zaniknute lesne chodniky a lesne cesty

jano49

Ako vhodne tagovat zaniknute chodniky a lesne cesty? Mapujem hlavne lesy vo Vysokych Tatrach.

Priklad 1: Lesny polovnicky chodnik je zapadany kalamitou. Ked ho prechadzam, 50m je uplne v pohode, dalsich 50m uplne zapadanych, ale potom zase pokracuje a tak sa to strieda. Ako tagovat taketo chodniky? Je vhodne ich vobec znacit? Napadaju ma tieto moznosti:
  • abandoned:highway=path Ak k tomu pridam trail_visibility, JOSM ma varuje, ze to nie je path. Na mapach sa nevykresli.
  • highway=path +  trail_visibility=bad/horrible/no . Tu vsak na freemape nevidno nijaky rozdiel, co moze byt matuce.
  • zmazat uplne trasu v danom useku - to podla mna nie je vhodne riesenie, lebo niektore chodniky mozu byt (a byvaju) po case zase prepilene, tak na co ich mazat a pridavat si robotu ...
Priklad2: Lesna zvaznica je zarastena cerstvymi smreckami a tym uplne nepriechodna. Je mozne ze sa niekedy obnovi, tak by som trasu nerad mazal, len nejak oznacil. Tu ma napada tiez oznacit ako abandoned:highway=track.

Uvitam napady a pripomienky, som v tomto zaciatocnik.

Riesenie s abandoned:highway sa mi celkom pozdava a asi ho zacnem pouzivat :-). Ja som napr. na polomy daval vymyslene barrier=windthrow s pripadnym smoothness=impassable - https://overpass-turbo.eu/s/18TZ

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/3f53494b-b246-4adc-b342-87b1b752505en%40googlegroups.com.

miro.j...@gmail.com

Ahoj

súhlasím s tvojim hodnotením. Ak je to cesta zaniknutá, a veľmi nepoužívaná tak ten "abandoned" dáva premňa zmysel, ale nestretol som sa s takou.
Zatiaľ som videl iba také poloviditeľné a vtedy používam ako spomínaš path + trail_visibility + smoothness. To že to nevidno na freemap a asi ani inde nevadí, lebo ako hovorí pravidlo OSM - nemapujeme pre renderer/zobrazovač ale podľa reality. Možno časom zobrazovače začnú mapovať aj visibility.

  ahoj, Miro

Dátum: nedeľa 27. júna 2021, čas: 17:12:52 UTC+2, odosielateľ: tana...@gmail.com