Fwd: externe bestanden toevoegen

Muntdropje

to opensong

Wij werken in de kerk met beamerbedieners die alleen beamen, dus niets maken. Nu hebben we regelmatig MP3 of MP4 die worden afgespeeld, dat doen we via VLC. Alleen sommige mensen snappen het niet helemaal of het wordt een rommeltje omdat ze, naast opensong, ook VLC moeten bedienen.
Daarom wou ik de externe programma functie in OpenSong proberen.
Het gemakkelijkste is als mediabestand kan worden toegevoegd aan het opensong bestand. Het vinkje zit er wel, maar als ik deze aanvink, dan krijg ik een foutmelding:  "het maken van een tijdelijk bestand voor is mislukt" als ik wil gaan presenteren.

Als ik het als een extern bestand laat staan, dan kan opensong het bestand niet vinden, omdat het de bestandsnaam heeft van mijn computer en niet die van de laptop in de kerk.

Hoe doen jullie dit?
Groet,
Geralda

p.de....@chello.nl

to open...@googlegroups.com

Geralda,

Wij werken met dropbox.  Bij alle beamteamleden is OpenSong en alle submappen die er onder hangen op dezelfde manier geïnstalleerd op de C-schijf op de computers en ook op de pc die in de kerk zelf staat. Elke Windows computer heeft namelijk een C-schijf.

Via een synchronisatie van de maker van de presentatie naar dropbox en in de kerk weer van dropbox naar de pc in de kerk waar ook alles op de C-schijf staat, kun je verwijzingen die in OpenSong staan naar een plaatje, muziekbestand of filmpje gewoon gebruiken en hoef je niets aan te passen.

Groet,

Piet

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'OpenSong' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar opensong+u...@googlegroups.com.

Geralda

to opensong
Ja wij werken ook met Dropbox, werkt prima, maar niet bij mediabestanden, want dan moet idd de Dropboxmap naar c:prompt worden geplaatst, want nu is het c:users/eigennaam enz

Met vriendelijke groet,
Geralda de Man📱

p.de....@chello.nl

to open...@googlegroups.com

Geralda,

Om met de VLC player filmpjes af te spelen binnen OpenSong moet eerst e.e.a. ingesteld worden.

Kies uit het menu:

Instellingen – Bestandslocaaties – geef bij Locatie van Videolan client: met de Bladeren… de locatie aan waar de VLC player staat (bij mij is dat C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe)

In de presentatie kies je bij het maken:

  • Nieuw item voor Extern
  • in het volgende scherm rechtsboven bij Toepassing: voor Videolan
  • via de bladerfunctie (geel mapje rechts boven) blader je naar het bewuste filmpje
  • zet een vinkje voor Het mediabestand opslaan in het OpenSong project.
  • het duurt even afhankelijk van de grootte van het filmpje voor het is toegevoegd, maar ik krijg geen foutmelding

De bestandsgrootte van de presentatie neemt daardoor wel fors toe, omdat het filmpje er deel van uit maakt.

Uiteraard geldt ook hier weer dat de plaats van het bestand vlc.exe op de computer van de maker van de presentatie en de computer in de kerk gelijk moet zijn.

Geralda

to opensong
Hoi piet,
Tot je laatste puntje is het hetzelfde bij mij. Alleen bij het presenteren gaat het dus mis. Dan geeft OS dus een melding dat ie geen tijdelijk bestand kan maken, dat kan ik sluiten, maar vervolgens krijg ik dan de melding dat het bestand niet te vinden is.
Ik ga dus Dropbox verplaatsen op elke computer naar de C:prompt, dan hoeven we het bestand ook niet op te blazen op een mega bestand..

Met vriendelijke groet,
Geralda de Man📱

p.de....@chello.nl

to open...@googlegroups.com

Geralda,

Helder, gebruiken jullie met de computers zowel Mac OS als Windows?

Geralda

to opensong
Nee, alleen Windows.

Met vriendelijke groet,