Anyone doing business focusing on open source virtualization?

Umarzuki Mochlis

Nov 19, 2014, 1:13:06 AM11/19/14
to osdcm...@googlegroups.com

I'm interested to know if anyone had survived in IT as SI for open source virtualization (xen hypervisor/ xenserver/ovirt/kvm etc).

Mohd Izhar Firdaus Ismail

Dec 24, 2014, 11:14:21 PM12/24/14
to osdcmy-list
abyres ... its pretty much the company core business

> I'm interested to know if anyone had survived in IT as SI for open source
> virtualization (xen hypervisor/ xenserver/ovirt/kvm etc).
>
> --
> ---

> OSDC.my Discussion Group In Facebook
> http://www.facebook.com/groups/osdcmalaysia/
>
> Malaysia Open Source Conference 2013 (MOSCMY)
> MOSC2013 http://www.mosc.my/
> ---
> Anda menerima mesej ini kerana anda melanggan topik dalam kumpulan Google
> Kumpulan "OSDC.my Mailing List".
> Untuk menyahlanggan kumpulan ini dan berhenti menerima e-mel daripada
> kumpulan, hantarkan e-mel ke osdcmy-list...@googlegroups.com.
> Untuk menyiarkan ke kumpulan ini, hantarkan e-mel ke
> osdcm...@googlegroups.com.
> Lawati kumpulan ini di http://groups.google.com/group/osdcmy-list.
> Untuk melihat perbincangan ini di web, lawati
> https://groups.google.com/d/msgid/osdcmy-list/CAHW9mbyDvtWGcB8BiBN3Cy6FDAV1HNPfoS0mRd7kEHz7ZW5hwQ%40mail.gmail.com.
> Untuk mendapatkan pilihan lanjut, lawati https://groups.google.com/d/optout.

http://blog.kagesenshi.org
92C2 B295 B40B B3DC 6866 5011 5BD2 584A 8A5D 7331

Mohd Hidzuan

Dec 24, 2014, 11:27:20 PM12/24/14
to osdcmy-list, Mohd. Rizal Mohd Shahari
Salam Tuan

"had survived"  .. muahahahaha

Saya hari2 nyanyi lag I'll Survive versi Cake .. Ahakss

Regards,
Hidzuan

“Indeed, Allah will not change the condition of a people until they change what is in themselves.” [Qur’an, 13:11]

Anda menerima mesej ini kerana anda melanggan kumpulan "OSDC.my Mailing List" Google Kumpulan.

Untuk mengirim kepada kumpulan ini, hantarkan e-mel kepada osdcm...@googlegroups.com.

Umarzuki Mochlis

Dec 25, 2014, 9:44:47 AM12/25/14
to osdcm...@googlegroups.com, Mohd. Rizal Mohd Shahari

Sharuzzaman Ahmat Raslan

Dec 25, 2014, 10:32:44 AM12/25/14
to osdcm...@googlegroups.com
agak sukar juga kalau sekadar virtualization jer

sebab virtualization semata-mata tak banyak demand

kalau campur dengan solution lain, mungkin boleh survive

Untuk mendapatkan pilihan lanjut, lawati https://groups.google.com/d/optout.

--
Sharuzzaman Ahmat Raslan

Mohd Shahar

Dec 26, 2014, 1:25:59 AM12/26/14
to osdcmy-list
kalau as core business,tak sure.tp kalo sbgai internal use,ada la skit.
> https://groups.google.com/d/msgid/osdcmy-list/CAK%2BzucmidHqt_7kqCT464O9h9Dfwr0LBH7Oby1WUfJ%2BPZ0QRZw%40mail.gmail.com.

Mohd Izhar Firdaus Ismail

Jan 1, 2015, 8:58:35 PM1/1/15
to osdcmy-list
> agak sukar juga kalau sekadar virtualization jer
>
> sebab virtualization semata-mata tak banyak demand
>
> kalau campur dengan solution lain, mungkin boleh survive

plenty of demand if you do the right marketing ... VMWare is
everywhere for a reason .. and Nutanix is the new kid in town ..

the key is to provide the right services alongside the virtualization
product .. and dont just sell the product only ..