bag-laatst.backup 0 bytes

Jelmer Oosthoek

to nlextract
Gisteren probeerde ik bag-laatst.backup te downloaden maar deze was 0 bytes, net als bag-2019_11_10.backup. Ik nam aan dat dit onderdeel is van het updateproces maar vandaag zijn beide nog steeds 0 bytes. Is de update nog steeds gaande?

Met vriendelijke groet, Jelmer

Frank Steggink

to nlex...@googlegroups.com
Klopt, het probleem is bekend. De schijf van de databaseserver was
volgelopen. De verwerking is zojuist opnieuw gestart.

Groeten,

Frank

--
Steggink Geo-ICT
Frank Steggink

frank.vcf

Jelmer Oosthoek

to nlextract
Dank je wel Frank, dan zie ik de update wel verschijnen.

Frank Steggink

to nlex...@googlegroups.com
De verwerking was, hoe kan het ook anders, weer mislukt. Nu een issue
met OID's bij het maken van de dump. De ZIP's van de CSV-bestanden zijn
wel gelukt. Ik heb de hele database gedropt, opnieuw aangemaakt en de
verwerking opnieuw gestart. Helaas duurt het een dag of twee voordat het
resultaat zichtbaar is, omdat de adresverrijkingsscripts veel tijd
kosten. Verder nog wat oude data opgeruimd op de databaseserver.

Just en ik moeten hoognodig de NLExtract server helemaal opnieuw
inrichten. De huidige opzet werkt niet meer. Maar geen tijd, omdat we
beide razenddruk zijn met andere zaken, dus de komende tijd hoef je geen
'wonderen' (d.w.z. een stabiele BAG-update) te verwachten.

Groeten,

Frank
> [...]
> Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep
> meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar
frank.vcf

Wim Blanken

to nlex...@googlegroups.com
Dag Frank

Niet zo vreemd dat er problemen ontstaan aangezien het kadaster problemen heeft om BAG 2.0 in sync te maken met BAG 1.0.
Heeft o.a. te maken met de datums waarop wijzigingen worden aangeboden.

Hopelijk vanaf november is dat probleem opgelost.

Groetjes

Wim

Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'nlextract' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar nlextract+...@googlegroups.com.
Ga naar https://groups.google.com/d/msgid/nlextract/201a2089-36ff-5753-34ed-c55f3e19e970%40steggink.it om deze discussie op het internet te bekijken.

Richard Hinkamp

to nlextract
Hoi Frank,

Helder verhaal. Is er misschien wel iets te regelen dat de bag-laatst.backup symlink naar de laatste correct backup gaat? Nu gaat die bijv naar bag-2019_11_10.backup en die is fout.

Groeten,
Richard

On 15-11-2019 08:28, Jelmer Oosthoek wrote:
> [...]
> Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep
> meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar

Jelmer Oosthoek

to nlextract
Dank je voor de uitleg. Geen probleem, nog even geduld dus. Ik moet zeggen, data.nlextract.nl is echt een geweldige service!

Met vriendelijke groet,

Jelmer