Re: [osm_sk] Freemap Hiking pre Locus

kayle

Ja len ze ak ste nezaregistrovali 15.7. sa zjavil novy export a styl. V style pribudli nove POI a ine drobnosti . Vratil sa tiez "jurajs" styl. (menili sa tam len tagy pre vrstevnice)

Nove tagy: man_made=adit, man_made=mineshaft, amenity=hunting_stand, man_made=mast, man_made=tower rozlisuje podla tower:type=communication a tower:type=observation (observation este nema ikonku), historic=castle, historic=ruins
Sipky smeru toku riek, zmenena velka cast velkosti na dp (density independent pixels), takze by sa mala velkost ciest, fontov, ... prepocitavat podla "jemnosti" displeja. Upravuju sa aj vstupne OSM data a rusi sa tam layer<0 z dovodu, ze ak bol potok ci tunel ako layer=-1, tak sa casto "stratil" pod landuse.

Dňa 14.7.2015 o 17:30 Tibor Jamečný napísal(a):
Ak tomu teda správne rozumiem v exporte pre locus sa používajú iné tagy ako sú v databáze OSM a neexistuje tu nejaká jednotná špecifikácia. Môžem si spravím vlastný export (ktorý nevime robiť :) a spravím si vlastnú tému s vlastnými tagmi.

Hlavny problem vektorovej mapy je ten, ze nepodporuje vykreslovanie relacii, iba node + way. Preto je nutne pred generovanim vektorovej mapy upravit data z OSM tak, aby sa "nejakym" sposobom dostali potrebne informacie z relacii na ways, kde sa uz daju zobrazit.
Pokial viem, neexistuju ziadne preddefinovane tagy pre tieto prenesene informacie, a preto su jednotlive mapy nekompatibilne so stylmi z inej mapy, t.j. freemap vektorova mapa nezobrazi spravne turisticke/cyklo relacie so defaultnym stylom Locusu.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAKvbCN19Hm_4ihnPyFDdb6BCdgLu89HNOU6Rr3Yrj3uwDHeCFA%40mail.gmail.com.
Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Tomas Vanco

díki. aj vrstevnice už sú o zoom vyššie a vyzerá to fajne :)

.tomáš vančo

Dňa 17. júla 2015, 10:33, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/55A8BDE2.3010704%40kayle.sk.

kayle

Ahojte,
trocha som aktualizoval na PC, ktore generuje locus mapu, programy na novsie verzie. Je tam okrem ineho novy mapwrite plugin (0.6.0) Na prvy a aj druhy pohlad mapa vyzera bez problemov, prosim pozrite ci nieco podivne nezbadate.
A tiez opatovne bude mapa pravidelne aktualizovana.

Dňa 17.7.2015 o 13:50 Tomas Vanco napísal(a):

braňo valach

Ahoj, mne sa zdajú jemnejšie vykreslené vrstevnice, trošku iné písmo ako bolo...na prvý prohľad nič podivné...nevieš náhodou prečo nefunguje "hiking téma od JurajS Freemap Topo Maly"? Pri aktualizovaní vypíše: "Error parsing server response: End of Input at character 0of". Díkes

Dňa 19. februára 2016, 12:22, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/56C6FB03.8040008%40kayle.sk.

nevieš náhodou prečo nefunguje "hiking téma od JurajS Freemap Topo Maly"? Pri aktualizovaní vypíše: "Error parsing server response: End of Input at character 0of". Díkes

lebo sme ju zmazali koli neaktualnosti
a freemap locus addon to nema lepsie osetrene

synalik

to martin...@freemap.sk, osm...@googlegroups.com
ok, dik

Odoslané z MIUI
Dňa Martin Ždila <martin...@freemap.sk> používateľ 19.2.2016 14:26 napísal:

Tomas Vanco

Nazdar,
neviem ci to je touto poslednou aktualizaciou ale vypadli luky a cesty typu Track sa mi zda. Nevydim ich v ziadnom style ani vo freemap_slovakia.
Taktiez neviem ze kedy bol subor generovany ale neni tam budova ktoru som zakreslil pred cca tyzdnom- dvoma.

segi

Dňa 19.2.2016 12:23 používateľ "kayle" <fre...@kayle.sk> napísal:
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/56C6FB03.8040008%40kayle.sk.

Tibor Jamečný

Ahoj,
bez poskytnutia presnych informacii ti nevieme pomoct.

Overil som len vseobecne fakty:
1) zmeny, ktore som zakreslil 15.2. vidim v mape => verim, ze mapa obsahuje data minimalne z 18.2.
2) zakreslil som aj budovu (otagovanu ako building=yes) a tiez ju vidim v mape. Mozno si pouzil taku hodnotu pre tag building, ktoru nerenderujeme.
3) vsetky typy track su taktiez viditelne v mape (grade1 az 5)
4) luky tiez vidim v mape. Jednak tie, ktore su zakreslene ako inner clen multipolygonu a aj tie, ktore su zakreslene ako samostatne cesty susediace s inymi plochami (landuse=residential, ...). Mozno je luka zakreslena "ponad" les (bez vytvorenia multipolygonu) a potom sa neda zabezpecit, aby vzdy prekryla les a nie les luku.

Ak doplnis potrebne udaje (odkaz na dane objekty v tvare osm.org/way/<wayId>), mozno sa bude dat zistit, kde je problem. Zatial prehlasujem "WORKS FOR ME" :)

Tomas Vanco

Ahoj,
toto je oblasť podľa ktorej som to porovnával:
na porovnanie screen z locusu:

A budova je táto:
http://www.openstreetmap.org/way/395157626#map=19/48.66135/17.91405&layers=D

Inak ak sa smiem opýtať posedy sa renderujú na freemap.sk nejak samostatne? Všimol som si zopár posedov ktoré na freemap.sk nevidím.
napr tento: http://www.openstreetmap.org/node/3980527284

Skús pozrieť je možné že mám niečo zle.

.šegi

Dňa 20. februára 2016, 15:30, Tibor Jamečný <tibor....@gmail.com> napísal(-a):

kayle

Pozeram na to miesto v aktualnej mape vidim aj cestu aj budovu (priloha). V
addon-e je napisana verzia aj datum (v pripade mapy verzia = datum). Robi sa
to z exportu k polnoci, takze ak tam je 19.2.2016 tak vsetko co bolo zapisane
18.2.2016 je v mape.
Z nejakeho dovodu to vyzera byt neaktualizovana mapa. Je dost miesta v mobile,
aby mohlo stiahnut mapu a rozbalit?

K webu, POI ikona a popisok (teda aj posed) sa neaktualizuja denne ako ostatne
data. Je tam "komplikovanejsi" vypocet ohladom priorit a prekryvania POI a to
sa pusta raz +- 1x mesiac.

Na Saturday 20 February 2016 17:36:33 Tomas Vanco napísali:
> Ahoj,
> toto je oblasť podľa ktorej som to porovnával:
> http://www.freemap.sk/#p=48.65758|17.91505|15|T
> [image: Vnorený obrázok 2]
> na porovnanie screen z locusu:

Screenshot_2016-02-20-18-03-03.png

Tomas Vanco

Ochhh. Moc sa ospravedlňujem zabudol som že na tablete ukladám mapy na SDčku...
Mrzí ma to :/

.tomáš vančo

Dňa 20. februára 2016, 18:16, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
--
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, pošlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/2565982.lgNiufD89m%40kayle-desktop.

kayle

Nic sa nedeje, hlavne ze sa vyriesila zahada chybajucej cesty :)

Na Saturday 20 February 2016 18:41:07 Tomas Vanco napísali:

kayle

Ahojte,
kedze locus uz davnejsie vie pouzivat viac verzii stylu v jednom subore skusil
som spravit malu upravu.
Ked vyberiete tento styl opyta sa, ci cyklo alebo turistika. Cize bud su
farebne cyklo alebo turisticke trasy. Tie druhe su potom vzdy jednofarebne.
Tiez su inak znacene smerovniky (ina ikonka, kusok vacsi text ked maju
bicycle=yes alebo hiking=yes)
Je to len taky pokus, ale ak by sa vam vysledok pozdaval, pridam to oficialne
do freemap stylu.
Obsah zip-u nakopirujte do priecinku Locus/mapsVector/_themes/
V program pribude v styloch freemap_slovakia-TEST.

Dakujem.

freemap_slovakia-TEST.zip

synalik

to fre...@kayle.sk, osm...@googlegroups.com
ahoj kayle,dakujem pekne podla mna vyborny napad :)...no stale sa v mape stracam...neviem, ci je to tym, ze je vela zmapovanych tzt a czt, alebo aj tym, ze displej mobilu je ovela mensi ako monitor...myslis,ze by sa napr.dali v cyklo style spravi este vyraznejsie CZT (a TZT ponechat rovnakej hrubky ako teraz) a naopak? (v turist.style spravit sirsie TZT a cyklo ponechat ako ich mas teraz)...cisla tras sa tam asi nedaju zobrazit...
dakujem

Odoslané z MIUI
Dňa kayle <fre...@kayle.sk> používateľ 16.4.2016 8:27 napísal:

--
[...]

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/10589400.zNRBTql5Xl%40kayle-desktop.

kayle

Este sa uvidi ako vyborny napad to bude :)
Rozmyslam co bude lepsie na buduce upravy, ci samostatne subory alebo jeden (zatial sa viac klonim k tomu jednemu)

Tie znacky sa samozrejme daju dat sirsie, len aby nezakryvali potom okolie. Mozu sa dat mierne priesvitne, ale zas pri subehu znaciek... Este pozriem ci uz nahodou neviem locus pouzit offset na ciary.

Cisla ale budu problem. Mapsforge ma dost divny zapis toho co preberie z OSM. Niektore veci berie automaticky ako addr:housenumber alebo ref na cesty (na body nie). A ked chcem zobrazit budovu tak sa neda dat building=* ale treba building=yes, building=garage, ... Takze pre take tagy, pri ktorych sa hodnota meni "nahodne" by sa museli vypisat vsetky kombinacie.
https://github.com/mapsforge/mapsforge/issues/257

Este jedna vec. Pri upravach som si vsimol, ze z nejakeho dovodu sa vstupne pbf neupravuje ako sa kedysi, tzn. ze neodstranuje layer=-1 a menej z riek a tunelov. Toto sa pouzivalo z dovodu ze mapsforge kniznica kresli naskor tunel s layer=-1 potom az potom landuse do nema layer. Z casti sa to riesilo priesvitnostou na landuse, ale mierne to "zbledlo" cesty. Takze ak to niekomu vadilo ze sem tam chyba tunel ci rieka (ako mne) tak sa to napravi.
(no dobre dovod je znamy, pre prepise skriptu som zmazal aj to co nebolo treba a potom som to nevratil :)

Dňa 17. 4. 2016 o 10:55 synalik napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/u3ap4tiabpcm4fvgjdo71ju8.1460883300650%40email.android.com.

Mne pride renderovanie turistiky prehladne, na XXHDPI displeji. Cyklotema by bola fajn - tam by mohla vyt vsetka turistika ruzova a cyklo farebna, proste naopak ako hiking.

S layer -1 som si vsomol. Treba odstranit minimalne layer -1 zo vsetkych vodnych tokov po celej dlzke. Prave pre to je to neodporucane.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/57146CA8.4030108%40kayle.sk.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

kayle

Dobra sprava, pozeram do locus stylu a tam vidim "dy" aj na "line". Takze je mozne dat posun ako napr. na garmin mape. Samozrejme potom vzniknu take nepekne veci, ked sa meni smer cesty (priloha).

Takze co poviete? Dat ciary vedla seba?

Pre info skusam to na 3 roznych zariadeniach 2x mobil, 1x tablet (1920x1080 - 5,5"; 800x600 - 4,2"; 1280x800 - 10,1") Na mobiloch to vacsinou vyzera zhruba rovnako, na tablete uz tak moc nie. Ale tam je dost stara verzia androida a kdesi som nasiel ze bol kedysi problem s prepoctom dp na px takze predpokladam ze tam bude problem. (?)

Dňa 18. 4. 2016 o 7:45 Martin Ždila napísal(a):
Screenshot_2016-04-18-08-59-06.png

braňo valach

no, s tým offsetom je to podľa mňa prehľadnejšie, možno by mohli teda ostať aj šírky čiar :). Skúsiš poslať screenshot, keď je viac čiar vedľa seba?

Dňa 18. apríla 2016, 9:09, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/57148833.6080706%40kayle.sk.

kayle

vyskusaj si sam :)
Ale asi bude treba kusok sirsie tie ciary.

Na Monday 18 April 2016 10:35:54 braňo valach napísali:

freemap_slovakia-TEST.zip

braňo valach

díkes, idem na to :)

Dňa 18. apríla 2016, 16:17, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/3189840.ihnuLo0GuQ%40kayle-desktop.

braňo valach

no, je to podľa mňa oveľa prehľadnejšie, len ako píšeš, asi trochen širšie nebude zle...aspoň tú konkrétnu vrstvu, ktorej sa to týka...
že v CZT vrstve dať trochen širšie CZT (a TZT nechať rovnako ako je teraz) a v TZT vrstve dtto...ale ak je to kompliké, tak skús všetky spraviť trochen širšie...
díkes - paráda :)

Dňa 18. apríla 2016, 16:25, braňo valach <syn...@gmail.com> napísal(-a):

kayle

ok
tie najdolezitejsie zmeny (ktore si vybavujem)
* prepracovane znacenie TZT a CZT
* mierne bledsie farby na cestach I. a III. triedy (aby sa neplietli s TZT, CZT)
* sipky na kruhovom (budu vidiet az pri dalsom mapovom update, aktualne mapa neobsahuje tento udaj)
* uzsie powerline
* fence, wall maju upravene zobrazenie (ako garmin mapa)
* footway, path, service, track, ... (v podstate skoro vsetky po secondary boli nejako upravene) od vyssieho Z
* uprava velkosti a Z pri village, locality

Dňa 18. 4. 2016 o 16:37 braňo valach napísal(a):
freemap_slovakia-TEST.zip

braňo valach

Trochu som si ponastavoval aj ja Locus a pre mňa je to výborné...ďakujem pekne :)

Dňa 19. apríla 2016, 10:40, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5715EF0A.8040903%40kayle.sk.

Tomas Vanco

Super vyzerá to veľmi dobre. Name usporiadanie farieb turistických trás je prehľadnejšie.

.šegi

Dňa 19. apríla 2016, 11:58, braňo valach <syn...@gmail.com> napísal(-a):

kayle

Toz vzhladom na to ze sa nik nestazoval, styl je dostupny cez addon (v1.4.0)

Dňa 21. 4. 2016 o 13:09 Tomas Vanco napísal(a):

konecne to mozem vyskusat ;-)
ta cervena mi pride nejake ruzovooranzova
a fialova je cyklotrasa? silno sa podoba na modru. dal by som ju ciarkovane/bodkovane

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5719BC0A.2090005%40kayle.sk.
Screenshot_2016-04-22-08-16-39.png

Popravde sa v tom silno stracam. Co je ta fiapovohneda? A ta oranzovoruzova s ruzovym zakoncenim? A rozne sirky ciar. Vies dat prosim aj staru verziu k tejto novej?

On Apr 22, 2016 8:19 AM, m.z...@gmail.com wrote:

konecne to mozem vyskusat ;-)
ta cervena mi pride nejake ruzovooranzova
a fialova je cyklotrasa? silno sa podoba na modru. dal by som ju ciarkovane/bodkovane

--
Screenshot_2016-04-22-08-16-12.png
Screenshot_2016-04-22-08-15-34.png

kayle

ehem... takto by to malo byt

https://github.com/FreemapSlovakia/MapsforgeFreemapHikingStyle/releases
tu najdes zverejnene verzie (ale len od 1.3.0 co vlastne bolo ked sa to hodilo na gihhub)
na ftp su tusim este aj starsie

Dňa 22. 4. 2016 o 8:24 Martin Ždila napísal(a):
Screenshot_2016-04-22-08-27-38.png

Ľuboš Petrovič

Mne sa ta tema paci :) Cim dalej lepsie, freemapovejsie.
Martin: ja tam mam cervenu dobre zobrazenu.

Dňa pi 22. 4. 2016 o 8:31 kayle <fre...@kayle.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5719C4F8.20008%40kayle.sk.

kayle

Uz asi tusim (?) preco to tak je. Akoby mal naraz aj cyklo aj turistiku styl.
Martin, ked vyberies styl pyta sa este ci "cyklo" alebo "turistika"?

Dňa 22. 4. 2016 o 8:33 Ľuboš Petrovič napísal(a):
Screenshot_2016-04-22-08-35-56.png
Screenshot_2016-04-22-08-35-49.png

aha. to je trochu pruser lebo ked uz som mal vektorovu mapu nastavenu este pred updatom tak sa nic nepyta a treba znovu vybrat styl. takze podobnych nestastnikov tu bude viac a ako aj mne im nemusi dojst ze ta tema ma takuto ficuru a len na to budu cumiet ze ake divoke farby. a dokonca ked som dal zmazat cache v locuse, tak sa odstranili aj ine mnesie zobrazovacie bugy (konkretne place=locality text nemal glow/outline effekt).

takze po vybere temy a premazani cache je to fakt super!

mam este nejake pripomienky ktore ked si najdem cas by som aj sam upravil ak nebudu namietky:

- ruzovu by som dal rovnako hrubou ako ine farby
- odsadil by som tie pruhy trosku viac na stranu nech je medzi cestou a pruhmi aspon mini medzera (u ruzovej ta medzera pri track je a je to krajsie)
- waterway=riverbank plocha je ovela tmavsia ako waterway=river ciara (vid hornad pri obci Spisske Vlachy)
- highway=footwar v mestach vyzera divne (to oblo aj predtym)

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5719C6B8.5060104%40kayle.sk.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Tibor Jamečný

to je irelevantne. kto prosimta cita navody? :-)

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

kayle

Dopisal som poznamku o znovu vybere temy (a pripadneho zmazania chache) do popisu, snad si to tam niekto vsimne.

* odsadenie je na debatu (nie som proti aby bolo dalej) len som sa bal aby nebolo zas daleko
* riverbank a river by mali mat rovnaku farbu (nebol to nejaky kanal?

Dňa 22. 4. 2016 o 9:26 Martin Ždila napísal(a):

Tibor Jamečný

Aha, takze ten popis tam v minulosti nebol... beriem spaet.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5719D740.5050706%40kayle.sk.

kayle

:D tak toto sa zadarilo :D :D
Ale tesi ma ze aj ked tam bol asi len 10 sekund tak si to niekto vsimol :)

Dňa 22. 4. 2016 o 9:50 Tibor Jamečný napísal(a):

Screenshot_2016-04-22-09-52-28.png

kayle

Farba je rovnaka, ale je tam layer <0 a tak je pod landuse, ktory je mierne priesvitny.
Ked som prepisoval skript zabudol som pridat upravovaci xml.
Novo generovane mapy (uz sa generuje) budu mat pre river, stream layer zruseny. Takze sa nestane ze by boli pod landuse.

Dňa 22. 4. 2016 o 9:53 Martin Ždila napísal(a):

Tomas Vanco

Nazdar Kayle,
skúšal som zrušiť sťahovanie mapy v addon-ne ale vyzerá že to nestoplo proces sťahovania.
Musel som sa odpojiť od WiFi aby som prerušil sťahovanie.
Neviem či je to problém len na konkrétnom zariadení.

.šegi

Dňa 22. apríla 2016, 10:01, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/5719DA6D.2040401%40kayle.sk.

Jozef Riha

mne to na s5ke (ne)funguje rovnako.

to funguje iba v platenej verzii. kto chce poslem cislo uctu a sumu :-)

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

kayle

Ahojte,
Locus pred casom menil nejake drobnosti v styloch. Vyzera to byt viac tomu co ma nova verzia povodneho mapsforge, takze by tam bolo mozne zapinat rozne vrstvy podla potreby.
Zatial len skuska toho co bolo (turistika, cyklo) s moznostou vypnut vrstevnice a "vseobecna" mapa  (nema vrstevnice, znaceny trasy a TIM)

V mobile otvorte a rovno to stiahne do locus-a http://freemap.kayle.sk/locus/ (neprepise povodny styl, bude novy TEST)
alebo priamy link na zip http://freemap.kayle.sk/locus/freemap_slovakia-TEST.zip

Co ma privadza k zakladnej otazke zivota, vesmiru... eee.. vlastne tu uz odpoved viem, tak druha otazka. :)
Ma zmysel vytvorit zapinatelne vrstvy? A ak ano, ake POI v nich?

Dakujem za pozornost.

Dňa 22. 4. 2016 o 12:02 Martin Ždila napísal(a):

Tomas Vanco

Ma zmysel vytvorit zapinatelne vrstvy? A ak ano, ake POI v nich?
ako je to myslené? sú nejaké POIo ktoré sa nerenderujú a bola by vrsta v ktorej by boli?
Či je to myslené že by sa vytvorila základná podkladová mapa a len by sa vyklikávalo čo všetko sa má v nej zobrazovať?

.šegi

Dňa 26. júla 2016, 11:42, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/7e95ee77-d7d3-00dc-142b-05a7280f8917%40kayle.sk.

kayle

Bolo to myslene tak, ci spravit nejake skupiny napr obchod (rozne predajne), bicykel (rozne cyklo veci, ako stojany, ...) a ine ktore ma teraz nenapadaju.
A ak by niekto nechcel tak ich vypne a nebudu mu POI zavadzat na mape. A ak niekto bude chciet tak mu mozu zavadzat.
Samozrejme nie kazdy typ POI zvlast, ale par 3-4-5 nejakych skupin, aby toho zas nebolo na tyzden hladania co zapnut a co nie.

Dňa 26. 7. 2016 o 13:36 Tomas Vanco napísal(a):

Ma zmysel vytvorit zapinatelne vrstvy? A ak ano, ake POI v nich?

Asi len tie vrstevnice.

Jozef Riha

niekde som zachytil, ze locus uz vie offline adresy, da sa tak pripravit aj freemap mapa? dik, j

kayle

Ano mapsforge uz nejaku dobu obsahuje aj POI writer (offline db pre POI), ale akosi mi to nefungovalo ked som to skusal. Mozno pouziva nejaku inu schemu, alebo som robil nieco zle. Ak si spomeniem este sa na to pozriem

Dňa 27. 7. 2016 o 22:27 Jozef Riha napísal(a):

kayle

Na mtbiker.sk bola otazka ci by neslo spravit cyklo aj turisticke naraz, takze som "spachal" kombinovanu vrstvu. Nieco ako ma garmin na jednej strane turisticka (cela ciara) na druhej strane cyklo (bodkovana) a daju sa samostatne vypinat.
O dalsie vypinatelne vrstvy tam je rovnaky zaujem ako tu, takze o starost menej :)

Dňa 26. 7. 2016 o 11:42 kayle napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/7e95ee77-d7d3-00dc-142b-05a7280f8917%40kayle.sk.

braňo valach

A vieme si ju niekde aj vyskúšať? :)

Dňa 1. augusta 2016, 12:48, kayle <fre...@kayle.sk> napísal(-a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/e4fbfceb-01c5-e272-b187-aaa3f5ba62f0%40kayle.sk.

kayle

Ten odkaz nizsie v texte

Dňa 1. 8. 2016 o 14:50 braňo valach napísal(a):

OFFTOPIC: Pls ak odpovedate na maily tak mazte povodne citovanie, ktore uz nie je relevantne. Inac ten mail ma 162KB z coho samotny novy prispevok ma do par bajtov.

kayle

Ďalších pár zmien.
Lokálne trasy a náučný chodník sú čiarkované. Ostatné TZT sú plné (vrátane odbočiek na vrch, studňu a pod.). Ak sa niekde stane že ide súbežne lokálna a nelokálna rovnakej farby, malo by vidieť tú nelokálnu. (čiže plná čiara)
Cyklo trasy sú značené bodkami.
Neriešil som ešte stále TIM, takže kde je turistický aj cyklo kreslí dve ikonky cez seba
Zdá sa mi že žltá cyklo sa mierne "stráca" pri menšom priblížení mapy.

Štýl je XMLko a nedá sa tam dať použiť != takže sú tam spomenuté v jednej podmienke "lokal" a v druhej podmienke ostatné značky. Prosím pozorne prezrite mapu či náhodou niekde niečo nechýba.

Pre istotu opakujem adresu http://freemap.kayle.sk/locus/

Dňa 1. 8. 2016 o 14:50 braňo valach napísal(a):
A vieme si ju niekde aj vyskúšať? :)

Kayle, mohol by si to publikovat do Locus addonu ako development temu, lebo mne sa to manualne nechce instalovat. Teda skor nemam cas ako sa mi nechce :)

Jozef Vince(freemap.sk)

Suhlasim... dev tema ... locus freemap plugin :)

kayle

done

Dňa 2. 8. 2016 o 10:06 Jozef Vince(freemap.sk) napísal(a):

Dakujem. Zbezne som prezrel mapu a vyzera to fakt SUPER :-). Udelujem velku pochvalu :-).

Len tu zltu fakt vidno poslabsie. Mozno ze by pomohlo ju trochu stmavit (aj cyklo, aj turist).

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/4a4c2443-2d4f-e7ad-49e2-7a25ece3855c%40kayle.sk.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

kayle

Kontrolna otazka.
Mozem tie povodne vrstvy mozem vyhodit? Budu niekomu chybat?

Dňa 2. 8. 2016 o 11:31 Martin Ždila napísal(a):

Jozef Vince(freemap.sk)

Nechaj to chvilu ... Napisem o tom na facebook, na forum ... kadetade ... A az potom po chvilke to zmazme...

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/b1afaded-c4cf-170b-3797-64774ef21e97%40kayle.sk.

Jozef Vince(freemap.sk)

Nechaj to chvilu ... NAPISME o tom na facebook, na forum ... kadetade ... A az potom po chvilke to zmazme...

myslis tie ruzove? ja by som ich asi nechal.

[...]

braňo valach

kayle, mapa vyzerá podľa mňa veľmi dobre, ďakujeme...tie pôvodné cyklo / turist vrstvy nechaj, možno sa niekomu hodia viac...

Dňa 2. augusta 2016, 16:37, Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(-a):

kayle

Ok, dev styl uz obsahuje predfinal verziu, mozete dat naznamost ze sa moze skusat.

Zoradene vrstvy. Prva a default "Topo" (ak chcete iny nazov piste), druha "Vseobecna" (bez vrstevnic, tras, guidepost, vrchov, ...) a potom su stara cyklo a turisticka.
Kusok tmavsia a menej priesvitna zlta na znacenych trasach
Ostatneho som sa nechytal, takze by malo byt bez zmeny.

Dňa 2. 8. 2016 o 17:47 braňo valach napísal(a):

niekde nejako velmi odsadzuje znacku. vid priloha.

[...]

Screenshot_2016-08-03-16-28-13.png

kayle

Dik,
Je tam cervena s "red:white:red_flower" a je to oznacene ako
fmrelhikingred=none. Je tam fmrelhikingred takze ocakava kreslit cervenu
(preto to "miesto"), ale none nie je v zozname tak nekresli.

Proti otazka, dat to ako plnu ciaru, alebo medzi ciarkovane? Osobne by som to
dal ako ciarkovane, co spadne do none.

Na streda, 3. augusta 2016 16:30:45 CEST Martin Ždila napísali:

kayle

Hmm., pozeram ze si objavil viac problemov (a ani nevies :)

Dole od "Velka Marovka" spolu s tou zelenou cyklo ide aj cervena 0915b (aj E3)
aj ta uvedena kvetinkova, ALE ta cesta ma fmrelhikingred=none. Takze bude
treba pozriet na addfmreltags.pl skript a upravit, aby ak tam uz nejaka
hodnota je neprepisal. Hlavne nie na none.

Na streda, 3. augusta 2016 17:40:06 CEST kayle napísali:
test.png

kayle

Ako sa "zabavam" so stylom, prisliel som na to ze by nebolo zle oddelit
aj lyziarske veci.
Uz teraz sa tam vykreslovali piste:type hlavne "downhill", to boli tie
divne farebne ciary a plochy na lyziarsky strediskach. Dalej "nordic"
ako ciarkovana cervena a "sled"ako plna fialova.

Rozsiril som "nordic" na viac farieb presne ako "downhill". Takze teraz
su tam priesvitne downhill (plna ciara) a nordic (ciarkovana ciara) nad
cestami vyjadrujuce "piste:difficulty" vid obrazok pre farby. Tie farby
tam uz boli od... pradavna a ako sa tam dostali uz si asi nik nepamata.
Ak je nejake farebne znacenie zauzivane, dajte vediet upravi sa.

Dalej sa zapnutim lyziarskej vrstvy zapnu ak znacene lyziarske trasy
(ciarkovane, kratsie ako lokal TZT), nie je ich vela ale sem tam nejake
v datach su. Su z opacnej strany ako turistika, takze sa krizia s cyklo.

locus-ski-colors.png

Michal Palenik

btw, je realistické mať konfiguráciu všetkého vizuálu (tiles, garmin,
mapsforge, maperitive, ...) v jednom konfiguráku? lebo sa bojím že
postupom času bude údržba aby vyzerali ako-tak podobne dosť problém
(resp ono to problém asi je aj teraz)

alebo tie konfigurácie sú tak odlišné že preprocessing konfigurácie je
nezmysel?

> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Jozef Vince(freemap.sk)

Cena preprocesingu podla mna prevysuje cenu udrzy (aspon zatial) - len moj odhad

//dodi

kayle

Napr. ta garmin mapa sa odlisuje (ak neratam POI) zamerne, pretoze sa mi
zdalo ze niektore farby neboli ono (maly kontrast). A tiez ked to
vznikalo bolo treba brat do uvahy, ze sa este pouzivali starsie
zariadenia, ktore nemali displej schopny zobrazit tolko farieb. Ano
teraz by to asi islo prerobit, takze ak niekto chce, je to na github :)

Dňa 5. 8. 2016 o 11:20 Jozef Vince(freemap.sk) napísal(a):

georgo

to Openstreetmap Slovakia, fre...@kayle.sk
Caute,

je niekde, alebo mohol by niekto napisat postup instalacie Locus Freemap vrstvy na Androide?
Ja som to uz par rokov nerobil a chcel som to nahrat kamaratovi a nejak mi to neslo podla stareho postupu na geoblog.sk

je niekde, alebo mohol by niekto napisat postup instalacie Locus Freemap vrstvy na Androide?
Ja som to uz par rokov nerobil a chcel som to nahrat kamaratovi a nejak mi to neslo podla stareho postupu na geoblog.sk

Nic zlozite ;-)

- prepnes jazyk mobilu do anglictiny, lebo navod pisem pre anglicke UI
- Nainstalujes Locus, spustis, exitnes (pre istotu)
- nainstalujes Freemap Locus Addon, spustis
- v addone ides do Map & Style manager a stiahnes:
  - Freemap Slovakia Topo Data
  - Freemap Slovakia Topo Theme, ale odporucam skor "Dev version Freemap Slovakia Topo Theme Style"
  - Slovakia SRTM elevation data (for map shading)
- ked vsetko potaha ides do Locusu
  - cez menu ides do "Maps"
  - zalozka OFFLINE
  - kliknes na EUROPE / Slovakia-topo-osm-srtm a zobrazi sa ti skareda mapa
  - vlavo dole kliknes na modru zalozku s dvoma diamantami
  - klik map themes
  - v external themes svolis freemap_slovakia-TEST
  - zvolis styl a vyklikas overlays ktore ta zaujimaju
  - pre tienovanie ides cez menu do Settings, Maps, Advanced features, Map shading a dam to zapnes a zaskrtnes co sa ti paci
- prepnes jazyk mobilu naspat do vietnamciny a podho kochat sa mapami

Peter Vojtek

to Openstreetmap Slovakia, martin...@freemap.sk
inak nad tymto uz dlhsie rozmyslam -- ze je skoda, ze bezny clovek nema sancu tu kombinaciu locus+freemap spojazdnit.
postup je zial natolko zlozity, ze vacsinu ludi to odradi vobec skusat, a ten kto to nahodou zvladne bude zmateny z toho co a ako v tom locuse vobec robit.

co je skoda, lebo mame podla mna super produkt - osm databazu resp. mapu z nej vyrendrovanu - ale nevieme ju vlozit do ruk beznych pouzivatelov mobilov. pripomina to situaciu, aka bola so "smartfonmi" pred prichodom iphonu :)

rfu...@gmail.com

to Openstreetmap Slovakia, fre...@kayle.sk
Pozdravujem
Nainstaloval som si freemap pre lokus so vsetkymi pridavkami, mapa sa zobrazuje s vrstevnicami, ale nezobrazuje mi turisticke znacky. Co treba nastavit

Tomáš Kováčik

On 28.07.2017 11:06, rfu...@gmail.com wrote:
Pozdravujem
Nainstaloval som si freemap pre lokus so vsetkymi pridavkami, mapa sa zobrazuje s vrstevnicami, ale nezobrazuje mi turisticke znacky. Co treba nastavit
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/83ac1aa4-5da1-4d91-bf49-44f4da182201%40googlegroups.com.

kayle

to Openstreetmap Slovakia, rfu...@gmail.com
Pre istotu to rozpisem cele co je treba.
V plugine:
* treba stiahnut mapu "Freemap Slovakia Topo - udaje" a styl/temu "Freemap Slovakia Topo - tema" (obe polozky by potom mali byt zelene)
V aplikacii Locus:
* mat aktivovanu offline mapu s nazvom "Slovakia-topo-osm-srtm"
* aktivnu temu mapy "freemap_slovakia". Vo "vzhlad mapy" pripadne tuknut na "zobrazit viac" a malo by sa to zobrazit.
* ked sa tukne na "freemap_slovakia" temu, tak v ponuke, ktora sa zobrazi, je potrebne vybrat "Topo" a nizsie mat zastktnute co zobrazovat (cize minimalne "vrstevnice" a "turisticke znacky")

Dňa 28.7.2017 o 11:06 rfu...@gmail.com napísal(a):

Rastislav Fukas

dakujem
nevedel som najst tie temy uz to funguje

je to super appka
> --
> Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v
> skupine "Openstreetmap Slovakia".
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto témy, prejdite na adresu
> Ak chcete zrušiť odber tejto skupiny a všetkých jej tém, pošlite e-mail na
> adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu
> https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/10333886-46ce-b698-a5c8-7d6dbc144886%40kayle.sk.

daniel abaffy

posledny export pre locus je poskodeny, kayle plz pozri sa na to :)

dik

> [...]

Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Jozef Vince

Obnovil som predoslu verziu  z 27.4.2018

> [...]

Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

synalik

Ahojte, neviem, či to sem patrí... kamarát má nový mobil s Androidom 10. Pri inštalácii Freemap Locus Addon mu zobrazí hlášku: "Táto aplikácia bola zostavená pre staršiu verziu Androidu a nemusí správne fungovať."
Je fakt, že aplikácia funguje správne, len graficky nezobrazuje správne aktualizované a neaktualizované súbory...viď prílohy.
Neviete, či sa to nejako sa nastaviť, alebo Addon nie je kompatibilný s Android 10.
Ďakujem.

Dňa so 16. 4. 2016, 8:27 kayle <fre...@kayle.sk> napísal(a):
[...]

Screenshot_20201118-075906_Freemap Locus Addon.jpg
Screenshot_20201118-080008_Freemap Locus Addon.jpg
Screenshot_20201118-080107_Settings.jpg
Screenshot_20201118-080145_Settings.jpg

On Wed, Nov 18, 2020 at 12:11 PM synalik <syn...@gmail.com> wrote:
[...]

ta appka je stara a caka na svojho maintainera :)

idealne uplne prepisat a nech je to len spravca map.

kayle

Toto je dávny problém, potrebovali by sme nejakého androidáka, čo by sa na to pozrel a trocha poupravil.
Viam ze na od nejake verzie mi neukazovalo progressbar pri stahovani, ale kdesi v nastaveniach stacilo vypnut nieco so setrenim a uz ukazuje.
S android 10 neviem. Už nejakú dobu sa chystám updatnúť telefón ale nechce sa mi :)
A ak by som mal rovnaký  problém, moc by som nevyriešil
Ešte je možnosť update (ručne) robiť cez http://proxy.freemap.sk/locus/download/

Dňa 18.11.2020 o 12:10 synalik napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAGGWReVh7BprX4A3EgiODrtFNfxaa88CKaXTcATQ8co%2Bu5j0tw%40mail.gmail.com.

On Wed, Nov 18, 2020 at 12:27 PM kayle <fre...@kayle.sk> wrote:
Ešte je možnosť update (ručne) robiť cez http://proxy.freemap.sk/locus/download/

navrhujem stiahnut appku z google play a mat len moznost rucnej instalacie. treba niekam napisat postup (napr sem: https://github.com/FreemapSlovakia/freemap-operations/wiki)

synalik

ono jemu príde normálne upozornenie o aktualizácii, aj mu jednotlivé položky aktualizuje... len mu to neukazuje farebne, že ktorá presne je aktuálna a ktorá nie... čiže ide len o trošku znížený komfort... takže nič strašné :)

Dňa st 18. 11. 2020, 12:29 Martin Ždila <martin...@freemap.sk> napísal(a):