Ongeldige CHB bestanden

Tristan van Triest

to openov
Hi,

Het lijkt erop dat de CHB bestanden van vandaag (minimaal) ongeldig (en ook veel groter zijn).

Screenshot 2022-09-23 201058.png

Dit geld zowel voor de StopAssignment en de ExportCHB.

Met vriendelijke groeten,
Tristan

Sven Boor

to openov
Hoi Tristan,

Ik denk dat je even een programmaattje moet downloaden om gzip bestanden mee te openen bjivoorbeeld http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/gzip.htm, met de bestanden die hier staan is in ieder geval niks mis http://data.ndovloket.nl/haltes/

Groet,

Sven

Op 23 sep. 2022, om 20:12 heeft Tristan van Triest <trista...@gmail.com> het volgende geschreven:

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'openov' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar openov+un...@googlegroups.com.

Tristan van Triest

to openov
Voorheen kon ik deze zonder problemen met Winrar of 7zip openen. Ook mijn software kon deze met de "gunzip" library zonder problemen inlezen en uitpakken, echter was dat nu opeens niet meer het geval. Ik zie wel dat de bestandsgroottes nu weer "normaler" lijken (12mb en 700kb), toen ik deze post schreef was het CHB bestand 300+ MB en de Index rond de 10mb. Dus ik denk dat ze al (automatisch) vervangen zijn?

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Friday, September 23, 2022 8:37:15 PM CEST, Tristan van Triest wrote:
> Dus ik
> denk dat ze al (automatisch) vervangen zijn?

Met het handje.

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Ik dacht al dat ik niet gek was geworden :)
Het wordt gewaardeerd Stefan! Thanks.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Friday, September 23, 2022 8:40:52 PM CEST, Tristan van Triest wrote:
> Ik dacht al dat ik niet gek was geworden :)
> Het wordt gewaardeerd Stefan! Thanks.

Ik bleek m'n mail net niet verstuurd te hebben, omdat ik was gaan
controleren wat m'n hypothese was. De bestanden hadden wel .xml.gz als
extensie, maar waren feitelijk .xml bestanden (dus niet gecomprimeerd).
Gelijk incident bij DOVA aangemaakt.

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Dat verklaart de grootte, dankjewel voor de verduidelijking! Dan kan ik ook een fallback implementeren dat het als XML geintrepreteerd word mocht het toch nog eens voorkomen.

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Friday, September 23, 2022 9:24:40 PM CEST, Tristan van Triest wrote:
> Dat verklaart de grootte, dankjewel voor de verduidelijking! Dan kan ik ook
> een fallback implementeren dat het als XML geintrepreteerd word mocht het
> toch nog eens voorkomen.

Ik heb dit ooit ook gedaan voor de ZeroMQ data, maar als je ooit via onze
ZeroMQ pubsubs ongecomprimeerde data krijgt is er heel wat mis...

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Ik kan me volgensmij herinneren dat ergens in de documentatie van een koppelvlak of standaard, dat er een "kans" is dat berichten ongecomprimeerd aan komen en deze alsnog gelezen moeten worden, ik heb me daar stiekem nooit aan gehouden en dat is dus zo te horen ook niet de bedoeling?

Helaas heb ik op dit moment geen idee om welk document dit gaat en of deze nog bestaat / geldig is.

Tristan van Triest

to openov
Oh, en mocht het nog uitkomen, had ik meteen nog een vraag:

Ik kreeg laatst een e-mail van het NDOV Loket van RIG dat ze test Qbuzz NeTEx data hebben ontvangen, ook zag ik dat er data voor Keolis te vinden was bij hun. Enige informatie over of en zoja, wanneer dit ook bij ndovloket beschikbaar komt?
Screenshot 2022-09-23 213845.png

Ik ben me er van bewust dat dit voor zowel GVB, U-OV en Qbuzz nog testdata betreft uiteraard, maar ik vind het altijd wel interessant om nieuwe dingen te bekijken, dus als er enige update is m.b.t. tot dit hoor ik het graag!

- Tristan

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Friday, September 23, 2022 9:35:32 PM CEST, Tristan van Triest wrote:
> [...]
> moeten worden, ik heb me daar stiekem nooit aan gehouden en dat
> is dus zo te horen ook niet de bedoeling?

Aan onze zijde (bij ontvangst) wordt er een controle gedaan of een document
gecomprimeerd is aangeleverd. Zo niet: dan gaat er gzip overheen. Dus als
dat zou falen, dan zou de producent zeggen dat een document gecomprimeerd
is, maar het feitelijk niet zo zijn. Analoog aan de DOVA situatie vandaag
met het CHB.

--
Stefan

Stefan de Konink

to ope...@googlegroups.com
On Friday, September 23, 2022 9:40:11 PM CEST, Tristan van Triest wrote:
> [...]
> voor Keolis te vinden was bij hun. Enige informatie over of en
> zoja, wanneer dit ook bij ndovloket beschikbaar komt?

De voorwaarde voor publicatie is dat het "productie" data is. Mocht je
graag mee willen testen met uit probeer dingen, en daar inhoudelijke
feedback op willen geven kan ik je uiteraard meenemen in een mailing voor
mensen die willen testen.

Dit soort "vrijwilligerswerk" is eigenlijk wat onze intentie was in de NDOV
overeenkomst in het kader 'bijdrage leveren'.

--
Stefan

Tristan van Triest

to openov
Dat is duidelijk! Thanks voor de uitleg.

Tristan van Triest

to openov
Graag,

Ben altijd bereid om een steentje bij te dragen en nieuwe dingen uit te testen!