פונקציה שמבצעת חיפוש ומחזירה לינק

אריאל וינוגרד

to Israel R User Group
שלום.
אני חדש בקבוצה, מקווה שאני שואל בצורה תקינה...

אני מחפש פונקציה (או כל דרך אחרת) שאוכל בקלט לתת לה מילה ולינק ועוד מה שתצטרך (אני רוצה שהיא תלך לאתר של הלינק, תלך למיקום ששם מבצעים את החיפוש בעמוד ותחפש את המילה שנתתי לה). וכתוצאה תחזיר לי את הלינק החדש.

יש פונקציה שיכולה לעזור בזה? את מציאת מיקום החיפוש ושליחה לשם של מילה אני יודע איך עושים, אני לא יודע איך להגיד לו "תחפש" ולקחת חזרה את הלינק.

מאד אשמח אם מישהו פה ידע לעזור לי.
תודה רבה.
אריאל

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
האתגר כאן הוא להבין איך האתר פועל. וכאן לצערי החדשות הרעות הן שכל אתר פועל אחרת, ואין איזושהי תבנית אחת קבועה. אם מדובר במספר מצומצם של לינקים, מה שכנראה כדאי לעשות הוא לעבור עליהם אחד אחד, להבין איך מבוצע החיפוש ואז לדמות אותו.
בדרך כלל מדובר על URL ספציפי לחיפוש שמילת החיפוש מופיעה בו כפרמטר. זה נעשה לרוב דרך REST API, כך שהדף המרכזי לא משתנה, ורק רכיב בתוכו משתנה עם החיפוש. התוצאה של חיפוש כזה הוא בד"כ JSON שאותו אפשר לפרסר םע JSONLITE או משהו כזה.
כדי לעשות את הנ"ל, קצת כיתות מקלדת להבנת התהליך באתר היעד וכתיבת קוד קצר באמצעות rvest ו jsonlite זה כל מה שתצטרך.

לפעמים, החיפוש מוטמע באתר באופן כזה שחייבים לדמות התנהגות של משתמש אמיתי - כלומר לדמות איבנטים של בראוזר כמו קליקים וכד'. אם זה המצב, זה קצת יותר מסובך, אבל חבילת RSELENIUM תעזור מאד בהקשר הזה.

אם אתרי היעד הם מגוונים, ייתכן שתצטרך לנחש או לאמן איזשהו מודל שידע למצוא את מקום החיפוש והURL הרלוונטי. זה כמובן יותר מסובך. אם תתן עוד פרטים אפשר אולי יהיה לעזור יותר

אריאל וינוגרד

to Israel R User Group
היי
תודה על התשובה הזריזה.
האתר הוא תמיד אותו אתר. כך שבעצם אני לוקח את הstring מהטבלה שאצלי המחשב ומזין אותו כל פעם באותו לינק ולאותו משתנה בתוך האתר. העניין הוא שאני לא יודע איך להגיד לו תעשה את החיפוש ואיך אני אומר לו שיחזיר לי את הלינק החדש.

תודה רבה

בתאריך יום ראשון, 16 ביוני 2019 בשעה 14:56:57 UTC+3, מאת Amit Gal:

‪On Sun, Jun 16, 2019 at 2:30 PM ‫אריאל וינוגרד‬‎ <arielvi...@gmail.com> wrote:‬
[...]

David Harar

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
קשה קצת לעזור בלי יותר פרטים. אבל הרעיון הוא כזה:
צריך להסתכל על הקוד של אתר היעד ולזהות את אופן הפניה לחיפוש. שתי אפשרויות נפוצות:
א. לחיצה על כפתור החיפוש תריץ בקשת HTTP חדשה לגמרי עם URL חדש, שהתוצאה שלו היא דף תוצאות החיפוש. אם זה המצב מאד יעזור אם תוציא את הURL המדוייק של חיפוש לדוגמא
ב. לחיצה על כפתור החיפוש תריץ בקשת רקע פנימית שהתוצאה שלה תתקבל בתוך אותו דף ותעובד מקומית על ידי קוד JS שיציג את התוצאות. כדי למצוא איך זה מתבצע אפשר להשתמש בכלי הדיבאגינג המובנים של כל בראוזר. להשתמש באופציית מעקב הnetwork ולחפש בקשות XHR. לבצע את פעולת החיפוש, ולעקוב איזה בקשות נשלחות, ואז להוציא את הURL שלהן.

אחרי שיש את הURL של בקשת חיפוש לדוגמא, צריך למצוא איפה בתוכה מופיעה מילת החיפוש (זה בדרך כלל יופיע כחלק מהURL אחרי ה"?" - שם מופיעים הפרמטרים של הבקשה בד"כ. אבל יכולות להיות עוד אפשרויות. זו הנפוצה ביותר פשוט.
ברגע שיש את זה - אתה קרוב מאד לחצי העבודה. תייצר טמפלייט עם הURL, כשאתה מחליף את מילת החיפוש בכל מחרוזת שאתה רוצה. ואז תשלח אותה (באמצעות httr של rvest) ותקבל את התשובה.

החצי השני של העבודה זה לחלץ את מה שצריך מהתשובה. אם זו אופציה א למעלה, אז משתמשים בכלי rvest כדי לטייל בתוך הHTML שחוזר, אם זו אופציה ב משתמשים בכלי json כדי לחפש את מה שאתה צריך בתוך התשובה.

תיתן דוגמא, תקבל יותר פרטים

‪On Sun, Jun 16, 2019 at 3:01 PM ‫אריאל וינוגרד‬‎ <arielvi...@gmail.com> wrote:‬
[...]

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
שני לינקים עם דוגמאות מוסברות היטב שעשויות לעזור לך (למרות שהן לא עושות בדיוק אותו דבר, אבל נותנות מספיק כלים כדי שתוכל לבנות מהם את מה שאתה צריך):

https://www.analyticsvidhya.com/blog/2017/03/beginners-guide-on-web-scraping-in-r-using-rvest-with-hands-on-knowledge/

https://stat4701.github.io/edav/2015/04/02/rvest_tutorial/

אריאל וינוגרד

to Israel R User Group
שוב, תודה רבה לכם :)

אנסה לפרט יותר. תגיד אם משהו חסר ואוסיף אותו.
יש לי טבלה עם שמות של סרטים (כ50K סרטים). אני רוצה לכתוב קוד שיעשה את הדבר הבא:
א. כל פעם יקח שם אחר של סרט.
ב. ישלח אותו לאתר IMDb וישים אותו בשורת החיפוש ויחזיר את הלינק של העמוד (לאחר החיפוש, העמוד הספציפי של הסרט).
ג. בעזרת הלינק אני כבר יודע לחפש בתוך העמוד ולחץ מידע שאני צריך.

סעיף ב הוא מה שמקשה עליי.
תודה רבה

בתאריך יום ראשון, 16 ביוני 2019 בשעה 15:09:43 UTC+3, מאת Amit Gal:

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
חחחח.... הדוגמא הראשונה ששלחתי לך עושה סקרייפינג לIMDB :)

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
הבעיה העיקרית שלך זה שתוצאות החיפוש מחזירות לך דף עם הרבה תוצאות ולא רק את הלינק לסרט האחד שרצית.

אריאל וינוגרד

to Israel R User Group
תודה רבה :)
אעבור על הכל. מקווה שיסתדר (אני לומד עכשיו את הקורס בתואר. והחלק הזה לא נכלל בסילבוס אבל ממש מעניין אותי)

בתאריך יום ראשון, 16 ביוני 2019 בשעה 15:19:36 UTC+3, מאת Amit Gal:

אריאל וינוגרד

to Israel R User Group
למה? החיפוש מחזיר לי את העמוד של הסרט (יש לי את השמות המלאים של הסרט, כשמכניסים אותם לשורת החיפוש מקבלים בתוצאה יש את העמוד של הסרט שרוצים)

בתאריך יום ראשון, 16 ביוני 2019 בשעה 15:22:02 UTC+3, מאת Amit Gal:

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
יכול להיות. עכשיו בדקתי על כמה סרטים, ותמיד הופיעו לי בתשובות כמה לינקים של כמה סרטים. ואז צריך לבחור איזה מהם להחזיר (תמיד את הראשון? איך יודעים?). זו בעיה קטנה ופתירה, רק צריך להיות מודעים לה.

אריאל וינוגרד

to Israel R User Group
היי עמית.
עברתי על 2 המדריכים שצירפת.
הם לא מראים איך לבצע חיפוש. הם מסבירים איך לקחת ערכים מתוך עמוד אינטרנט. אבל לא איך לשים ערכים בעמוד אינטרנט.
אם במקרה לא הבנתי משהו מהם נכון או שתוכל לעזור לי בדרך אחרת אני ממש אשמח.

תודה רבה
אריאל
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to israel-r-user-group+unsub...@googlegroups.com.

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com

איפה שכתבתי "the+lion+king" תכניס את שם הסרט החביב עליך

מה שאתה מקבל בתמורה זה דף תוצאה של החיפוש. הוא מכיל רשימה של לינקים לעמודי הסרטים

amit gal

to israel-r-...@googlegroups.com
name = "the lion king"
name1 = gsub(" ","+",name)
url = sprintf(tmpl,name1)
resp = httr::GET(url)

ועכשיו צריך לחפש בתוך התשובה את הלינק המבוקש