שאלה לגי - אחריות על שילוט היסטורי ברחבי העיר

הדס אביבי

to הארכיונאי הישראלי
הי,
רציתי לדעת כמה מבין הארכיונאיות.ים כאן אחראים או לוקחים חלק בוועדה שעוסקת בקביעת השילוט עם המידע ההיסטורי בעיר (או ביישוב)?

הכוונה למיקום, תכנים, עיצוב וכל מה שנוגע לכך.
אשמח להבין מה התפקיד כולל

תודה מראש!
הדס אביבי
ארכיון רחובות

Lilik Sachs

to פורום הארכיונאי הישראלי
שלום הדס
צוות ארכיון צופית יזם בשנת 2012 הצבת שלטים  ברחבי המושב לאחר קביעת קריטריון לפיו כל מבנה/אתר קיים או מיקומו (אם נהרס) נכלל במסגרת אתרים הסטורים, אם הוא נוצר לפני 1960. להווה ידוע כיוון שהמושב הוקם בשנת 1933.
בטו השבט אותה שנה  נחנכו השלטים תוך כדי משחק "סימני דרך" בצורת חידון.
מקוה שזה עונה על שאלתך.
בברכה
ליליק
ארכיון מושב צופית

בתאריך יום א׳, 29 במאי 2022, 12:29, מאת הדס אביבי ‏<avivi...@gmail.com>:
--
פורום "הארכיונאי הישראלי" מיועד לדיון ומידע מקצועיים בלבד ואין להעלות בו כל מידע פרסומי או מסחרי, כולל המלצות על ספקים. יש לחתום על כל הודעה או תגובה בפורום בשם מלא ושם הגוף או הסטטוס אליו שייכים.
---

עפר יוגב

to israrc...@googlegroups.com
שלום הדס
אם מדובר בשילוט של המועצה לשימור, זה נעשה יחד איתם והישוב/עיר
במידה והשלט הוא פרטי זה כבר תלוי באנשי הישוב עצמם - סביר שארכיונאי יהיה בתמונה

בברכה עפר ארכיון גבולות

‫בתאריך יום א׳, 29 במאי 2022 ב-12:29 מאת הדס אביבי <‪avivi...@gmail.com‬‏>:‬

הדס אביבי

to israrc...@googlegroups.com
תודה רבה לכל מי שענה לי כאן בפורום וגם בפרטי!

הדס - ארכיון רחובות

‫בתאריך יום א׳, 29 במאי 2022 ב-16:03 מאת עפר יוגב <‪bambi...@gmail.com‬‏>:‬

Rivka Finkelstein

to israrc...@googlegroups.com

הדס

אני עשיתי הכל כמעט בעשר אצבעות

ההתחלה הייתה בשיתוף תלמידי חטיבת הבניים ומורה במגמת ארץ ישראל.  שיתפתי את הועד וההנהלה והמועצה  רק לצורך מימון

מקום, בחירת המבנה,  תמונה וכיתוב הכנתי לבד

את השילוט החדש והביוקר שהחליף  את הישן עשיתי בשיתוף חברה שהועד ממימן .הם עשו גם שלטים אחרים בישוב וקפצתי על העגלה.

בברכה

רבקה

ארכיון נורדיה

Galia Duvidzon

to israrc...@googlegroups.com
הי הדס,
ארכיון פתח תקוה מעורב הן במתן המידע והן בבדיקתו.
בברכה,
גליה- אפ"ת

בתאריך 29 במאי 2022 12:29,‏ הדס אביבי <avivi...@gmail.com> כתב:

רחל ריינשטיין

to israrc...@googlegroups.com

גם אצלנו ברעננה, אנחנו ארכיון העיר מופקדים על הנושא.

הדס אביבי

to israrc...@googlegroups.com
הי לכולם,
כמובן ששוב תודה רבה לכל מי ששיתף כאן ובפרטי ביוזמות המדהימות ממש!

שאלה לגליה - אני מבינה שאתם מגיבים על יוזמות (מאשרים מידע, בודקים) - לא יושבים בוועדה שקובעת איזה שלטים יקבעו השנה בעיר, נכון?
רחל - אצלכם אני מבינה שדווקא הארכיון הוא שאחראי לכל עניין השילוט - כלומר את מציעה כל שנה כך וכך שלטים וקובעת מה יהיה? את יושבת בתוך איזה שהיא ועדה בעירייה?

תודה- הדס, ארכיון רחובות

‫בתאריך יום ג׳, 31 במאי 2022 ב-13:48 מאת רחל ריינשטיין <‪rac...@raanana.muni.il‬‏>:‬

דודו אמיתי

to israrc...@googlegroups.com

חברות וחברים – תשובות חתומות במלואן בלבד!

להזכירנו – זה איננו שיח פרטי.

בברכה – דודו

יו"ר האיגוד.

משה בירב- ארכיון בית קריניצי

to israrc...@googlegroups.com
* אני סיפקתי לוועדת השילוט העירונית את חומר הגלם.
* מנהלת המוזיאון (שהארכיון שייך אליו) הייתה חברה בוועדת השילוט.
  ועדת השילוט הייתה אחראית על המיקום, הגודל, המלל, התקציב וכד'.

נא לאשר קבלת ההודעה, תודה.

בברכה,
משה בירב/רכּז הארכיון, ארכיונאי מורשה
טלפון: 03-6739050, 03-6722863
פקס: 03-6702422
מען: רחוב קריניצי 64 רמת גן 5243335
דוא"ל נוסף: mos...@ramat-gan.info

‫בתאריך יום ג׳, 31 במאי 2022 ב-15:30 מאת הדס אביבי <‪avivi...@gmail.com‬‏>:‬

Alexander Babin

to israrc...@googlegroups.com
Shalom,

It is good if Archives participate in the commission responsible for memorial plaques on local streets, together with museums, culture departments and similar.
At least, Archives could be the place for Archiving of all relevant information

Regards,

Alex Babin

Galia Duvidzon

to israrc...@googlegroups.com
הי הדס,
לא קיימת בפתח תקוה ועדה שעוסקת בשלטי הנצחה.
הנושא היה תמיד בת"פ של המחלקה לשימור אתרים המקיימת קשרי עבודה רציפים עם הארכיון.
בברכה, גליה- אפ"ת