דילמה - מה דעתכם?

הדס אביבי

to הארכיונאי הישראלי
הי לכולם,
אשמח לשמוע איך ראוי לדעתכם לנהוג במקרה הבא:
אדם שעבד בעבר בעירייה לפני כעשרים שנה רוצה להעביר לארכיון את האוסף האישי שלו.
לגבי רוב האוסף אין לו שום בעיה או בקשות, לגבי חלק קטן מאוד - הוא מבקש להשאיר את החומר חסוי או שיהיה גלוי אך שלא יצוין מאיפה הגיע (כלומר המוצא הולך לי לעזאזל..) .

איך ראוי לדעתכם לנהוג?

תודה!
הדס אביבי
ארכיון רחובות

דני ברזילי

to israrc...@googlegroups.com
בשורת ה"מוצא" תכתבי: X (שמו של האיש) ביקש שיישאר חסוי....
דני, מגן

בתאריך יום ד׳, 18 במאי 2022, 10:07, מאת הדס אביבי ‏<avivi...@gmail.com>:
--
פורום "הארכיונאי הישראלי" מיועד לדיון ומידע מקצועיים בלבד ואין להעלות בו כל מידע פרסומי או מסחרי, כולל המלצות על ספקים. יש לחתום על כל הודעה או תגובה בפורום בשם מלא ושם הגוף או הסטטוס אליו שייכים.
---

זהר אלופי

to הארכיונאי הישראלי
שלום הדס,
השאלה היא מה אופיו של החומר החסוי? אם זה חומר אישי הקשור בצנעת הפרט יש לכבד את רצונו ולציין רק את הסימול בארכיון. אם זה חומר אחר אפשר לסגור אותו ל-70 שנה מפטירת המפקיד ואחר כך לפתוח אותו. דרך אגב, זה פתרון שקיבלתי מפרופ' אלסברג במקרה דומה.
בברכה
זהר

‫בתאריך יום ד׳, 18 במאי 2022 ב-10:07 מאת הדס אביבי <‪avivi...@gmail.com‬‏>:‬

ארכיון מעברות

to israrc...@googlegroups.com

שלום הדס

אני חושבת שרצונו של אדם- כבודו והייתי מכבדת את בקשתו.

אתם יכולים לציין אצלכם במקום מוצנע את מוצא האוסף ולחשוף לציבור אם החשיפה חשובה.

או אם החלק שאינו רוצה לחשוף- הוא לא חשוב מאוד, אז להשאיר חסוי.

באמת דילמה...

עינת טחנאי

[...]

Quality Bytes MailXpress Message: Spam? Click this link

Anat Ophir

to israrc...@googlegroups.com
היי הדס,
יש לי 2 שאלות:
1. האם הארכיון מורשה לציין את מוצא האוסף של החלק שאין למפקיד אף בקשה ייחודית לגביו?
2. האם, להערכתך, לחומר שתוכלו להשאיר גלוי ללא פרטים מזהים יש ערך כלשהו?

ענת אופיר
ארכיון נצר-סרני
--------------------

ענת אופיר
מנהלת הארכיון והספרייה
קיבוץ נצר-סרני

נייד:  052-3862924

קיבוץ נצר-סרני | מיקוד: 7039500

כדי להציג את הדיון הזה באתר, היכנס ל-https://groups.google.com/d/msgid/israrchivist-/0000000000bc47ec%40QBMailSec-mail.maabarot.org.il.

בלי וירוסים. www.avast.com

Yaacov Lozowick

to israrc...@googlegroups.com
לסגור 70 שנה מפטירת המפקיד? חוק הגנת הפרטיות פג ברגע שאדם נפטר, שכן למתים אין הגנת פרטיות. לאחר פטירתו של אדם יש דרך להמשיך לסגור חומרים שלדעת המשפחה יפגעו בשמו הטוב, אבל זאת "זכות" חלשה יותר מאשר הזכות לפרטיות, וקל יותר לדרוש לאזן אותה עם זכות הציבור לדעת או עניין ציבורי.

אני מציין את זה לא כפתרון לשאלה הנקודתית שעלתה כאן, אלא כדי להבהיר לארכיונאים המחפשים לסגור חומרים בעילת הגנת פרטיות: ככלל, במותו של אדם פגה זכאותו להגנת פרטיות.

יעקב לזוביק

הדס אביבי

to israrc...@googlegroups.com
הי,
תודה לכל מי שענה והתייחס - הארתם נקודות למחשבה!

ענת לגבי השאלות שלך:
1. כן! האמת שיש כבר אוסף קיים שלו, ועכשיו הוא מעביר חומרים נוספים.
2. בהחלט שכן! כל החומרים העסיסים נמצאים במה שהוא רוצה שלא נגלה את המקור.. :)
אני לא רוצה לוותר על החומרים האלה!

מעשית אני צריכה לחשוב איך שומרת עליהם - בתיק אחר כמובן, שהחטיבה שלו תהיה מה?
אוסף כללי?

שוב תודה לעונים!
הדס אביבי
ארכיון רחובות

‫בתאריך יום ד׳, 18 במאי 2022 ב-15:23 מאת ‪Anat Ophir‬‏ <‪ana...@gmail.com‬‏>:‬

זהר אלופי

to הארכיונאי הישראלי
בהפקדת חומר ארכיוני פרטי יש להתחשב קודם כל ברצונותיו של המפקיד. המפקיד הוא זה שקובע מתי יפתח החומר הארכיוני לעיון הציבור. 70 השנים שקבעו על ידי פרופ' אלסברג באו להבטיח שרצונותיו של המפקיד לא יפגעו.
זהר

‫בתאריך יום ד׳, 18 במאי 2022 ב-23:18 מאת ‪Yaacov Lozowick‬‏ <‪yaacov....@gmail.com‬‏>:‬

Anat Ophir

to israrc...@googlegroups.com
תודה על התשובות, הדס.
תוהה למה לא להשאיר את החומר החסוי בתוך המכל עם שאר התיקים.
על המכל לציין שיש בפנים תיק חסוי (בגדול ובאדום) ולהקפיד להוציא אותו כשנותנים אותו למעיינים?!
וכך אין צורך בפתיחה של חטיבה מלאכותית.
אך אם המפקיד מתעקש להפריד פיזית את החומר, אפשר לפתוח חטיבה בשם "אוספים/חומרים מסווגים".
אוסף כללי נשמע כמו משהו שלא שייך לכלום...
גם אני אשמח לשמוע עוד דעות כי הנושא חשוב וכולנו יכולים ללמוד ממנו!
אז יאללה, מי מרים את הכפפה?
הדס, תעדכני בהתפתחויות.
ענת אופיר
ארכיון נצר-סרני

הדס אביבי

to israrc...@googlegroups.com
הי ענת,
(גם אני מצרפת לקריאתך לשמוע כאן דעות ורעיונות נוספים)
לגבי ההצעה שלך - אדגיש - למפקיד אין בעיה שהחומר יהיה גלוי עכשיו, רק שלא ידעו שהוא ממנו...
מודה שהרעיון שהחומר הזה יהיה חסוי 70 שנה פחות קורץ לי, ואני מחפשת את הדרך הנכונה לעשות זאת.

תודה- הדס, ארכיון רחובות

‫בתאריך יום ה׳, 19 במאי 2022 ב-12:56 מאת ‪Anat Ophir‬‏ <‪ana...@gmail.com‬‏>:‬

דודו אמיתי

to israrc...@googlegroups.com

תודה על הדיון המעניין.

ביד יערי קיימת חטיבה דוקמנטטיבית (זה שמה) שנועדה למטרות אלו של חומרים "מנותקים" (חומרים השייכים לחטיבות סגורות שהגיעו אחרי סגירתן; חומרים בעלי חשיבות אך ללא שיוך ברור לחטיבה אורגנית בקטלוג; חומרים "יתומים" בעלי ערך וכו').

מוזמנים לבחון את האופציה הזו עבור חומר שאפשר וכדאי לחשוף מבלי לציין את זהות המפקיד, לבקשתו.

בברכה – דודו

יד יערי

כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה אימייל, שלח אימייל אל israrchivist-+unsub...@googlegroups.com.

--