OSM adresy - štatistika podľa okresov

Dodko

Pripravil som štatistiku,
koľko je adries (addr:housenumber) v OSM, koľko v registri adries MINV, koľko je tagov  ref:minvskaddress a aká je % dokončenosť
to všetko rozdelené podľa okresov.

Nové a upravené adresy si môžete stiahnuť z https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/ a "adoptovať" si okres o ktorý sa chcete pravidelne starať.

Okresy o ktoré sa niekto pravidelne/čiastočne stará majú vyplnený stĺpec OSM user.

Aceman444

Dakujem, vyzera to dobre.
Len doplnim, ze niektore okresy (mesta) maju viac ako 100% a je to v poriadku, kedze v OSM mame zadane aj cisla budov z katastra, ktore v registri adries nie vsetky su (len supisne cislo bez orientacneho).

Dátum: utorok 3. januára 2023, čas: 22:15:02 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Dodko

To som si všimol, u nás obec Brzotín má dokončenosť 127%. V registri adries chýba viac ako 120 adries ktoré sú v katastri na listoch vlastníctva.
Odmietajú zapísať do registra adries priemyselnú oblasť, tak je to pre záchranárov na 112 biele miesto v mape bez adries.
Poslanci tam už dávno schválili aj názvy ulíc a v 9/2020 pridali adresám v obci orientačné čísla (dovtedy mali len súpisné + názov ulice)

Ak bude nový obchodný register, tak už bude prepojený s registrom adries a tak ako sa trvalý pobyt a občiansky nedá vydať na neexistujúcu adresu, predpokladám, že ani firmu nezapíšu na vymyslenú adresu. To by malo donútiť obce zapísať aj "neobývané" adresy, veď sanitku si človek môže zavolať na adresu aj do práce, nie len domov.
Dátum: streda 4. januára 2023, čas: 0:26:34 UTC+1, odosielateľ: Aceman444

T. -

Zdravim, mohol by si, prosím, stručne popísať workflow / co a ako sa má kontrovať? Skúsil by som jeden okres.
Tomas_J

Dodko

Ahoj,
základný návod je v https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/ra_2023-01-20.zip  v súbore osm_adresy/citaj_ma.html
S tým vieš doplniť všetko čo sa nové postaví, alebo sa zmení.

Po čase ak budeš chcieť ísť spätne do minulosti a doplniť chýbajúce "diery" je iný postup, to potom ukážem cez zoom.

Dátum: pondelok 23. januára 2023, čas: 14:49:35 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

Andrej Kačur

Pre zaujímavosť - takto vyzerá rozmiestnenie ref:minvskaddress naimportovaných hodnôt na mape https://taginfo.geofabrik.de/europe/slovakia/keys/ref%3Aminvskaddress#map

Tibor Jamečný

Vdaka za info. Mna viac zaujalo, ze cez taginfo sa da lahko overit, ci nevznikla duplicita (napr. pri kopirovani tagov na novu budovu).
A tato duplicita bola expresne rychlo opravena, vdaka :)
obrázok.png

pi 27. 1. 2023 o 14:44 Andrej Kačur <andrej...@gmail.com> napísal(a):
Pre zaujímavosť - takto vyzerá rozmiestnenie ref:minvskaddress naimportovaných hodnôt na mape https://taginfo.geofabrik.de/europe/slovakia/keys/ref%3Aminvskaddress#map

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/4992619c-2a0f-477e-b1d4-429f606a86b5n%40googlegroups.com.

T. -

Dik. skusal som ist podla navodu, ale mam tieto problemy/chyby (viz. nizsie). Nevies, co s tym?

T. -

Ahoj.
1. Tu (https://www.openstreetmap.org/changeset/131963581) som upravil adresu priamo na budove a zmazal node (ktory som mal z   https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/ra_2023-01-20.zip ). Mozes, pls, skontrolovat ci je to ok?
2. " Po čase ak budeš chcieť ísť spätne do minulosti a doplniť chýbajúce "diery" je iný postup, to potom ukážem cez zoom." - chcel by som - aspon pre jeden okres.
T.

Dodko

Skús v JOSM by malo ponúkať vrstvu s názvom Kataster a tam zobrazí okno na výber vrstvy, vybrať si parcela registra C

kataster0.PNGkataster.PNG
Ja to mám napriamo ako vrstvu, a funguje mi, možno niekto skúsenejší zistí v čom je chyba, aby som upravil aj návod.
kataster1.PNG

Samotná adresa Červeník Hviezdoslavova 264/49A je v poriadku, ale geometria budovy sa zmenila je prestavaná na obdĺžnik, treba ju zmeniť podľa katastra.

Na piatok plánujem Zoom, budeš 3. v poradí tak by to vyšlo cca asi po 19:30, ak budeš mať čas ak nie tak dohodneme iný termín.
Dátum: streda 1. februára 2023, čas: 14:30:35 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

T. -

Ano, mám čas - tohle je můj profil na osm: https://www.openstreetmap.org/user/Tomas_J

Tomas Vanco

Ahoj,
adoptoval by som si okres Piešťany

ut 3. 1. 2023 o 22:15 Dodko <ircd...@centrum.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/0836ee53-fa8d-4e4c-b9a5-28e68ab3f4aen%40googlegroups.com.

Dodko

Zistil som kedy vrstva funguje, správny postup je takýto:

Vrstva katastra aby sa ručne nevyberala parcela C.
F12 - mapové podklady
+WMS
riadok 6. upraviť vytvorenú adresu URL WMS
riadok 7. pomenovať ju

Vrstva s adresami pre vizuálnu kontrolu

Dátum: streda 1. februára 2023, čas: 13:56:18 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

Tomas J YT

Ahoj, mozes, pls, nakopirovat kompletne nastavenie pre vrstvu s adresami pre vizualnu kontrolu? Ja som sa zatial dopracoval sem:
Výstřižek.PNG
k " riadok 6. upraviť vytvorenú adresu URL WMS" sa vobec nedostanem. Dik.
Tomas_J

Dodko

Riadok 2. má zostať prázdny, vyplní sa iba riadok 6. a 7.

Dátum: utorok 7. februára 2023, čas: 6:30:36 UTC+1, odosielateľ: Tomas J YT

Tomas Vanco

Ahoj,
ja som zobral ten link z návodu a prekopíroval som ho priamo sem (po vytvorení takého čo nefungoval)
image.png

ut 7. 2. 2023 o 7:54 Dodko <ircd...@centrum.sk> napísal(a):
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/2a9b3a8f-0566-4195-9bfe-397741af5ff4n%40googlegroups.com.

T. -

Funguje, dik.  Tomas_J

T. -

Nevie niekto , prečo su tak zle výsledky https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/okresy.html u Košíc a Bratislavy ?
Keď sa trochu zacvičim, pokračoval by som týmito mestami. Hlavne mi ide o to aby vo veľkých mestách verejne budovy a veľké obytné domy mali na sebe adresy.  Tomas_J

BelKed

Dátum: streda 8. februára 2023, čas: 0:46:56 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com
Nevie niekto , prečo su tak zle výsledky https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/okresy.html u Košíc a Bratislavy ?

Lebo sa asi nikomu nechcelo pridávať adresy daným mestám...

Napríklad — ja mám na starosti Košice a priebežne pridávam nové adresy. Avšak, aktuálne nemám tak veľa voľného času, že by som si sadol a kompletizoval adresy.
Len pre info — aktualizovať celé sídlisko Dargovských hrdinov (v Košiciach, okres Košice III) mi trvalo okolo 10 hodín.
Aktuálny stav: 1151 (OSM) / 1200 (MINV) adresných bodov. Tie, čo nie sú v OSM buď nemajú pridané súradnice, alebo sú kdesi úplne mimo — v lese a podobne :D
Priamou úmerou vieš odhadnúť koľko času by zabrali ďalšie časti, ak to robíš podobne ako ja :D Počítaj priemerne 30 sekúnd na adresný bod.

Tiež, radšej pridávam cestičky v lese, keďže tieto dáta osobne využívam asi najviac :D

Keď sa trochu zacvičim, pokračoval by som týmito mestami. Hlavne mi ide o to aby vo veľkých mestách verejne budovy a veľké obytné domy mali na sebe adresy.  Tomas_J

Pokojne :D

Ak však plánuješ pridávať a aktualizovať adresy v Košiciach (a to platí aj pre iné mestá a aj pre kohokoľvek iného, kto má záujem pridávať adresy), prosím, ak sa Ti však niečo nezdá, treba skontrolovať dané adresy podľa katastrálnej mapy (ZBGIS), prípadne aj podľa Google Streetviewu (ak ho používaš na kontrolu a priamo odtiaľ neobkresľuješ, malo by to byť v pohode) alebo fotiek na portáli Freemap.sk.

Tiež by bolo super aktualizovať aj geometrie budov podľa ÚGKK SR AKO alebo ZBGIS, keďže napríklad taká Barca (opäť v Košiciach) má väčšinu budov kreslených podľa Bingu...

A na záver by bolo optimálne kontaktovať obce/mestské časti, prípadne rovno ministerstvo ohľadom nepresne zaznačených adresných bodov.
Je to dôležité, pretože napríklad pri volaní na linku 112 operátor hľadá adresu v registri adries a odosiela jej údaje a súradnice adresného bodu pre dojazd záchranných zložiek priamo do tabletu v sanitke.

Inak, osobne som zástancom tohto výroku — radšej žiadne ako nesprávne dáta ;)
Dá sa dostať do mnoho nepríjemných situácií pri považovaní nesprávnych dáta za pravdivé...

Tomas Jancovic

Dne st 8. 2. 2023 15:34 uživatel BelKed <ircb...@gmail.com> napsal:
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".
S pozdravem

Tomáš Jančovič

6. patro, byt 22
Lukášova 184/1
130 00 Praha 3
Czech Republic

mobil/WhatsApp: +420 732 136 366, +421 903 551 152
email: jancovi...@gmail.com

Andrej Kačur

Tá kontrola je dôležitá. Tiež postupujem rovnako tj najprv kataster a potom google street view. U nás v HE boli AB na menšom úseku jednej ulice posunuté vždy o vedľajší dom.

Dátum: streda 8. februára 2023, čas: 15:34:40 UTC+1, odosielateľ: BelKed

BelKed

Som rád, že to tak robíš :) Oceňujem to 👍

Podobne aj, na Dargovských hrdinov boli dve ulice, ktoré mali posunutých tiež o jednu adresu asi dokopy 30 domov.
Aj som to riešil s "tými hore", nech to opravia v Registri adries. Ale, niektoré opravili :D
Aspoň teda ulicu Orechová/Drieňová (nepamätám už presne, s ktorou bol problém).
Ale, adresy Prešovskej cesty sa veľmi neposunuli na tie správne miesta...

Screenshot 2023-02-08 at 15.53.02.png

Dátum: streda 8. februára 2023, čas: 15:48:40 UTC+1, odosielateľ: andrej...@gmail.com

Tibor Jamečný

to osm...@googlegroups.com, Dodko
Niekto zjavne necital vetu "radsej ziadne data ako nespravne data", vid zaneseny bordel z RA v https://nrenner.github.io/achavi/?changeset=132274476:
Nedal si ani namahu overit tie body, ktore boli v blizkosti budov:
obrázok.png
@Dodko : predpokladam, ze povod tychto zmien je v tvojom nastroji na spracovanie dat z RA. Preto ta prosim, pouc dotycneho o tom, ako ma dany nastroj spravne pouzivat a ak bude pokracovat dalej stylom "otvorim stiahnuty subor a rovno ho uploadnem do OSM", tak mu zrusit pristup, lebo toto neopravi uz asi nikto :(

T.

T. -

Bola to chyba, nie zamer. Ospravedlnujem sa. Dal som na zmeny revert.
Tomas_J

mika....@gmail.com

@BelKed Môžem sa spýtať jednu otázku? Vidím na priloženom screenshote, že sú v JOSM načítané adresné body zo ZBGISu. Je to nejaká oficiálna WMS služba?  Hľadal som po webe, našiel som WMS služby na geoportal.sk, ale adresné body nejak neviem nájsť.

Dátum: streda 8. februára 2023, čas: 22:30:57 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

Er Slo

Nie je dobre robiť toľko adries naraz v RA je veľa chýb, veľa adries poposuvanych, lepšie robiť pomenej a kontrolovať či adresy sedia na správnej budove...pozor by si mal dať aj Martin SNV ktorý to tiež takto hromadne skúšal..

Zle výsledky v mestach su aj preto, že poväčšine to nikto nechce robiť, väčšinou to nikoho nebaví.. Nie je to žiadna zábava doplnat vo väčších mestách..ani zdroje neboli ideálne, dnes je to už asi lepšie, keďže zverejnili myslím od 2017 databázu RA ale zas je tam množstvo chýb.. A stále chodiť na kataster, zadávať ochranný kód v podobe klikania obrázkov a porovnávať nie je žiadna výhra

Dátum: streda 8. februára 2023, čas: 22:30:57 UTC+1, odosielateľ: jancovi...@gmail.com

BelKed

Asi je oficiálna, keď sa zobrazuje na stránke Katastra (ZBGIS). Tú vrstvu však používam len na kontrolu...
Ale, ak by si potreboval, tu je URL:
Dátum: štvrtok 9. februára 2023, čas: 8:25:47 UTC+1, odosielateľ: mika....@gmail.com

mika....@gmail.com

@BelKed Super, ďakujem. Hľadal som, ale očividne nie dosť.

Dátum: štvrtok 9. februára 2023, čas: 11:31:39 UTC+1, odosielateľ: BelKed

Aceman444

Presne tak, hlavne vo vacsich mestach ak je RA posunuty o par metrov uz to nesedi na spravny dom a treba to potom overovat, radsej nenaimportovat nic, dat tam fixme alebo nieco take. A to len za predpokladu, ze si to clovek vobec vsimne, ze to nesedi. V dedinach ked aj pri posune bod padne do spravnej zahrady, tak to este az tak neuskodi.
Ani kataster nie je perfektny, niektore adresy (aspon supisne), sa tam da overit, nieco nie.

Velke mesta sa nedaju robit cele naraz (na rozdiel od dedin), skor po nejakych castiach ako novostavby, developerske projekty, ci postupne cele ulice, takze postup je pomaly.

Dátum: štvrtok 9. februára 2023, čas: 11:26:03 UTC+1, odosielateľ: Er Slo

Dodko

Porovnanie ako to vyzerá po 3 mesiacoch.

OSM adresy - štatistika podľa okresov 12.1.2023
Screenshot 2023-04-20 at 08-52-10 OSM adresy - štatistika podľa okresov 12.1.2023.png
OSM adresy - štatistika podľa okresov 19.4.2023
Screenshot 2023-04-20 at 08-51-54 OSM adresy - štatistika podľa okresov 19.4.2023.png

Pribudlo 95 745 chýbajúcich adries, a 160 664 dostalo tag ref:minvskaddress, najviac adries s tagom ref:minvskaddress naposledy upravoval Tomas_J, Klerik7, Dodko, holubekp, MartinSNV, vlakos555, *Martin*, Marian Mika

Dátum: utorok 3. januára 2023, čas: 22:15:02 UTC+1, odosielateľ: Dodko
Pripravil som štatistiku,

T. -

Dík, aký je presný účel tagu ref:minvskaddress resp. prečo chceme aby ho čo najviac adries malo?
T.

Andrej Kačur

Pomocou neho dokážeme mapovať oficiálny štátny zdroj adries (Register adries, ktorý je zdrojom pre ref:minvskaddress) s adresami v OSM.

Dátum: štvrtok 20. apríla 2023, čas: 10:29:02 UTC+2, odosielateľ: T. -

T. -

Môžeš, prosím , pridať nejaký prakticky príklad / usecase ? Predpokladam že hlavne použitie je v sledovaní koľko oficiálnych adries nám ešte chýba alebo pri zániku adries pre zjednodušenie ich mazania...?

Dodko

To značí, že adresa mala prejsť kontrolou/aktualizáciou a dá sa podľa toho vyhľadať zrušená adresa/zbúraná budova. Prípadne aj chyby medzi OSM a registrom adries ak poloha adresy nesedí.

Dátum: štvrtok 20. apríla 2023, čas: 10:29:02 UTC+2, odosielateľ: T. -
Dík, aký je presný účel tagu ref:minvskaddress resp. prečo chceme aby ho čo najviac adries malo?

Andrej Kačur

Mazanie je dobrý príklad, alebo ja si viem predstaviť i premenovanie ulice - dajme tomu, v nejakej obci osvieti členov obecného zastupiteľstva a premenujú ulicu pomenovanú z osoby, ktorá bola právoplatne súdom odsúdená, na osobu, ktorá bola napr hrdinom v nejakom významnom povstaní, vďaka ktorému daný štát možno radiť medzi víťazné a nie porazené mocnosti. Adresné body zostanú, zmení sa len jedna ich vlastnosť - názov ulice. Ak by sme toto vedeli sledovať, tak potom dokážeme pre dotknuté adresné body spraviť "jednoduchý" update i tu v osm db.
Dátum: štvrtok 20. apríla 2023, čas: 10:35:16 UTC+2, odosielateľ: T. -

Dodko

Príklad na zrušené ref:minvskaddress
Ak budova nie je na Ortofotomozaika SR môže sa zmazať, ak ju vidno treba pozrieť kataster LV či je tam rozhodnutie o odstránení stavby a tiež zmazať alebo dať prefix.

[...]

mika....@gmail.com

Ahojte, postupne dopĺňam adresy do budov za okres Zvolen a narazil som na jeden problém s ktorým si neviem poradiť. Niektoré budovy (väčšinou ide o garáže) majú pridelené dva (resp. tri) súpisné čísla, a je to tak aj zapísané aj na liste vlastníctva. Stretli ste sa už s niečím takým? Čo mám s takýmito prípadmi robiť? Nevkladať do polygónov? Vložiť obe adresy iba ako body? Nedávať tieto adresy vôbec?

Tu je ukážka spomenutých prípadov:
Dátum: štvrtok 20. apríla 2023, čas: 10:44:52 UTC+2, odosielateľ: Dodko

Martin Jurík

Riešil som to isté, sú to garáže umiestnené nad sebou, jedna má vstup zdola a druhá zhora.
Vid tu:

Ja som to poriesil ako body "entrance=garage" a následne k nim priradil adresné body

Dátum: štvrtok 18. mája 2023, čas: 14:40:28 UTC+2, odosielateľ: mika....@gmail.com

Tibor Jamečný

Ahoj,

s podobnými garážami umiestnenými nad sebou vo svahu som sa stretol v Dolnom Kubíne. Nakoľko sa takáto situácia nedá rozumne zakresliť pomocou polygónov, a určite by som viaceré adresy nespájal dokopy na jednej budove, zostáva len zakresliť ich ako dva samostatné body. Každý z bodov umiestniť bližšie k tej strane budovy, kde sú vráta do príslušnej garáže, t.j. adresný bod pre garáž umiestnenú nižšie bude na opačnej strane budovy ako bod pre garáž umiestnenú nad ňou. Ak sa preukáže, že register adries má opäť raz zamenenú pravú a ľavú stranu, tak sa pozície bodov len vymenia.

Pokiaľ sa jedná o bytové domy, tak sa adresy pridávajú na jednotlivé vchody.

T.

mika....@gmail.com

Poschodové garáže ma veru nenapadli. Najskôr to bude aj tento prípad. Budem to musieť pozrieť, minimálne cez StreetView, či to tam bude vidieť. Ďakujem za rady.

Dátum: štvrtok 18. mája 2023, čas: 16:47:28 UTC+2, odosielateľ: Tibor Jamečný

Dodko

Jan 1, 2024, 6:01:00 AMJan 1
to Openstreetmap Slovakia
Ako vyzerá štatistika za rok 2023.

4.1.2023 bolo v OSM
1 294 251 adries s tagom addr:housenumber
555 228 adries s tagom ref:minvskaddress

31.12.2023 bolo v OSM
1 504 831 adries s tagom addr:housenumber
1 024 046 adries s tagom ref:minvskaddress

Milión adries s ref:minvskaddress bol prekročený 22.12.2023 https://taginfo.openstreetmap.org/keys/ref:minvskaddress#chronology
Za rok 2023 pribudlo 210 580 nových adries a 468 818 adries malo doplnený identifikátor adresy.
Dokončenosť Slovenska stúplo z 79.7% na 91.4%, je predpoklad, že tento rok by samohlo podariť úplné pokrytie adresami a potom bude stačiť už len udržiavať novú výstavbu.

Aktuálny stav je na stránke https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/okresy.html v prílohe sú staršie štatistiky.

Kto by chcel pridávať novú výstavbu/adresy môže si vybrať niektorý voľný okres kde je prázdny stĺpec OSM user a pravidelne sa oň starať. Každý piatok pribudne zoznam nových/upravených adries na stránke https://proxy.freemap.sk/minvskaddress/

Užívatelia ktorý pridali/aktualizovali nad 500 adries s identifikátorom adresy za rok 2023

2023.PNG

OSM adresy - štatistika podľa okresov 9.9.2023.htm
OSM adresy - štatistika podľa okresov 1.3.2023.htm
OSM adresy - štatistika podľa okresov 4.1.2023.htm
OSM adresy - štatistika podľa okresov 31.12.2023.htm
OSM adresy - štatistika podľa okresov 4.6.2023.htm

T. -

Feb 4, 2024, 1:04:07 PMFeb 4
to Openstreetmap Slovakia
Ahoj Dodko a vsetci,

>  Dokončenosť Slovenska stúplo z 79.7% na 91.4%, je predpoklad, že tento rok by samohlo podariť úplné pokrytie adresami a potom bude stačiť už len udržiavať novú výstavbu

Je nejaky dalsi plan prace s ref:minvskaddress? Slo by realne dalej vyuzit napr. pre vyssiu automatizaciu (v zmysle vyssiu nez mame k dispozicii teraz) doplnania druhu budovy - building:residential, commercial, garage... alebo pre oznacovanie zburanych budov (demolished:building) alebo pre nieco dalsie?

Dakujem za info/nazor/brainstorm.

Tomas_J

Vladimir Kosorin

Feb 4, 2024, 1:32:42 PMFeb 4
to osm...@googlegroups.com, T. -

Nechápem, ako niekto môže urobiť 168 000 alebo 135 000 zmien za rok.  Zrejme ešte veľa toho neviem... 🙂      Gratulujem.
Zdravím všetkých,
vlakos555

Dňa 4.2.2024 o 19:04 T. - napísal(a):
--
Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom témy v skupine "Openstreetmap Slovakia".

Aceman444

Feb 6, 2024, 2:27:52 AMFeb 6
to Openstreetmap Slovakia
Zdravim, je to pocet objektov. Pri hromadnom importe z registra adries je mozne urobit stovky ci tisice adries naraz a odoslat ako jednu sadu zmien.

Dátum: nedeľa 4. februára 2024, čas: 19:32:42 UTC+1, odosielateľ: Vladimir Kosorin

Aceman444

Feb 6, 2024, 2:31:26 AMFeb 6
to Openstreetmap Slovakia
Zdravim, druhy budov by sa teoreticky dali, kedze udajne tento udaj register adries ma.
Narazili sme uz ale na to s Dodkom, ze druh budov bud nie je aktualny, alebo ho semanticky odlisuju inak ako OSM (OSM rozlisuje napr. vhlad/konstrukciou budovy, od jej pouzitia), deli ho na ine druhy ako OSM a zrejme nie je mapovanie do OSM 1:1. Toto by vyzadovalo vacsiu diskusiu (dohodnut si postup aj mapovanie hodnot z registra na hodnoty pre 'building' v OSM) tu a urcite nie hned hromadne importy z registra adries.

Dátum: nedeľa 4. februára 2024, čas: 19:04:07 UTC+1, odosielateľ: T. -

Aceman444

Feb 6, 2024, 2:37:12 AMFeb 6
to Openstreetmap Slovakia
Dakujeme vsetkym.

Chcem sa spytat ci niekto vykonava aj kontroly adries v OSM voci registru adries (podla identifikatora). Napr. ci adresa nezanikla v registri, ci sa nezmenila jej hodnota, ci niekto adresu nevymazal z OSM (ked uz napr. budova neexistuje). Viem, ze kontrolujete, ci nejaky novacik nezduplikuje reg:minvskaddress. Ale napr. ze sa zrazu hodnota v OSM a registri adries (s rovnakym identifikatorom) zacne lisit, asi zatial nekontrolujete (sam som par takych adries zmenil, lebo na mieste boli uvedene inak). Tiez by som privital nejaky mechanizmus na oznacenie adries v registri adries (zrejme na Vasej stranke k tomuto), ktore su pochybne (napr. na mieste uz budova nie je), alebo su umiestnene uplne zle. A kym sa problem nevyriesi, v OSM taku adresu nechceme a teda aby to bolo nejako globalne oznacene, teda ze niekto to preveri/oznaci a aby ostatni importeri tu adresu omylom nenaimportovali do OSM.

Takze tu by sa dala nejaka automatizacia zaviest/vylepsit/dohodnut.

Dakujem.

Dátum: pondelok 1. januára 2024, čas: 12:01:00 UTC+1, odosielateľ: Dodko

Aceman444

Feb 6, 2024, 2:41:26 AMFeb 6
to Openstreetmap Slovakia
A nejde to riesit v OSM ako dve budovy, kazda so svojim supisnym cislom? Mozu mat aj rovnaky obrys, ale rozny 'layer', ked su teda na sebe.
Aj kataster to vedie ako dve stavby. Mat dva vchody do jednej budovy s roznym supisnym mi pride divne.

Dátum: štvrtok 18. mája 2023, čas: 16:46:36 UTC+2, odosielateľ: Martin Jurík

Dodko

Feb 6, 2024, 1:30:13 PMFeb 6
[...]

Zatiaľ druh budovy rozlišujem takto, kód číselníka CL010143

1
Priemyselná budova
"industrial"
2 Poľnohospodárska budova "farm_auxiliary"
7 Samostatne stojaca garáž "garage"
9 Bytový dom  "apartments";
10 Rodinný dom voliteľne je možné dať "detached" lebo je potrebné rozlišovať medzi detached, house a semidetached_house
14 Budova obchodu a služieb "commercial"
15 Administratívna budova  "office"

napíšte návrhy aj pre iné kódy, teraz je počet budov podľa kódov v registri nasledovný:

1 Priemyselná budova 12694
2 Poľnohospodárska budova 21795
3 Budova železníc a dráh 1817
4 Budova pre správu a údržbu diaľnic a rýchlostných ciest 68
5 Budova letísk 92
6 Iná dopravná a telekomunikačná budova 6665
7 Samostatne stojaca garáž 131290
8 Budova lesného hospodárstva 1922
9 Bytový dom 31110
10 Rodinný dom 969618
11 Budova pre školstvo na vzdelávanie a výskum 7448
12 Budova zdravotníckeho a sociálneho zariadenia 2760
13 Budova ubytovacieho zariadenia 3885
14 Budova obchodu a služieb 17957
15 Administratívna budova 8672
16 Budova pre kultúru a na verejnú zábavu 2302
17 Budova na vykonávanie náboženských aktivít krematóriá a domy smútku 6764
18 Budova technickej vybavenosti sídla 9773
19 Budova pre šport a na rekreačné účely 71805
20 Iná budova 331551
21 Rozostavaná budova 778
22 Polyfunkčná budova 4470
23 Inžinierska stavba 468

alebo pre oznacovanie zburanych budov (demolished:building)
Napr. ci adresa nezanikla v registri

Dal by sa urobiť automatický zoznam zrušených adries, ktoré sa majú ručne skontrolovať a vyriešiť čo s nimi.

Napríklad zrušila sa adresa Nadabula 50 identifikátor 26960527

Vznikla nová adresa Nadabula 50 identifikátor 7103124721

Ak budovu nevidieť na Ortofotomozaika SR a v OSM je staršia ako Ortofotomozaika SR môže sa vymazať.
Ak budovu vidieť, treba pozrieť list vlastníctva na katastri či je tam rozhodnutie o odstránení stavby.

ci sa nezmenila jej hodnota

vtedy vzniká adresa v týždňových súboroch podľa okresov a obcí, takže ak niekto aktualizuje daný okres príde na to, alebo príde na to ak aktualizuje celú obec

ci niekto adresu nevymazal z OSM (ked uz napr. budova neexistuje)

toto neviem ako by sa dalo kontrolovať

[...]

Chyby v registri adries treba posielať na opravu správcovi referenčného registra, aby to mali v navigácii v poriadku aj záchranári.
Aktuálne robím tak, že do OSM vložím len správne adresy a chybné polohy adries ak viem umiestnim na správne miesto, pochybné adresy a opravené polohy adries exportujem a odošlem na kontrolu/opravu správcovi registra.
Je malá pravdepodobnosť, že niekto bude to isté miesto aktualizovať znovu, keď je toľko miest ktoré ešte vôbec neboli aktualizované.