פנייה בנושא הפרטת הקיבוץ

heidi efron

to israrc...@googlegroups.com
האם עוד קיבוצים קיבלו פנייה כזו?
איך אתם מתייחסים אליה?

שלום היידי

שמי שחר ואני עוזר מחקר של פרופ' ויקטור לביא מהאוניברסיטה העברית.
אני פונה אליך במסגרת מחקר משותף של פרופ' לביא ושל פרופסור רן אברמיצקי מאוניברסיטת סטנפורד העוסק בהשפעות הפרטת הקיבוצים. אשמח לעזרתך בקבלת מידע טכני לגבי תהליך ההפרטה.

במחקר אנו משווים קיבוצים שהופרטו בשנים שונות ובהם בודקים את השינויים בין תקופות בטרם ההפרטה אל מול תקופות לאחריה. בחלק הנוכחי אנחנו מעוניינים לבדוק בצורה דומה את ההשפעה של נקודות שונות בתהליך - תחילת הדיונים, ההצבעות וההפרטה בפועל, זאת מתוך הנחה שהשינוי הדרגתי ואינו מתרחש לפתע בתאריך הביצוע.

לצורך כך אשמח לעזרתך בשאלות הבאות:
1. מתי התחילו הדיונים על מעבר למודל הקיבוץ המתחדש?
2.  מתי התקיימו בקיבוץ ההצבעות על מעבר לקיבוץ המתחדש ומה היו תוצאותיהן (מס' תומכים, מתנגדים ונמנעים)? במידה והיו מספר הצבעות חשוב לנו לדעת את פרטיהן ולא רק על אחת ההצבעות.
3. מתי בסופו של דבר הרפורמה יושמה בקיבוץ?

אשמח לענות על כל שאלה ולהבהיר במייל זה או בטלפון
054-2587575

תודה מראש,
שחר

--
היידי עפרון
גבעת חיים איחוד

ארכיון - רונית

to israrc...@googlegroups.com

הי היידי, אנחנו תיקנו אותו במינוח- שמדובר למעשה במודל הקיבוץ 'המתישן' (יען כי הוא חוזר אחורנית למבנה הארגוני המיושן- הקפיטליזם) ;-)

SEMEL_ARCHIVE_10.12.20182

--
פורום "הארכיונאי הישראלי" מיועד לדיון ומידע מקצועיים בלבד ואין להעלות בו כל מידע פרסומי או מסחרי, כולל המלצות על ספקים. יש לחתום על כל הודעה או תגובה בפורום בשם מלא ושם הגוף או הסטטוס אליו שייכים.
---

image001.jpg

ארכיון קיבוץ לוחמי הגטאות Archive

to israrc...@googlegroups.com
שלום היידי וארכיונאים.ות בפורום,
גם אני קיבלתי פנייה כזאת, מעוזרת מחקר אחרת, של אותם חוקרים. כתבתי לה שלכאורה מדובר ב 3 שאלות פשוטות, אך למעשה מדובר בתהליך שנמשך כעשור ולכן מענה על הבקשה הזאת דורש ממני עבודת תחקיר וחיפוש שמצריכים השקעה וזמן רב.
התלבטתי אם לשתף פעולה עם הבקשה הזאת ועם המחקר הזה, כי מצד אחד יש בי רצון, כארכיונאית, לתמוך בחוקרים ובמחקר אקדמי. מצד שני, זמן העבודה שלי בארכיון מוגבל מאד. נוסף לזה גם החשש שבשנים האחרונות ישנם מחקרים אקדמיים שמגוייסים להשמצת הקיבוצים.
תוך כדי חיפוש, הגעתי למסקנה, שריכוז הנתונים אותם מבקש המחקר "עושה" סדר  גם לטובת הארכיון בתיעוד תהליך "שינוי אורחות החיים בקיבוץ", כפי שהוא נקרא אצלנו.
ככל הנראה, בסופו של דבר, אעביר את הנתונים שאאסוף לטובת המחקר.
אשמח לשמוע עוד דעות בנושא.

חדוה תג'ר
ארכיון קיבוץ לוחמי הגטאות
טל' נייד 0544993787

כדי להציג את הדיון הזה באתר, היכנס ל-https://groups.google.com/d/msgid/israrchivist-/001401d7c969%2437c9a570%24a75cf050%24%40org.il.

heidi efron

to israrc...@googlegroups.com
שלום רב,
לאחר התלבטות וחשיבה בנושא - זמן חיפוש, שיתוף מידע וכו'
עניתי לו כך -

שלום שחר,
הנושא הוא מורכב וגם לא בטוח שאפשר לחלוק כל מידע.
הייתי פנה לרוני עזתי מארגון ארכיוני הקיבוצים והמושבים
בצורה מסודרת.
בברכה,
היידי

גבעת חיים איחוד

--
היידי עפרון
ניהול מידע גח"א

Maya Ashkenazi

to israrc...@googlegroups.com
הי חדווה.
זאת היתה גם תשובתי הראשונית: מכיוון שכל המסמכים הללו לא נוצרו בצורה דיגיטלית, זה דורש ממני לפנות זמן ולעשות תחקיר וחיפוש בין מיכלים פיזיים שונים.
בהמשך מצאתי מסמך תקציר כרונולוגי של מהלך השינוי אצלנו באפיקים.
שלחתי לו (אלי פנה נתנאל בן פורת).
לא זכיתי עדיין לתגובה.

מאיה אשכנזי
ארכיון אפיקים.

אריה רוכמן-הלפרין Arieh Rochman-Halperin

to israrc...@googlegroups.com
שלום,

ארכיון רשות העתיקות, בתקופת עבודתי בו במשך שנים רבות, התקבלו עשרות בקשות לצורך מחקרים שונים ומשונים. חלקם דרשו עבודה רבה לאיתור החומרים ולמעשה עשיית מחקר משלי. לכן אני נהגתי להזמין את המבקשים לארכיון (טרום קרונה, כמבן) לבוא לשבת בארכיון, הוצאתי עבורם את החומרים הרלוונטיים על-פי הבנתי ונתתי להם לנבור ולחפש את מה שנחוץ ומתאים להם. בהרבה מקרים תוך כדי שיג ושיח עם המבקשים כאשר היו בארכיון ועברו על חומרים, יכולתי מצד אחד להבין את צורכיהם ולכוון אותם טוב יותר ומצד שני הם גילו שיש חומרים וכד' נוספים שלא עלו על דעתם תוך עיון בחומרים.

אם הזמנת המבקשים איננה בעייה אצלכם, כך הייתי נוהג גם במקרה זה ונותן להם לעבור ולחפש בעצמם את מה שנחוץ להם. כמובן שיש הבדל מסויים - אצלי החומר היה בעיקר מדעי ואצלכם הוא מינהלי ויש מגבלות שונות לכל סוג, אך ניתן לקחת מההצעה את מה שעשוי לעבוד עבורכם.

בברכה,

אריהה רוכמן-הלפרין
גמלאי ויועץ לארכיון רשות העתיקות

‫בתאריך יום א׳, 7 בנוב׳ 2021 ב-12:26 מאת ‪Maya Ashkenazi‬‏ <‪mayc...@gmail.com‬‏>:‬

--
אריה רוכמן-הלפרין
ת"ד 11353

זהר אלופי

to הארכיונאי הישראלי
אריה רוכמן-הלפרין צודק. אין זה מתפקידו של הארכיונאי לחפש חומר ארכיוני עבור משתמשים, לשם כך יש רשימות תיקים, שעות קבלה וחדרי עיון בארכיונים.
לא פעם נתקלתי במשתמש/ת שב/א לארכיון ובעצם רצה/תה שאנחנו נעשה את העבודה עבורו/ה מאחר ולא היה לו/לה מושג מה זה ארכיון ואיך לחפש חומר ארכיוני. לאחר הסבר והדרכה מתאימים הם חיפשו בעצמם ומצאו חומר מתאים בתיקים שלא היינו חושבים עליהם.
צריך להזמין את המשתמש/ת לארכיון ולהדריך במקום. כם נוהגים בכל הארכיונים בעולם.
בברכה
זהר

‫בתאריך יום א׳, 7 בנוב׳ 2021 ב-17:32 מאת אריה רוכמן-הלפרין Arieh Rochman-Halperin‏ <‪ari...@gmail.com‬‏>:‬