MTB traily

Filip C

to Openstreetmap Slovakia
Ahojte,
v novinky na X sa to začalo riešiť ale je na to asi lepšie otvoriť nové vlákno.
Takže otváram diskusiu k MTB trailom.
Čo som našiel na wiki:

Čiže z toho mi vychádza, že MTB trasa, ktorá je overiteľná v teréne by mala mať vytvorenú reláciu s tagmi:
type=route
route=mtb
ref=*
name=* (meno musí byť overiteľné čiže aspoň na jednom strome niekde počas trasy by toto meno malo byť viditeľné)
operator=*
micromaping tagy (čiže podľa mňa zbytočné, ale keď si ich tam niekto chce pridať, nie je to chyba):
ascent=*
descent=*
roundtrip=*
mtb:scale=0-6
podľa mňa zbytočné tagy spomenuté v treťom linku:
network=* (pretože neviem o nijakom regionálnom traily čo by mal 30 kilometrov)
distance=* (pretože si reláciu exportnem z mapy a dĺžku hneď vidím)
signed_direction=*

Na jednotlivých cestách by potom mali byť tagy:
highway=track alebo highway=path
pokiaľ je trasa určená výhradne pre bicykle, tak by tam mal byť path a bicycle=designated
incline=up/down
mtb:scale=0-6

Aké máte na to názory vy? Nakoniec spravím anketu, aby sme sa na niečom dohodli, ale najprv by bolo dobré rozpútať nejakú diskusiu.

Martin Ždila

to osm_sk
On Mon, Mar 7, 2022 at 12:59 PM Filip C <filipk...@gmail.com> wrote:
name=* (meno musí byť overiteľné čiže aspoň na jednom strome niekde počas trasy by toto meno malo byť viditeľné)

(alebo na smerovniku, nejakej mapke v terene atd.)

operator=*
distance=* (pretože si reláciu exportnem z mapy a dĺžku hneď vidím)

v exporte budes mat len 2D dlzku nezahrnajucu predlzenie sklonom

Aké máte na to názory vy? Nakoniec spravím anketu, aby sme sa na niečom dohodli, ale najprv by bolo dobré rozpútať nejakú diskusiu.

wiki stranky som presiel len zbezne. Neviem ci sa spomina davat name aj na highway, ak nie, tak tie by sa potom mali asi odstranit, nech to nie je duplicitne.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
Dátum: utorok 8. marca 2022, čas: 9:55:25 UTC+1, odosielateľ: Martin Ždila
[...]

Ja by som nazov na samotnu cestu nedaval, snad len v pripade, ze je cesta vytvorena priamo len na ucel tejto mtb trasy (napr. vyryty zlab v lese). Inak trasa moze prechadzat cestami, ktore mozu mat iny nazov. Alebo aj ziadny, ale ze nimi teraz prechadza trasa nic nemeni. Ani pri cyklotrasach ci linkach MHD bezne nedavame nazov na cestu.

Filip C

to Openstreetmap Slovakia
[ANKETA]

Takže týždeň prešiel, nejaká malá diskusia prebehla, takže posielam link na anketu.

Pokiaľ vám nejaká otázka chýba, dajte mi vedieť, ale malo by tam byť všetko, čo som spomenul v prvom príspevku.

Ukončenie hlasovania je naplánované na piatok 18.03.2022 o 23:59.
Vyhodnotenie bude v sobotu alebo v nedeľu, podľa toho, kedy si nájdem na to čas.

Vladimir Kosorin

to osm...@googlegroups.com
Ja vôbec nechápem o čom tu hovoríte. Takže radšej nebudem nič robiť.
VK

Dňa po 14. 3. 2022, 12:11 Filip C <filipk...@gmail.com> napísal(a):
--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/026b443a-9427-482f-8418-e6b7b978120fn%40googlegroups.com.

Aceman444

to Openstreetmap Slovakia
To je v poriadku, ide o znacene trasy pre horske bicykle. V Petrzalke take nie su (ale napr. v Karpatoch nad Bratislavou) a mapuje sa to zlozitejsie, takze sa nemusite trapit, ked to nebudete robit :)

Dakujeme za to cim prispievate.

Dátum: pondelok 14. marca 2022, čas: 13:33:24 UTC+1, odosielateľ: vkos
Ja vôbec nechápem o čom tu hovoríte. Takže radšej nebudem nič robiť.
VK

Dňa po 14. 3. 2022, 12:11 Filip C <filipk> napísal(a):

Filip C

to Openstreetmap Slovakia
Neviem, či je tá anketa náročná, alebo nemáte sa záujem zapojiť, alebo nemáte znalosť tejto problematiky.

Na ankete sú dva odovzdané hlasy a to môj a neviem koho, ale podstatné je, že by som poprosil o zapojenie väčšieho počtu ľudí, optimálne aspoň 5, ale najlepšie čo najviac. Pokiaľ je anketa spravená nezrozumiteľne, prosím napíšte mi.

Filip

Alexander Zatko

to osm_sk
Ja mtb traily nemapujem, co je hlavny dovod, preco sa tejto ankety nezucastnujem. Myslim, ze tento postoj nebude ojedinely medzi ludmi na tomto fore.

Mozno existuje ine forum, kde je viac mtb mapovacov a skusit tam?

--
Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/69061845-09a1-43d3-a69f-5eba9b2611b8n%40googlegroups.com.

Filip C

to Openstreetmap Slovakia
Ani ja ich priamo nevyhľadávam, že toto je to, čo by som chcel mapovať. Len keďže nie je nikde presne dané ako ich mapovať, tak by sme sa mohli dohodnúť, čo sú podstatné tagy, ktoré by tam nemali chýbať a ktoré tagy sú úplne zbytočné. A ako by sme to chceli mapovať.

Dátum: piatok 18. marca 2022, čas: 6:47:44 UTC+1, odosielateľ: orde...@gmail.com

Martin Ždila

to osm_sk
Tak teda som to vyplnil viacmenej podla https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:route=mtb. Podla mna netreba vytvarat vlastnu wiki stranku k tejto teme kedze anglicka to pokryva, pripadne dat navrhy na vylepsenie tej anglickej (v Discussion).

PS: highway=path neznamena implicitne ze je to pre pesich. Citujem:

highway=path is a generic path, either multi-use or unspecified usage, open to all non-motorized vehicles and not intended for motorized vehicles unless tagged so separately

Ak chcete zobraziť túto diskusiu na webe, prejdite na adresu https://groups.google.com/d/msgid/osm_sk/58c2660a-6327-4288-b724-d0e324dfe101n%40googlegroups.com.

--
Ing. Martin Ždila