smerovník alebo rázcestník:
- smerovník - 9 hlasov
- rázcestník - 1 hlas

Filip C

未读,
2022年2月25日 02:36:382022/2/25
收件人 Openstreetmap Slovakia
Našiel som ešte jedenásty typ, ktorý neviem ako by sme mali označovať, čiže dávam do diskusie, prikladám fotky.
Podľa mňa to nie je ani guidepost ani route_marker, ale čo to je, to neviem :D

Dátum: utorok 9. novembra 2021, čas: 12:22:09 UTC+1, odosielateľ: Filip C
Ahojte, po skoro roku mapovania som našiel týchto 10 typov smerníkov.

Snímka obrazovky.jpg
回复全部
回复作者
转发
0 个新帖子