register adries - cczero now?

Jozef Riha

ahojte,

takmer by som prisahal, ze predtym v riadku licencia cc-zero nesvietila (skor nieco v zmysle cc-by-sa). a o com hovorim? no predsa:

vyborne je, ze cc0 je podla vsetkeho odbl kompatibilna (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/ODbL_Compatibility), data su podla vsetkeho dobrej kvality a lahko spracovatelne.

co vy na to?

Jozef Riha

ked vidim taku "silnu" odozvu, tak neviem, ci sa vobec ma zmysel do toho pustat. bo toto naozaj nemoze fungovat ako one man show. ked nic, tak aspon zopar cisel a grafov.

history.png - vyvoj poctu adresnych bodov/ciest v OSM spolu s vyznacenymi milnikmi (ziadosti obciam = http://wiki.freemap.sk/SupisneCislaKapor). data pochadzaju z history suboru, ktory bol precisteny redaction botom (preto tam nevidiet ziaden skok smerom dolu)
regr*.png - regresna analyza

v sucasnosti je v osm priblizne 860 000 supisnych cisel a 210 000 orientacnych. z povrchnej analyzy dat ministerstva vyplyvaju nasledovne pocty:

iba supisne cisla: 826 615
supisne spolu s orientacnym: 688 860

ukazka joinutych tabuliek budovy, vchody a nazvy ulic. btw zopar adries je "odstrelenych" mimo republiku, ale pri takom pocte sa jedna prakticky o omrvinky. samotne umiestnenie nad vchody nie je prilis presne (napr. nad vjazdy do podzemneho parkoviska).

qgis01.png - uroven okresov (zelene - orientacne + supisne, fialova - supisne)
qgis02.png - detail obce kuzmice
qgis03.png - detail kosic

history.png
regr02.png
regr01.png
qgis01.png
qgis02.png
qgis03.png

Alexander Zatko

tym grafom nerozumiem, ale odpoviem asi tymto stylom: https://motherboard.vice.com/en_us/article/7x47bb/wikipedia-editors-elite-diversity-foundation

co tym chcel basnik povedat? Ze pri kazdej iniciative mas (velmi) uzku skupinu aktivistov a ostatni len potichu drzia palce. Aktivistov to s...e ale aj tak to robia, pretoze inak nemozu. :-)

ale teraz trochu konstruktivne. Ak jednoduchym spospbom vysvetlis ake ukony treba urobit aby sme pomohli tak sa mozno niekto najde kto helfne. Ak slubis za to Merity, tak aspon jedneho pomocnika mas zaruceneho :-)

braňo valach

Jasne Jose, ide zima, tak ak budem vedieť, tak máš aj druhého pomocníka :)

Dňa 9. novembra 2017, 6:19, Alexander Zatko <orde...@gmail.com> napísal(-a):

Jose Riha

ahoj sano,

nerobim si iluzie, ze kazdy, kto aspon nepravidelne cita tento mailing
list sa okamzite prihlasi a ponukne sa pomoct. skor som cakal nieco v
zmysle: "no konecne", "vyzera to dobre", dodatocne otazky, alebo aspon
nejaky prejav zaujmu. alebo sa kludne moze stat, ze touto myslienkou
(importu) niekto zaoberal, ma ju rozpracovanu, chce robit koordinatora,
kodit a pod.

viem, ze pravidlo niekolkych percentsa ani OSM nevyhyba (kedysi niekto
robil analyzu, kolko % maperov ma na svedomi kolko % datovych podkladov
velkych miest - od nas potom napr. *martin* vs turisticke trasy alebo hoc
aj aktualny kaporskaddress import). ale navrhnut si postup, pripomienkovat
a sam si schvalit postup importu (zvlast takehoto rozsahu) uz je podla mna
dost velka "schiza" :-)

konieckoncov podla import guidelines sa ma kazdy import zacat diskusiou
(teda nie oznamenim) o tom, ci import je potrebny, ci su data
zodpovedajucej kvality, ako, kto a kedy ho budeme robit atd.

z tych grafov je podstatny history.png - jeho strop (teda max zvislej osi)
ukazuje, kam by sme sa asi mali dostat, aby sme mali pokrytie adresnymi
datami blizke 99 %. skusim este pre zaujimavost urobit porovnanie minv dat
s tym, co uz v OSM mame.

zdravi,

jose

Michal Palenik

kuk aj https://epsilon.sk/datagov.html

> [...]

viem, ze pravidlo niekolkych percentsa ani OSM nevyhyba (kedysi niekto robil analyzu, kolko % maperov ma na svedomi kolko % datovych podkladov velkych miest - od nas potom napr. *martin* vs turisticke trasy alebo hoc aj aktualny kaporskaddress import). ale navrhnut si postup, pripomienkovat a sam si schvalit postup importu (zvlast takehoto rozsahu) uz je podla mna dost velka "schiza" :-)

1% z 20 ludi co cita tento mailing list je 0.2. Ked to optimisticky zaokruhlime hore, je to 1 a to si ty ;-)

Ani k next.freemap.sk nebola nejaka silna odozva. Obcasne pripomienky zacali chodit az ked to bolo uz skoro "hotove". Vzhladom na pozadovane programatorske znalosti sme velku pomoc od komunity necakali, avsak na druhu stranu nedockali sme sa ani pri pomoci tvorbe textov v "tipoch", a to by uz vedel pomoct kazdy, kto mal zo slohu aspon trojku :-). (okrem dodiho - vdaka za preformulovanie viet a jazykovu korekturu).

ja osobne sa tesim tym adresam, drzim palce, ale pomoct z casovych dovodov moct najskor nebudem.

Miroslav Jurecka

Peter Vojtek

ja s nejakou cinnostou suvisiacou s OSM budem opat pomahat az po novom roku, podla nutnosti to moze byt next.freemap.sk, alebo import tychto novych udajov, kedze s obomi som uz robil.
ale najblisie dva-tri mesiace na to nemam cas.

Miroslav Janosik

Neporozumel som presne aké dáta to sú a čo s nimi ďalej. Ale hlásim sa tak ako obyčajne - niečo pomôžem ale potrvá mi to. A poskytnem morálnu podporu a finančú pomoc (na pivo).
   Miro

Dňa streda, 8. novembra 2017 23:40:21 UTC+1 jose1711 napísal(-a):

Jozef Riha

ahoj miro,

su to data, z ktorych sa daju vyskladat (treba joinovat tabulky) data o *pribliznom* umiestneni vchodu spolu s orientacnym i supisnym cislom, type budovy, pocte poschodi, ulicou a tak. pokusim sa to teda nejak nachystat.

Aceman444

[...]

Samozrejme o adresy mame zaujem, este aj niektore mesta maju dost velke diery.

v sucasnosti je v osm priblizne 860 000 supisnych cisel a 210 000 orientacnych. z povrchnej analyzy dat ministerstva vyplyvaju nasledovne pocty:

iba supisne cisla: 826 615
supisne spolu s orientacnym: 688 860

Ako tomuto rozumiet? Mame v OSM viac supisnych cisel? Cize mozno duplicity na castiach budovy, ale teda ze v podstate mame vsetky? Chybaju orientacne?

Ale z nejakeho dovodu sa mi mari, ze cisel ma byt omnoho viac.

Jozef Riha

je to trochu zavadzajuce. tych 860 000 supisnych cisel v OSM zahrna adresy v obciach, kde su *iba* supisne, rovnako ako aj kombinacie supisne + orientacne. 827 000 z ministerstva je sucet v obciach, kde su *iba* supisne.

Michal Palenik

vsak toto som uz urobil, vratane testovania kde su ake adresy, ake su
rozdiely oproti osm, ...

a ako zvycajne, nikto si to ani nepozrel.

On Thu, Nov 09, 2017 at 05:25:56PM +0100, Jozef Riha wrote:
> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Jozef Riha

pokial viem, tak este donedavna boli tie data pod nekompatibilnou licenciou, takze mozno preto nebol zaujem. das niekam zdrojaky? prip. nechces zastresit cely import? d. j

> [...]

> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Michal Palenik

kuk https://github.com/FreemapSlovakia/datagovsk-adresy

vyrobit to tabulky v scheme

> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Jozef Riha

ahojte.

kazdy import potrebuje meno, navrhujem - mozno nie zrovna naj"cool" - nasledovne:
MinvSKAddress. podobnost s existujucim importom (KaporSKAddress) nie je nahodna :-)

dedikovany (zdielany) ucet pre upload by potom bol minvskaddress_bot.

tagy pre editovane elementy:
 source:name = minvskaddress (nazvy ulic)
 source:addr = minvskaddress (budovy)
 import = 2017-12 (rok a mesiac, z ktoreho su pouzite udaje YYYY-MM)

tagy pre cely changeset:
 comment = minvskaddress import (by $USER$)
 source = minvskaddress 2017-12

zacal by som pridavanim ulic, nakolko s tym nie je velka piplacka, rucna synchronizacia
s existujucimi udajmi ide celkom od ruky a vysledok vidiet prakticky okamzite.

mozme vsak brat nazvy od ministerstva za oficialne nazvy ulic? mrknite prosim na svoje
oblubene mesto v prehlade na https://freeshell.de/~jose1711/ulice_podla_obci.html a vyjadrite
svoj nazor. par rokov spat sa riesilo expandovanie nazvov (i. krasku -> ivana krasku). tie expandovane
by som presunul do alt_name. priklad:

name = A. Sladkovica
alt_name = Andreja Sladkovica

o pripadnu zmenu addr:street (rovnaka ako hodnota v name) sa samozrejme bude treba postarat tiez.

uprava nazvov ulic je potom dalsim krokom pre doplnanie chybajucich tagov ako napr. supisneho
cisla pre kombinaciu ulice + orientacneho atd.

> [...]

Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Juraj Majling

Ahoj Jose,

som za, aj ked momentalne nestiham ani kapor_bota

nepoznam "velkost" davky, ci by nebolo: comment = $obec$ - minvskaddress import (by $USER$)

Durko

Dňa 18. decembra 2017, 9:53, Jozef Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):

Jozef Riha

ahoj durko,

dakujem, takyto comment bude lepsi.

Aceman444

Dakujem, urcite si aj aj nejake obce vypytam na zaktualizovanie/doplnenie.

Co mame skontrolovat na uvedene j stranke?

Zda sa, ze tam nefunguje spravne triedenie znakov s diakritikou (su na konci).

Ked su tam chyby, odkial pochadzaju? Su to data OSM alebo MV?
Napr. Bratislava Petrzalka, preco je ulica béžová s malym b a preco je az na konci (aha, mozno triedenie rozlisuje male/velke)?

Dňa pondelok, 18. decembra 2017 9:53:33 UTC+1 jose1711 napísal(-a):

Jozef Riha

Su to data z Ministerstva. Je to len taky pracovny zoznam, triedenie nie je az take dolezite. Na kontrolu je predovsetkym to, ci podla Vas (prip. nejakych dalsich zdrojov, ktore mate k dispozicii) tieto nazvy mozu byt oznacene za "oficialne", teda nakolko im mozno verit. Predovsetkym preto, aby nedochadzalo k situaciam, kedy nejaky mudrlant zacne po nejakom case nazvy prepisovat s odovodnenim, ze sa taky nazov neuvadza v oficialnych dokumentoch.

Pri zopar uliciach som si vsimol, ze obcas hapruje medzera (chybajuca za bodkou), diakritika (Nigrob v Belej), podozrive porusenie pravidla o rytm. krateni (Kastielna v Betliari), velkymi pismenami si v niektorych pripadoch tiez nie som isty (Ciganska Osada v Tisovci). A ked si clovek pozrie Trnavu, tak to tiez nevyzera zrovna idealne.

Aceman444

Ja som len chcel naznacit, ze spravne usporiadanie by mozno pomohlo optickemu porovnaniu a najdeniu problemov.
Takze bezova s malym b je v tom oficialnom zdroji MVSR?

Napr. v Galante je v zozname "Máj. Povst. Čes. Ľ.", co je velmi divna skratka. Tiez je tam napr. Hlavna a "Hlavna Ul." a Športova a Športová. Takze tieto varianty su v datach MV? Budeme sa musiet nejako rozhodnut a pri nahravani ich zlucit do jedneho nazvu (name ulice a addr:street)?

K oficialnosti nazvov, tazko povedat. Napr. v Bratislava-Stare mesto je uvedene "Nám. SNP" ale na tabuliach na domoch a aj na http://www.bratislava.sk/ulice%2Dv%2Dmestskej%2Dcasti%2Dbratislava%2Dstare%2Dmesto/d-11042606/p1=11050131 je to rozpisane "Námestie Slovenského národného povstania".

Dňa pondelok, 18. decembra 2017 17:17:57 UTC+1 jose1711 napísal(-a):

Jozef Riha

Dakujem hlavne za tu bezovu. Vsimol som si totiz, ze dataset obsahuje i historiu nazvov. Nazov "bezova" tak bol platny do 15. 12. 2012, potom bol opraveny. Pri priprave dat som parameter versionId, nezohladnil. Nateraz prosim ignorujte, kym pripravim novu tabulku.

Jozef Riha

V prvom kroku som vyhodil starsie verzie toho isteho objektu (ulice). To vyriesilo napr. problem bezova/Bezova, Osada/osada a zopar dalsich, no pribudlo vela zbytocnych slov "Ulica". Potom som este vyhodil ulice, ktore maju v poli validTo datum starsi ako 1. januar 2016 (to poriesilo napr. ulicu Kl. Gottwalda v Komarne). Vysledok som uploadol. Budem rad za dalsie pripomienky a postrehy. j

Aceman444

Dakujem, Bezovu to opravilo aj to uz dobre triedi.
Z "Nam. SNP" je "Namestie SNP", co nie uplne riesi situaciu.
Hlavna ulica v Galante je uz len jedna.
Ale ostatne problemy sa myslim nezmenili.

Dňa utorok, 19. decembra 2017 21:21:04 UTC+1 jose1711 napísal(-a):

Jozef Riha

Videl by som to na:
- vyhodenie retazca ulica/ul.
- skracovanie namestie na nam., slov. nar. povstania na SNP (vzdy)
- exotov ako spominane maj. povst. ces. ludu zdokumentovat a zaniest do osm v "normalnesom" zneni
- ocividne chyby pri importe opravovat (okruzna s kratkym a)
- uistit sa ze po bodke nasleduje medzera (1.maja => 1. maja, Sv.Pia => Sv. Pia)

Co sa tyka tabul, tak som tam videl napisat uz kde-co a navyse tych obci, co ma na webe vyveseny zoznam ulic bude asi poskromne, takze by som sa prihovoril - aj s ohladom na to, ze su tie data celkom relativne casto aktualizovane - za minv ako zdroj oficialnych nazvov.

Dava to zmysel?

kayle

ja tu v kute ticho sedim a suhlasim. :)

Dňa 19.12.2017 o 22:55 Jozef Riha napísal(a):

Michal Palenik

On Tue, Dec 19, 2017 at 10:55:33PM +0100, Jozef Riha wrote:
> [...]
> - skracovanie namestie na nam., slov. nar. povstania na SNP (vzdy)
> - exotov ako spominane maj. povst. ces. ludu zdokumentovat a zaniest do osm

pri takychto nedat radsej aj tag alt_name ?

> [...]
> Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Jozef Riha

imho aj alt_name by mal obsahovat nejaku uzitocnu informaciu. ci uz pre search engine alebo rovno pre uzivatela. zle skrateny nazov podla mna toto nesplna.

> [...]

Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Jozef Vince

Dakedy velmi davno sme riesili tiez skratky a tak, dosli sme k zaveru, ze niektore obce maju oficialne nazov ulice v skratenej podobe ...

cize  Nam. padlych hrdinov moze byt oficialny nazov... kym Namestie padlych hrdinov  je to ako by to normalny clovek cital ...

neviem ci tento nas nazor/zaver  este plati, len ho pripominam.

d.

> [...]

Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/20171220074927.ptf6uubcx2thdwpe%40tanicka.iz.sk.

Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOGszj07%2B0j8eJrJCDA4BtwL3UyKvL2n5tuDtcJzrCwRmZho4g%40mail.gmail.com.

kayle

official_name? Píšu že to bolo pre krajiny myslené, ale keď už existuje.

Dňa 21.12.2017 o 9:23 Jozef Vince napísal(a):

Jozef Riha

dik dodi, diskusiu si pamatam. nemam absolutne problem sa tvarit, ze J. Krala je oficialny nazov pre jednu obec, Janka Krala pre druhu, rovnako so skratenymi namestiami. ale uvadzat kazdu ulicu retazcom ulica sa mi zda ako riadny ulet. rovnako ako "Máj. Povst. Čes. Ľ.".

@kayle dalsiemu tagu by som sa najradsej vyhol a teda pouzil (az na vyminky vyssie) stary dobry name tag.

Jozef Riha

s prestavkami pracujem na cisteni, teda presnejsie opravovani nazvov ulic, ktore poskytuje ministerstvo. hned na uvod zdoraznim, ze sa nejedna (az na 2 vynimky) o zasahovanie do toho, akym su skracovane dlhe nazvy alebo krstne mena, ale opravovane su zjavne problemy: chyby v diakritike, male/velke pismena, typograficke problemy a pod.

ostava toho este dost, ale myslim si, ze spatna vazba bude uzitocna aj v tejto faze.

v skripte mam funkciu normalize_streetname, ktora pomocou regularnych vyrazov najprv vykona tieto akcie:
# vyhod ul./ulica na konci nazvu ulice
# za medzeru patri vzdy a prave jedna medzera
# vyhod medzery na zaciatku a konci
# vyhod ul./ulica na zaciatku nazvu ulice a prve pismeno zmen na velke
# 2 a viac medzier vymen za jednu
# Nam/Namestie/Mieru/Partizán/Slobody/Rad/Cesta/Park/Gen./Kpt./Detí/Vrch/
  Ihrisk/Mládeže/Hrdinov/Lúky/Aleja/Koniec/Majer/Rieke/Háj/Vodami/Budovateľ/
  Brehu/Dolin/Kameni/Stanicu/Osada/Bitúnku/Dobrovoľníkov/Strana/Dedina/
  Bojovníkov/Trh/Humnami/Strelnic je velkym zaciatocnym pismenom len na zaciatku nazvu
# Sv/Svateho je velkym zaciatocnym pismenom len na zaciatku nazvu
# zaciatocne pismeno je vzdy velke

po tychto upravach sa na nazvy aplikuje tabulka, ktora obsahuje mapovanie nespravneho nazvu na spravny. tabulka je k dispozicii na https://drive.google.com/open?id=1zcKiAz7qiNHRXH_9A-_i9TOEN-pi-sPN (streetname_map).

aktualny vysledok po aplikovani tychto operacii je v subore result.txt.

v adresari candidates je zoznam potencialne chybnych nazvov:
 diakritika.txt - nazvy, ktore sa lisia v pouziti diakritickych znamienok
 malevelke.txt - nazvy, ktore sa lisia vo velkych/malych pismenach
 iy.txt - nazvy, ktore sa lisia pouzitim tvrdeho/makkeho i
 levenshtein.txt - pokus o najdenie preklepov pomocou porovnania levenshteinovej vzdialenosti

nakolko mi uz dochadza energia pri vyhodnocovani kandidatov na opravy, pomoc je velmi vitana.

na zaver moze byt este zaujimavy obsah only_osm.txt. to je zoznam nazvov ulic, ktore sa nachadzaju iba v osm, no chybaju v zozname z ministerstva. ano, je tam mnoho falosnych poplachov kvoli skratkam, ale najdu sa aj skutocne problemy.

PF 2018!

jose

Andrew Shadura

Inac ale pozor: https://www.openstreetmap.org/way/161125667
> --
> Túto správu ste dostali, pretože v Skupinách Google ste odberateľom skupiny "Openstreetmap Slovakia".
> V prípade, že chcete zrušiť odber tejto skupiny a prestať od nej prijímať e-maily, zašlite e-mail na adresu osm_sk+un...@googlegroups.com.
> Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/CAOGszj27sE62qwJtP%2BqgH6Qsj8v5XJhZ8sYTLE%3DN%2BMU6_NOSRg%40mail.gmail.com.
>
> Ďalšie možnosti nájdete na stránke https://groups.google.com/d/optout.

--
Cheers,
Andrew

Jozef Riha

andrew, riesim predovsetkym ulice od ministerstva. kazdopadne, skutocne je v tejto obci jedina nazvom oznacena ulica oznacena ako "Ulica"? j

Andrew Shadura

> andrew, riesim predovsetkym ulice od ministerstva. kazdopadne, skutocne je v
> tejto obci jedina nazvom oznacena ulica oznacena ako "Ulica"? j

Áno. Tiež som nepredpokladal, že je to možné, ale v skutočnosti je to tak.

--
Cheers,
Andrew

Jozef Riha

inak to porovnanie s osm  je momentalne nekompletne, lebo sa z osm tahaju len body na uzemi slovenska s tagom addr:housenumber. preto tam ani "Ulica" nesvieti

--
Cheers,
  Andrew

--
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

Aceman444

Dňa piatok, 5. januára 2018 18:02:14 UTC+1 Andrej Shadura napísal(-a):
Ak sa ta ulica naozaj vola "Ulica", asi by si to zasluzilo note, lebo to lahko niekto vymaze v ramci cistenia  "trieda objektu nepatri do name".

Aceman444

Dňa piatok, 5. januára 2018 17:08:33 UTC+1 jose1711 napísal(-a):
[...]

Super, dakujeme.

[...]

Mysleli ste za bodku?

>na zaver moze byt este zaujimavy obsah only_osm.txt. to je zoznam nazvov ulic, ktore sa nachadzaju iba v osm, no chybaju v zozname z >ministerstva. ano, je tam mnoho falosnych poplachov kvoli skratkam, ale najdu sa aj skutocne problemy.

Hej, niektore vyzeraju zjavne chyby v datach, dali by sa vycistit.

Jozef Riha

Super, dakujeme.

ja dakujem za kontrolu a opravy.

# za medzeru patri vzdy a prave jedna medzera

Mysleli ste za bodku?

ano, myslel som za bodku :-)

Jozef Riha

a ked uz sme pri tych uliciach.. co hovorite na https://www.openstreetmap.org/#map=16/48.3636/16.9774 ?

a ked uz sme pri tych uliciach.. co hovorite na https://www.openstreetmap.org/#map=16/48.3636/16.9774 ?

To bude nejaka haluz, ale skus napisat userovi https://www.openstreetmap.org/user/babula/history a ak sa neozve tak asi "revert".

Jozef Riha

dalsia pikoska: https://www.openstreetmap.org/way/6243778/history - sledujte zmeny mena.

intuitivne by som tam dal naspat "Cyrilometodská" (bo sak Metod, ne?), ale na wikipedii sa pise:

 Mená bratov sa zastarano píšu aj Cyrill namiesto Cyril, a Metód či Metodej namiesto Metod; okrem toho sa namiesto Cyril píše aj alternatívne meno Konštantín.

a teraz bud mudry.. j

Juraj Majling

aspon tam mam zdroj, ked uz som pachatelom :)

Dňa 6. januára 2018, 23:09, Jozef Riha <jose...@gmail.com> napísal(-a):

Jozef Riha

ad lab.. volal som na obecny urad a pani mi povedala, ze tak tie miesta skutocne miestni nazyvaju. vzapati ale dodala, ze od 1. 1. 2018 uz maju aj oficialne nazvy. na webe najdem vzn. tak som ich spolu s niekolkymi budovami z kapora dnes rano pridal.

Jozef Riha

tak som cinkol aj na urad do krivej a pani mi povedala, ze byvaly starosta takto vskutku oznacil niekolko domov. okrem spominanej "Ulice" je este zopar dalsich nazov. su to ale nazvy neoficialne, poznaju ich len miestni a nemaju ani mapku. preto navrhujem pre Ulicu v krivej pouzit radsej tag loc_name. j

--
Cheers,
  Andrew

--
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.

navrhujem pre Ulicu v krivej pouzit radsej tag loc_name. j

suhlasim. vdaka.

Aceman444

Dňa sobota, 6. januára 2018 13:28:56 UTC+1 Aceman444 napísal(-a):
> [...]

Hej, niektore vyzeraju zjavne chyby v datach, dali by sa vycistit.

Nieco som uz zacal opravovat. Nazvy, co vyzeraju ako nazvy obci, naozaj aj nimi su a ma to byt v addr:place namiesto addr:street (vsetky ostatne adresne body v obci maju addr:place (od nasho importu) ale ked v obci nahodny okoloiduci hodil nejaky obchod ci hotel tak to bachol do addr:street).

Keby niekto poznal Prievidzu, ten nazov "VÝCHOD" maju adresy v nejakej zahradkarskej osade a potom su tam dalsie nad cestou s podobnym problemom. Vsetky to maju v addr:street ale taka ulica tam nie je. Tak ak to niekto pozna, nech rozhodne ci to patri do addr:place.

Aceman444

[...]

Neviem ci vsetci vedeli, ale ja nie, ze "Vyhláška č. 141/2015 Z. z.Vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 31/2003 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o označovaní ulíc a iných verejných priestranstiev a o číslovaní stavieb" doplna od 1.7.2015 v paragrafe 1 bod 1 dve nove veticky (vyznacene tucne):

1.Súčasťou názvu ulice je slovo ulica alebo označenie druhu iného verejného priestranstva.
2.V obci, ktorá sa člení na časti, nemôžu byť v rôznych častiach obce ulice s rovnakým názvom; to neplatí, ak ulica pokračuje súvisle z jednej časti obce do druhej časti obce
.

Ta 2. je asi logicke, ze to konecne napravili, lebo napr. v Bratislave take ulice su, tak neviem ci boli doteraz nezakonne :)
Bod 1. je novinka. Zda sa vsak, ze slolvo "ulica" v nazve zatial ziadny register neobsahuje (ani tento co spracovavate, ani obchodny register ani iny co som zatial videl, ani ziadna mapa). Takze zatial sme v suchu a nemusime masovo pretagovavat, ale keby sa na to niekto odvolaval, aby sme vedeli odkial vietor fuka.

Tiez neviem ako si vylozit prvu vetu tohto bodu:
"V obci, v ktorej je viac ulíc alebo iných verejných priestranstiev (ďalej len „ulica“), má každá ulica názov."

Ved mnohe obce akoby nazvy nemali. Tak co sa tymto mysli?

Jozef Riha

> [...]

Nieco som uz zacal opravovat. Nazvy, co vyzeraju ako nazvy obci, naozaj aj nimi su a ma to byt v addr:place namiesto addr:street (vsetky ostatne adresne body v obci maju addr:place (od nasho importu) ale ked v obci nahodny okoloiduci hodil nejaky obchod ci hotel tak to bachol do addr:street).

dakujem.

[...]

kayle

Na sobota, 20. januára 2018 15:24:57 CET Aceman444 napísali:
> [...]
> Vsetky to maju v addr:street ale taka ulica tam nie je. Tak ak to niekto
> pozna, nech rozhodne ci to patri do addr:place.

Áno sú to záhradkárske osady. Musím pohľadat VZN s názvany ulíc. Aby bolo
jasné ako to mesto myslí, pretože tu sa "ulica" sad 9. mája nespomína http://
www.prievidza.sk/turista/zoznam-ulic/pily/ ale tu áno https://
egov.prievidza.sk/default.aspx?NavigationState=160%3a0%3a
A tak isto spomínaná "ulica" Východ a tiež Borina a Sad 600-ročnice (južne od
Východ)
Možno to je len pomôcka, aby sa im to zobrazovalo v tom zozname a predsa len
by to malo patriť do add:place.

Andrew Shadura

> [...]
> ani mapku. preto navrhujem pre Ulicu v krivej pouzit radsej tag loc_name. j

Hmm, nie úplne súhlasím. Je to ground truth, tabuľka tam je, miestni
to poznajú, aj keďže je to neoficiálne z hľadiska úradu. Prečo by to
nemalo byť v name?

--
Cheers,
Andrew

Andrew Shadura

loc_name=* is for the name of a feature as it is known locally, but
only where this is deemed to be too much of a slang name or otherwise
unofficial-sounding. Ordinarily though, the name which local people
use is the name we set in the name=* tag!

--
Cheers,
Andrew

Andrew Shadura

Popýtal som sa v #osm, vyzerá, že chápem to správne:

13:57:20 < Derick> name=what's on the sign
13:57:25 < Derick> loc_name=what's on the sign
13:57:35 < Derick> official_name=what the council calls it (and I
presume, the posties)
13:59:09 < andrewsh> it's one of those villages where when streets
have no names, the post gets delivered by the village name and the
house number
13:59:21 < andrewsh> (as all house numbers are unique)
14:00:23 < Derick> that just name=what's on the sign ought to do it?
14:00:29 < Derick> it's our "ground truth rule"
14:00:58 < SK53> andrewsh: names on signs are ground truth; Derick: I
imagine the postie calls it that too

--
Cheers,
Andrew

Jozef Riha

name = oficialne meno (samozrejme bez nezmyslov typu Štúrová, Slovenského Národného Povstania atd)
official_name = nepouzivame (wiki: "It has been created for country names") a navyse naco zbytocny tag, ked tabule si nemoze (nema) osadzovat kde-kto, ale ich zakladom je oficialne rozhodnutie (ergo name == official_name)

ak Ti to tak strasne prekaza, tak si tam vrat name a hod note tag s poznamkou, ze toto je vynimka (name neobsahuje oficialny nazov, ale vrtoch tehdajsieho starostu).

Andrew Shadura

> [...]
> a navyse naco zbytocny tag, ked tabule si nemoze (nema) osadzovat kde-kto,
> ale ich zakladom je oficialne rozhodnutie (ergo name == official_name)

A to je skadiaľ prosím? Lebo v OpenStreetMap name *nie je* oficiálny názov.

--
Cheers,
Andrew

Jozef Riha

nazvime to dohodnuta konvencia. co by sa pacilo v name Tebe?

--
Cheers,
  Andrew

--
Túto správu ste prijali, pretože ste prihlásení na odber správ skupiny „Openstreetmap Slovakia“ služby Skupiny Google.